Japonské automobilky to na starém kontinentu nemají jednoduché. Minimálně Mazda se však s působením v Evropě loučit nehodlá, připravuje totiž řadu novinek.
Pravděpodobně bude V6 jen pro US... ale třeba nás Mazda překvapí, oficiálně to podle mě nikde nezaznělo.
S tím ekoterorem... to asi není tak jednoduché, samozřejmě nikdo nebrání Mazdě v tom tady ten motor prodávat, jen se to asi v kombinaci s pokutami za emise nevyplatí.
A ještě - hodně se tu opakuje myšlenka, že to jen EU je ta zlá, co šlape po spalovacích motorech. Všimni si ale - Mazda plánuje kompletní elektrifikaci nejpozději 2030 - všude. Japonsko, USA... to je dříve, než k tomu má dojít v Evropě.
"Mazda oznámila, že do roku 2030 očekává výraznou proměnu svého portfolia. Prodeje mají v té době tvořit z 95 % hybridní spalovací vozy a z 5 % čisté elektromobily. První nové modely se mají objevit na trhu v roce 2020."
Aha, tak to jsem elektrifikaci úplně nepochopil... zdálo se mi to brzo :-)
No dobře, beru zpět... i tak platí, že nejen EU, ale i JPN nebo US pod Bidenem budou tlačit elektriku.
To záleží... asi nejvíc na tom, koho splaší republikáni. Trump je jak malý vzteklý děcko, pokud by měl kandidovat znovu on, pak jsem si dost jistý, že demokrati vyhrajou. Ale i když nevím, kdo bude další kandidát republikánů, tak bych na demokraty vsadil... není zvykem, aby prezident mandát neobhájil.
Nedovedu si představit, že budou mít prezidenta co budete mít 86 let. Ne že by to bylo nemožné, ale myslím, že na to už nebude mít síly a sám uzná, že další kandidatura je nad jeho síly. To není jak hradní cirhoza hradního jezevce u nás, který nemá soudnost odejít.
Navyse by ho este museli znova zvolit - teraz mu dost pomohlo, ze kandidoval proti Trumpovi, ale nabuduce uz nema proti komu kandidovat, to skor on bude "navyse"...
To by bylo fajn, akorát že Wankel skončil primárně kvůli emisím a asi se v tomhle ohledu nic moc nezměnilo... zajímalo by mě, s čím přijdou v podobě toho generátoru. Ale mohli by udělat variaci na RX-8 s tím šestiválcem.
Tohle asi moc ne, i když... říká se, že i RX-8 si postavili zaměstnanci trošku natruc vedení.
Ale šestiválec v Evropě možný je, tam to záleží jen na ochotě Mazdy to tady homologovat.
Modely CX-60 a CX-80 s dvomi resp. tromi radmi sedadiel budú na čele európskej premiéry plug-in hybridných modelov vybavených kombináciou radového štvorvalcového benzínového motora s elektromotorom.
"Modely CX-60 a CX-80 s dvomi resp. tromi radmi sedadiel budú na čele európskej premiéry plug-in hybridných modelov vybavených kombináciou radového štvorvalcového benzínového motora s elektromotorom."
ano řadový čtyřválec + elektromotor = 6tiválec :D:yes:
Jaj, ja som skopíroval len prvú polovicu odstavca. :D Druhá znela:
"Predstaví sa tiež nová generácia radového šesťvalcového benzínového motora Skyactiv-X a naftového motora Skyactiv-D v kombinácii so 48 V mild-hybrid systémom, ktorý kombinuje vysoký výkon a skvelé environmentálne parametre."
ty máš na mysli ty zoufalce v Peugeotu s jejich načinčanými DS?
Kouknu se na Fantomase a potom na nové DS a jduvenblejt.
Ten kdo má jen 4-válce a motůrky 1,0 až 1,2 je provždy zakletý v nižším mainstreamu.
Ano, Mazda to skutečně nemá lehké a s tímto unaveným přístupem k elektromobilitě se nezdá pravděpodobné, že by Mazda vůbec prežila do konce desetiletí.
Tesla & spol. tyhle fosilní dinosaury i s jejich šestiválcema semelou :-! Jen letos vyrobí samotná Tesla kolem miliónu EV (bez Giga Berlin a Giga Texas), v příštím roce to má být dvojnásobek a do 2030 mají ambice na 20 miliónů EV ročně, tj. jako VW a Toyota dohromady :yes:
Ambicie mat mozu, mnoho firiem krachlo prave na tom, ze prilis rychlo narastli, tesla nema prave povest kvalitne zmontovanych aut ani servisnu siet, skor ci neskor sa s tym budu musiet popasovat...