Automobilový průmysl sleduje podrobně a globálně. Zasáhla ho podle něj tři velká tsunami. Která? A jak se z trablů vydrápat? S odpověďmi k zamyšlení přichází ekonom Radovan Vávra.
To jsou ale kraviny. To je vize bohatého Pražáka, co má vilu za Prahou. A tam taky končí jeho obzor. A ano zhoubný green deal máme nadiktován od enviromentalistů z Bruselu a upsal nás k němu Babiš. Přitom nebylo žádné referendum, žádný politik k tomu nedostal od voličů mandát. Sami se vzdáváme technologického náskoku u spalovacích motorů a budeme raději hrát druhé housle za Čínou. A třetí pak za Japonci, kteří sázejí na vodík. Nemá rád komunismus....a co tohle je? Do hospodářské soutěže, kdy bude na trhu na výběr a vyhraje nejlepší, má tohle hooodně daleko. A pro skutečné petrolheady v jedné nebo dvou stopách je tohle katastrofa.
To je fakt roztomilé, drtivá většina diskutujících tady na auto.cz jezdí v obyčejných autech a o V6 nebo V8 maximálně četli a nikdy neřídili. Většina tu jezdí s tří, možná i dokonce čtyřválcovým benzínem, nebo starou vraždou 1.9TDi. Ti, kteří jsou majiteli víceválcových motorů, tak jsou to staré vyjeté německé audiny cca 10 a více let staré. Jen několik málo výjimek bude mít novější auta. No a ta většina se tak vyjadřuje, že se jim bude stýskat po něčem co nikdy neměli, motor slyšeli jen v top gearu, případně rychle a zběsile, ta menší část je naštvaná, že jim nějaký bohatý Němec nezaplatí milión za nové auto, které jim za deset let prodá s 300tis najetymi za pětinu ceny. A ti stejní pak budou mluvit o tom, že nechtějí jezdit v "elektro***", ve kterém nikdy neseděli, jen četli úderný 1000x opakovaný titulek na AF, kde jedna Tesla z milionů měla mrtvou baterií.
A co ze ta USA nebo Cina. To je USAci jezdi benzivovejma fullsize pickapama za 15/100? Nebo ze by v Texasu misto krav oprasovali hektary solárních panelu?
Ale ono se neschyluje k tomu, že by se mělo nahradit 2 mld spalováků. To sis jen ty vymyslel. Většina světa není takhle ortodoxně zelená jako EU, takže si budou vyrábět auta jaká budou chtít a vůbec neuvažují o změně v následujících dekádách, takže proč řešíš nesmyslnou otázku jak dlouho bude trvat vyměnit 2 mld aut? To že nehýkám nadšením ze zelených nápadů EU neznamená, že mi nezáleží na přírodě a životním prostředí ty pako nebo že uvažuju stylem po nás potopa. Komunista seš ty, protože chceš řídit trh a nařizovat a zakazovat lidem jaký názor je ten správný. Bolševiku hnusnej!
Ty pořád nechápeš, že není tvoje starost ani nikoho jinýho obměnit 2 miliardy aut na planetě. K tomu se ani reálně vůbec neschyluje, takže je zbytečný se touhle otázkou vůbec zabývat ty pako :-D Není to o žádný obměně. Jde o to, že určitou část vozovýho parku bude realizovaný elektromobily. Spalováky pojedou paralelně s tím. Reálně tipuju podíl EV tak 20-30% vozovýho parku. Zbytek spalováky a hybridy. Míněno za našich životů co bude za 100 let nikoho nezajímá.
Ciste kde? Tam kde se tezi ten sajrajt do baterek? Tam tezko bude ciste.. A nevsiml jsem si, ze by Indie, Cina, USA nebo Rusko zběsile predlavalo do elektra. Nebo treba staty Afriky. Jedine co se deje je to, ze se plundruje krajina daleko od Evropy a mistni si chrochtaji jak je to cisty. Moc bych si pral, aby se v Alpach zacalo tezit a ve velkym a uz vidim rakusaky jak tomu zehnaji, budou tomu branit ale jezdit v elektru by chteli jen aby se těžilo a nicila priroda jinde...
V roce 2013 vysel na E15 rozhovor s panem profesorem Vaclavem Smilem profesorem z kanadské University of Manitoba. Kde rekl, ze aby ten jejich zelenej nesmysl fungoval musi se do nej zapojit 25 nejvetsich znecistovatelu. A co se stalo? O 8 let pozdeji je v tom Evropa sama a doplaci na to jen obycejni lide. Vavra to rozhodně nepociti
Tak opět znova. Jen v ČR je několik desítek milionů zařízení s baterkou. Kolik znáš případů zahoreni? Jistě nějaké jsou, ale procentuální vztah s ohledem na počet...
Jsou to telefony, počítače, nouzová světla, powerbanky, repráky, nářadí atd.
Ty vole to má 4000 mAh. To uhasíš hrnkem s čajem! A co bateriové úložiště o kapacitě 100 Ah to už je daleko větší oříšek. Sranda bude až tyhle EV sráče budou hořet v nákupních centrech na nabíječkách to se bude dobře hasit někde v podzemní garáži.
