Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Jízdní dojmy se zbrusu novým Lexusem NX: Míří výš!

38 komentářů

Avatar - hugino
hugino
Predok= nič moc / vyzerá to ako radlica na sneh /,bočný profil = super,zadok=super,interiér=fajn /konečne nemá vo vnútri na dverách ten červený kolískový prepínač na centrálne uzamknutie dverí /a pohon=bez turbobenzínu pezpredmetné.Ale celkovo fajn. :yes:
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
No místo turbobenzínu je větší atmo + elektromotor(Y) = má to spíš i plusY 😄

https😐/zpravy.aktualne.cz/…b1060b59c1635dd/ nejen tyhle
Avatar - DrAlban
DrAlban
Vše je pěkné ale citelně chybí čistě elektrický pohon 😐
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Ten zatim jen https😐/www.lexus.cz/…-models/ux-300e/

V článku mě zaujala formulace PLUGINY JSOU SPÍŠ UMĚLÝ VÝMYSL EU = to je na profesionála HODNĚ TUPÝ

První sériový PHEV byly z ASIE Japonsko a Čína Mitsu Outlander a Prius Prime a BYD. Samozřejmě i Amerika Chryler Pacifica jen ta EU nic = ty EUropský přišly až POTOM jako reakce na to asijsko-americký. Že teď se na to EUropské automobilk vrhly a je to spíš chyba = to je jiná věc

Tohle beru od lidí co neví neznají (a ví že za všechno špatný může Kalousek Soros a EU) ale od profesionála? Když se nejmenuje Prokopec/Miler? 😲
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Dizajn bez chybicky... dokonaly lexus... :yes:
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Je to sice jen SUV ale taky se mi líbí = jak technikou tak vzhledově 😄
Šimpanz
mezi skutečnou prémii by neměl být problém pokud cena bude významně nižší než u té prémie. Technicky to na prémii nemá ani omylem, motory napříč, pohon zadku jenom elektrikou, absence vzduchu, přední náprava McP to všechno nese jasné znaky mainstreamové platformy (navoněná RAV4) a pokud chtějí něco prodat musí tomu odpovídat i cena.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Uložení motoru podélně má smysl u aut typu BMW 5 = sportovní sedan s pohonem zadních. U hybridního SUV s prioritou co nejnižší spotřeby = je to spíš přesně naopak
webpaja
Cenově to bude spíš X1 než X3, takže to vědí. S technikou prémiových evropských středních SUV to nemůže soupeřit, ale obstojí proti X1, GLA nebo Q3 slušně.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
https😐/www.youtube.com/watch?… 😲

Chápu proč si v celoživotní trvalé (technické) NESHODĚ s Vaculíkem 😁 :-!

Za platformu NX by všichni evropští výrobci..

EDIT mimochodem Vaculíkovo rozplývání se nad různými Lexusy a označování jeho V8 za to nej = by sis měl přečíst a TRP(ět😉

fakt NA TEBE SEDÍ tzv. Vaculíkovo pravidlo = když věcem nerozumím tak VĚTŠINOU trefím přesný opak. Zajímavý kdybys házel korunou realitu trefíš asi častěji
webpaja
Nechápu reakci Vaculíkova patolízala a podržtašky 😉 Ne NX na prémiovou konkurenci platformou nedosahuje. Je to jen RAV4.

Přitroublé plkání bez špetky znalosti nebo zkušeností jsou důvodem, proč má podržtažku vypnutého.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
no to nemusíš zdůrazňovat že NECHÁPEŠ = je to o technice

Zkus to znova všechno je viz já 11:04 = furt se naparuješ jak věci rozumíš (dokonce líp než Vaculík) tak snad víš alespoň nejzákladnější základy = vliv uložení motoru (nejen to jednoduché co zná každý a napsal Šimpanz)

Mít určitou ZNALOST a PROTO se shodnout (třeba s Vaculíkem) není totéž jako podržtaška = ale to asi nedáš

Uložení motoru jinak než tady v NX (a tady je to navíc hybrid) má logiku a smysl u https😐/www.automobilrevue.cz/…kteru_48668.html a https😐/www.auto.cz/…omba-roku-111966 apod. Hele jako bys (zase) nebyl Vaculík = a důvod rozdílného vidění věcí by byl (zase) způsoben NE že tomu rozumíš víc, ale tak nějak PŘESNĚ NAOPAK se mi (zase) zdá se

