Ekonomika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeNafouklá bublina, nebo reálná cena? Tržní hodnota Tesly překročila bilion dolarů
29 komentářů
KANKUNEN
a základy se začínají rozpadat. Byty předražené a zároveň hrozí, že spousta lidí byt neutáhne samostatně, dotování EV k tomu hrozící blackouty a další rušení elektráren, milion pohlaví a k tomu prázdné regály. Nejhorší ale je ta závislost na Asii, Čína neprodá hořčík a zbytek neprodá čipy. A tady bude sedět stovky milionu lidí za PC a generovat grafy a tabulky a skončí to až nebude co žrát.
Osobně si myslím, že těch pár EVs určitě není a nebude příčinou drahé elektřiny nebo výpadků v zásobování elektrickou energií. Spíše bych se zeptal co může (třeba země jako ČR) nabídnout výměnou za energetické suroviny zemím jako Ruská federace nebo Saudská Arábie a co může nabídnou Číně výměnou za spotřební zboží.
Ještě nějaké další zprávy ze sputniku?
Co to meleš, to nejsou žádné výmysly, ale evropská současnost. A Lejno s pomocí počítačové mládeže to dotáhne ještě níž.
A v čem nemá pravdu? ČR bude v roce 2030 chybět 20 TWh výroby elektřiny. V celé Evropě se netěží vyjma lithia jediná surovina potřebná k elektromobilitě. Evropa je totálně závislá na výrobě a dovozu oceli z Jižní Ameriky a Asie( tam jsme ji "chytře" přesunuli kvůli vyšším ziskům ) Evropa na druhé straně zaostává v IT technologiích za USA a Čínou. To samé platí i s uznáváním patentů. EU nemá na to bránit svou územní celistvost( výjimka je Polsko, Francie a nyní Maďarsko)! EU žije z podstaty, tzv. lidských práv a všeobepínajícím dobroserstvím, LGBT , 87 pohlavích a jiných nepodstatných věcí, které zabírají její agendu. Ztratili jsme pud sebezáchovy!
To je tak, mnoho lidí si myslí, že za komunistů by bylo lépe. Je to to samé, jak si lidi myslí, že tohle nové RVHP, které žije z práce předků funguje dobře. Ale je to podobné jako když zdědíš zavedenou autodopravu a namísto investic z ní jen saješ prachy.
Mě by zajímalo, kde se bere ta informační prázdnota lidí? Pokud bude vše postupovat podle současných plánů, v roce 2025 nám jako ČR již bude chybět energie a to ještě nebude probíhat výrazný útlum uhelných zdrojů. Staneme se čistým dovozcem energie. Problém je, že tento trend bude i v okolních zemích. Tož tak.
Barry Lyndon
To znamená, že potřebujete více než milion dolarů na to, abyste vyrobili jedno obyčejné auto ročně. Kolik byste na tom jednom autě museli vydělat, aby to dávalo smysl? Takže ano, je to přepálené do nesmyslu a naprosto odtržené od fundamentu. To třeba ještě zlatý Bitcoin, protože ten alespoň žádný fundament (který by se pokazil) nemá 😁 :yes:
To jsou uplne nesmysly.
Market cap ani nahodou nema nic spolecneho pri rozpocitani na kus produkce od zacatku existence firmy.
Akcie predstavuji soucasnou plus budouci hodnotu cele firmy podle toho, jak to hodnoti investori. Ty prnize jim davaji proto, aby mohli postavit dalsi fabriky, investovat do novych technologii atd. a od toho si slinuji zhodnoceni sve investice, tedy ze to ta firma udela dobre.
To co rikas je jako dostat pujcku 10 milionu, postavit fabriku (na 20 let), vzit si druhou pujcku 20 milionu na druhou fabriku …. a po jednom roce produkce spocitat kolik stal jeden vyprodukovany kus ve chvili, kdy prvni fabrika jede rok a druha se jeste nezacala stavet.
Proste uplny nesmysl.
Market cap ani nahodou nema nic spolecneho pri rozpocitani na kus produkce od zacatku existence firmy.
Akcie predstavuji soucasnou plus budouci hodnotu cele firmy podle toho, jak to hodnoti investori. Ty prnize jim davaji proto, aby mohli postavit dalsi fabriky, investovat do novych technologii atd. a od toho si slinuji zhodnoceni sve investice, tedy ze to ta firma udela dobre.