Zkrachoval = byl odstaven. Stáníček Devátý, Venda "Tlačenka a dvanáctka" Havel a spol., nebezpečné slušovické nitky artd - nemá smysl s tebou o tom diskutovat.
to bys o tom musel něco vědět :-)
50 prednich evropsky vedcu, vcetne 2 cesky podepsalo dopis urceny EP kvuli ty jejich zeleny vasni. Ze je to blbost a tak nadhera Leyenova jim vzkazala, ze to tak chce. Tak asi tak
Končit nebude nic. Cílem je likvidace lidí, ty budou končit, čím víc jich zařve v požárech, výbuchách, hlady, umrzne nebo bude zabito v pouličních bojích, tím lépe pro globalisty. Bude méně lidí :-):-):-)
Další zlikvdují vkacíny č. 4-40 popř. budou neplodní atd atd:-):-):-):-):-)
Všichni vědí co jde zeleným nebolševických glogalistům. Snížit počet lidí, ale nenápadně. Nikoliv válkou, ale postupně a jakoby nenásilně.
Pár už jich bylo i od těch ntb a telefonů, jenže požár úložiště je likvidační a navíc hasiči to zásadně nehasí, pokud nemaj info o tom, že je celý solární systém + uložiště odpojené nebo dokud se to nedopojí, jinak odmítají vstupovat do objektu, protože jim samozřejmě jde o životy....
Na zapálení bytu dostatečně.
A co víc, dokonce to dávají malým dětem do rukou. Dávají si to do kapes kalhot, větší baterky mají v počítačích na stole bez dozoru atd..
to snad musi urcit kazdej sam podle sve potreby a spotreby ;-) na zachode se taky ptas lidi kolik si mas utrhnout hajzlpapiru aby sis mohl dobre utrit zadek? ses snad svepravnej, tak se podivas na to kolik mas prumernou denni spotrebu, jak dlouho bys rad mel zalohu a podle toho se zaridis ;-)
ja se zaridil tak ze na baraku mam ostrovni system dokrmovanej z verejne site, na strese 40kWp, v technicke mistnosti 60kWh protoze vim ze barak si za den slupne cca 6-8 kWh a nabijeni aut denne vezme kldidne 40-50 kWh, a vesmes 95% elektriky me to doda a zbylejch 5% nasosam behem roku ze site kdys treba 2-3 dny v kuse nesviti natolik ze to nedoda vesmes temer nic
a kdyby se v budoucnu stalo ze ceny za kW vystoupaj nad 10 korun, tak klidne dokoupim treba 200-300kWh, zazadam o licenci na dodavani do site a naakumulovanou elektrinu pak klidne do site budu dodavat ve chcilich kdy ji bude nedostatek a bude tedy draha, navratnost investice by pak byla vesmes do 1-2 let, coz je v businessu sakra super navratnost
Jo to bude celkem legrace, a piš si, že k tomu docházet bude. To zelený nadšení vyčichne, ale tupani úrovně Hamuna stejně nikdy nepřiznají, že se mýlili. Hlupák postrádá sebereflexi ;-)
Ano to víme, ale spousta rádoby vysokoškoláků nezná geografická specifika těchto států tak blábolí o vodních elektrárnách v Rakousku a Norsku jako by tohle řešení šlo replikovat na všechny státy plošně.
Co vliv odlivu peněz za nákup plynu, baterií, FVE panelů, nabíječek, textilu, obuvi, 70% veškeré eletroniky a komopnentů a už i velká část surovin, které mají pod palcem Rusko a Čína včetně zdrojů z Afriky, které mají obě země po palcem :-):-):-):-)
Re: Šílená zločinná politika EU je zde odhalena v plné nahot
Ty jsem si našel a posílal ti je základní Citigo stálo pod 200 tis a EV verze se nedala koupit pod 400. To je u mě 100%. Nezajímá mě kolik stála auta v roce 2000 a porovnávat to s dneškem. Řeš současnost. ID3 je od 917 000 stejně veliký Golf je od 580 tis. V tomhle případě to je spalovák vs EV cca 60%. Takže chápeš, proč někdo píše o cenách likvidačních pro individuální mobilitu? Lidi si nebudou kupovat obyčejný auta za milion, protože na to nebudou mít. V tom roce 2000, se kterým tu šermuješ, se prodávala auta za 200-300 tis, na což taková normální rodina dokázala dosáhnout.
Ropa zatím ani zdaleka nedochází. Tuhle poplašnou zprávu už poslouchám desítky let a stále je ropy dost. Navíc máme zásoby plynu asi na 250-300 let při současné spotřebě, takže tohle fakt není téma, kterým bychom se měli stresovat. A v KLDR ať si jezdí na ropu klidně za 100 let. To není vůbec problém.
Třeba tím, že budou vyrábět auta, která chce trh a za takové ceny, aby kupní síla obyvatelstva stačila na to si takové auta kupovat. Tj. držet nastavený trend jako do teď. Nebo na co narážíš s těma čínskýma dotacema?
Zkus se rozepsat o tom jak to bude fungovat. Já si to neumím popravdě představit. Kam se v panelácích budou ta bateriová úložiště dávat? Kde se budou brát suroviny na výrobu tolika úložišť? Jakou to bude mít životnost? Jak se to bude recyklovat a nakonec jako to celý bude mít uhlíkovou stopu?
A pak jsou lidi jako Hamuna, který o sobě tvrdí, že má vysokou školu a tuhle jednoduchou matematiku nechápou. Melou dementi o tom, že když Norsko může mít vysoký podíl z OZE (kvůli své hornaté krajině a velkému množství vodních elektráren) tak my to můžeme mít taky. :D
Já chci znát přesný věk od kdy řadíš lidi do katergorie "důchodce se zastaralými názory" Tady šermuješ skoro 60 letým chlapíkem, ale jinej 60 letej ti vadí a smeteš jeho názor jako názor zmatenýho důchodce, tak se ptám kde máš tu hranici.
