Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Toyota Mirai má nový rekord v dojezdu na vodík. Ujela téměř 1.360 km na nádrž

Zkušené posádce se povedlo dosáhnout dvojnásobného dojezdu na galon paliva, než uvádí oficiální certifikace.
Zpět na článek
12. 10. 2021 12:16
12. 10. 2021 12:41
12. 10. 2021 13:11
12. 10. 2021 15:32
12. 10. 2021 16:02
12. 10. 2021 19:09
12. 10. 2021 20:11
12. 10. 2021 15:18
12. 10. 2021 16:08
12. 10. 2021 22:02
12. 10. 2021 22:20
13. 10. 2021 01:11
12. 10. 2021 12:16
K tematu
https://cleantechnica.com/…-share-nears-30/

Full Electrics Overtake Diesel In Germany — Record Plugin EV Share Nears 30%
:yes:

Vodik v grafu uplne chybi. :-O

Jinak zdravim Wina a jeho predpovedi pred par lety.
:D :D :D
https://www.auto.cz/diskuse/56005/1#…

PS Toyota Mirai ma EPA normovanou spotrebu (dojezd na jeden galon) 76MPGe, zatimco Tesla Model 3 ma 133MPGe....
https://insideevs.com/…-SRP-EPA-Rating/
Rozbalit vlákno
10
Avatar - instacar
12. 10. 2021 12:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 10. 2021 13:11
Re: K tematu
Ono stačí, aby se začal počítat reálná spotřeba využití energie. Elektromobil od výroby do spotřeby v elektromotoru ztratí max 30 % ze 100, vodík v nejlepším případě tak 70 % ale spíš víc. Vodík má ekonomicky význam dokud se vyrábí z uhlovodíků a to jaksi není při stávající ekologické politice udržitelné. To už pak je mnohem ekologičtější CNG. A vodík připravený elektrolýzou bude prostě 2 x dražší než nabíječka. To nikdo platit nebude a ekologické to bude ještě míň než elektrika.
Ale jasně, BMW se toho drží, Toyota se toho drží a Hyundai taky. Bodejť by ne, když do toho nalili takové prachy. Teď prostě doufají, že prodají co nejvíc, aby se jim nějaké prachy vrátili nazpět. Navíc Toyotu netlačí emise CO2 díky hybridům, diesly má na háku a má čas studovat trh, co se bude dít a jak to celý dopadne. Hyundai chce vytřískat prachy z vývoje, no a BMW.... to bude rádo, pokud přežije.
12. 10. 2021 15:32
Re: K tematu
Elektromobil od výroby do spotřeby v elektromotoru ztratí max 30 % ??
Dyť jen samotná výroba elektřiny je zatížená ztrátou kolem 50-70%. Mluvím o jádru, uhelných i plynových elektrárnách i fotovoltaice.
Trochu to snad zachraňujou akorát vodní a větrné elektrárny, ale podíl je malý
Avatar - Amaterasu
12. 10. 2021 16:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 10. 2021 19:09
Re: K tematu
Reagoval jsem výhradně na větu kterou jsem citoval na začátku
12. 10. 2021 20:11
Re: K tematu
Na kolegu (kolegyňu?) Amaterasu je škoda reagovať.
12. 10. 2021 15:18
Re: K tematu
Fosil ostane fosilom.

Pár základných info o vodíku: https://nvas.sk/…vsetko-o-vodiku/
Avatar - Amaterasu
12. 10. 2021 16:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 10. 2021 22:02
Re: K tematu
Jestli se rozjede vodik v nakladakach nebo treba v letectvi nevim a je to mozne.
Kazdopadne tam by se spis dala zduvodnit nesmyslna cena (a energeticka bilance) vodiku nizsi hmotnosti a rychlosti tankovani.

V osobnich autech si to zduvodnovani vyssich nakladu dokazu predstavit jen obtizne.
Vetsina aut nepotrebuje jezdit non-stop..
Avatar - Amaterasu
12. 10. 2021 22:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 10. 2021 13:21
Tohle je k tématu.
Dokud nebude v ČR k dispozici síť alespoň 5-6 veřejných plnících stanic vhodně rozmístěných po republice, nelze zatím o vodíku hovořit jako o alternativě použitelné pro běžné užití.

