Fiat Coupe, Ford Cougar, Opel Calibra nebo Volkswagen Corrado, to všechno jsou obdivovaná kupé, která už dnes své nástupce nemají. I proto jsme se je rozhodli připomenout.
Rad na ne spominam... najuzasnejsia automobilova doba to bola .... :yes: klobuk dole pred kuskami ako fiat coupe od pininfariny ci japonci subaru SVX alebo mitsu 3000GT.... velke to kupatkove hviezdy 90 rokov... dnes uz je nieco taketo nemozne opat zopakovat... dnes mozeme byt radi akurat tak za el 500vku za melon... brutalne sa to zmenilo uz vsetko az sa cloveku ani verit nechce.... nikde uz ziadny sedan ziadne kupe ziadne mpv ci kabrio... za to vsade uz same nafuknute 2 tonove vajce.... ekologia forever
Za mňa v tej dobe jednoznačne Calibra.Mal ju aj Jožo Ráž 2.0 t 4x4 čiernu a videl som ju pred halou po koncerte keď som čakal na podpis na plagát. :yes: A potom ešte Corrado.
Je to o kupé “dostupnějších značek”, jak se v článku píše, ty premiové nebo lux segmentní značky kupé stále ještě, až na výjimky, dělají. V mainstreamu je už nějakou dobu po nich.
Tak to ste mal celkom šťastie, že ste ich mohol vlastniť. Ja som bol vtedy veľmi mladý a mohol som ich maximálne obdivovať na cestách a v časopisoch ;-)
Možno taká Celica 7. gegerácie by nebola zlá ani dnes, aj keď to auto asi športovo viacmenej iba vyzerá :).
Este by som sa prihovoril o zaradenie Hyundai Coupe do tohoto prehladu. Bolo to solidne kvalitne auto, ktore hlavne v prvej generacii aj dobre vyzeralo a s V6 2.7 aj vybirne jazdilo. No a samozrejme boko vyrazne lacnejsie nez BMW a pod. Ale inak ma tento clanok potesil. :yes:
....úžasná a opravdu svobodná doba, ty 90ky! (a platí to i o automobilové první dekádě 21. století). Já bych co se týká relativně dostupných kupátek určitě jmenoval taky velice povedenou Alfu GT. :-):yes: Naopak následující otylá Brera, založená na technice GM, byla obrovské zklamání... :-(:no:
Přesně, nikdo tě nenutil kupovat SUV s startstopem a elektrickou ručkou... krásná doba, kdy tu drtivá většina lidí jezdila škodovkama :) i ta EU diktovala méně a naši mocipáni si tu mohli krást jak chtěli bez dozoru :D
Bola to tazka doba pre nas region, resp. cely byvaly vychodny blok. Chudoba, mafia, rozkradanie... Zato zapad bol v tom najvacsom rozkvete. A napr. hudba bola snad na najvyssej urovni, tie kapely 90tych rokov a albumy co vydali, to bola pecka...
Ja to mam opacne, ja hltal nejdriv devadesatky, pak jsem skocil hloubejs (50-70), osmdesatky preskocil zpatky do devadesatek a pak si k nim hledal zpatky cestu.
Prechod zo socializmu do kapitalizmu bol finančne náročný. Pamätám sa, keď som bol prvý krát vo Viedni (cca 1990). Síce som bol ešte iba mladý "pubertiak", ale z dnešného pohľadu sme boli ako žobráci. Človek mohol pozerať a obdivovať množstvá tovaru... ;-\
Elektricke parkovaci (ne, tady se neda mluvit o rucce) brzde se vyhybam, sice mi prisla fajn treba v byvalosluzebnim Scenicu 2, ale je to system znacne komplikovanejsi (cti drazsi) na opravu, a navic proste tak nejak mam pocit, ze rucka do auta patri.
A kdybych mel garaz, tak me desi predstava, ze by mi treba klekla inteligentne nedobita baterka v aute napasovanem do garaze cumakem dopredu, a ja bych to ani nevytlacil, kabely nenatahnul... :D
Pokiaľ je možnosť, tak sa človek vyhne takým moderným veciam ako elektrická ručná brzda. Ale niekedy nie je iná možnosť a kúpiť kvôli tomu iné auto ako to, ktoré sa mi páči?
Na druhej strane... Je veľa vodičov, ktorí takú vec privítajú...
Ešte ma napadlo:
Ak má v autoškole auto elektronickú ručnú - to sa akože žiak-vodič nenaučí používať klasickú ručnú?
Akurát, že tie autá sú relatívne nedostupné a celkom náročné na prevádzku pre bežného človeka. Najdostupnejším kupé súčasnosti je zrejme Toyota GT / Subaru BRZ.
Vlastne dnešný pojem športovosti je SUV - má to aj v názve "Sport Utility Vehicle" ;-)
Taký Kodiaq RS... Audi Q... Alebo ak už "kupé", tak BMW X6... :-!. Čistá športovosť - vysoké, ťažké, obrovské = presný opak toho, čo by malo športové auto byť :-)
Astra Coupé nebyla přímým nástupcem Calibry. Ale byla dalším kupé v řadě, které Opel vyráběl, to ano. :-)
S tím Eclipse to je takové složitější. Spíš by bylo konkurentem Astry Coupé, nebo Corrada, tedy vozidel vycházejících z aut segmentu C - tj. nižší střední třída. No, ale dejme tomu, že ano...
Z japonské produkce by konkurentem Calibry byla třeba Honda Prelude nebo Nissan 200 SX.
Taká je doba - stačí pekný dizajn, pár plastov, pekná farba, relatívne silný motor v porovnaní s 90-tými rokmi a zákazník je spokojný + si myslí, že jazdí športovým autom ;-). Navyše vyšším = "bezpečnejším".
Vlastne keď sa pozrieme do histórie... Človek sa správa dosť "stádovito" - čo má sused, to chcem aj ja...
Za mne z tohohle vyberu ctyroka Celica, jako maly jsem hltal rallye souboje Sainze s Auriolem a nejvetsi zklamani pro mne tehda bylo, kdyz Celicu nahradili Corollou.