Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářePrvní Volvo s pohonem předních kol mělo být také poprvé okouzlující a sportovní
4 komentáře
Arese
...za otrocky přeložený polotovar? 😲 Pan Mazal by měl tento typ článků raději přenechat kolegovi Dragounovi, ten je totiž zárukou skutečné prvotřídní kvality a původnosti textu!
- "vyskakovací lampy" malo Volvo 480 najmä preto, aby spĺňalo americkú normu NHTSA pre minimálnu vzdialenosť svetlometov od zeme (a zároveň si zachovalo športový vzhľad)
- "japonca" pripomína preto, lebo japonské autá boli prakticky jediné cudzie na U.S trhu a tiež sa borili so spomínanou normou, viď. Honda NSX, Toyota Supra, Mazda Miata...
- podobne, mohutný predný/zadný nárazník mal ochrániť svetlá a celý motorový priestor do rýchlosti 5mil / hod
- bol určený aj pre U.S. trh ale vďaka slabému $ bol na tamojšom trhu nepredajný
- model 480 bol vyvíjaný spolu s "civilnejšími" ale mechanicky zhodnými variantmi 440 / 460
- produkcia rodiny 440/460/480 trvala 10 rokov, tak aký neúspech?
- práve naopak preto neskorší model C30 odkazuje na 480...