Je to samozřejmě nadsázka, není však daleko od pravdy. Sehnat dnes v Česku ryzí okruhové náčiní je snadnější než pořídit francouzskou osobní dodávku. Důvod nepřekvapí.
Opravdu jste si jistí že kdo chce osobní dodávku jde nejčastěji pro VW Multivan nebo MB V?
Bez ohledu na to že V je to nejlepší co se dá v této kategorii koupit to není nejčastější volba - kvůli ceně pochopitelně.
O multivanu ani nemluvím, ten je komnaci cena výkon mimo tedy pokud nedávají prodejci slevu v desítkách procent.
Myslím že hlavním favoritem je aktuálně psa čtverka.
Ta navíc jako jediná je pod 1.9 m výšky (možná ještě MB?) takže v těch garážích nemá problém.
PSA čtyřka se povedla a je i hodně vidět na cestách. Má hlavně dobrou cenu a rozhodně to jsou zajímavá auta. Ale Transporter byl a stále je ten pomyslný "vrchol" takové to měřítko, které se podařilo dosáhnout (a mnohdy i předčít) véčku. Ale stále ať už pravém nebo ne, tyhle dva se vybaví každému.
Trochu si myslím, že novým multivanem si to trochu pohnojí. To už prostě není ten "chlapský" Transporter co odveze rodinu a kde co, ale takový typicky "fotrovský " MPV co máš proto, protože do ničeho jiného se nevejdete.
Multivan v prodejích bezkonkurenčně vede a Vito+V class je bezkonkurenční dvojka. Oba pak dohromady prodají víc aut než zbytek světa dohromady. Takže ano, kdo chce osobní dodávku jde nejčastěji k VW a MB https://carsalesbase.com/…f-passenger-van/
PSA čtyřka může konkurovat jenom nižším modelům VW a MB, čím vyšší model, které jsou víc přizpůsobené pohodlí pasažérů, mají silnější motory, čtyřkolky etc. tím méně dokáže PSA konkurovat (viz vrcholy v podobě Californie a Marco Polo) a na prodejích je to jasně vidět. Když chce slušný hotel ve Vídni nebo v Curichu, velké MPV pro dopravu na letiště, tak si z 99% vybírá mezi VW a MB, o PSA ani nezavadí. Ano, u stavební firmy, kde jde o rozvážení zahraničních dělníků po stavbách a co nejnižší cenu je PSA ve hře, ale v i v této "pracovní" kategorii umí VW i MB nabídnou firmám velmi konkurenceschopné ceny, proto ta dominance VW a MB. A dominance VW se pravděpodobně ještě zvýší, protože vrcholné modely v podobě T7 budou ještě více blíže osobním autům a pracovně zaměřené T 6.1 pojedou paralelně s T7, takže výběr se ještě dále rozšíří.
Jenže ta statistika v odkazu zahrnuje vedle multivanu i transportér což je s odpuštěním dobytcak, zatímco psa tam zahrnuje jen osobní verze a nejsou tam uváděny užitkové verze Expres či Jumpy.
MB je tam poctivě odděleno.
A myslel jsem spíš realitu českého trhu - čímž samozřejmě nepopírám tebou uváděnou statistiku.