Patolízal = to je spíš někdo jako TY vůči machi(avelli)mu = kdybych chtěl bejt hnusnej a vrátit ti to
kesumb
U tédle kategorie SUV mi to neva, u RX je to provar.
Šimpanz
Pokud to postaví cenově proti X1 tak to odpovídá, ale v článku se blouzní o X3, Q5 a GLC, ty jsou technicky zcela jinde.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Je to tak BLOUZNÍ VŠICHNI jen ty a pája ne 😄
webpaja
Vším možným ano, ale kojotím pohonem je to stejná prémie jako Lex ES nebo Mondeo Vignale 😉
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
to víš každej vidíme prémii jinak někdo brečí po https😐/www.auto.cz/…-obrecime-140250 škubající rozjed a R4 nafta výkonu co měl před desetiletím Citroen = ten měl teda tehdy před dekádou k motoru kam došla prémie za 2 mega lepší převodovku :-!

já třeba (s trochu nadsázkou) NE (vidím jako prémii) SUV 😉
No možná Range Rover = bych se obětoval 😁

No a když ty se tak snažíš tak já taky = takový Porsche Macan by zaslintalo po (a zasloužilo by si!) základ auta platformu co má Lex NX :😉

a teď TRP (viz patolízal a podržtaška😉 https😐/www.auto.cz/…-se-nebal-141168 :-!
Fuk jestli to chápeš nechápeš popíráš (blba ze sebe děláš) po Vaculíkovi ti trocha reality a faktů nabídl i Vávra = dáš to?
adamzprahy
To sice jo. Ale (bohužel) většina X3 u nás je taky jen přinejlepším 20d...a tam se podle mě lepší architektura celkem ztrácí.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Ono aj to je cesta predať auto o triedu väčšie za cenu o triedu nižšiu.
Mig_35
Viz Volvo
Šimpanz
Jj, také taková poloprémie, ale aspoň tu má slušné prodeje.
adamzprahy
NX tím dosud skutečně bodovalo. Technika průměr, ale bylo to prostorné, s kvalitním a dobře odhlučněným interiérem za rozumnou cenu. Za mě proč ne.

Pokud někdo kupuje 20d u BMW, 200d u MB atd., tak rozhodně má smysl zkusit Lexus.
Šimpanz
No 7 200 prodaných kusů NX za 2020 v EU o velkém bodování nesvědčí, XC60 prodala 42 000 aut.
Avatar - Emel
Emel
Carsalesbase (což teda není jen EU) hlásí 13t... a 2018 20t. Ale to Volvo má 70t, takže poměr asi stejný 😄. Stelvio má 17.
Šimpanz
Ano, máš pravdu, vzal jsem čísla za H1, ale je to prašť jak uhoď.
adamzprahy
Aha, tak to nic moc. Myslel jsem "bodovalo" ve smyslu, že v ČR po faceliftu mělo dost rozumný ceník a v Praze jich jezdí poměrně velké množství. Nebo jakože subjektivně to není okrajovka. Tak mě překvapuje, že to statisticky okrajovka je...

Zrovna tento týden jsem jel po víc než roce Lexusem ES jako pasažér a za ty peníze si stojím za svým názorem, že raději Lexus ES než 520d. A to 5er jezdím, byť právě mnohem silnější 😊
Avatar - Emel
Emel
To asi záleží na prioritách. Pokud je priorita plout si v klidu krajinou, nebo toužíš po hybridu, tak asi jo. Jinak mi sedan se stovkou za 9 a vmax 180 již od 1,25 moc neimponuje, to už bych si radši nakonfiguroval Insignii nebo Mazdu 6 a rozdíl projezdil v benzínu.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
No a právě v pocitu z jízdy = je TEN velký rozdíl jak auto jede je je fantasticky tiché. Jen bych váhal s digitálními zrcátky = tam popravdě NEVÍM :😉

jestli si mezi tím zlomkem co dupe od rána do večera na plyn = tak to jistě ne. Ale pro ty je https😐/www.alfaromeo.com/new-giulia-gta