To co rikas je jako dostat pujcku 10 milionu, postavit fabriku (na 20 let), vzit si druhou pujcku 20 milionu na druhou fabriku …. a po jednom roce produkce spocitat kolik stal jeden vyprodukovany kus ve chvili, kdy prvni fabrika jede rok a druha se jeste nezacala stavet.
Proste uplny nesmysl.
Nemysly? Podle mě zase píšeš naprosté bláboly :no: 😁 .
Já nepíšu ani o produkci od začátku existence firmy, ani o nějakých úvěrech na 20 let a nebo o čem to blábolíš...
Píšu o tom, že investice má mít nějakou ROČNÍ VÝNOSNOST (price/earnings ratio) a pokud je výsledkem investice milionu dolarů jedno vyrobené auto ročně (a v budoucnu třeba dvě), tak to prostě nedává smysl, protože na tom jednom autě prostě 50tis USD + čistého těžko vydělají...
Já nepíšu ani o produkci od začátku existence firmy, ani o nějakých úvěrech na 20 let a nebo o čem to blábolíš...
Píšu o tom, že investice má mít nějakou ROČNÍ VÝNOSNOST (price/earnings ratio) a pokud je výsledkem investice milionu dolarů jedno vyrobené auto ročně (a v budoucnu třeba dvě), tak to prostě nedává smysl, protože na tom jednom autě prostě 50tis USD + čistého těžko vydělají...
Tvoj prispevok znamena iba jedine, absolutne nerozumies trhu, automobilovemu priemyslu, alebo bitcoinu 😁
Já si zase myslím, že právě hýkalové jako ty dostali "meme akcie" Tesly tam, kde právě jsou. Všichni ekonomové se shodnou, že je to naprosto extrémně přepálené, ale vy tomu prostě "rozumíte" líp. A jinak bitcoinu rozumím právě tak akorát na to, abych na něm byl za poslední 3 roky xxxx % v plusu a to mi naprosto dostačuje.
.StenLi.
Takze najvacsej EV automobilke sveta s najvyssou marzou, najrychlejsie rastucimi predajmi aj vyrobou, najpredavanejsim autom v Europe a najpredavanejsim premiovym autom sveta, najpokrocilejsou a najprespekvinejsou technologiu baterii aj EV pohonu, najbezpecnejsimi autami s najvyssou spokojnostou majitelv, s druhym najvyssim skore spolahlivosti, najpokrocilejsim FSD systemom a najvykonnejsimi automobilovymi chipmi rastie trhova hodnota. Ak to niekoh prekavpuje, tak je to iba kvoli slabym informaciam o dovodoch 😊
Pro představu. Toyota vyrobí ročně asi 9 000 000 vozidel. Tesla cca 850 000. To je desetkrát méně. Zda je tržní hodnota Tesly nafouklá bublina, nechám na hodnocení jiných. Já bych si nyní akcie Tesly rozhodně nepořídil.
Podstatné je tempo růstu a strategie, cíl do roku 2030 je vyrábět 20 mil. aut ročně, tj. více než udělá Toyota a VW dohromady :-! https😐/cleantechnica.com/…r-sales-by-2030/
Fajn. Vzpomněl jsem si na základní poučku - není umění vyrobit, ale prodat. Pro dvacet milionů kusů není na planetě místo. Nemluvím o zdrojích, které by byly potřeba pro takovou výrobu. Myslím, že tady naivita narazila na hranici reality...
Celosvětově se ročně prodá asi 100 mil. aut, nemám obavu, že Tesla pro svých 20 mil. nenajde kupující :-!
Jako že za 9 let? A naučí se do té doby vyrábět auta? Protože zatím stále prodává fandům značky, co přivírají obě oči, ale objem VW + Toyota by musela tlačit běžnému retailu, co není zvědavý na "odchlipující se smradlavé lepidlo" 😁
Jsi si jistý pod jakým článekm diskutuješ?
Je to článek o tom, že se Tesla stal jednou z nejhodnotnějších firem světa...
Lidé co si koupili akcie Tesly mohli v pohodě koupit akcie VW nebo Toyoty..
Je to článek o tom, že se Tesla stal jednou z nejhodnotnějších firem světa...
Lidé co si koupili akcie Tesly mohli v pohodě koupit akcie VW nebo Toyoty..
A jsi si jistý, že umíš číst a psát?
Celkem ano.