Je hazenim perel svinim odpovidat na tve vykriky, ale treba si to precte nekdo, kdo je schopny dialogu. Trida midsize sedanu sice pada, ale stale se v ni proda jen na americkem trhu pres milion aut rocne. Dobre postavene Mondeo/Fusion by si bez problemu po celem svete naslo dostatek zakazniku. Problem je, ze na vyvoj DOBREHO sedanu nema Ford penize. A svadi to na nezajem zakazniku. Camry, Accord, Sonata se prodavaji po statisicich rocne a neni duvod, proc by na tom dobre Mondeo melo byt jinak.
Ja nerikam, ze jsem chytrejsi nez Vavra, pouze pridavam nazor k tomu, co rika on. Podle nej napr. dojde ke sdileni aut v budoucnu. Ja uznavam, ze muze mit pravdu, pridavam k tomu svuj nazor, ze takovy stav nevyjadruje opravdovou touhu zakazniku, ale budou k tomu dotlaceni okolnostmi. Tomu se rika civilizovana diskuze, vzhledem k tvem projevu tomu ale rozumet nebudes. Uz mi prosim neodpovidej, a pokud mozno, neodpovidej vubec.
Tvuj prispevek implikuje, ze kazdy, kdo se obava danoveho vypadku, zaroven touzi byt zdanen. To je samozrejme nesmysl, naprosto realne ovsem je, ze kdyz vlada prijde o danove prijmy z paliv, najde si jiny zpusob, jak me zdanit. Takze i kdybych se teoreticky rozhodl (nebo byl donucen) omezit svuj zivotni standard a zit bez auta, nejaka jina ma aktivita bude zdanena vice nez dnes. Cili se mi zivotni standard omezi jeste vice.
Rusko a Čína už se těší jak na trzích mimo EU nahradí téměř veškerou produkci EU svými výrobky. Zkrachujete.
----------------------------------------
S ohledem na to, jak kdo „bojuje“ s CO2 je bruselský plán obdobný tomu, jako kdyby USA za druhé světové války spoléhali na dodávky munice z Japonska.
Nebo jinak. Ceny elektřiny a tepla, kvůli vynucenému a rychlému přechodu půjdou nahoru. Dost možná nahoru přímo poletí. Každý v Česku či jinde v Unii tak bude platit nehorázné peníze za to, aby svítil a topil. Přitom lidé ve státech, které emise oxidu nijak nesnižují, budou platit za stejné energie daleko, daleko méně. Úbytek oxidu uhličitého ty ostatní země přitom hravě vymažou. To je ta spravedlnost, o které zelení od Bruselu po Prahu mluví? Evropské firmy budou vyrábět draze, protože budou mít drahé energie. Budou mít tedy problémy s konkurenceschopností. To jen proto, aby firmy v ostatních zemích mohly vyrábět levněji, aby ty evropské vytlačily z trhů a přitom zvyšovaly globální emise?
Na tom navrhovaná uhlíková cla nic nezmění. Protože už je jen velmi málo věcí, které by si z EU jiné země musely koupit… Pod vedením Bruselu tahat za stále kratší konec lana. A emise to nesníží.
Tenhle nesmyslně postavený „boj“ však zaplatíme všichni. Protože naše státy, stejně jako EU to všechno financují na dluh. A když to není na dluh, tak to stejně musíme zaplatit. Třeba jako náklady na bateriová úložiště, jež v rámci EU budou vyžadovat biliony eur. Které nikdo nemá.
Čechům tak zůstává nadále skrytá informace o tom, že plán ČEZ na náhradu odstavených uhelných kapacit fotovoltaikou je nedostatečný. Běžně žijící člověk tak nadále také setrvává v klamu, že o to, aby v budoucnu svítil a topil, je tak nějak postaráno. Jenže ono není. Ovšem místo toho, aby mu tohle média sdělila i s tím, jak mu to změní život, jej zahrnují strašidelnými zprávami o tom, jak je Česko velkým producentem oxidu uhličitého v přepočtu na hlavu. Nebo o tom, jak je hrozné, že některé uhelné elektrárny dostaly výjimku v řádu let z nejnovějších a nejpřísnějších emisních eurolimitů.
Přepočet emisí na hlavu je přitom z hlediska světových emisí a podílu Česka na nich úplně k ničemu. Je to jen propagandistické číslo, jež nic nemění na tom, že veškeré české emise CO2 představují asi 0,3 procenta těch světových. A emisní výjimky se mohou zdát špatné jen do chvíle, kdy si uvědomíme, že za ty uhelné elektrárny není náhrada. Nebo kdy si uvědomíme, jak malými objemy škodlivin oproti minulosti se ty nynější limity zabývají. Což jsou ovšem informace, jež se v hlavních českých médiích nedočtete. (S výjimkou Reflexu.)
Redaktoři, Českou televizí a Českou tiskovou kanceláří počínaje, dlouhodobě před diváky, čtenáři i posluchači zatajují informace o skutečném stavu a budoucnosti české energetiky. Zatajují také informace o dopadech unijních plánů na český průmysl i na české domácnosti a jejich kupní sílu. Tají jim i fakta o skutečných výrobních možnostech obnovitelných zdrojů elektřiny, především fotovoltaiky a větrných elektráren. O neskutečných penězích, které by bylo nutné investovat do nezbytných bateriových úložišť, se také nedočtete, ani to v České televizi neuvidíte.
