Profi
Musim rici, ze firma se snazi a pustila se do odvaznych reseni. Asi maji interne zakazano rikat, ze neco nejde 😉
Bohužel na poptávku hasičů na provovýjezdový automobil (prostorná kabina pro šestičlennou posádku, s pohonem 4x4) s výhledem odběru cca 500 ks během 6 let, řekla firma: Nemáme zájem....
a jak bys tu velkou kabinu dal na dvounápravový podvozek? Ať hasiči si koupí tranzit a jezdí scanií, kde měchy jsou 15cm nad zemí. Mají problémy se scánií a nechcou to přiznat a teď kopou do tatry.
Jak velkou? Tak jako má konkurence nebo takovou jako měla prototypová Tatra 158 Phonenix (dnes jediný kus slouží u dobrovolných hasičů). Ale tatra nabízí nabízí hasičům jako alternativu 40 let starou kabinu (ano tu kabinu z typu T815) ,kterou sice prodloužily o 800 mm (ale to je opět na úkor nástavby, ale jinak všechny její nedostatky zůstaly (nízká výška, nízká pevnost, mizerná bezpečnost, ergonomie a bídná hluková/zvuková izolace).
A zbytek auta? Ano do terénu nabídnou dobré jízdní vlastnosti, ale tím to končí. Vzduchem chlazené motory zaostávají výkonem, auta se proti konkurenci celkem sypou (sice maličkosti, ale často). A co říct na to, když přijde nové auto a na podvozku už znatelná koroze - to má být v pořádku?
Věř, že hasiči by Tatry chtěli, ale továrna si tímto přístupem si sama podřezává větev a hasiči raději končí u konkurence.....
A zbytek auta? Ano do terénu nabídnou dobré jízdní vlastnosti, ale tím to končí. Vzduchem chlazené motory zaostávají výkonem, auta se proti konkurenci celkem sypou (sice maličkosti, ale často). A co říct na to, když přijde nové auto a na podvozku už znatelná koroze - to má být v pořádku?
Věř, že hasiči by Tatry chtěli, ale továrna si tímto přístupem si sama podřezává větev a hasiči raději končí u konkurence.....
Co vím, tak TATRA dá do auta jakýkoliv motor, dle přání zákazníka. A s tou kabinou bych byl opatrný. Šestimístná kabina je, ale na 4 nápravový podvozek? Když samotné šasi Tatry 4x4 váží 10 tun? Kolik chcete vozit na té nástavbě? Myslím, že hlavní důvod je špatná specifikace ze strany hasičů.
Nikde nepíšu o čtyřnápravovém podvozku......Provovýjezdové vozidlo je dnes z 95% na podvozku 4x4 a historicky tomu nebylo jinak. A kabina musí uvést 6 lidí (to je požární družstvo). Stačí se podívat od Škody 706, přes T815 a třeba Dennisy po dnešní Scanie a Mercedesy....
https😐/www.hzscr.cz/…T/ViewImage.aspx?…
https😐/lh3.googleusercontent.com/…4vERF7AAnc7AZqRA
https😐/www.hzscr.cz/…T/ViewImage.aspx?…
Ano motor dají jaký chceš, ale za celkem znatelný příplatek.
https😐/www.hzscr.cz/…T/ViewImage.aspx?…
https😐/lh3.googleusercontent.com/…4vERF7AAnc7AZqRA
https😐/www.hzscr.cz/…T/ViewImage.aspx?…
Ano motor dají jaký chceš, ale za celkem znatelný příplatek.
Čo je to "nízka výška"? Niečo ako "úzka šírka" alebo "krátka dĺžka"?
Myslím, že běžně smí na silnici nejdelší věc dlouhá 22 m (a to musí být buď kloubový tří a vícečlánkový autobus nebo nějaké soupravy přívěsů nebo návěsů).
Tohle měří 25,3 m, tak nevím....
To zpracování tyčí přesunuli do Ostravy - myšleno výrobu. Nic to po Evropě vozit nebude 😉