Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: O budoucnosti autoprůmyslu s ekonomem Radovanem Vávrou: Elektromobilů bych se nebál

Automobilový průmysl sleduje podrobně a globálně. Zasáhla ho podle něj tři velká tsunami. Která? A jak se z trablů vydrápat? S odpověďmi k zamyšlení přichází ekonom Radovan Vávra.
Zpět na článek
Avatar - Magister
13. 2. 2022 08:40
Vize pro všechny, ať ji chtějí nebo ne
To jsou ale kraviny. To je vize bohatého Pražáka, co má vilu za Prahou. A tam taky končí jeho obzor. A ano zhoubný green deal máme nadiktován od enviromentalistů z Bruselu a upsal nás k němu Babiš. Přitom nebylo žádné referendum, žádný politik k tomu nedostal od voličů mandát. Sami se vzdáváme technologického náskoku u spalovacích motorů a budeme raději hrát druhé housle za Čínou. A třetí pak za Japonci, kteří sázejí na vodík. Nemá rád komunismus....a co tohle je? Do hospodářské soutěže, kdy bude na trhu na výběr a vyhraje nejlepší, má tohle hooodně daleko. A pro skutečné petrolheady v jedné nebo dvou stopách je tohle katastrofa.
12. 2. 2022 21:41
Re: Pravda pravdoucí
To je fakt roztomilé, drtivá většina diskutujících tady na auto.cz jezdí v obyčejných autech a o V6 nebo V8 maximálně četli a nikdy neřídili. Většina tu jezdí s tří, možná i dokonce čtyřválcovým benzínem, nebo starou vraždou 1.9TDi. Ti, kteří jsou majiteli víceválcových motorů, tak jsou to staré vyjeté německé audiny cca 10 a více let staré. Jen několik málo výjimek bude mít novější auta. No a ta většina se tak vyjadřuje, že se jim bude stýskat po něčem co nikdy neměli, motor slyšeli jen v top gearu, případně rychle a zběsile, ta menší část je naštvaná, že jim nějaký bohatý Němec nezaplatí milión za nové auto, které jim za deset let prodá s 300tis najetymi za pětinu ceny. A ti stejní pak budou mluvit o tom, že nechtějí jezdit v "elektro***", ve kterém nikdy neseděli, jen četli úderný 1000x opakovaný titulek na AF, kde jedna Tesla z milionů měla mrtvou baterií.
Avatar - Brmbalik
20. 10. 2021 13:05
Re: Re: A jeste detail
A co ze ta USA nebo Cina. To je USAci jezdi benzivovejma fullsize pickapama za 15/100? Nebo ze by v Texasu misto krav oprasovali hektary solárních panelu?
19. 10. 2021 18:08
Re: A jeste detail
Asi je to tím že mezi největší znečišťovatele patří i EU.
A na pařížskou dohodu přistoupili i USA a Čína, tak jaké že v tom Evropa zůstala sama?
Avatar - Amaterasu
19. 10. 2021 13:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
19. 10. 2021 13:07
Re: Pravda pravdoucí
Ale ono se neschyluje k tomu, že by se mělo nahradit 2 mld spalováků. To sis jen ty vymyslel. Většina světa není takhle ortodoxně zelená jako EU, takže si budou vyrábět auta jaká budou chtít a vůbec neuvažují o změně v následujících dekádách, takže proč řešíš nesmyslnou otázku jak dlouho bude trvat vyměnit 2 mld aut? To že nehýkám nadšením ze zelených nápadů EU neznamená, že mi nezáleží na přírodě a životním prostředí ty pako nebo že uvažuju stylem po nás potopa. Komunista seš ty, protože chceš řídit trh a nařizovat a zakazovat lidem jaký názor je ten správný. Bolševiku hnusnej!
Avatar - Amaterasu
19. 10. 2021 10:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
19. 10. 2021 10:37
Re: Pravda pravdoucí
Ty pořád nechápeš, že není tvoje starost ani nikoho jinýho obměnit 2 miliardy aut na planetě. K tomu se ani reálně vůbec neschyluje, takže je zbytečný se touhle otázkou vůbec zabývat ty pako :-D Není to o žádný obměně. Jde o to, že určitou část vozovýho parku bude realizovaný elektromobily. Spalováky pojedou paralelně s tím. Reálně tipuju podíl EV tak 20-30% vozovýho parku. Zbytek spalováky a hybridy. Míněno za našich životů co bude za 100 let nikoho nezajímá.
Avatar - Amaterasu
19. 10. 2021 10:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
19. 10. 2021 10:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
19. 10. 2021 10:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
19. 10. 2021 10:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Brmbalik
19. 10. 2021 07:24
Re: Re: A jeste detail
Ciste kde? Tam kde se tezi ten sajrajt do baterek? Tam tezko bude ciste.. A nevsiml jsem si, ze by Indie, Cina, USA nebo Rusko zběsile predlavalo do elektra. Nebo treba staty Afriky. Jedine co se deje je to, ze se plundruje krajina daleko od Evropy a mistni si chrochtaji jak je to cisty. Moc bych si pral, aby se v Alpach zacalo tezit a ve velkym a uz vidim rakusaky jak tomu zehnaji, budou tomu branit ale jezdit v elektru by chteli jen aby se těžilo a nicila priroda jinde...
19. 10. 2021 06:44
Re: A jeste detail
Doplácet na čisté životní prostředí? Evropa sama?

Nebylo by lepší přečíst od pana Smila víc než jen rozhovor?
19. 10. 2021 06:42
Re: Pravda pravdoucí
Takže podle tebe každý de v ČR hoří několik desítek zařízení s baterii z důvodu závady na baterce?

Opravdu jsi ochotný lhát sám sobě?
Avatar - Brmbalik
18. 10. 2021 20:19
A jeste detail
V roce 2013 vysel na E15 rozhovor s panem profesorem Vaclavem Smilem profesorem z kanadské University of Manitoba. Kde rekl, ze aby ten jejich zelenej nesmysl fungoval musi se do nej zapojit 25 nejvetsich znecistovatelu. A co se stalo? O 8 let pozdeji je v tom Evropa sama a doplaci na to jen obycejni lide. Vavra to rozhodně nepociti
Avatar - Brmbalik
18. 10. 2021 20:11
Re: Re: Re: Re: Ekonom vždy rozumí všemu
Ja mluvil o tobe, ne o Vavrovi
Avatar - Amaterasu
18. 10. 2021 17:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
18. 10. 2021 16:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
18. 10. 2021 16:09
Re: Pravda pravdoucí
Elektromobily v provozu.
Avatar - Amaterasu
18. 10. 2021 15:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
18. 10. 2021 15:32
Re: Pravda pravdoucí
Je to novinka, takže tipuju 3-5 let.
18. 10. 2021 15:31
Re: Pravda pravdoucí
Zejména zkusit najít, jak složitě se takové případy podařilo uhasit viď :--D
18. 10. 2021 15:06
Re: Pravda pravdoucí
Tak opět znova. Jen v ČR je několik desítek milionů zařízení s baterkou. Kolik znáš případů zahoreni? Jistě nějaké jsou, ale procentuální vztah s ohledem na počet...

Jsou to telefony, počítače, nouzová světla, powerbanky, repráky, nářadí atd.
Avatar - Amaterasu
18. 10. 2021 14:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
18. 10. 2021 13:04
Re: Pravda pravdoucí
Jak dlouho? Až se EV víc rozšíří.
18. 10. 2021 13:02
Re: Pravda pravdoucí
Ty vole to má 4000 mAh. To uhasíš hrnkem s čajem! A co bateriové úložiště o kapacitě 100 Ah to už je daleko větší oříšek. Sranda bude až tyhle EV sráče budou hořet v nákupních centrech na nabíječkách to se bude dobře hasit někde v podzemní garáži.

https://www.auto.cz/…-garazich-138171
Avatar - Barrichello
18. 10. 2021 12:46
Re: Re: Ekonom vždy rozumí všemu
Zkrachoval = byl odstaven. Stáníček Devátý, Venda "Tlačenka a dvanáctka" Havel a spol., nebezpečné slušovické nitky artd - nemá smysl s tebou o tom diskutovat.
to bys o tom musel něco vědět :-)

https://www.idnes.cz/…_zlin-zpravy_toi
Avatar - Barrichello
18. 10. 2021 12:44
Re: Vedecky pristup...
Tak tak, o tom co je správné rozhodujeme My - strana.