Především a v mnoha případech pouze kvůli novinářům lidé nemají nejmenší tušení, co se na ně z Bruselu řítí. (Z Bruselu, kde to podepsal i předseda české vlády Andrej Babiš, aby bylo vše jasné.) Je to ostatně i chyba politiků z většiny stran, že o skutečných následcích „dekarbonizace“ energetiky s lidmi a médii nemluví. Kdo jiný by to měl vytáhnout na veřejnost, než oni, když už to neudělají novináři? Jsou přeci placeni z našich daní za to, že nám slouží, ne? Jenže „služba“ většiny z nich se v případě energetiky scvrkla v pouhé přijetí toho, co diktují eurokomisaři. Ti přitom nemají co diktovat. Jejich prací je totiž dělat to, čím je pověří Evropská rada, složená z premiérů či prezidentů členských států. Nejsou tedy žádná šlechta, která může nepřikyvujícího politika poslat na hranici za herezi. Přesto se většina politiků tváří, že s tím co přichází z Bruselu, se nedá nic dělat. Dá. Jen by se nesměli bát. Jenže se bojí. Takže jim mlčení novinářů je náramně vhod. A část Čechů si proto i nadále myslí, že jde jen o „záchranu klimatu“ a další části je to všechno úplně jedno.
Ve skutečnosti jde o to, zda budeme mít v blízké budoucnosti teplo a elektřinu a jestli na ně budeme mít. A to není právě málo.
Všechny suroviny jdou aktuálně nahoru, brutálně nahoru jde i veškerá lodní doprava a samozřejmě i ropa, na kterou ty lodě jezdí. A někde nejsou lidi, takže zdražuje i lidská práce a o i v těch rozvojových zemích.
Takže nic zlevnovat nebude, bude se naopak masivně zdražovat vše. Baterie, panely, nabíječky, wallboxy, měniče, kabely atd.
Svět co se nechová po mým je akorát zelená neobolševistická utopistická EU včele s kašpary a zoufalci, který staví ideologii na první místo
Všude jinde staví bud všechno možné nebo nedělají takovéhle brutální omezení popř. nedalají vůbec žádná omezení. A nemaj OZE jako jediný zdroj energie, narozdíl od Eurobolševických pitomců
Přesně tak. Jakmile stát uvalí stejnou měrou zdanění na elektřinu do EV jako na PHM, bude ta ekonomická smysluplnost EV ne za obzorem jako dnes, ale rovnou na druhé polokouli. A to tady ti mnozí EV pitomci dokolečka melou jak baterie zlevňují... Ne, ani ty baterie nijak zásadně nezlevňují. Ani nemůžou, protože suroviny nezlevňují. A nezlevní.
A že to státy udělají je předem jasná věc. Spotřební dań na PHM je 12,84/9,95, což je zdanění řádově kolem 50%. Zdanění elektřiny je 28,30 Kč/MWh. Koncová cena je (no dnes už spíš byla že...) někde kolem 6000 Kč. Což je zdanění někde kolem 0,5% !!!
Na světě je ještě spousta známých, ale netěžených naležist ropy i zemního plynu, obří zásoby břidlic a ještě i stále neobjevená naleziště ropy určitě někde jsou.
Jj, je to dojemný, jak se každý obává daňového výpadku a zároveň se snaží vyhnout placení daní.
To druhý je přirozený. To první..., hoši, ruku na srdce. :D:D:D
jasně, reaktor s rychlými neutrony chlazený sodíkem je facelift druhý generace :-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Když o tom nic nevíš, radši o tom nic nepiš, si za trotla https://en.wikipedia.org/…ation_IV_reactor
Bez uhlí to fakt nepůjde, pokud se nepostavi celosvětově 150 klasických JE generace III+ nebo 4 (rychlé rekaotry chlazené sodíkem či olovem) nebo cca 600 paroplynů .
Čekat není na co, mělo se stavět masivně už před 20 lety :-):-):-)
Prostě tak, rudí bolševici budovali, novu, jinou, podle nich lepší společnost. Beztřídní a moderní socialistickou, tihle zelení bolševici budují taky jinou lepší společnost, bezemisní a bezpohlavní.
Dopadne to ale stejně, stamiliony mrtvých, války, hladomor a rozvrat :-):-):-)
Evropa nemá ani tu elektriku, bo uhlí a jádro nechce a jinak tu bohužel jaksi dostatečně nesvíti a nefouká a NIKDY, pro zelené nebolševiky radši ještě polopaticky- N I K DY D O S T A TE C N E F O U K A T A N S V I T I T N E B U D E!!!!!!
každá ideologie je špatná, je fuk zda rudá nebo zelená. Zelení bolševici sou v některých směrech dokonce horší jak ti rudí a už vůbec nelez srovnávat s normalizačními komunisty. To byli proti nim neškodní chlapci.
Tihle jsou opravdu na úrovni stalinistáckých bolševiků 30-50. let.
Vystihl si to naprosto presne. Zapadni Evropa je proti nam pozadu. My svou zkusenost se socialismem uz mame a nechce se nam ty samy chyby delat znova. Proto normalni lidi jako treba ty nadavaji. Bohuzel jsme v EU a budeme si s nima muset experiment se socialismem a rizenim trhu vladou zopakovat.
Co treba silnicni dan, zdrazit pojisteni atd.?
Neboj staty si najdou cestu. :-)
Jasny je, ze EV budou uz VZDY zvyhodnovany oproti spalovakum, prestoze nebudou takto vyhodny navzdy.
Tak uz se s tim sakra smir.
Tohle bohuzel nikoho nezajima, ze znici tezbou prirodu nekde v tramtarii. Dulezite pro ne je jedine, ze to neni u nich doma. Vsichni by chteli jezdit, ale jak prijde otazka silnice kolem chaloupky tak to NEE,ale v sousedni dedine jim to neva.. Pral bych si aby Aply byly plny surovin na vyrobu baterek. Ach to by byla krasa....