VĚTŠINA lidí ale jezdí tak, že bejvám nejrychlejší se 100kW hybridem = to je realita
Avatar - Emel
Emel
Viděl jsem srovnávák Insi, Mazdy 6 a Camry a Insi ho vyhrála primárně kvůli kvalitě jízdy (v testu byla 1.5, takže dynamicky to bylo srovnatelný). Nevím, o kolik je ES lepší...
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
ES je hlavně přes opakování snad všech ve všech médiích ne Camry ale Avalon (i rozměry = Camry je na jiné rozvoru i je kratší). Tenhle nesmysl je všude někde dokonce okecávali ten rozdíl v rozvoru😊

a rozdíl Camry (teda pardon AVALON) vs ES zjednodušeně jako VW/Audi = ale to víš znáš. u LEXUSu zaměřeno hlavně na styl Lexus = neuvěřitelná pohoda klid(ek třeba i ten tabáček 😄

od dynamiky sou jiný motory = ale o těch evropan vždy spíš jen kecal než reálně kupoval. Těch aktuálních benzínových 178 + 120 elektrických koní na normální ježdění stačí = a spotřeba je reálně slušná
Avatar - Emel
Emel
Je to stejná platforma a stejná motorizace. Jasně, Avalon a ES jsou větší...
Audi a VW - jak kde. Pokud se bavíme o střední třídě, tak je Audi MLB a Passat MQB, tam to stejná platforma zrovna není.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
No a přes stejnou platformu a motor = je SAKRA ROZDÍL když si jel v Citronu C5 a C6 = o TOM mluvím 😉
Avatar - Emel
Emel
No tak pak jo... vzhledem k tomu, že cenově je ES hluboko pod základní A6 2.0TDI 120kW FWD, tak tam to asi za zvážení stojí.
adamzprahy
A6 - to je přesně ono. Kromě případných sympatií k značce mě nenapadá moc důvodů proč vzít fwd 120kw A6 místo ES. Leda tak kvůli kombíku…nebo specifické individiualizaci.
adamzprahy
Ta udávaná dynamika mě právě v praxi překvapuje, protože pocitově to jede cca jako to 20d, ale bez chrochtání a s nižší spotřebou. Škoda že jsem to tehdy neměřil, porovnával jsem stejné trasy a mimo jiné jsem tehdy přesedal z Passatu 110kw do ES. Obojí má na stovku stejně, ale v praxi bylo ES jednoznačně rychlejší a silnější.

Problém totiž podle mě je v tom, že Toyotí hybridy umí pružné zrychlení (tzn podat plný výkon) jen na pár vteřin a pak se snižuje podíl elektromotoru na pohonu, takže ty dlouhé sprinty neodpovídají udávanému výkonu. V praxi pro předjíždění apod to stačí.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Vtipný že na náplavce se vydával za ODBORNÍKA na ELEKTROmobilitu 😲 😁 :-!

Jj starýmu důchodci = je to u zadku že za čas dojde ropa

JEHO bych se rád zeptal a donutil ho k odpovědi😒br />
a) na kolik let asi tak máme ropu? Co všechno se z ní vyrábí = prolhanej dědek co zdůrazňoval slabší rozjezd elektromobilu snad ví
b) kolik let bude asi tak trvat celosvětová obměna těch ca 2 miliard aut na ropu na NE ropu

Ty už si pradědo777 jel nějakým https😐/fdrive.cz/…t-do-zivota-7836 ?
Tobě se taky asi NECHCE odpovědět na 2 jednoduché prosté ZÁSADNÍ otázky = rsp. dát dvě číslíčka vedle sebe?

REALITA je tohle https😐/www.auto.cz/…-se-nebal-141168 fuk kdo to chápe nechápe nebo i popírá
Avatar - pradeda777
pradeda777
Že dojde ropa to už tu bylo tolikrát, že už je to docela trapné. Já o tom slyšel poprvé v roce 1958 a pořád je ropy dost. Dokonce i víc než tenkrát.... 😁
S Renocar i3 jsem jel minulé pondělí, když jsem měl u nich "opravdové auto" v servise. Dojem? Ok. Na popojíždění po blízkém okolí ok. To je pro EV ta správná parketa, jak už jsem mnohokrát psal. Ale EV jako only car v rodině nedává smysl. (Hybrid nebo PHEV je ok) A k tomu jak se poslední dobou pohybuje cena elektřiny....a bude hůř, tak těm, co nemají na střeše fotovoltaické panely bude muset stačit pár adidasek.... :-!