To už tu jednou bylo :-) :-) :-)
Avatar - Amaterasu
18. 10. 2021 12:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
18. 10. 2021 12:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Brmbalik
18. 10. 2021 12:04
Vedecky pristup...
50 prednich evropsky vedcu, vcetne 2 cesky podepsalo dopis urceny EP kvuli ty jejich zeleny vasni. Ze je to blbost a tak nadhera Leyenova jim vzkazala, ze to tak chce. Tak asi tak
Avatar - Brmbalik
18. 10. 2021 11:58
Re: Re: Re: Ekonom vždy rozumí všemu
Jenze to on nevi, on ma hlavu vrazenou v EU zadeli a uz ani nevylejza
Avatar - Amaterasu
18. 10. 2021 11:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
18. 10. 2021 11:57
Re: Pravda pravdoucí
To si kup ty, aby se ti nepletlo jestli si teta nebo strejda :-) :-)
Avatar - Amaterasu
18. 10. 2021 11:53
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
18. 10. 2021 11:47
Re: Pravda pravdoucí
Končit nebude nic. Cílem je likvidace lidí, ty budou končit, čím víc jich zařve v požárech, výbuchách, hlady, umrzne nebo bude zabito v pouličních bojích, tím lépe pro globalisty. Bude méně lidí :-) :-) :-)

Další zlikvdují vkacíny č. 4-40 popř. budou neplodní atd atd:-) :-) :-) :-) :-)

Všichni vědí co jde zeleným nebolševických glogalistům. Snížit počet lidí, ale nenápadně. Nikoliv válkou, ale postupně a jakoby nenásilně.
18. 10. 2021 11:46
Re: Pravda pravdoucí
A teď zkus najít případy požáru spalovacích aut atd.

Ps: stále stejne hloupé argumenty. Prostě trollovina o které se píše i v článku.
Avatar - Amaterasu
18. 10. 2021 11:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
18. 10. 2021 11:25
Re: Pravda pravdoucí
https://www.seznamzpravy.cz/…ru-baterii-87581
https://otechnice.cz/…ck-vypukl-pozar/


A co teprve takový Chevrolet Bolt, s korejskými bateriemi LG, to je soptík vid :-) :-) :-) :-) :-) :-)
18. 10. 2021 11:24
Re: Pravda pravdoucí
Takže jen v ČR jsou desítky milionů zařízení s baterií a žádná apokalypsa se nekoná....

Takže proč máš takový strach?
Avatar - Barrichello
18. 10. 2021 11:20
Re: Pravda pravdoucí
Pár už jich bylo i od těch ntb a telefonů, jenže požár úložiště je likvidační a navíc hasiči to zásadně nehasí, pokud nemaj info o tom, že je celý solární systém + uložiště odpojené nebo dokud se to nedopojí, jinak odmítají vstupovat do objektu, protože jim samozřejmě jde o životy....

Což jaksi není problém u mobilů a notasů :-)

Stejně tak super budou baterié a vodíkové busy
https://www.autoforum.cz/…o-jejich-provoz/
https://www.svetmobilne.cz/…-stuttgartu/8548
https://www.cs-dopravak.cz/…ne-historickych/
https://www.idnes.cz/…224601_krimi_pmk
Avatar - Amaterasu
18. 10. 2021 11:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
18. 10. 2021 11:03
Re: Pravda pravdoucí
Tak a vem si kolik milionů těchto zařízení je jen v ČR a kolik způsobí požáru?

Hmm?
Avatar - Barrichello
18. 10. 2021 10:58
Re: Pravda pravdoucí
Rozdíl je v tom, že tohle jde uhasit, a poměrně snadno - velké úložiště moc neee :-)
18. 10. 2021 10:40
Re: Pravda pravdoucí
Na zapálení bytu dostatečně.
A co víc, dokonce to dávají malým dětem do rukou. Dávají si to do kapes kalhot, větší baterky mají v počítačích na stole bez dozoru atd..
Avatar - Barrichello
18. 10. 2021 10:22
Re: Pravda pravdoucí
Jaké velikosti? :-) :-) :-) :-)
18. 10. 2021 10:18
Re: Pravda pravdoucí
to snad musi urcit kazdej sam podle sve potreby a spotreby ;-) na zachode se taky ptas lidi kolik si mas utrhnout hajzlpapiru aby sis mohl dobre utrit zadek? ses snad svepravnej, tak se podivas na to kolik mas prumernou denni spotrebu, jak dlouho bys rad mel zalohu a podle toho se zaridis ;-)

ja se zaridil tak ze na baraku mam ostrovni system dokrmovanej z verejne site, na strese 40kWp, v technicke mistnosti 60kWh protoze vim ze barak si za den slupne cca 6-8 kWh a nabijeni aut denne vezme kldidne 40-50 kWh, a vesmes 95% elektriky me to doda a zbylejch 5% nasosam behem roku ze site kdys treba 2-3 dny v kuse nesviti natolik ze to nedoda vesmes temer nic

a kdyby se v budoucnu stalo ze ceny za kW vystoupaj nad 10 korun, tak klidne dokoupim treba 200-300kWh, zazadam o licenci na dodavani do site a naakumulovanou elektrinu pak klidne do site budu dodavat ve chcilich kdy ji bude nedostatek a bude tedy draha, navratnost investice by pak byla vesmes do 1-2 let, coz je v businessu sakra super navratnost
18. 10. 2021 09:50
Re: Pravda pravdoucí
Jo to bude celkem legrace, a piš si, že k tomu docházet bude. To zelený nadšení vyčichne, ale tupani úrovně Hamuna stejně nikdy nepřiznají, že se mýlili. Hlupák postrádá sebereflexi ;-)
18. 10. 2021 09:49
Re: Pravda pravdoucí
Zajímavé, naprostá většina lidí večer usíná s klidným svědomím a u postele leží zapnuté lithiove úložiště energie...
18. 10. 2021 09:48
Re: Pravda pravdoucí
Ano to víme, ale spousta rádoby vysokoškoláků nezná geografická specifika těchto států tak blábolí o vodních elektrárnách v Rakousku a Norsku jako by tohle řešení šlo replikovat na všechny státy plošně.
18. 10. 2021 09:48
Re: Šílená zločinná politika EU je zde odhalena v plné nahot
Znova. Proč tu travis takového času obhajobou něčeho a nejsi ochotný si najít ty ceníky citiga z roku 2019 o kterém mluvíš?

Ale, a taky znova.
Proc ceny aut v roce 2000 nejsou likvidační když v roce 2021 je za likvidační považuješ?

Koukni na inflaci, průměrnou mzdu atd.

PS. Podívej se na retro článek seat z víkendu. Seat s 81kw za 600 tis v roce 2000....
Avatar - Barrichello
18. 10. 2021 09:44
Re: Vavra
Co vliv odlivu peněz za nákup plynu, baterií, FVE panelů, nabíječek, textilu, obuvi, 70% veškeré eletroniky a komopnentů a už i velká část surovin, které mají pod palcem Rusko a Čína včetně zdrojů z Afriky, které mají obě země po palcem :-) :-) :-) :-)


Nic vid
Avatar - Barrichello
18. 10. 2021 09:42
Re: Pravda pravdoucí
To tu nemele jen hammuna ale i další zelení agenti :-) :-)

furt plky o Norsku a Rakousku.

To co maj oni je po většinu zemí ve střední Evropě nepoužitelné , tenhle mix tu neikdy nemůže fungovat a je nereálné ho vůbec dát do provozu.
18. 10. 2021 09:41
Re: Šílená zločinná politika EU je zde odhalena v plné nahot
Takže když auto za necelých 200 tis zdraží o 140 tis, tak je to zanedbatelné zdražení stejně tak ten Golf a ID3 60% rozdíl se ti zdá jako nic?
Avatar - Barrichello
18. 10. 2021 09:40
Re: Pravda pravdoucí
Hlavně jak se budou řešit v panelácích ty požáry, stačí aby chytly 2-3 uložiště najednou a lehne celej panelák :-) :-) :-) :-)
18. 10. 2021 09:17
Re: Šílená zločinná politika EU je zde odhalena v plné nahot
Základní citigo možná, ale citigo které výbavou odpovídá e citigu se prodávalo úplně za jinou cenu. Rozdíl byl 140 tis.