Ano, registraci EV je vice, kdyz jsou dotovany a spalovaky persekuovany. To je pak ten trh pekne pokriveny a lidi radeji koupi EV. Ale Norsko nam ukazuje kam to vede. Nejdrive zvyhodnit EV a az je jich dost a dojdou prachy tak se zvyhodneni zacne omezovat a omezovat a pak uz to neni takova vyhra jako na zacatku. Ze?
Ja proti elektrickym autum obecne nic nemam (krome designu vetsiny z nich), klidne si casem nejake poridim, v soucasnosti jezdim tak malo, ze moje vydaje za benzin jsou naprosto bezvyznamne. Vzdycky v historii se prosadila nova technologie, protoze byla lepsi nez predchozi a zakaznici ji uprednostnovali. Soucasna elektroauta se prosazuji jen proto, ze jsou na ne dotace. Zrusite dotace a elektricka auta si koupi par nadsencu. A s tim souvisi ty Vavrovy predikce. Po sdileni aut vetsina lidi urcite netouzi, ale mozna je okolnosti donuti. Taky pochybuji, ze vetsina lidi touzi po vsemoznych aplikacich a gigantickych displejich v aute. Nejsem Cinan, v aute ridim a nepotrebuji krome navigace a radia prakticky nic. Plus ty blahosklonne kecy, ze uz to nejak doklepu se spalovacimi motory. Je mi 40, tak doufam, ze si auta jeste par let kupovat budu, a uz ted se nabidka zhorsuje. Nejenom u motoru, ale i modelu, kdyz treba Ford zarizne Mondeo, protoze investuje tolik do elektro aut, ze nema zdroje na novou generaci modelu, ktery by se v klidu prodaval po celem svete. Taky by mne zajimalo, co staty planuji ohledne dani. Pokud lide prestanou kupovat benzin a naftu, jak vlady vyresi danovy vypadek?
Státy co těží ropu budou investovat do výzkumu technologií proti ropě?
Tak první věc je, že to se děje v těch pokrokovych státech, např Norsko (za což ho tu parta odpůrců ev pravidelně osocuje).
Druhá věc je, že např EU tu ropu nemá tak má jako být odkázána na to co kdo vymýšlí?
a proc by mel s ni nekdo smelit, UPSky si snad lidi nekupujou aby s necim smelili, ale aby meli jistotu ze kdys vypadne elektrina, tak oni dal budou mit elektrinu alespon na par desitek minut, a baterka treba u jisticu neni nic jineho nez vetsi UPSka
pretoky fakt problem nejsou, legislativne je elektrarna OZE na domech omezena na 10kWp pro 3 faze, pokud chces vic musis si vyjednat licencni na prodej elektriny, a 10kWp vyrobi tak smesne malo, ze co nespotrebujes sam a posles do site, tak se nema sanci dostat ani k nejblizsi trafacce , bezne je na 100kW trafacku napojeno 10-15 domu, takze pretoky z dane OZE se proste spotrebuji v jinem z tech 10-15 domu na dane 3 fazove lince ;-)
problem s OZE je coste s tema velkyma ongrid elektrarnama o stovkach kWp a MWp nekde na polich a podobne, ty jsou stavene opravdu na dodavku do site a ty tu sit samozrejme zatezuji :-!
a jak jsem psal, treba distributor bezdodavatele ma vykup za aktualni ceny po hodinach, takze pokud je aktualnic ena na burze 4000 za MWh tak vykupuji v dna ehodine 4 koruny za kWh, moc dobre vedej ze ta elektrina skonci u nejblizsiho souseda na dane lince, protoze ty pretoky nikdy nebudou nad vykonem menicu dane elektrarny a to bude proste maximalne 3,4-3,5kW na fazi ;-)
Ale v klidu. Všichni ví, že ropy je stále dost a dost. Na hledání alternativních zdrojů energie je času haba kuk.
Kdyby byly státy chytré, tak uzavřou takové dohody, že určité % ze zisku těžby ropy půjde na vývoj nových zdrojů energie. Čím víc by se těžilo, tím víc by bylo peněz na výzkum a vývoj.
Ale vytvoření umělého světa emisních povolenek, která TRESTÁ SPOTŘEBU aniž by nabízela alternativní řešení, to je prostě hanebný zločin!
Ale jemu to přece stačí přesvědčovat sám sebe :-[] Hele v klídku, dej ho na HL. On zas tak za 3 měsíce přijde s novou registrací protože ostatní se na něj taky vybodnou. Po pěti příspěvcích opět pochopíš že to je s novým nickem on, šup na HL a je opět klid :-):-) V tomhle je to zas krásné ne?
Gratuluji, Hamuno.
Po letech, co zdejší diskuze převážně anonymně čtu, jsi mě vlastnoručně přiměl se začít přihlašovat a používat HL. Člověk snese jen určité množství propagandy, fanatizmu a nesmyslného, nepřehledného textu, který s psanou formou češtiny nemá zhola nic společného.
Jsi ztělesněným důkazem toho, že diskuze na internetu je zbytečná. Nejde o argumenty, ale o vytrvalost. Tvých 20 tisíc diskuzních příspěvků umlčelo už tolik lidí, co ti v průběhu let v čemkoliv oponovali, že už se tu skoro bavíš jen sám se sebou a s posledními tvrdohlavci. Vím, že sebereflexi neovládáš, jen jsem ti chtěl dát vědět, že jsi zase vyhrál. Nakonec zůstane jen jedna pravda, ta tvá!
