Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Saab 9-3 TTiDS (132 kW): nové dvojité přeplňování na českém trhu

Ondřej Láník
Diskuze (35)
V ceníku Saabu 9-3 se objevily cenovky pro nejvýkonnější čtyřválcové turbodiesely, jaké budou značky GM a Fiat Group nabízet. Saab s novým dvojitě přeplňovaným motorem přichází jako první.

Novinka letošního léta na českém trhu - inovovaný Saab 9-3 - se nyní nabízí také s novým motorem s dvojitým přeplňováním.

Jde o další evoluční fázi známého motoru s objemem 1910 cm3, litinovým blokem a hliníkovou hlavou válců se 16 ventily, ale s menším kompresním poměrem 16,5: 1 (místo 17,5:1). Blok, válce a většina pohybujících se komponent motoru byly zesíleny. Přeplňování je vyřešeno dvěma sekvenčně seřazenými výfukovými turbodmychadly rozdílné velikosti, z nichž každé může být v určitém režimu přemostěno by-passem nebo mohou obě pracovat současně v tandemu. Motor pracuje ve třech režimech přeplňování. Přibližně do 1500 ot./min je plnící tlak dodáván jen menším turbodmychadlem, mezi 1500 ot./min a 3000 ot./min pracují obě turbodmychadla současně a nad 3000 ot./min je tlak dodáván již jen velkým turbodmychadlem. Maximální plnící tlak je 1,8 bar, předchozí motor 1,9 TiD dodával nejvýše 1,4 bar.

Nový motor 1,9 TTiD (132 kW) bude dodáván do výbavových verzí Aero, Linear i Vector se všemi třemi karoseriemi se šestistupňovou ručně řazenou nebo automatickou převodovkou (příplatek 50 tisíc korun).

Příplatek za SportCombi je 40.000,-Kč, za otevřené SportCabrio zaplatíte navíc proti SportSedanu 290.000,-Kč.

Saab 9-3 SportSedan 2008 - vznětové motory
Motor1,9 TiDS 8V1,9 TiDS 16V1,9 TTiDS 16V
Zdvihový objem [cm3]191019101910
Válce/ventily4/44/44/4
Kompresní poměr [1]18:117,5:116,5:1
Plnicí tlak [bar]1,11,11,8
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]88/3500110/4000132/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]280/2000-2750320/2000-2750400/1850-2750
Max. rychlost [km/h]200210225
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,59,58,5
Komb. spotřeba [l/100 km]5,45,85,9
Základní cena Linear [Kč]825.000,-835.000,-895.000,-
Základní cena Vector [Kč]939.000,-949.000,-1.009.000,-
Základní cena Aero [Kč]--1.099.000,-

Pohon všech kol XWD bude k dispozici na začátku roku 2008.

Ondřej Láník
Diskuze (35)
Avatar - freeman
15. 10. 2007 11:52
Re: Životnost
Nedávno som čítal odborný článok o životnosti dieselov a tam bolo jasne napísané, že dnešný moderný diesel má maximálnu životnosť bez údržby 200000 km ! Potom treba očakávať invetíciu v rádoch 30000 až 50000 tisíc. Hlavne sa vyhýbajte značke Denso. Vraj výrobky od nich sú dosť poruchové. Nakoniec článku konštatoval autor, že dnešné benzínové motory (bez turba)sú spoľahlivejšie a dlhšie vydržia ako nové dieselové.
Avatar - Ricardo
11. 10. 2007 19:46
Re: Aero
Asi si to žádají zákazníci...
11. 10. 2007 17:45
Re: KUP HO
Ja sice poznam len jedineho majitela Saabu, ale ten iba nadava. Nie na vykony ani na podvozok, ale vysoku spotrebu (benzin) a caste a drahe poruchy. Mozno chytil chybovy kus, mozno jazdi jak prasa a mozno take su Saaby, neviem. :-|
Avatar - Dragon.001
11. 10. 2007 17:23
Re: KUP HO
:yes:
11. 10. 2007 13:29
Re: KUP HO
:yes: