Testy
Kolega s nou stale cosi riesil.
moje začátečnické auto, hluboký kufr se špatně luxoval, docela svižné auto, pamatuji, když ve Světě motorů byla poražena fabií sedan, jaká se zvedla vlna nevole
Pokud si dobře vzpomínám, tak reklamní slogan zněl - větší než jeho cena. A jo pořád jsou na silnicích vidět, včetně další generace.
Svým lowendovým zpracováním, nižší kvalitou než Pola, nízkou cenou, hrozným designem, udělala Renaultu z dlouhodobého hlediska více škody než užitku. Dodnes nechápu, že nepočkali na Dacii, a takhle si ničili svůj, už tak pochroumaný image...
V tej dobe bol Renault považovaný za ľudovejšiu značku ako Toyota alebo Volkswagen, ale niečo na tom bude. Treba ale pripomenúť, že autami ako Megane, Clio a Captur si Renault povesť dosť dobre napravil.
V době Laguny I a příchodu Laguny II měl Renault docela dobré mainstreamové renomé, Laguna II pošramotila pověst, Megane II pomohl a Thalia svým cenovým podbízením to jen dorazila. Dnes si spousta lidí nekoupí Renaulta, protože přece nebude jezdit něčím jako Thalie.
Alebo si nekupia, lebo uz nejakeho Renaulta mali.
Dovolím si oponovať, tú kvalitu pola vidím na cestách, v 90 rokoch ich bolo mraky teraz ich ani nevidno narozdiel od Thalia, ktoré hlavne nekoroduje ako VW
Co vidíš a co nevidíš na cestách ty není relevantním objektivním parametrem. Thalií bylo prodáno násobně více než Pol, také mají často málo po důchodcích najeto. A hlavně, vidíme to, co chceme vidět. Nic to nemění na tom, že Thalia bylo levné nekvalitní auto pro rozvojové země, tady nemělo co dělat.
kvalita byla podobná jako v cliu, u nás patřila thalie k nejprodávanějším renaultům
To tedy rozhodně nebyla, šetřilo se, kde mohlo, jízdní vlastnosti o poznání horší, to je porovnání jako Fluence vs. Megane III, nebo Megane II sedan vs, Megane II. Už jen technologie svařování karosérie se v Turecku lišila proti Valencii
Hlavne, ze v Douai produkovali top kvalitu 😄 Je to jedno, aka je kvalita a jazdne vlastnosti, niektori ludia na to nedaju dopustit doteraz.
Megan 2 sedan je taky Turek ?! Ne, to snad ne, ten byl plnohodnotnej, nebo ne ? Tvl a já ho chtěl...😁
Mimochodem nedávno tu někdo tvrdil, že Turecký Renault je kvalitnější.... já bych si na to nevstadil 😁
Thalia byla levné auto plné dětských nemocí a údajně hrozných jízdních vlastností, ale z dlouhodobého hlediska díky antikorozní ochraně a spolehlivým motorům, tam většinu věcí prostě vyměníš a jedeš dál, to se jí musí nechat a v ČR jich jezdily kvanta.
Mimochodem nedávno tu někdo tvrdil, že Turecký Renault je kvalitnější.... já bych si na to nevstadil 😁
Thalia byla levné auto plné dětských nemocí a údajně hrozných jízdních vlastností, ale z dlouhodobého hlediska díky antikorozní ochraně a spolehlivým motorům, tam většinu věcí prostě vyměníš a jedeš dál, to se jí musí nechat a v ČR jich jezdily kvanta.
Souhlas že to image značky neprospělo... a to se tu ten design kupodivu moc neřeší - takhle naroubovanej zadek jen tak někdo nemá, to je i ta Fabia v sedanu zlatá (ale samozřejmě pořád nic moc... mně se docela líbila Cordoba).
+ fantastické value for money
+ slušný kufr
+ vcelku bezproblémový
+ relativně tichý a svižný motor
+ levný servis
+ nerezlo (pozinkovaná karoserie)
- auto dost plavalo na dálnici
- nepřirozený posez za volantem
- občas problémy se startováním (možná větší citlivost na nekvalitní benzín)
- špatná využitelnost na přepravu nákladu (nedělené zadní opěradlo a po sklopení zadního opěradla poměrně malý otvor do kabiny, vzpěry zadního víka zasahují do kufru)
Toto bylo výborná volba pro slabší sociální skupiny, které potřebovali levné auto s levným servisem. Lepší než kupovat ojetinu a pak soustavně navštěvovat opraváře. Kromě Dacie už nic podobného tu není.
+ slušný kufr
+ vcelku bezproblémový
+ relativně tichý a svižný motor
+ levný servis
+ nerezlo (pozinkovaná karoserie)
- auto dost plavalo na dálnici
- nepřirozený posez za volantem
- občas problémy se startováním (možná větší citlivost na nekvalitní benzín)
- špatná využitelnost na přepravu nákladu (nedělené zadní opěradlo a po sklopení zadního opěradla poměrně malý otvor do kabiny, vzpěry zadního víka zasahují do kufru)
Toto bylo výborná volba pro slabší sociální skupiny, které potřebovali levné auto s levným servisem. Lepší než kupovat ojetinu a pak soustavně navštěvovat opraváře. Kromě Dacie už nic podobného tu není.
S tím souhlas, pokud to nebylo poruchové. Levný servis ke základ pro takovou cenovou.
Ja bohužel vím jen o problematických kusech a dle statistik byla na chvostu spolehlivosti. Třeba to startování nebylo benzínem, ale elektroinstalací, s tím známý taky bojoval. Tvrdili mu taky, že to dělá benzin, tak začal tankovat u prověřených benzinek a stejně.
Ja bohužel vím jen o problematických kusech a dle statistik byla na chvostu spolehlivosti. Třeba to startování nebylo benzínem, ale elektroinstalací, s tím známý taky bojoval. Tvrdili mu taky, že to dělá benzin, tak začal tankovat u prověřených benzinek a stejně.
V drtivé většině to jsou statistiky STK, tam určitě Renault a navíc ten z Turecka a lowendový bude vítaným hostem na opakovačky, různé vůle na podvozku, kontrolky a jiné blbosti, že to údajně proti Cliu mělo mnohem horší jízdní vlastnosti také není tajemství, že tam určitě i elektroinstalace tu a tam selhala, zateklo ta ma už to jelo... jenže z dlouhodobého hlediska fakt, že je tam jednoduchá technika, kterou opravíš skoro kladivem (Clio sem měl, tak vím, že i já totální matlák jsem si tam dost blbostí zvládl udělat), benzinové atmosférické archaické motory taky nemají moc věcí, které by se rozbily a že to nekoroduje, z auta dělá vlastně ten typ "nezmara" jako se traduje o stroji ze svazu sovětských republik - Žigul.... a ten proti Thalii navíc ještě reznul 😁