Ještě Vám to nedošlo. Lidi co CHÁPALI A SOUHLASILI, přitom sami nic nevěděli a nevědí, a o nic se nezajímali potřebovali komunisté, a dnes s Green deal se také neztratí, zkrátka vědí, že Grean deal je pokrok jako marxisté a soudruzi věděli že budují novou lepší společnost!!! A každý, kdo se ptal nebo hledal jinou cestu, tak se nehodil tenkrát a nehodí se ani nyní. Já už jsem Vám tedy odpověděl. Pokrok a moderní nastane, až bude pro EV dostupný akumulátor s kapacitou nejméně 2 kWh na kilo váhy a životností 10 tis nabíjecích cyklů v průběhu 25 let a bude plně recyklovatelný. Do té doby bude prosazování EV více ideologie než ekologie a boj proti oxidu uhličitému...
Očekávám, že odpoví Ti co tomu rozumí, nebo jedinci jako VY, co v v diskuzi hned ví, že mají nad ostatními přehled, ale že byste tedy ty méně znalé vzdělal a např. napsal chemické složení elektrolytu baterií Tesly nebo VW ID.3, když víte, že je to pokrok a moderní, to neuděláte. A nebo to taky nevíte a jste také neznalý? Potom ovšem nechápu Vaše diskuzní příspěvky zde...
Nechápu proč mám vysvětlovat a když se ptám, to by měli vysvětlit takový co EV tlačí dopředu jako jedinou správnou volbu! A proč složení elektrolytu baterií EV nezveřejní výrobci EV, aby ukázaly jak jsou EV ekologická při výrobě a recyklaci? A nebo to můžete zveřejnit VY, jako osvícený zastánce EV, jako jediné správné cesty, a předat informace nám co to nevíme a když se ptáme, tak nikdo konkrétního nic neuvede... Tomu opravdu nerozumím!
Právě, za komunistů věci taky musely být a nebyla volba! A tady s EV je to velice podobné? Co např. cesta spalovaní syntetických paliv... A kde se budou brát všechny ty barevné kovy do EV? Nejeví se vůbec MODERNÍ a ekologické vytěžit kobalt v Kongu (a to neřeším podmínky a důsledky těžby), zpracovat rudu v Číně a potom vozit do Evropy na výrobu EV...
Ano určováním pohonu osobních aut ve jménu ekologie to začíná, pokračovat může přes řadu dalších omezení opět ve jménu ekologie a může to končit další diktaturou.
PS: Co je moderní a ekologické např. na Tesle S, která má baterii o váze přes půl tuny, ve které je stovky kil chemikálií neznámého složení a desítky kil drahých kovů s životností na 10-12 let?
Pro EV mobilitu pouze osobních vozů by ČR potřebovalo DALŠÍ 1 DUKOVANY!!!
Přitom při současné politicko-ekonomické situaci se opravdu stěží stihne výstavba nového bloku tak, aby se vůbec stihl nahradit ten dosluhující!!!
Žádná další a jiná spása není. Nemáme prostor na větrné farmy, nemáme k dispozici alpské řeky, nemáme k dispozici španělské slunce, nemáme moře na příbojové elektrárny.
Zelená elektřina v našich podmínkách v masovějším měřítku je absolutní utopie. Máme jen uhlí, dovoz ropy, dovoz zemního plynu, uran. Takto to stojí, takto jsou rozdané karty.
Není pochopitelné o čem píšete k čemu se vůbec vyjadřujete? A nevím proč mi podsouváte co mi vadí? Ale je vidět, že asi soudruzi jsou Váš vzor, protože Ti také byli stále včele a VPŘEDU a dle hesla "Kupředu levá, zpátky ni krok!".
Při současném stavu techniky je elektropohon do osobních aut politické rozhodnutí místo preferencí ekonomických a ekologických. A nebo je záměr š***k vedení EU, aby bylo mobilních s osobními auty např. jen 20 % lidí z evropské populace co na to budou mít peníze a podmínky.
Re: Šílená zločinná politika EU je zde odhalena v plné nahot
Ano řešili a už jsi se neozval.
Rozdíl Spalovací a e cicigo byl 140 tis. Najdi si ceníky. Takže žádných 100%.
Ale teď k tomu na co se ptám. V roce 2000 stala auta v přepočtu na dnešní ceny přes milion.
Proč jsou tedy dnes tyhle ceny likvidační pro individuální mobilutu a v roce 2000 to tak nebylo?
Re: Šílená zločinná politika EU je zde odhalena v plné nahot
Neresili jsme spolu nahodou ten priklad spalovaci citigo a ev citigo? Rozdil 100%.
Vezmi si Golf a ID3. Kolik stal 2 roky zpatky zakladni Golf a kolik stoji zakladni ID3 dneska? Porad nechapes ze jsou EV drazsi ve srovnani s ICE autama?
Musis vychazet z toho ze lidi jsou porad stejne hloupi. Vezmi si takovyho hamunu. Ten kdyby zil ve 30tych letech, tak hajluje a honi zidy a kdyby zi o 10 let pozdeji u nas tak znarodnuje. Proste velka cast lidi lehce podlehne ideologii. Jedno jestli je nacisticka, ruda nebo zelena.
Aby ses probral, troubo!
" V roce 2008 představovala EU 22 procent světové přidané hodnoty výroby, v roce 2019 to bylo jen 15 procent. V roce 2001 bylo 14 z 50 největších světových společností evropskými, dnes pouze 7. Mezi 10 největšími finančními centry na světě neexistuje v Evropské unii jediné místo. Před třiceti lety podala Evropská unie sedmkrát více oznámení o patentech než Čína, zatímco dnes Čína podá čtrnáctkrát více než Evropská unie.
