V ceníku Saabu 9-3 se objevily cenovky pro nejvýkonnější čtyřválcové turbodiesely, jaké budou značky GM a Fiat Group nabízet. Saab s novým dvojitě přeplňovaným motorem přichází jako první.
Vzhledem k tomu, že největší opotřebení motoru nastává otěrem, tedy otáčkami, tak v případě dostatečně silného klikového ústrojí hodně. Nezapomeňte rovněž, že přeplňovaný vznětový motor pracuje s mnohem menšími teplotami než zážehový.
sice je u dieselu maximalni teplota ve valci nizsi nez u benzinoveho motoru, ale celkovy tepelny tok je mnohem vyssi - takze tepelne je vic namahan diesel ;-)
Nedávno som čítal odborný článok o životnosti dieselov a tam bolo jasne napísané, že dnešný moderný diesel má maximálnu životnosť bez údržby 200000 km ! Potom treba očakávať invetíciu v rádoch 30000 až 50000 tisíc. Hlavne sa vyhýbajte značke Denso. Vraj výrobky od nich sú dosť poruchové. Nakoniec článku konštatoval autor, že dnešné benzínové motory (bez turba)sú spoľahlivejšie a dlhšie vydržia ako nové dieselové.
Dokonalá stíhačka... styl kastle vystopuješ až někam do roku 1970... tomu se říká držák. Ber sedan nebo cabrio... Motor bude nepochybně výbornej, Saab dohlédne určitě na kvalitu a tak se nemáš čeho bát. BRAVO SAAB :yes:
P.S. Jsou věci, které jdou s tebou životem a obohacují tě. Mení jich mnoho. Saab je jeden z mála...
Bohužel, bohužel, ale styling je furt super, takže proč ne, když se chce člověk lišit od davu. Ale on i Opel udělal sakramentský krok dopředu a nová Vectra vůbec není špatná...
Ja sice poznam len jedineho majitela Saabu, ale ten iba nadava. Nie na vykony ani na podvozok, ale vysoku spotrebu (benzin) a caste a drahe poruchy. Mozno chytil chybovy kus, mozno jazdi jak prasa a mozno take su Saaby, neviem. :-|
Klišé typu 9-3 je převlečená vectra může říct jen člověk, který v saabu nikdy nejel, nevlastnil ho a už vůbec ho nepochopil. Pro takové ovšem ani saab neni. Ti ať si koupí A4 - je to sice skvělé auto, ale v našich podmínkách si ho většinou kupují překupníci, zbohatlíci atd. Globalizace a sdílení určitých prvků je bohužel realitou a dotýká se i saabu. Kdokoli si však sedne do saabu, hned pozná, že je právě v saabu. Ale když sednu do A4, A6 nebo např A8, tak mě do očí bijí stejné páčky a knoflíky jako ve fabii, passatu atd. Nechci nikoho přesvědčovat na saaba - ba naopak, ještě že jich je u nás tolik, kolik jich je, a že se z něho nestalo druhé, dnes již silně komerční volvo.
V podstate suhlas,SAAB je svojske auto,plne charizmy a nie je urcene pre zakaznikov,ktori si bezne kupuju ojazden A4,A6 z nemecka... SAAB je auto pre skutocnych znalcov...BTW: ta silna komercionalizacia volva mu pomohlo prezit a dostat sa do ciernych cisel...
Nechtěl jsem se dotknout volva - jen jsem chtěl vyjádřit to, že už běžně potkávám majitele volv, kteří o volvu vůbec nic neví (např. mají pocit, že při nárazu zezadu vůz chrání jejich krční páteř proti whiplash syndromu tak, že blekurychle sklopí přední sedadlo do polohy vleže a hned jej fofrem navrátí do původní polohy - s vážnou tváří pak tvrdí, že u jejich volva ochrana krční páteře nefungovala, a proto si koupili A6).
Kroutící moment je výborný, se zrychlením 0-100 to už taková sláva není (podobná dynamika je třeba u dnes již lehce obstarožního BMW 320D) - škoda že schází údaje o pružném zrychlení.
Každopádně ale Saab je srdcovka a tak jsou tyhle údaje asi pro mnoho lidí nedůležité - konečně i když jsem vyzkoušel opravdu hodně aut a mnoho služebních aut se vyměnilo, stále si dobře pamatuju na Aero 95 - v tom autě bylo něco, co jsem tehdy velice těžko hledal jinde. Těžko se popisuje, musí se zažít.
No ten motor vyzera byt zaujimavy, este tak neaky test aby sa zistily aj dynamicke parametre.iba ma zaraza ten doslova ,,nizky plniaci tlak,, ale asi to je tym, ze su tam dve turba...pretoze bezne motory TDI PD, alebo HDI, resp CDTi toho isteho objemu dosahuju plnici tlak od 2,1 do 2,4 Bar. No nechajme sa prekvapit tymto motorom...
Proc objevovat objevene? Nechapu co si chce SAAB dokazat, akorat zbytecne vyhodil par mega oknem. A nakonec vyvinul neco co standartnimu TDicku nesaha ani po olejovou vanu! Kdyby radsi nakoupil od VW TDi mel vystarano, po lehkem cipu neni problem narust vykonu hluboko pres 130kW, ja sam mam 220kW a diky power-packu snizenou spotrebu. A to mam jenom 4 turba.