A druhá věc a opět znova.
300 tis v roce 2000 bylo pro normální rodinu něco jako 750 tis dnes...
18. 10. 2021 09:03
Re: Šílená zločinná politika EU je zde odhalena v plné nahot
Ty jsem si našel a posílal ti je základní Citigo stálo pod 200 tis a EV verze se nedala koupit pod 400. To je u mě 100%. Nezajímá mě kolik stála auta v roce 2000 a porovnávat to s dneškem. Řeš současnost. ID3 je od 917 000 stejně veliký Golf je od 580 tis. V tomhle případě to je spalovák vs EV cca 60%. Takže chápeš, proč někdo píše o cenách likvidačních pro individuální mobilitu? Lidi si nebudou kupovat obyčejný auta za milion, protože na to nebudou mít. V tom roce 2000, se kterým tu šermuješ, se prodávala auta za 200-300 tis, na což taková normální rodina dokázala dosáhnout.
18. 10. 2021 08:55
Re: Problém....
Je tupej, takže ti přesto píše :D :D
18. 10. 2021 08:54
Re: Pravda pravdoucí
Ropa zatím ani zdaleka nedochází. Tuhle poplašnou zprávu už poslouchám desítky let a stále je ropy dost. Navíc máme zásoby plynu asi na 250-300 let při současné spotřebě, takže tohle fakt není téma, kterým bychom se měli stresovat. A v KLDR ať si jezdí na ropu klidně za 100 let. To není vůbec problém.
18. 10. 2021 08:52
Re: Pravda pravdoucí
Třeba tím, že budou vyrábět auta, která chce trh a za takové ceny, aby kupní síla obyvatelstva stačila na to si takové auta kupovat. Tj. držet nastavený trend jako do teď. Nebo na co narážíš s těma čínskýma dotacema?
18. 10. 2021 08:48
Re: Pravda pravdoucí
A jak silnou UPS by sis tak představoval?
18. 10. 2021 08:48
Re: Pravda pravdoucí
Zkus se rozepsat o tom jak to bude fungovat. Já si to neumím popravdě představit. Kam se v panelácích budou ta bateriová úložiště dávat? Kde se budou brát suroviny na výrobu tolika úložišť? Jakou to bude mít životnost? Jak se to bude recyklovat a nakonec jako to celý bude mít uhlíkovou stopu?
18. 10. 2021 08:45
Re: Pravda pravdoucí
A pak jsou lidi jako Hamuna, který o sobě tvrdí, že má vysokou školu a tuhle jednoduchou matematiku nechápou. Melou dementi o tom, že když Norsko může mít vysoký podíl z OZE (kvůli své hornaté krajině a velkému množství vodních elektráren) tak my to můžeme mít taky. :D
18. 10. 2021 08:40
Re: Pravda pravdoucí
Chápu, že lepší odpověď na to nemáš :-D
18. 10. 2021 08:36
Re: Pravda pravdoucí
Sorry, ale já nikde nepsal o tom, že chci navyšovat počty aut. Já chci, aby si trh mohl vybrat co chce kupovat a neřídilo to politbyro v Bruselu.
18. 10. 2021 08:34
Re: Pravda pravdoucí
Já chci znát přesný věk od kdy řadíš lidi do katergorie "důchodce se zastaralými názory" Tady šermuješ skoro 60 letým chlapíkem, ale jinej 60 letej ti vadí a smeteš jeho názor jako názor zmatenýho důchodce, tak se ptám kde máš tu hranici.
18. 10. 2021 06:39
Re: Vavra
Zkus na to koukat z druhé strany. Co vliv odlivu peněz z ekonomiky za nákup ropy?
18. 10. 2021 04:16
Re: Vavra
Je hazenim perel svinim odpovidat na tve vykriky, ale treba si to precte nekdo, kdo je schopny dialogu. Trida midsize sedanu sice pada, ale stale se v ni proda jen na americkem trhu pres milion aut rocne. Dobre postavene Mondeo/Fusion by si bez problemu po celem svete naslo dostatek zakazniku. Problem je, ze na vyvoj DOBREHO sedanu nema Ford penize. A svadi to na nezajem zakazniku. Camry, Accord, Sonata se prodavaji po statisicich rocne a neni duvod, proc by na tom dobre Mondeo melo byt jinak.
Ja nerikam, ze jsem chytrejsi nez Vavra, pouze pridavam nazor k tomu, co rika on. Podle nej napr. dojde ke sdileni aut v budoucnu. Ja uznavam, ze muze mit pravdu, pridavam k tomu svuj nazor, ze takovy stav nevyjadruje opravdovou touhu zakazniku, ale budou k tomu dotlaceni okolnostmi. Tomu se rika civilizovana diskuze, vzhledem k tvem projevu tomu ale rozumet nebudes. Uz mi prosim neodpovidej, a pokud mozno, neodpovidej vubec.
18. 10. 2021 03:48
Re: Vavra
Tvuj prispevek implikuje, ze kazdy, kdo se obava danoveho vypadku, zaroven touzi byt zdanen. To je samozrejme nesmysl, naprosto realne ovsem je, ze kdyz vlada prijde o danove prijmy z paliv, najde si jiny zpusob, jak me zdanit. Takze i kdybych se teoreticky rozhodl (nebo byl donucen) omezit svuj zivotni standard a zit bez auta, nejaka jina ma aktivita bude zdanena vice nez dnes. Cili se mi zivotni standard omezi jeste vice.
18. 10. 2021 03:40
Re: Vavra
Neprestane mne fascinovat, ze osoba s psanym projevem na hranici debility musi mit tolik prispevku a zapleveli kazdou diskuzi.
Avatar - Barrichello
17. 10. 2021 23:52
Re: Ekonom vždy rozumí všemu
Rusko a Čína už se těší jak na trzích mimo EU nahradí téměř veškerou produkci EU svými výrobky. Zkrachujete.
----------------------------------------
S ohledem na to, jak kdo „bojuje“ s CO2 je bruselský plán obdobný tomu, jako kdyby USA za druhé světové války spoléhali na dodávky munice z Japonska.

Nebo jinak. Ceny elektřiny a tepla, kvůli vynucenému a rychlému přechodu půjdou nahoru. Dost možná nahoru přímo poletí. Každý v Česku či jinde v Unii tak bude platit nehorázné peníze za to, aby svítil a topil. Přitom lidé ve státech, které emise oxidu nijak nesnižují, budou platit za stejné energie daleko, daleko méně. Úbytek oxidu uhličitého ty ostatní země přitom hravě vymažou. To je ta spravedlnost, o které zelení od Bruselu po Prahu mluví? Evropské firmy budou vyrábět draze, protože budou mít drahé energie. Budou mít tedy problémy s konkurenceschopností. To jen proto, aby firmy v ostatních zemích mohly vyrábět levněji, aby ty evropské vytlačily z trhů a přitom zvyšovaly globální emise?

Na tom navrhovaná uhlíková cla nic nezmění. Protože už je jen velmi málo věcí, které by si z EU jiné země musely koupit… Pod vedením Bruselu tahat za stále kratší konec lana. A emise to nesníží.

Tenhle nesmyslně postavený „boj“ však zaplatíme všichni. Protože naše státy, stejně jako EU to všechno financují na dluh. A když to není na dluh, tak to stejně musíme zaplatit. Třeba jako náklady na bateriová úložiště, jež v rámci EU budou vyžadovat biliony eur. Které nikdo nemá.
Avatar - Barrichello
17. 10. 2021 23:45
Re: Ekonom vždy rozumí všemu
Čechům tak zůstává nadále skrytá informace o tom, že plán ČEZ na náhradu odstavených uhelných kapacit fotovoltaikou je nedostatečný. Běžně žijící člověk tak nadále také setrvává v klamu, že o to, aby v budoucnu svítil a topil, je tak nějak postaráno. Jenže ono není. Ovšem místo toho, aby mu tohle média sdělila i s tím, jak mu to změní život, jej zahrnují strašidelnými zprávami o tom, jak je Česko velkým producentem oxidu uhličitého v přepočtu na hlavu. Nebo o tom, jak je hrozné, že některé uhelné elektrárny dostaly výjimku v řádu let z nejnovějších a nejpřísnějších emisních eurolimitů.

Přepočet emisí na hlavu je přitom z hlediska světových emisí a podílu Česka na nich úplně k ničemu. Je to jen propagandistické číslo, jež nic nemění na tom, že veškeré české emise CO2 představují asi 0,3 procenta těch světových. A emisní výjimky se mohou zdát špatné jen do chvíle, kdy si uvědomíme, že za ty uhelné elektrárny není náhrada. Nebo kdy si uvědomíme, jak malými objemy škodlivin oproti minulosti se ty nynější limity zabývají. Což jsou ovšem informace, jež se v hlavních českých médiích nedočtete. (S výjimkou Reflexu.)

Redaktoři, Českou televizí a Českou tiskovou kanceláří počínaje, dlouhodobě před diváky, čtenáři i posluchači zatajují informace o skutečném stavu a budoucnosti české energetiky. Zatajují také informace o dopadech unijních plánů na český průmysl i na české domácnosti a jejich kupní sílu. Tají jim i fakta o skutečných výrobních možnostech obnovitelných zdrojů elektřiny, především fotovoltaiky a větrných elektráren. O neskutečných penězích, které by bylo nutné investovat do nezbytných bateriových úložišť, se také nedočtete, ani to v České televizi neuvidíte.

Především a v mnoha případech pouze kvůli novinářům lidé nemají nejmenší tušení, co se na ně z Bruselu řítí. (Z Bruselu, kde to podepsal i předseda české vlády Andrej Babiš, aby bylo vše jasné.) Je to ostatně i chyba politiků z většiny stran, že o skutečných následcích „dekarbonizace“ energetiky s lidmi a médii nemluví. Kdo jiný by to měl vytáhnout na veřejnost, než oni, když už to neudělají novináři? Jsou přeci placeni z našich daní za to, že nám slouží, ne? Jenže „služba“ většiny z nich se v případě energetiky scvrkla v pouhé přijetí toho, co diktují eurokomisaři. Ti přitom nemají co diktovat. Jejich prací je totiž dělat to, čím je pověří Evropská rada, složená z premiérů či prezidentů členských států. Nejsou tedy žádná šlechta, která může nepřikyvujícího politika poslat na hranici za herezi. Přesto se většina politiků tváří, že s tím co přichází z Bruselu, se nedá nic dělat. Dá. Jen by se nesměli bát. Jenže se bojí. Takže jim mlčení novinářů je náramně vhod. A část Čechů si proto i nadále myslí, že jde jen o „záchranu klimatu“ a další části je to všechno úplně jedno.

Ve skutečnosti jde o to, zda budeme mít v blízké budoucnosti teplo a elektřinu a jestli na ně budeme mít. A to není právě málo.
Avatar - Barrichello
17. 10. 2021 23:43
Re: Vavra
Všechny suroviny jdou aktuálně nahoru, brutálně nahoru jde i veškerá lodní doprava a samozřejmě i ropa, na kterou ty lodě jezdí. A někde nejsou lidi, takže zdražuje i lidská práce a o i v těch rozvojových zemích.

Takže nic zlevnovat nebude, bude se naopak masivně zdražovat vše. Baterie, panely, nabíječky, wallboxy, měniče, kabely atd.
Avatar - Barrichello
17. 10. 2021 23:39
Re: Ekonom vždy rozumí všemu
Čína staví všechno proto, aby až nebude foukat a svítit měla na co jet, proto má uhelky i masivně staví jádro.

A to samé dělá i rusko, afrika, arábie, jižní amerika a některé chytřejší státy EU, kterým to opět staví rusko a čína, resp. halvně Rusko.

Protože ROSATOM je absolutně největší atomová korporace na světě, která umí postavit a zpracovat to co nikdo další na světě :-)

https://atominfo.cz/…ntaz-reaktorove/
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 23:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 23:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
17. 10. 2021 23:25
Re: Ekonom vždy rozumí všemu
Svět co se nechová po mým je akorát zelená neobolševistická utopistická EU včele s kašpary a zoufalci, který staví ideologii na první místo

Všude jinde staví bud všechno možné nebo nedělají takovéhle brutální omezení popř. nedalají vůbec žádná omezení. A nemaj OZE jako jediný zdroj energie, narozdíl od Eurobolševických pitomců
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 23:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
17. 10. 2021 23:21
Re: Re: Elektrovozy jsou dané?
6666666667,4

Zelenej bolševickej noku
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 23:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
17. 10. 2021 23:19
Re: hamuna list
To razily všechny demagogické systémy pracující s propagandou, bolševici i nacisté a fašisté.

Pepík Géééééébls by měl z hamunáka radost
Avatar - Barrichello
17. 10. 2021 23:19
Re: Vavra
Nemáš šanci.

Nikoho tu k ničemu nenabádám a to co sem napsal se dá vyložit asi 6 miliardy způsoby, jak si to představíš ty záleží POUZE na tvojí kebuli.

Smůůůůůla, bolševiku
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 23:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 23:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
17. 10. 2021 23:16
Re: Ekonom vždy rozumí všemu
Rusko a Čína na nic nečeká a staví všechno co umí doslova po celém světě.
A k tomu umí přepracovat vyhořelé palivo http://www.enviweb.cz/120158

V tom je ten zásadní rozdil, žvanile
Avatar - rohYpnol
17. 10. 2021 23:16
Re: Vavra
Přesně tak. Jakmile stát uvalí stejnou měrou zdanění na elektřinu do EV jako na PHM, bude ta ekonomická smysluplnost EV ne za obzorem jako dnes, ale rovnou na druhé polokouli. A to tady ti mnozí EV pitomci dokolečka melou jak baterie zlevňují... Ne, ani ty baterie nijak zásadně nezlevňují. Ani nemůžou, protože suroviny nezlevňují. A nezlevní.

A že to státy udělají je předem jasná věc. Spotřební dań na PHM je 12,84/9,95, což je zdanění řádově kolem 50%. Zdanění elektřiny je 28,30 Kč/MWh. Koncová cena je (no dnes už spíš byla že...) někde kolem 6000 Kč. Což je zdanění někde kolem 0,5% !!!
17. 10. 2021 23:16
Re: hamuna list
Vystizne napsano :yes: :D Ano Hamuna razi teorii ze 100x opakovana lez se stane pravdou :D
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 23:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 23:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
17. 10. 2021 23:11
Re: Re: Elektrovozy jsou dané?
Na světě je ještě spousta známých, ale netěžených naležist ropy i zemního plynu, obří zásoby břidlic a ještě i stále neobjevená naleziště ropy určitě někde jsou.
Avatar - Barrichello
17. 10. 2021 23:10
Re: Vavra
S tím se nikdy nesmíříme a budeme proti tomu bojovat. NAPROSTO VSEMI PROSTREDKY!!!

A klidně si pod tím představ co chceš.
17. 10. 2021 23:09
Re: Vavra
Jj, je to dojemný, jak se každý obává daňového výpadku a zároveň se snaží vyhnout placení daní.
To druhý je přirozený. To první..., hoši, ruku na srdce.
:D :D :D
Avatar - Barrichello
17. 10. 2021 23:08
Re: hamuna list
Já nejsem utopistický zelený bolševik, ale realista.

Moje předpovědi sou tvrdá realita, která čeká SEZBR, tedy neobolševickou zelenou Evropu... Těš se.
Avatar - Barrichello
17. 10. 2021 23:07
Re: Ekonom vždy rozumí všemu
Umíš číst? Je to 4 generace (BN+CFR) a nové ruské VVER jsou 3+ generace.
https://en.wikipedia.org/…tion_III_reactor

Chceš zpochybnovat jaderné odborníky?

Ty máš FJFI nebo ČVUT plácale?
17. 10. 2021 23:03
Re: hamuna list
Specielně pro tebe: Jestli je tu někdo extrémista, tak jsi to TY a tvé šílené předpovědi ve zdejších diskuzích.

Já Hamuna i Vávra jsme mainstream EU.

Tak si už sakra konečně přestaň plést pojmy.
Jen plevelíš diskuzi m.j hloupými osobními útoky.
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 23:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
17. 10. 2021 22:55
Re: Ekonom vždy rozumí všemu
jasně, reaktor s rychlými neutrony chlazený sodíkem je facelift druhý generace :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Když o tom nic nevíš, radši o tom nic nepiš, si za trotla
https://en.wikipedia.org/…ation_IV_reactor

Že to Evropa neumí stavět není opravdu můj problém, Rusko a Čína to stavět umí a taky to staví a stejně tak staví i SMR.
https://en.wikipedia.org/…ar_Power_Station
https://en.wikipedia.org/wiki/CFR-600
číně to toho bude dodávat palivo TVEL, tedy Rosatom


https://oenergetice.cz/…zlaty-dul-sibiri
Avatar - Barrichello
17. 10. 2021 22:53
Re: Re: Ekonom vždy rozumí všemu
To že mě přirovnáváš k Čubovi je pro mě pocta.

Kdyby vlády od roku 1990 doted měli jako ministry samé Čuby, tak sme dneska někde úplně jinde.

To byl velice chytrý člověk a velmi schopný manažer.
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 22:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
17. 10. 2021 22:50
Re: Elektromobilita
Tak se tiše pomodli a sepiš závět :-) :-) :-) :-)

Zmrzlí a hladoví nebudou mít co ztratit, těm bude všechno jedno :-)
Avatar - Barrichello
17. 10. 2021 22:49
Re: Ekonom vždy rozumí všemu
Bez uhlí to fakt nepůjde, pokud se nepostavi celosvětově 150 klasických JE generace III+ nebo 4 (rychlé rekaotry chlazené sodíkem či olovem) nebo cca 600 paroplynů .

Čekat není na co, mělo se stavět masivně už před 20 lety :-) :-) :-)
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 22:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 22:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
17. 10. 2021 22:45
Re: Pravda pravdoucí
Současná bateriová úložiště vydrží uložit vyrobenou energi maxi tak na 3 dny spotřeby bežného rodinného domu (samozřejmě včetně topení)

Takže sou naprosto k ničemu :-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 22:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
17. 10. 2021 22:40
Re: Re: Ekonom vždy rozumí všemu
Paranoidní schizofrenie, Hammuník je takovej náš zelenej John Nash :-) :-) :-)

Taky sestavuje z článků v novoinách zprávy skryté mezi řádky za pomocí kodů, kterým rozumí jen on sám :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
17. 10. 2021 22:39
Re: Ekonom vždy rozumí všemu
Že to bez uhlí a jádra nejde a minimálně dalších 50 let NEPUJDE!!!

Kdo si myslí že ano, je fanatický neobolševický utopista, následník Mičurinců a Lysenkistů
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 22:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
17. 10. 2021 22:37
Re: Budoucnost Evropy po New Green Deal
Všichni naštěstí ne :-)
Avatar - Barrichello
17. 10. 2021 22:36
Re: Elektromobilita
Prostě tak, rudí bolševici budovali, novu, jinou, podle nich lepší společnost. Beztřídní a moderní socialistickou, tihle zelení bolševici budují taky jinou lepší společnost, bezemisní a bezpohlavní.

Dopadne to ale stejně, stamiliony mrtvých, války, hladomor a rozvrat :-) :-) :-)
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 22:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 22:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
17. 10. 2021 22:34
Re: hamuna list
Těch pár zelených neostalinistických bolševiků si tu furt mele svoje ideologické pavědecké tuopistické bláboly vid :-) :-) :-)

Tos nám chtěl říct :-) :-)
Avatar - Barrichello
17. 10. 2021 22:33
Re: Elektromobilita
A někteří říkaj že nás čekaj blackouty a silné nepokoje, jako Kovanda.

Vid zelenáči :-) :-) :-)
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 22:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
17. 10. 2021 22:32
Re: Elektrovozy jsou dané?
Evropa nemá ani tu elektriku, bo uhlí a jádro nechce a jinak tu bohužel jaksi dostatečně nesvíti a nefouká a NIKDY, pro zelené nebolševiky radši ještě polopaticky- N I K DY D O S T A TE C N E F O U K A T A N S V I T I T N E B U D E!!!!!!
Avatar - Barrichello
17. 10. 2021 22:29
Re: Elektrovozy jsou dané?
každá ideologie je špatná, je fuk zda rudá nebo zelená. Zelení bolševici sou v některých směrech dokonce horší jak ti rudí a už vůbec nelez srovnávat s normalizačními komunisty. To byli proti nim neškodní chlapci.

Tihle jsou opravdu na úrovni stalinistáckých bolševiků 30-50. let.
Avatar - Barrichello
17. 10. 2021 22:28
Re: Budoucnost Evropy po New Green Deal
zaseklej kolovrátek CTRL+C a CTRL+V
Avatar - Barrichello
17. 10. 2021 22:27
Re: Ekonom vždy rozumí všemu
Cína aktuálně těží uhlí co to jde a má vypnoutých 35% všech továren a někde nefungují ani semafory.

Asi tolik k číně, Indie má vypnutno cca 50% továren
Avatar - Barrichello
17. 10. 2021 22:26
Re: vychcípání fosilů
Dočkej času, zatím se vše co sem predikoval do puntíku splnilo s vyjimkou krachu FCA (ke kterému by ovšem došlo kdyby se nespojili s PSA) :-) :-) :-) :-)
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 22:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 22:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 22:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 10. 2021 21:58
Re: Pravda pravdoucí
Sorry to je dost naivni predstava.
17. 10. 2021 21:55
Re: Pravda pravdoucí
Vystihl si to naprosto presne. Zapadni Evropa je proti nam pozadu. My svou zkusenost se socialismem uz mame a nechce se nam ty samy chyby delat znova. Proto normalni lidi jako treba ty nadavaji. Bohuzel jsme v EU a budeme si s nima muset experiment se socialismem a rizenim trhu vladou zopakovat.
17. 10. 2021 21:40
Re: Vavra
Co treba silnicni dan, zdrazit pojisteni atd.?
Neboj staty si najdou cestu. :-)
Jasny je, ze EV budou uz VZDY zvyhodnovany oproti spalovakum, prestoze nebudou takto vyhodny navzdy.
Tak uz se s tim sakra smir.
Avatar - Brmbalik
17. 10. 2021 21:36
Re: Re: Elektromobilita
Tohle bohuzel nikoho nezajima, ze znici tezbou prirodu nekde v tramtarii. Dulezite pro ne je jedine, ze to neni u nich doma. Vsichni by chteli jezdit, ale jak prijde otazka silnice kolem chaloupky tak to NEE,ale v sousedni dedine jim to neva.. Pral bych si aby Aply byly plny surovin na vyrobu baterek. Ach to by byla krasa....
Avatar - Brmbalik
17. 10. 2021 21:30
Re: Re: Elektrovozy jsou dané?
Pro tve info, Norsko letoa otevrelo dalsi ropne pole, kde je ropa na cca 50 let. Takze ropy bude asi dost.
Avatar - Brmbalik
17. 10. 2021 21:23
Re: Re: Ekonom vždy rozumí všemu
Ty jsi vůl
Avatar - Brmbalik
17. 10. 2021 21:16
Re: ???
Ma pravdu, protoze to proste hori. Nepamatuju si, ktery mesto to bylo, ale zakazalo kvuli pozarum elektrobusu jejich provoz..
Avatar - Brmbalik
17. 10. 2021 21:13
Re: vychcípání fosilů
Ano, registraci EV je vice, kdyz jsou dotovany a spalovaky persekuovany. To je pak ten trh pekne pokriveny a lidi radeji koupi EV. Ale Norsko nam ukazuje kam to vede. Nejdrive zvyhodnit EV a az je jich dost a dojdou prachy tak se zvyhodneni zacne omezovat a omezovat a pak uz to neni takova vyhra jako na zacatku. Ze?
17. 10. 2021 19:53
Vavra
Ja proti elektrickym autum obecne nic nemam (krome designu vetsiny z nich), klidne si casem nejake poridim, v soucasnosti jezdim tak malo, ze moje vydaje za benzin jsou naprosto bezvyznamne. Vzdycky v historii se prosadila nova technologie, protoze byla lepsi nez predchozi a zakaznici ji uprednostnovali. Soucasna elektroauta se prosazuji jen proto, ze jsou na ne dotace. Zrusite dotace a elektricka auta si koupi par nadsencu. A s tim souvisi ty Vavrovy predikce. Po sdileni aut vetsina lidi urcite netouzi, ale mozna je okolnosti donuti. Taky pochybuji, ze vetsina lidi touzi po vsemoznych aplikacich a gigantickych displejich v aute. Nejsem Cinan, v aute ridim a nepotrebuji krome navigace a radia prakticky nic. Plus ty blahosklonne kecy, ze uz to nejak doklepu se spalovacimi motory. Je mi 40, tak doufam, ze si auta jeste par let kupovat budu, a uz ted se nabidka zhorsuje. Nejenom u motoru, ale i modelu, kdyz treba Ford zarizne Mondeo, protoze investuje tolik do elektro aut, ze nema zdroje na novou generaci modelu, ktery by se v klidu prodaval po celem svete. Taky by mne zajimalo, co staty planuji ohledne dani. Pokud lide prestanou kupovat benzin a naftu, jak vlady vyresi danovy vypadek?
17. 10. 2021 19:07
Re: Pravda pravdoucí
Kolik jsi na dostal dotace? Kolik ti na dali ostatní lidé?
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 17:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 10. 2021 17:27
Re: Elektrovozy jsou dané?
Státy co těží ropu budou investovat do výzkumu technologií proti ropě?

Tak první věc je, že to se děje v těch pokrokovych státech, např Norsko (za což ho tu parta odpůrců ev pravidelně osocuje).
Druhá věc je, že např EU tu ropu nemá tak má jako být odkázána na to co kdo vymýšlí?
17. 10. 2021 17:03
Re: hamuna list
Nic si z toho nedelej.

Tech par diskuznich hateru jen neunese, ze ti dava Vavra v clanku za pravdu.
:-)

A jak uz je u nas zvykem, budou porad opakovat tu svou...
17. 10. 2021 17:02
Re: Pravda pravdoucí
a proc by mel s ni nekdo smelit, UPSky si snad lidi nekupujou aby s necim smelili, ale aby meli jistotu ze kdys vypadne elektrina, tak oni dal budou mit elektrinu alespon na par desitek minut, a baterka treba u jisticu neni nic jineho nez vetsi UPSka
17. 10. 2021 16:59
Re: Pravda pravdoucí
pretoky fakt problem nejsou, legislativne je elektrarna OZE na domech omezena na 10kWp pro 3 faze, pokud chces vic musis si vyjednat licencni na prodej elektriny, a 10kWp vyrobi tak smesne malo, ze co nespotrebujes sam a posles do site, tak se nema sanci dostat ani k nejblizsi trafacce , bezne je na 100kW trafacku napojeno 10-15 domu, takze pretoky z dane OZE se proste spotrebuji v jinem z tech 10-15 domu na dane 3 fazove lince ;-)

problem s OZE je coste s tema velkyma ongrid elektrarnama o stovkach kWp a MWp nekde na polich a podobne, ty jsou stavene opravdu na dodavku do site a ty tu sit samozrejme zatezuji :-!

a jak jsem psal, treba distributor bezdodavatele ma vykup za aktualni ceny po hodinach, takze pokud je aktualnic ena na burze 4000 za MWh tak vykupuji v dna ehodine 4 koruny za kWh, moc dobre vedej ze ta elektrina skonci u nejblizsiho souseda na dane lince, protoze ty pretoky nikdy nebudou nad vykonem menicu dane elektrarny a to bude proste maximalne 3,4-3,5kW na fazi ;-)
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 16:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 16:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - twistedTSD
17. 10. 2021 16:31
Re: Pravda pravdoucí
Co to zase meleš? Nejsem tím, kdo někomu vnucuje konkrétní technologii.
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 16:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
17. 10. 2021 16:28
Re: Elektrovozy jsou dané?
Ale v klidu. Všichni ví, že ropy je stále dost a dost. Na hledání alternativních zdrojů energie je času haba kuk.

Kdyby byly státy chytré, tak uzavřou takové dohody, že určité % ze zisku těžby ropy půjde na vývoj nových zdrojů energie. Čím víc by se těžilo, tím víc by bylo peněz na výzkum a vývoj.

Ale vytvoření umělého světa emisních povolenek, která TRESTÁ SPOTŘEBU aniž by nabízela alternativní řešení, to je prostě hanebný zločin!
Avatar - rohYpnol
17. 10. 2021 16:21
Re: hamuna list
Ale jemu to přece stačí přesvědčovat sám sebe :-[] Hele v klídku, dej ho na HL. On zas tak za 3 měsíce přijde s novou registrací protože ostatní se na něj taky vybodnou. Po pěti příspěvcích opět pochopíš že to je s novým nickem on, šup na HL a je opět klid :-) :-) V tomhle je to zas krásné ne?
Avatar - rohYpnol
17. 10. 2021 16:17
Re: Pravda pravdoucí
Vždyť tohle je zelený socialismus. EU to ani neskrývá, vědí to všichni!