Až budou, tak teprve potom má význam řešit auto, jeho cenu a schopnosti a zároveň i cenu média.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Amaterasu
12. 10. 2021 16:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petr petrumr
12. 10. 2021 17:58
Re: Tohle je k tématu.
a pár autobusů co jezdila na vodík taky nejezdí, ale ta ostrava se chystá ve velkým.
Avatar - Amaterasu
12. 10. 2021 19:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - .StenLi.
13. 10. 2021 11:10
Re: Tohle je k tématu.
5-6 stanic? :D Takze ludia sa to rozplyvaju nad tym ci nebudu cakat v rade pri tisicoch nabijaciek ktore nabiju EV za par minut, ale u vodiku budes kludne jazdit stovky km kvoli natankovaniu? :)
Avatar - Amaterasu
13. 10. 2021 11:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - .StenLi.
13. 10. 2021 13:49
Re: Tohle je k tématu.
Kazda jedna vodikova cerpacka je plytvanim penazi a zdroj zbytocnych emisii, toto je velmi zla a draha slepa ulicka. Naproti tomu su BEV nabijacky super lacne, jednoduche a dostupne. V Indii postavil na jednom z najvyssie polozenych a najhorsie dostupnych horskych prechodov sveta 18 nabijacich stanic po trase za 10 dni, a nebude k nim potrebne jazdit s emisnou cisternou vytvarajucou straty a dodatocne naklady. Vodik v osobnych autach prinasa ovela viac problemov ako riesi.
13. 10. 2021 14:51
Re: Tohle je k tématu.
.StenLi. - asi nechápeš psaný text. O to víc nasypeš smajlíků do reakce.
Napsal jsem, že dokud nebude dostupná nějaká síť veřejných plnících stanic (alespoň minimální), nemá smysl pro uživatele vodíkovou alternativu zatím vůbec řešit.

Nic víc, nic míň. Ne, že to je řešení, že se to má nebo nemá udělat, že to konkuruje/nekonkuruje el. trakci a pod. Jen to, že vodík zatím nemá smysl řešit z pohledu řadového uživatele.
Avatar - .StenLi.
13. 10. 2021 15:05
Re: Tohle je k tématu.
A ja ti vysvetlujem ze to ci vodik bude alternativou pre beznych ludi alebo nie nijak nezavisi od poctu cerpaciek. To ze vodik v autach je nezmysel vyplyva z vysokej neefektivity FCEV a ich vyroby a tiez neefektivity a emisnosti vyroby, transportu a skladovania vodika a to za predpokladu ze by existoval dostatocny pocet vodikovych cerpaciek, resp. cim viac vodikovych cerpaciek postavime, tym emisnejsie FCEV pouzitie bude. FCEV su 2 az 3 x neefektivnejsie pri pouziti rovnakej energie na vyrobu vodika elektrolyzou alebo nabiti baterie BEV, resp. vyrobenie vodika spalovanim plynu (tak sa vyraba 95% vodika vo svete) je mnohonasobne emisnejsie ako nabijanie BEV.

Takze ak teoria aj 10 rocna prax ukazuju ze vodik nema v osobnych autach zmysel, to ci mame 5 alebo 5000 cerpaciek na tom nic nezmeni. Akurat mozeme usetrit peniaze ked jedna cerpacka na vodik stoji asi 2 miliony eur, pred tym ako si to znova potvrdime.
13. 10. 2021 15:21
Re: Tohle je k tématu.
Mně to nevysvětluj, já vodík nechci, ani ho neprosazuji. Vysvětluj to těm, kdo ve vodíku alternativu vidí, těm, kdo vodíková auta vyrábí, prodávají a těm, kdo plnící vodíkové stanice budují.

Nevím jak ti sdělit, že se z mého pohledu o vodíku zatím nemá smysl vůbec hovořit. Ty se o něm bavit však chceš, tak si najdi někoho jiného, kdo má zájem o takovou diskuzi.
Avatar - KANKUNEN
12. 10. 2021 14:04
A ten vodík je z fosilu
Nebo se vyrobil elektrolýzou a 75 % energie se promrhalo.
Rozbalit vlákno
17
12. 10. 2021 14:33
Re: A ten vodík je z fosilu
Samozřejmě, že je z fosilu. Z fosilu se vyrábí všechen vodík. Elektrolýza je takový energetický nesmysl, že se tenhle způsob výroby v současné době prakticky nepoužívá. Ale zase pokud budeš mít přebytky z FVE v době, kdy energii nepotřebuješ můžeš ji úspěšně promrhat na výrobu vodíku z vody. Efektivita je ovšem žalostná. Energetický ztráty, ztráty spojený se skladováním a přirozený úbytek už hotovýho vodíku z nádrží není žádná sláva, ale je to způsob jak nakládat s energií, kterou ti dá solár v době kdy ji nechceš.
Avatar - KANKUNEN
12. 10. 2021 15:00
Re: A ten vodík je z fosilu
Přebytky? Přebytky jsou až v době, kdy jedeš 100% na OZE.
12. 10. 2021 15:22
Re: A ten vodík je z fosilu
Tak když zrovna hodně svítí slunce, tak ti přebytky vzniknout můžou pokud budeš mít hodně instalovaných FVE. Byť třeba jen krátkodobě. 100% OZE je utopistický sen Hamunů a DonVitů ;-)
Avatar - Amaterasu
12. 10. 2021 15:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 10. 2021 16:23
Re: A ten vodík je z fosilu
Ano naivnich zelenych blaznu po celym svete jestli to chces takhle presne. Rozhodne ne odborniku na energetiku. Ti vedi ze je to utopie.
Avatar - Amaterasu
12. 10. 2021 17:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
13. 10. 2021 08:22
Re: A ten vodík je z fosilu
Možná to opakuju proto, že je to pravda ty osle :-D Že to nikde nespěje ke 100% ani ze slunce ani z větru si můžeš dohledat na netu sám. Jsem zvědavej kdy konečně pochopíš, že tyhle zdroje jsou jen doplňkový zdroj k jádru, uhlí nebo plynu a to jen v takové míře, aby to nedestabilizovalo rozvodnou síť :D
Avatar - Amaterasu
13. 10. 2021 09:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
13. 10. 2021 15:45
Re: A ten vodík je z fosilu
A kdy tobe dojde ze jen papouskuju nazory odborniku energetiku :D uz ti asi po sty opakuju ze SMR budou tak za 10 let, takze s nima ted nemuzes pocitat. Niizkokapacitni uloziste nejsou reseni to uz si dostal taky nejeden odkaz. Nemecko FVE a vitr neco pres 30%. Zbytek si dohledej. Cili to je presne ten doplnek jak ti o tom pisu.
Avatar - Amaterasu
13. 10. 2021 20:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
14. 10. 2021 01:30
Re: A ten vodík je z fosilu
Ty jseš tak pomatenej i_d_i_o_t, že by mě zajímalo jak vypadáš, čím se živíš, zkrátka, kde se tohle může vylíhnout.
Avatar - Amaterasu
15. 10. 2021 15:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
12. 10. 2021 16:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 10. 2021 16:25
Re: A ten vodík je z fosilu
Od koho? Z odborny konference o cirkularni ekonomice kde sem jak vis byl :D
Avatar - Amaterasu
12. 10. 2021 17:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
13. 10. 2021 08:30
Re: A ten vodík je z fosilu
Ses nám nějak rozčepýřil čoveče. Co ještě zajímavýho nám povíš?

Ty si ještě nepochopil, že Čína jen kalí vodu, aby jakože něco dělala? Teď mají nastavený cíl a můžou si klidně dál jet svoji lajnu. Až svět za 10 let zjistí, že se cíli nijak nepřebližujou, tak možná začnou instituce typu WHO, OSN, EU atd kňourat, že na to Čína s Indií kašlou. Nicméně teď získali čas a můžou normálně fungovat. Jak jinak si vysvětluješ tohle ty autisto naivní?