Za posledních 25 let ve světě bylo založeno 20 společností, jejichž hodnota dnes přesahuje 100 miliard dolarů: 9 amerických, 8 čínských, není mezi nimi žádná evropská společnost. Co se to stalo s naší unií? Za posledních třicet let Spojené státy zvýšily své vojenské výdaje o více než 30 procent, Čína zvýšila svůj vojenský rozpočet devětkrát, což znamená o 900 procent. Dnes je EU tam, kde byla před třiceti lety. Dnes jsou mezi deseti zeměmi s nejvyššími vojenskými výdaji pouze dvě země z Evropské unie. Co se to stalo s naší Evropskou unií?"- chceš tvrdit, že za to nemůžou neomarxisti ve vedení EU?
Jo hochu to by bylo supr kdyby se to nechalo at si trh vybere. Komunista Hamuna rikal ze se tohle ale nemuze nechat na trhu, protoze pani ucitelka v 2. Tride rikala ze ropa dojde a navic musime primarne zachranit klima. Trzni mechanismy musi jit tudiz stranou a musi se to centralne ridit z Bruselu.
Mýlíš se, rohYpnole, nebude to ani jako v Maxovi, EU cíleně likviduje přes emisní povolenky výrobu železa a oceli, a té začne být na Světě nedostatek a nebude to už tak dlouho trvat. Se surovinami jsem na tom z hlediska výroby bledě, v Evropě není vlastně nic, pro Green Deal potřebujeme.
Zaprvé se už vyser na ty velké písmena, fakt jsi na ně ujetý! A za druhé, rohYpnool se tobě a Vávrovi snažil nastínit ty konsekvence, o kerých ten GWDeal vůbec nepřemýšlí, protože nejde o dopady na nejchudší, jak si ti naleštění ubožáci v Bruseli myslí, ale o celou střední třídu, kterou mají v plánu ožebračit! Jen těm, co všechno tlačí ideologicky a fananticky, s klapkami na očích nedochází, že likvidují celou jednu generaci na základě snu o lepších zítřcích! A že je to ideologie ti vylsěvtlím na jednom jediném příkladu- v roce 2010 se Něměcko usneslo, že JE bude provozovat minimálně do roku 2040 s tím, že každý stav JE bude posuzovat individuálně, ty novější by molhy třeba i pokračovat. To platilo 1/4 rku, do března 2011, kdy zemětřesení a následná tsunami zalilo Fukušimu. A zvedla se protijaderná hysterie na kterou vláda s Angel ou včele ragovala od stolu-zavřením německých JE v roce 2022! Nikoho nezajímala fakta o tom ,co se ve Fukušimě stalo. Zvítězila ideologie. A protože je Německo hlavní říši EU, tak se Energiewende na programu EK a ta jí tlačí na sílu, ne na rozum. Všichni si myslí, že náraz do zdi přijde, možná už tuto zimu, pak se uvidí. Problém je, že Němci nedělají malé chyby, naopak, k rozumu je vždy přivedla až bezpodmínečná kapitulace! Otázka je, koho stáhnou s sebou!
Odpovez Barikovi blbecku. Ja ti psal to samy a ty si to popiral. Ted se to stava realitou. Presne z duvodu tech chybnych rozhodnuti EU, ktere inteligentnejsi cast zdejsich diskutujicich opravnene kritizovala. Ty si hykal natrenej nazeleno jak jsme blbi a nemame pravdu. Tak se ted postav celem a odpovez.
kolik je těch ,co mají místo kde schovat baterii? A o EE z FVE distributoři nemají zájem, protože se jedná o velce nestabilní zdroj, takže když byla EE za 1500,-Kč/ MWh tak e.on nenabízel za přetoky nic, stejně tak i ČEZ a ti ostatní max 800,-Kč/ MWh, spíše méně. Takže s přetoky FVE je problém, způsobují nestabilitu a zvyšují cenu regulace sítě.!
Takže pro příští rok cena silové EE 5,-Kč + cena distribuce 3,-Kč/ kW, takže to už je celkem za 8,- Kč. A až ve Čtvrté říši na konci roku 2022 vyponou poslední dvě JE, budeme díky cenám uhlí a plynu, které je budou nahrazovat na dvojnásobku. to ovšem nikdo neřekne, že New Green deal je v Německu ideologie, kdy samotní Němci vypouští už nyní více emisí CO2, než v devadesátých letech. I z toho důvodu je elektromobilita nesmysl! A pán Vávra se mýlí, ohledně dostatku EE, tak tomu se směju já. On je možná dobrý ekonom, ale mizerný energetik!
Přesně tak. Tady se nikdo nebaví o plynulém a svobodném přechodu k nové, lepší technologii.
Tady se bavíme o politickoideologickém převratu za bílého dne. A Evropa je tak blbá, že tomu ještě mnozí tleskají... VLASTNĚ TO STEJNÉ BYLO I PŘI NÁSTUPU KOMUNISMU K MOCI.