Bohužel, zatímco západní Evropa nemá tu naši zkušenost s tím, kam tohle vede, tak my tuhle zkušenost máme. O to víc jsme hloupější že tohle dovolíme!

Ti samí co plkají o hrůznosti KSČ tu hrdě mávají vlajkami EU! A to je to nejsmutnější.
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 16:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 10. 2021 16:12
hamuna list
Gratuluji, Hamuno.
Po letech, co zdejší diskuze převážně anonymně čtu, jsi mě vlastnoručně přiměl se začít přihlašovat a používat HL. Člověk snese jen určité množství propagandy, fanatizmu a nesmyslného, nepřehledného textu, který s psanou formou češtiny nemá zhola nic společného.

Jsi ztělesněným důkazem toho, že diskuze na internetu je zbytečná. Nejde o argumenty, ale o vytrvalost. Tvých 20 tisíc diskuzních příspěvků umlčelo už tolik lidí, co ti v průběhu let v čemkoliv oponovali, že už se tu skoro bavíš jen sám se sebou a s posledními tvrdohlavci. Vím, že sebereflexi neovládáš, jen jsem ti chtěl dát vědět, že jsi zase vyhrál. Nakonec zůstane jen jedna pravda, ta tvá!
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 16:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - twistedTSD
17. 10. 2021 16:00
Re: Pravda pravdoucí
No určitě méně než tobě, do hrobu se bohužel nechystám momentálně.
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 15:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 10. 2021 15:40
Re: Elektromobilita
Ještě Vám to nedošlo. Lidi co CHÁPALI A SOUHLASILI, přitom sami nic nevěděli a nevědí, a o nic se nezajímali potřebovali komunisté, a dnes s Green deal se také neztratí, zkrátka vědí, že Grean deal je pokrok jako marxisté a soudruzi věděli že budují novou lepší společnost!!! A každý, kdo se ptal nebo hledal jinou cestu, tak se nehodil tenkrát a nehodí se ani nyní. Já už jsem Vám tedy odpověděl. Pokrok a moderní nastane, až bude pro EV dostupný akumulátor s kapacitou nejméně 2 kWh na kilo váhy a životností 10 tis nabíjecích cyklů v průběhu 25 let a bude plně recyklovatelný. Do té doby bude prosazování EV více ideologie než ekologie a boj proti oxidu uhličitému...
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 15:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 10. 2021 15:07
Re: Elektromobilita
Očekávám, že odpoví Ti co tomu rozumí, nebo jedinci jako VY, co v v diskuzi hned ví, že mají nad ostatními přehled, ale že byste tedy ty méně znalé vzdělal a např. napsal chemické složení elektrolytu baterií Tesly nebo VW ID.3, když víte, že je to pokrok a moderní, to neuděláte. A nebo to taky nevíte a jste také neznalý? Potom ovšem nechápu Vaše diskuzní příspěvky zde...
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 14:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 14:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 14:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 14:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 10. 2021 14:26
Re: Elektromobilita
A co je tedy na EV za současného STAVU TECHNIKY A ZDROJŮ ELEKTŘINY TAK EKOLOGICKÉHO A POKROKOVÉHO?
17. 10. 2021 14:24
Re: Elektrovozy jsou dané?
Nechápu proč mám vysvětlovat a když se ptám, to by měli vysvětlit takový co EV tlačí dopředu jako jedinou správnou volbu! A proč složení elektrolytu baterií EV nezveřejní výrobci EV, aby ukázaly jak jsou EV ekologická při výrobě a recyklaci? A nebo to můžete zveřejnit VY, jako osvícený zastánce EV, jako jediné správné cesty, a předat informace nám co to nevíme a když se ptáme, tak nikdo konkrétního nic neuvede... Tomu opravdu nerozumím!
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 14:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 10. 2021 14:12
Re: Elektromobilita
Právě, za komunistů věci taky musely být a nebyla volba! A tady s EV je to velice podobné? Co např. cesta spalovaní syntetických paliv... A kde se budou brát všechny ty barevné kovy do EV? Nejeví se vůbec MODERNÍ a ekologické vytěžit kobalt v Kongu (a to neřeším podmínky a důsledky těžby), zpracovat rudu v Číně a potom vozit do Evropy na výrobu EV...
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 14:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 10. 2021 14:08
Re: Budoucnost Evropy po New Green Deal
ty jsi vážně hlupák! Ropa je dostatečně zajištěná už 60 let. A na dalších 100 bude. Navíc se dá vyrábět synteticky, ekologicky!
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 14:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 14:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 14:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 10. 2021 14:03
Re: Elektrovozy jsou dané?
Ano určováním pohonu osobních aut ve jménu ekologie to začíná, pokračovat může přes řadu dalších omezení opět ve jménu ekologie a může to končit další diktaturou.
PS: Co je moderní a ekologické např. na Tesle S, která má baterii o váze přes půl tuny, ve které je stovky kil chemikálií neznámého složení a desítky kil drahých kovů s životností na 10-12 let?
17. 10. 2021 14:02
Re: Pravda pravdoucí
tak odpověz, osle, napiš tvůj argument!
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 14:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 10. 2021 14:01
Re: Pravda pravdoucí
ty i....e, to jsou argumenty zásadní pro rozvoj zelené elektřiny! je tupec tvého ražení je nechápe!
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 14:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 13:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 13:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
17. 10. 2021 13:51
Re: Pravda pravdoucí
Pro EV mobilitu pouze osobních vozů by ČR potřebovalo DALŠÍ 1 DUKOVANY!!!

Přitom při současné politicko-ekonomické situaci se opravdu stěží stihne výstavba nového bloku tak, aby se vůbec stihl nahradit ten dosluhující!!!

Žádná další a jiná spása není. Nemáme prostor na větrné farmy, nemáme k dispozici alpské řeky, nemáme k dispozici španělské slunce, nemáme moře na příbojové elektrárny.

Zelená elektřina v našich podmínkách v masovějším měřítku je absolutní utopie. Máme jen uhlí, dovoz ropy, dovoz zemního plynu, uran. Takto to stojí, takto jsou rozdané karty.
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 13:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 13:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
17. 10. 2021 13:43
Re: Pravda pravdoucí
Zbytečné. On nemá na to aby to pochopil... Vzdej se zavčasu, jinak budeš jen marnit čas :-) :'-(
Avatar - rohYpnol
17. 10. 2021 13:41
Re: Ekonom vždy rozumí všemu
Nechat řídit Evropu národ, který spáchal holocaust, je naprosté šílenství.

Německo je dávno muslimskou kolonií, a my tyhle lidi necháváme rozhodovat o naší budoucnosti!!!
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 13:33
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 10. 2021 13:33
Re: Elektrovozy jsou dané?
Není pochopitelné o čem píšete k čemu se vůbec vyjadřujete? A nevím proč mi podsouváte co mi vadí? Ale je vidět, že asi soudruzi jsou Váš vzor, protože Ti také byli stále včele a VPŘEDU a dle hesla "Kupředu levá, zpátky ni krok!".
17. 10. 2021 13:32
Elektromobilita
Při současném stavu techniky je elektropohon do osobních aut politické rozhodnutí místo preferencí ekonomických a ekologických. A nebo je záměr š***k vedení EU, aby bylo mobilních s osobními auty např. jen 20 % lidí z evropské populace co na to budou mít peníze a podmínky.
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 13:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 10. 2021 13:26
Re: Šílená zločinná politika EU je zde odhalena v plné nahot
Ano řešili a už jsi se neozval.
Rozdíl Spalovací a e cicigo byl 140 tis. Najdi si ceníky. Takže žádných 100%.

Ale teď k tomu na co se ptám. V roce 2000 stala auta v přepočtu na dnešní ceny přes milion.
Proč jsou tedy dnes tyhle ceny likvidační pro individuální mobilutu a v roce 2000 to tak nebylo?
Avatar - rohYpnol
17. 10. 2021 13:25
Re: Problém....
Pravda. Taky čekám kdy pochopí že mu fakt nikdy neodpovím, protože je na HL :D :D :D
17. 10. 2021 13:22
Re: Pravda pravdoucí
Znova. Jak mají evropské automobilky konkurovat trzne když Čína jede na dotacích?
17. 10. 2021 13:21
Re: Pravda pravdoucí
Tak podle všeho je to budoucnost.
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 13:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 13:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 10. 2021 13:17
Re: Šílená zločinná politika EU je zde odhalena v plné nahot
Neresili jsme spolu nahodou ten priklad spalovaci citigo a ev citigo? Rozdil 100%.
Vezmi si Golf a ID3. Kolik stal 2 roky zpatky zakladni Golf a kolik stoji zakladni ID3 dneska? Porad nechapes ze jsou EV drazsi ve srovnani s ICE autama?
17. 10. 2021 13:14
Re: Problém....
Musis vychazet z toho ze lidi jsou porad stejne hloupi. Vezmi si takovyho hamunu. Ten kdyby zil ve 30tych letech, tak hajluje a honi zidy a kdyby zi o 10 let pozdeji u nas tak znarodnuje. Proste velka cast lidi lehce podlehne ideologii. Jedno jestli je nacisticka, ruda nebo zelena.
17. 10. 2021 13:11
Re: Šílená zločinná politika EU je zde odhalena v plné nahot
Ev jako ID 3, Tesla 3 atd stojí od 1,2 mil.