Opět, Tesla se stala jednou z nejhodnotnějších firem světa. Myslíš si, že tvůj odhad o stavu Tesly je lepší než odhad všech investorů?
Opět, Tesla se stala jednou z nejhodnotnějších firem světa. Myslíš si, že tvůj odhad o stavu Tesly je lepší než odhad všech investorů?
Ano, myslím. A to "investorů" bych dal do velkých uvozovek. 😉 :yes:
Jinak i kdyby těch 20 milionů aut skutečně vyráběli (čemuž nevěřím, protože jak se říká "nikdo vám nedokáže dát tolik, kolik vám Elon dokáže slíbit"), tak i tak je dnešní hodnota 1 bilion USD přepálená. Když uvážím rizikovost celého podniku, tak při konzervativním požadavku na 15% zhodnocení ročně by měla být tržní hodnota (v aktuálních nikoliv inflačních cenách) v roce 2030 alespoň 3,5 bilionu USD. Což je i při 20 milionech vyráběných aut naprosto přepálené hausnumero, protože výnosnost (pokud teda vůbec bude někdy Tesla vyplácet dividendy) by byla opět tristní.
Jinak i kdyby těch 20 milionů aut skutečně vyráběli (čemuž nevěřím, protože jak se říká "nikdo vám nedokáže dát tolik, kolik vám Elon dokáže slíbit"), tak i tak je dnešní hodnota 1 bilion USD přepálená. Když uvážím rizikovost celého podniku, tak při konzervativním požadavku na 15% zhodnocení ročně by měla být tržní hodnota (v aktuálních nikoliv inflačních cenách) v roce 2030 alespoň 3,5 bilionu USD. Což je i při 20 milionech vyráběných aut naprosto přepálené hausnumero, protože výnosnost (pokud teda vůbec bude někdy Tesla vyplácet dividendy) by byla opět tristní.
Také si myslím, že dnešní současná cena akcií bude jěte procházet velkou změnou a i to, že Tesla je stále v možném ohrožení v případě odhalení nějaké koncepční technické chyby na baterii. Má to z mé strany podstatné ale.
První je to, že Tesla se nedostala do téhle pozice produkcí nějakého šmejdu co prodá pár šílencům jak se snažíš naznačit v úvodním příspěvku.
A druhé, Tesla má obrovský potenciál změnit celý automotiv a už se to pomalu děje. Třeba se jí to nepovede a přejede jí nějaká konkurence. Našlápnuto má ale sakra dobře.
První je to, že Tesla se nedostala do téhle pozice produkcí nějakého šmejdu co prodá pár šílencům jak se snažíš naznačit v úvodním příspěvku.
A druhé, Tesla má obrovský potenciál změnit celý automotiv a už se to pomalu děje. Třeba se jí to nepovede a přejede jí nějaká konkurence. Našlápnuto má ale sakra dobře.
Jenze to ma sve duvody - investori davaji penize tam, kde je potencial vydelat. Ze vsech automobilek ma Tesla nejvetsi potencial. A protoze to roste, je to i dobre na spekulativni investice - proto nadhodnoceni.
V tuto chvili se neda rict, jestli je to problem nebo ne. To zalezi na tom, jak se bude cena vyvijet dale plus jestli tesla dokaze ty penize dobre investovat.
Tesla ma primy vliv pouze na tu cast kam kam ty penize investovat a zatim to delala velmi dobre (samozrejme ne vsechno, to je zivot)
Mnohem mensi vliv pak ma tesla na samotnou hodnotu akcii, pokud tam budou nejake spekulace a vlny - a to asi budou - potom zalezi, jak velky dopad to na ne bude mit. Elona asi jen tak neco nerozhodi, ale nikdy nevis - spatna vlna ve spatnou chvili a problemy muzou byt.
Ty si silno odporujes 😊 Ak ma Tesla najvacsi potencial rastu z automobiliek alebo aj vsetky spolocnosti, tak ta hodnota logicky nemoze byt nafuknuta, ale opravnena kvoli potencialu. To je jedna pricina vysokej hodoty, druha je ze je to jednoducho najvacsi vyrobca EV, ktory ma najpokrocilejsiu technologiu a aj ked je to Americky vyrobca, ma najpredavanejsie auto v Europe a aj najpredavanejsie auto sveta, takze uplne opravnena cena akcii, ktora by mala byt naopak vyssia a to co sa dnes deje je len korekcia na spravny stav 😉