https://www.irozhlas.cz/…a_2110081758_cen
Avatar - Amaterasu
13. 10. 2021 10:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - pradeda777
12. 10. 2021 15:01
Nesmí se zapomínat...
....že vodík je teprve tam, kde Toyota byla s hybridy před 30 lety a o EV se ještě ani nemluvilo. Vývoj pokračuje raketovým tempem a tak jak všichni tenkrát zaspali s hybridy, dnes asi zaspí s vodíkem....:-!
Rozbalit vlákno
4
12. 10. 2021 15:28
Re: Nesmí se zapomínat...
Obávám se že žádný vývoj nedokáže obelstít fyzikální zákony. Už jen to stlačení na 700 barů je slušný energetický nářez
Avatar - .StenLi.
13. 10. 2021 11:19
Re: Nesmí se zapomínat...
Tak to mas mylne informacie :) Hybrid je tiez EV, co je jasne z oznacenia HEV a Toyota prisla s prvym hybridom presne vtedy ked s prvym BEV, rok po GM BEV a praveze Toyota zaspala vyvoj BEV a spravila najvacsi omyl svojej existencie ked sa rozisla s Teslou ktora jej vyvijala druhu generaciu RAV4 BEV a samozrejme prisli o miliardy z predaja akcii a teraz Toyota siri BEV hate a pretlaca svoje nezmyselne FCEV ktore sa predava priblizne tak dlho ako BEV vacsiny automobiliek ale kvoli svojej nezmyselnosti, neefektivite a nemoznosti masovo vyrabat palivove clanky sa ich predalo celosvetovo za cely cas smiesnych par tisic, oproti milionom BEV kazdy rok.
Takze nie, vyvoj FCEV nepokracuje raketovo, davno narazil na svoje limity a praveze konci u automobiliek ktore to konecne pochpili a priznali si to, ako priekopnik Honda. Zaplavit svet nezmyselnymi cerpackami na vodik bude to najlupejsie minutie penazi ktore moze byt pouzite na vystavbu tisicov nabijaciek za rovnaku cenu.
Avatar - Amaterasu
13. 10. 2021 11:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - .StenLi.
13. 10. 2021 13:52
Re: Nesmí se zapomínat...
Moje aktualne je hybrid, neviem si predstavit ist do zastaraleho ICE TSI, nie to este do hrkotajuceho TDI. Dalsi hybrid by som mal radsej RExEV ako klasicky HEV, ale keby som mal kde nabijat tak urcite uz dnes kupujem EV, taky Leaf stoji o 1k e viac ako ekvivalentny Golf 8 a to nehovorim o 8k dotacii ktora sa snad bude opakovat onedlho..
Avatar - .StenLi.
12. 10. 2021 16:10
Hypermiling rekordy vs realita.
Takze Mirai prejde 1360km, Tesla Model S 1128km a Model 3 1001km. V realite tieto dojazdy 99% vodicov nepotrebuje, kedze priemerny denny najazd je 31km a 90% europanov nenajazdi za den ani 100km a Slovak by musel prejst celu republiku tam a spat a to nie len aby vyuzil tento dojazd, ale hlavne aby natankoval v Rakusku :)
Rozbalit vlákno
5
12. 10. 2021 20:15
Re: Hypermiling rekordy vs realita.
Predsa dojazd spravený cielenou jazdou zameranou na minimánu spotrebu nemôžeš brať reálne vôbec v úvahu. Ako rekord pekné, ale realita vyzerá celkom inak.
Avatar - Amaterasu
12. 10. 2021 22:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - .StenLi.
13. 10. 2021 11:23
Re: Hypermiling rekordy vs realita.
A z kade si nadobudol dojem ze ten dojazd beriem realne :) Poukazujem na to ze hypermiling nie len nema nic s realnymi dojazdami ale aj keby boli realne su absolutne nepotrebne pre drvivu vacsinu vodicov. Dojazdy nad 1000km su len mokre sny TDI vodicov s vyrezanymi katalyzatormi a DPF filtrami, lebo maju zalubu v pokusani zavzdusnenia palivovej pumpy a nasavania sajrajtu zo dna nadrze. Takze ani nie su realne ale ani ich nepotrebujeme.
Avatar - Roman Horký
13. 10. 2021 07:27
Re: Hypermiling rekordy vs realita.
Tak jste se neměli trhat a mohli jste mít 3x větší zemi.
Avatar - .StenLi.
13. 10. 2021 11:26
Re: Hypermiling rekordy vs realita.
A mat Babisa a Zemana? :D Nie diiiiky.
Avatar - VDC
13. 10. 2021 01:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0