Třeba dnes je na auto cz retro článek seat z roku 2000 za 600 000kc. V přepočtu na dnešní cenu tedy dražší než Tesla 3.

Takze znova, co je v tom za likvidaci individuální mobility?

Dokáže to zde někdo vysvětlit?

PS. Je tu takových kritiku ev a na tohle nikdo neodpoví...

To opravdu neumíte argumentovat?
17. 10. 2021 13:06
Re: Elektrovozy jsou dané?
Aby ses probral, troubo!
" V roce 2008 představovala EU 22 procent světové přidané hodnoty výroby, v roce 2019 to bylo jen 15 procent. V roce 2001 bylo 14 z 50 největších světových společností evropskými, dnes pouze 7. Mezi 10 největšími finančními centry na světě neexistuje v Evropské unii jediné místo. Před třiceti lety podala Evropská unie sedmkrát více oznámení o patentech než Čína, zatímco dnes Čína podá čtrnáctkrát více než Evropská unie.

Za posledních 25 let ve světě bylo založeno 20 společností, jejichž hodnota dnes přesahuje 100 miliard dolarů: 9 amerických, 8 čínských, není mezi nimi žádná evropská společnost. Co se to stalo s naší unií? Za posledních třicet let Spojené státy zvýšily své vojenské výdaje o více než 30 procent, Čína zvýšila svůj vojenský rozpočet devětkrát, což znamená o 900 procent. Dnes je EU tam, kde byla před třiceti lety. Dnes jsou mezi deseti zeměmi s nejvyššími vojenskými výdaji pouze dvě země z Evropské unie. Co se to stalo s naší Evropskou unií?"- chceš tvrdit, že za to nemůžou neomarxisti ve vedení EU?
17. 10. 2021 13:04
Re: Pravda pravdoucí
Jo hochu to by bylo supr kdyby se to nechalo at si trh vybere. Komunista Hamuna rikal ze se tohle ale nemuze nechat na trhu, protoze pani ucitelka v 2. Tride rikala ze ropa dojde a navic musime primarne zachranit klima. Trzni mechanismy musi jit tudiz stranou a musi se to centralne ridit z Bruselu.
17. 10. 2021 12:59
Re: Budoucnost Evropy po New Green Deal
Mýlíš se, rohYpnole, nebude to ani jako v Maxovi, EU cíleně likviduje přes emisní povolenky výrobu železa a oceli, a té začne být na Světě nedostatek a nebude to už tak dlouho trvat. Se surovinami jsem na tom z hlediska výroby bledě, v Evropě není vlastně nic, pro Green Deal potřebujeme.
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 12:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 10. 2021 12:55
Re: Pravda pravdoucí
Takze vidis jako koncepcni reseni ze si vsichni v panelacich a bytech nakoupi baterky a budou smelit s elektrinou jo?
17. 10. 2021 12:54
Re: Ekonom vždy rozumí všemu
Zaprvé se už vyser na ty velké písmena, fakt jsi na ně ujetý! A za druhé, rohYpnool se tobě a Vávrovi snažil nastínit ty konsekvence, o kerých ten GWDeal vůbec nepřemýšlí, protože nejde o dopady na nejchudší, jak si ti naleštění ubožáci v Bruseli myslí, ale o celou střední třídu, kterou mají v plánu ožebračit! Jen těm, co všechno tlačí ideologicky a fananticky, s klapkami na očích nedochází, že likvidují celou jednu generaci na základě snu o lepších zítřcích! A že je to ideologie ti vylsěvtlím na jednom jediném příkladu- v roce 2010 se Něměcko usneslo, že JE bude provozovat minimálně do roku 2040 s tím, že každý stav JE bude posuzovat individuálně, ty novější by molhy třeba i pokračovat. To platilo 1/4 rku, do března 2011, kdy zemětřesení a následná tsunami zalilo Fukušimu. A zvedla se protijaderná hysterie na kterou vláda s Angel ou včele ragovala od stolu-zavřením německých JE v roce 2022! Nikoho nezajímala fakta o tom ,co se ve Fukušimě stalo. Zvítězila ideologie. A protože je Německo hlavní říši EU, tak se Energiewende na programu EK a ta jí tlačí na sílu, ne na rozum. Všichni si myslí, že náraz do zdi přijde, možná už tuto zimu, pak se uvidí. Problém je, že Němci nedělají malé chyby, naopak, k rozumu je vždy přivedla až bezpodmínečná kapitulace! Otázka je, koho stáhnou s sebou!
17. 10. 2021 12:51
Re: Pravda pravdoucí
Odpovez Barikovi blbecku. Ja ti psal to samy a ty si to popiral. Ted se to stava realitou. Presne z duvodu tech chybnych rozhodnuti EU, ktere inteligentnejsi cast zdejsich diskutujicich opravnene kritizovala. Ty si hykal natrenej nazeleno jak jsme blbi a nemame pravdu. Tak se ted postav celem a odpovez.
17. 10. 2021 12:48
Re: Pravda pravdoucí
Ano to je fakt. Jak to ze zase das na pomateny nazory duchodce? Duchodci maji preci nazory spatny si rikal ne?
17. 10. 2021 12:46
Re: Pravda pravdoucí
Taky mi prijde trochu utrzenej od reality. Ty napady se sdilenim aut misto jejich vlastneni si nemyslim ze se realizujou.
17. 10. 2021 12:43
Re: Pravda pravdoucí
Mezi stariky radis jak stary lidi jen tak pro zajimavost?
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 12:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 12:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 10. 2021 12:34
Re: Pravda pravdoucí
kolik je těch ,co mají místo kde schovat baterii? A o EE z FVE distributoři nemají zájem, protože se jedná o velce nestabilní zdroj, takže když byla EE za 1500,-Kč/ MWh tak e.on nenabízel za přetoky nic, stejně tak i ČEZ a ti ostatní max 800,-Kč/ MWh, spíše méně. Takže s přetoky FVE je problém, způsobují nestabilitu a zvyšují cenu regulace sítě.!
17. 10. 2021 12:28
Re: Pravda pravdoucí
Takže pro příští rok cena silové EE 5,-Kč + cena distribuce 3,-Kč/ kW, takže to už je celkem za 8,- Kč. A až ve Čtvrté říši na konci roku 2022 vyponou poslední dvě JE, budeme díky cenám uhlí a plynu, které je budou nahrazovat na dvojnásobku. to ovšem nikdo neřekne, že New Green deal je v Německu ideologie, kdy samotní Němci vypouští už nyní více emisí CO2, než v devadesátých letech. I z toho důvodu je elektromobilita nesmysl! A pán Vávra se mýlí, ohledně dostatku EE, tak tomu se směju já. On je možná dobrý ekonom, ale mizerný energetik!
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 11:43
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 11:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 11:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 11:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
17. 10. 2021 11:12
Re: Pravda pravdoucí
Bohužel nevybereš. Protože vybírá EU za tebe podle toho, co chce EU nikoliv co chce zákazník.
Avatar - rohYpnol
17. 10. 2021 11:04
Re: Pravda pravdoucí
Raději se omezím na :no: Víc pro tebe nemá smysl psát.
Avatar - rohYpnol
17. 10. 2021 11:02
Re: Problém....
Přesně tak. Tady se nikdo nebaví o plynulém a svobodném přechodu k nové, lepší technologii.

Tady se bavíme o politickoideologickém převratu za bílého dne. A Evropa je tak blbá, že tomu ještě mnozí tleskají... VLASTNĚ TO STEJNÉ BYLO I PŘI NÁSTUPU KOMUNISMU K MOCI.
Avatar - rohYpnol
17. 10. 2021 10:59
Re: Elektrovozy jsou dané?
Přesně tak.

Eurohujerství. Ekosocialismus. Absolutní selhání tržní ekonomiky. Centrální plánování.

EU = RVHP 2021
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 10:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 10:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 10. 2021 10:53
Elektrovozy jsou dané?
Kde už jsem to kdysi slyšel? Např. v 80 letech také byla vedoucí úloha KSČ daná, dokonce ústavou, a nezpochybnitelná a jak to dopadlo je obecně známé..., Nebo "Se SSSR na věčné časy a nikdy jinak" a opět jak to dopadlo je známo. A skutečnost, že se někdo v EU kolem roku 2010 rozhodl, že už nebude platit za drahá fosilní paliva, aniž by měl vymyšlenou plnohodnotnou funkční náhradu, a že bude politicky prosazovat elektroauta bez ohledu na ekonomiku a technickou stránku je tak také spíše ideologické rozhodnutí ne nepodobné tomu co tu již bylo...
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 10:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 10:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 10. 2021 10:29
Re: Pravda pravdoucí
takze Vavra ti k smichu neni? protoze on zelene opravdu neuvazuje, staci si poslechnout nebo i shlednout rozhovory s nim, on jezdi v elektrice ciste z ekonomickych duvodu ;-) neb Mercedes S vymenil za Teslu S prave z toho duvodu ze na jejich jizdni prumer je ten Mercedes S nasobne drazsi nez elektricke auto

na KWh za 15 kacek bych se rad tesil, zacal bych prodavat pretoky a nebo obchodovat s akumulaci, kuprikladu BezDodavatele ma jak nakup tak vykum za trzni ceny, takze pokud by byla kWh za 15 kacek, tak proste dokoupim baterie a nastavim system tak aby akumuloval v dobe kdy je elektrina levna nebo dokonce v zaporu a prodaval bych v dobe kdy bude za ty vysoke ceny, a ze 1kWh dnes prijde na smesnych cca 3-4 tisice korun, s takovou cenou jako 15 kacek za kW by se to zaplatilo behem nejakych 270 cyklu, no to neni spatne kdys zivotnost dnes bejva 6000+ cyklu pri te cene :-[]

jestli ses doted nepripravil na to ze cena elektriny bude vysoka a to hlavne v zimnich mesicich, coz jsem tady psal jiz pred cca 2 lety, tak jses teda hodne hloupej
Avatar - rohYpnol
17. 10. 2021 10:29
Re: ???
Tobě přijde dost normálních věcí divných. Ale ano, v zásadě v tomhle má pravdu.
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 10:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
17. 10. 2021 10:22
Ekonom vždy rozumí všemu
Pan ekonom vyplodil snůšku nesmyslných a nespojitých názorů bez jakýchkoliv opor v realitě.

