Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Profi

Zpět na článek

Tohle je nejdelší Tatra na světě. Vznikla kvůli speciálnímu úkolu

14 komentářů

gil54
...."splňuje všechny parametry pro provoz na běžných komunikacích."

Myslím, že běžně smí na silnici nejdelší věc dlouhá 22 m (a to musí být buď kloubový tří a vícečlánkový autobus nebo nějaké soupravy přívěsů nebo návěsů).

Tohle měří 25,3 m, tak nevím....
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Souhlas, článek jsem nějak nepochopil. Naznačují, že to bude vozit závitové tyče přes půl Evropy a přitom to nesmí na silnice (leda jako nadměr) a navíc je v tom motor, co neplní Euro 6 (takže o důvod víc, proč to nesmí na silnice).
mp390
"Liberty Steel Ostrava si jej totiž objednala pro převoz extrémně dlouhého nákladu, především závitových tyčí, a to kvůli přesunu konečného zpracování závitových tyčí a jejich příslušenství z Lucemburska do Ostravy."

To zpracování tyčí přesunuli do Ostravy - myšleno výrobu. Nic to po Evropě vozit nebude 😉
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
bude jezdit jen uvnitř firmy.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
jo jasně, takto to dává smysl. 😄 :yes:
Avatar - Jenik3
Jenik3
Musim rici, ze firma se snazi a pustila se do odvaznych reseni. Asi maji interne zakazano rikat, ze neco nejde 😉
msifa
Bohužel na poptávku hasičů na provovýjezdový automobil (prostorná kabina pro šestičlennou posádku, s pohonem 4x4) s výhledem odběru cca 500 ks během 6 let, řekla firma: Nemáme zájem....
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
a jak bys tu velkou kabinu dal na dvounápravový podvozek? Ať hasiči si koupí tranzit a jezdí scanií, kde měchy jsou 15cm nad zemí. Mají problémy se scánií a nechcou to přiznat a teď kopou do tatry.
msifa
Jak velkou? Tak jako má konkurence nebo takovou jako měla prototypová Tatra 158 Phonenix (dnes jediný kus slouží u dobrovolných hasičů). Ale tatra nabízí nabízí hasičům jako alternativu 40 let starou kabinu (ano tu kabinu z typu T815) ,kterou sice prodloužily o 800 mm (ale to je opět na úkor nástavby, ale jinak všechny její nedostatky zůstaly (nízká výška, nízká pevnost, mizerná bezpečnost, ergonomie a bídná hluková/zvuková izolace).
A zbytek auta? Ano do terénu nabídnou dobré jízdní vlastnosti, ale tím to končí. Vzduchem chlazené motory zaostávají výkonem, auta se proti konkurenci celkem sypou (sice maličkosti, ale často). A co říct na to, když přijde nové auto a na podvozku už znatelná koroze - to má být v pořádku?
Věř, že hasiči by Tatry chtěli, ale továrna si tímto přístupem si sama podřezává větev a hasiči raději končí u konkurence.....
šofér
Co vím, tak TATRA dá do auta jakýkoliv motor, dle přání zákazníka. A s tou kabinou bych byl opatrný. Šestimístná kabina je, ale na 4 nápravový podvozek? Když samotné šasi Tatry 4x4 váží 10 tun? Kolik chcete vozit na té nástavbě? Myslím, že hlavní důvod je špatná specifikace ze strany hasičů.
msifa
Nikde nepíšu o čtyřnápravovém podvozku......Provovýjezdové vozidlo je dnes z 95% na podvozku 4x4 a historicky tomu nebylo jinak. A kabina musí uvést 6 lidí (to je požární družstvo). Stačí se podívat od Škody 706, přes T815 a třeba Dennisy po dnešní Scanie a Mercedesy....

https😐/www.hzscr.cz/…T/ViewImage.aspx?…

https😐/lh3.googleusercontent.com/…4vERF7AAnc7AZqRA

https😐/www.hzscr.cz/…T/ViewImage.aspx?…

Ano motor dají jaký chceš, ale za celkem znatelný příplatek.
traveldrive
Čo je to "nízka výška"? Niečo ako "úzka šírka" alebo "krátka dĺžka"?
msifa
Nízká výška = malá hodnota rozměru vnitřní výšky kabiny (proti konkurenci).
kpt.Budha
Já bych ještě chvíli vydržel, jednou musí být něco nového 😄