Kde už jsem to kdysi slyšel? Např. v 80 letech také byla vedoucí úloha KSČ daná, dokonce ústavou, a nezpochybnitelná a jak to dopadlo je obecně známé..., Nebo "Se SSSR na věčné časy a nikdy jinak" a opět jak to dopadlo je známo. A skutečnost, že se někdo v EU kolem roku 2010 rozhodl, že už nebude platit za drahá fosilní paliva, aniž by měl vymyšlenou plnohodnotnou funkční náhradu, a že bude politicky prosazovat elektroauta bez ohledu na ekonomiku a technickou stránku je tak také spíše ideologické rozhodnutí ne nepodobné tomu co tu již bylo...
takze Vavra ti k smichu neni? protoze on zelene opravdu neuvazuje, staci si poslechnout nebo i shlednout rozhovory s nim, on jezdi v elektrice ciste z ekonomickych duvodu ;-) neb Mercedes S vymenil za Teslu S prave z toho duvodu ze na jejich jizdni prumer je ten Mercedes S nasobne drazsi nez elektricke auto
na KWh za 15 kacek bych se rad tesil, zacal bych prodavat pretoky a nebo obchodovat s akumulaci, kuprikladu BezDodavatele ma jak nakup tak vykum za trzni ceny, takze pokud by byla kWh za 15 kacek, tak proste dokoupim baterie a nastavim system tak aby akumuloval v dobe kdy je elektrina levna nebo dokonce v zaporu a prodaval bych v dobe kdy bude za ty vysoke ceny, a ze 1kWh dnes prijde na smesnych cca 3-4 tisice korun, s takovou cenou jako 15 kacek za kW by se to zaplatilo behem nejakych 270 cyklu, no to neni spatne kdys zivotnost dnes bejva 6000+ cyklu pri te cene :-[]
jestli ses doted nepripravil na to ze cena elektriny bude vysoka a to hlavne v zimnich mesicich, coz jsem tady psal jiz pred cca 2 lety, tak jses teda hodne hloupej
Pan ekonom vyplodil snůšku nesmyslných a nespojitých názorů bez jakýchkoliv opor v realitě.
Evropa nejsou jen velká města. Česká republika není jen Praha a Vinohrady! Pražskej pepík si možná vystačí s lítačkou díky metru, které staví na úkor celé republiky. To jim umožňuje tenhle životní styl. Světe div se, na venkově - a možná to pepík neví - metro fakt nejezdí.
A to že do Brna je to na konečnou metra a pak už jen jedna zastávka, tak to je vtip kdyby to někdo nevěděl... Tyhle eurosocialistické kecy a sra*ky o sdílené ekonomice, sdílené mobilitě jsou absolutní bullshit. Nikdo tohle nechce. Nikdo to nepreferuje. Ale ano, ve velkých městech jsou do toho mladí tlačeni díky předraženosti. Ano, to je to jak se máme líp. Ale mladý člověk absolutně nemá na to aby si koupil vlastní 1+1 v Praze. Nemá na to aby si koupil EV v běžné velikosti spalováku. A nebude na to mít do konce svého života.
Jediná cesta je 5 minut po dvanácté zařadit zpátečku a Gréty, Diesse a další zalít do betonu základů gigafactory. Evropa zvolila Green New Deal, aniž by kdokoliv z politiků, ekologů a ekonomů měl spočítané a vymyšlené, co to bude stát, co to bude znamenat, jaké budou dopady a co je pro to třeba udělat.
Čína, Indie, Rusko se jen směje... Evropa se prostě zničí sama. Viz teď ceny energií. Opravdu se "těším" na to, až tu za 10, 15 let budeme obnovovat těžbu uhlí, protože nám prostě nic jiného nezbude. EV mobilita není cestou. Hyundai se přiklání k vodíku, Toyota drží hybridy co to jen jde, BMW nepřímo zpochybňuje EV... Bohužel, Evropa je natolik blbá, že opravdu potřebuje položit oběť nejvyšší a to celý autoprůmysl.
A ČR jako montovna automobilů na to doplatí opět nejvíc z celé Evropy. Jsme best in covid, budeme taktéž best in RIP EU automotive... :-!:-!:-( Navíc poděkujme andrejovi, který ty základy stability české ekonomiky podkopal fakt excelentně! Naštěstí už bude makat (=škodit) 18hodin denně jen z opozice. :-!
EU se do 10 let rozpadne a zkrachuje, žádný strachy. Před krachem bude kilowatka za 30 kč, stavební proud za 50 a litr benzínu za 60-90 kč a ceny plynu stoupnou o další 500%.
Bude se masivně střílet a věšet na kandelábry a rabovat a budou statisíce blackoutů a sebevraždy stopnou někde kolem 6000% a krminalita někde mezi 300-15000%
Nám sou k smíchu lidé se zeleným bolševickým mozkem :-):-):-)
Už se těšíš na kilowatku za 15 Kč a stavební proud za 24-35 Kč? brzy realita :-):-):-)
Když sem to tu psal, že tyhle ceny budou, smáli ste se mi že plácám a ejhle, jak to krásně leze a teprve poleze, až fanatický helmut vypne definitivně jádro
"Ale elektromobily potřebují garážové stání větší kvůli příjezdu hasicích aut. Potřebují tam nádrže s vodou, jiné nájezdové úhly." - to čom?
Vážne, ten človek mi príde dosť divný. Má to v hlave v poriadku?
Za základě bezprecedentní EV ofenzivy v západní Evropě lze předpokládat, že spalováky vychcípají o dost dříve než je uvedeno. Elektromobilní strategii výrobců pochopitelně neurčují východní švejci, ale vývoj na západoevropských trzích, kde pluginy aktuálně atakují 30% nových registrací, přičemž ještě před rokem to bylo sotva 10% :-!https://insideevs.com/…s-september2021/
....je v tom, že oni ty dědečky v ICE dojezdit v klidu a bez trestu nenechají. Už dnes je ICE znevýhodněn v porovnání s EV např. poplatkem za dálnice, za parkování a případně za silniční daň.