Evropa nejsou jen velká města. Česká republika není jen Praha a Vinohrady! Pražskej pepík si možná vystačí s lítačkou díky metru, které staví na úkor celé republiky. To jim umožňuje tenhle životní styl. Světe div se, na venkově - a možná to pepík neví - metro fakt nejezdí.

A to že do Brna je to na konečnou metra a pak už jen jedna zastávka, tak to je vtip kdyby to někdo nevěděl... Tyhle eurosocialistické kecy a sra*ky o sdílené ekonomice, sdílené mobilitě jsou absolutní bullshit. Nikdo tohle nechce. Nikdo to nepreferuje. Ale ano, ve velkých městech jsou do toho mladí tlačeni díky předraženosti. Ano, to je to jak se máme líp. Ale mladý člověk absolutně nemá na to aby si koupil vlastní 1+1 v Praze. Nemá na to aby si koupil EV v běžné velikosti spalováku. A nebude na to mít do konce svého života.

Jediná cesta je 5 minut po dvanácté zařadit zpátečku a Gréty, Diesse a další zalít do betonu základů gigafactory. Evropa zvolila Green New Deal, aniž by kdokoliv z politiků, ekologů a ekonomů měl spočítané a vymyšlené, co to bude stát, co to bude znamenat, jaké budou dopady a co je pro to třeba udělat.

Čína, Indie, Rusko se jen směje... Evropa se prostě zničí sama. Viz teď ceny energií. Opravdu se "těším" na to, až tu za 10, 15 let budeme obnovovat těžbu uhlí, protože nám prostě nic jiného nezbude. EV mobilita není cestou. Hyundai se přiklání k vodíku, Toyota drží hybridy co to jen jde, BMW nepřímo zpochybňuje EV... Bohužel, Evropa je natolik blbá, že opravdu potřebuje položit oběť nejvyšší a to celý autoprůmysl.

A ČR jako montovna automobilů na to doplatí opět nejvíc z celé Evropy. Jsme best in covid, budeme taktéž best in RIP EU automotive... :-! :-! :-( Navíc poděkujme andrejovi, který ty základy stability české ekonomiky podkopal fakt excelentně! Naštěstí už bude makat (=škodit) 18hodin denně jen z opozice. :-!
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 10:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 10:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 10:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
17. 10. 2021 09:27
Re: vychcípání fosilů
EU se do 10 let rozpadne a zkrachuje, žádný strachy. Před krachem bude kilowatka za 30 kč, stavební proud za 50 a litr benzínu za 60-90 kč a ceny plynu stoupnou o další 500%.

Bude se masivně střílet a věšet na kandelábry a rabovat a budou statisíce blackoutů a sebevraždy stopnou někde kolem 6000% a krminalita někde mezi 300-15000%


:-) :-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
17. 10. 2021 09:25
Re: Šílená zločinná politika EU je zde odhalena v plné nahot
Jo který? ZOE za 800 tis Kč nebo Tesla za 2,6 mega? :-) :-) :-) :-) :-)

Evkvialent ZOE je Fiat Cinquecento :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
17. 10. 2021 09:23
Re: Pravda pravdoucí
Nám sou k smíchu lidé se zeleným bolševickým mozkem :-) :-) :-)

Už se těšíš na kilowatku za 15 Kč a stavební proud za 24-35 Kč? brzy realita :-) :-) :-)

Když sem to tu psal, že tyhle ceny budou, smáli ste se mi že plácám a ejhle, jak to krásně leze a teprve poleze, až fanatický helmut vypne definitivně jádro
Avatar - Barrichello
17. 10. 2021 09:21
Re: Pravda pravdoucí
Jo, ale jen z Horní Lhoty do Máselný Lhoty a za 75 kč litr benzínu, to už nikdo neřekne vid...
17. 10. 2021 07:31
Re: Šílená zločinná politika EU je zde odhalena v plné nahot
Byl bych strašně rád kdyby mi tohle někdo vysvětlil.

Jak je možné, že jsou ev likvidační pro individuální mobilitu když už dnes jsou reálné levnější než Spalovací auta před 20 lety?
Avatar - VDC
17. 10. 2021 07:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 10. 2021 00:47
???
"Ale elektromobily potřebují garážové stání větší kvůli příjezdu hasicích aut. Potřebují tam nádrže s vodou, jiné nájezdové úhly." - to čom?
Vážne, ten človek mi príde dosť divný. Má to v hlave v poriadku?
Avatar - Jenik3
16. 10. 2021 23:18
Re: Pravda pravdoucí
Ať si jezdí s čím on chce. Třeba s trabantem.
Ja si také vyberu podle svého.
16. 10. 2021 23:15
vychcípání fosilů
Za základě bezprecedentní EV ofenzivy v západní Evropě lze předpokládat, že spalováky vychcípají o dost dříve než je uvedeno. Elektromobilní strategii výrobců pochopitelně neurčují východní švejci, ale vývoj na západoevropských trzích, kde pluginy aktuálně atakují 30% nových registrací, přičemž ještě před rokem to bylo sotva 10% :-! https://insideevs.com/…s-september2021/
16. 10. 2021 22:15
Problém....
....je v tom, že oni ty dědečky v ICE dojezdit v klidu a bez trestu nenechají. Už dnes je ICE znevýhodněn v porovnání s EV např. poplatkem za dálnice, za parkování a případně za silniční daň.

Neměl bych žádný problém, kdyby mluvili pravdu.
Avatar - Amaterasu
16. 10. 2021 22:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
16. 10. 2021 22:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - WinDiesel
16. 10. 2021 21:59
Re: Pravda pravdoucí
Jeníku, tomu pánovi je 58 let. Takže je to vlastně kmet. Mladým bude brzy k smíchu (vrať se do hrobu, staříku, a jezdi fosilem ...)
Asi tak.
Avatar - WinDiesel
16. 10. 2021 21:56
Další přihlouplý elektrozkrat
Někdo ho za to dobře platí, jinak by si tak nemohl lhát do kapsy.

Když se nemáme bát, tak proč nás do toho tak surově tlačí?
Já to chápu tak že bojí se elektrozkrati, něco si vymysleli a teď to jde velice ztuha.

Navíc elektrozkratovaný byznys 100% závisí na dotacích, podporách (v USA celostátní i lokální !!!)
Bez toho by se nekonalo téměř nic.
Avatar - Amaterasu
16. 10. 2021 21:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
16. 10. 2021 21:46
Re: ???
Místo, abyste se zamyslel nad tím, co řekl, řešíte oblečení. Nedopadnete dobře. :-!
Avatar - twistedTSD
16. 10. 2021 21:01
Re: Pravda pravdoucí
Na to zapomeň. A co se Vávry týče, je to extrémní elektrofanatik, který si myslí, že když on může jezdit Teslou, tak může každý.
Avatar - VDC
16. 10. 2021 20:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
16. 10. 2021 20:30
K Foxconnu a vývoji EV
https://www.foxconn.com/…events/ev-events

Stellantis, Foxconn to Develop Breakthrough Digital Cockpits and Personalized Connected Services with Mobile Drive Joint Venture
https://www.foxconn.com/…ts/ev-events/604
https://www.honhai.com/…inal_5.18.21.pdf
Avatar - Josef-Kratochvil
16. 10. 2021 19:41
Re: Čínu bych tak moc nechválil
Foxconn ma nejaky vyvoj? Mám za to, že to je výroba a částečně sklady, na objednávku. Ne vývoj zařízení.
16. 10. 2021 19:36
Čínu bych tak moc nechválil
Díky Foxconnu a dalším dodavatelům, to co Čína, dokáží i Vietnamci, Indové a další.
Avatar - Amaterasu
16. 10. 2021 19:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Jenik3
16. 10. 2021 18:59
Re: Pravda pravdoucí
Říkal, že teď se tvoří auta pro mladou generaci. Stáří kmeti si mohou doma oprašovat klasické 6-8 válce. Nikdo jim je nevezme.
Avatar - Amaterasu
16. 10. 2021 16:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.