Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: První jízda s Cuprou Born: Budou emoce?

Seat představuje svůj první elektromobil. I když to tedy nakonec není Seat, pro svou elektrickou prvotinu si ve Španělsku nakonec vybrali subznačku Cupra. Tím pádem by ale nejeden vzhledem k zaměření Cupry mohl čekat i nějaké ty emoce. Povedlo se?
Zpět na článek
13. 11. 2021 20:13
14. 11. 2021 10:30
14. 11. 2021 13:32
14. 11. 2021 14:46
14. 11. 2021 00:46
14. 11. 2021 07:47
14. 11. 2021 08:04
14. 11. 2021 14:09
14. 11. 2021 17:22
15. 11. 2021 01:39
14. 11. 2021 19:38
14. 11. 2021 21:32
15. 11. 2021 03:50
15. 11. 2021 08:34
15. 11. 2021 18:50
14. 11. 2021 08:27
14. 11. 2021 08:39
14. 11. 2021 18:42
14. 11. 2021 21:33
15. 11. 2021 15:23
14. 11. 2021 10:03
13. 11. 2021 19:57
Emoční je alespoň Kia EV6,
ale toto je obyčejné převlečené ID.3, co má do Kie daleko.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Amaterasu
13. 11. 2021 21:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
13. 11. 2021 20:09
Politika a marketing
Elektromobil může své výhody nejlépe uplatnit v autech do města, nebo jako komfortní auto s jednoduchým ovládáním (není potřeba řadit, jaž na extrémní situace je možno ovládat auto pouze jedním pedálem).
Ale politika EU a marketing automobilek jdou přesně opačným směrem, kde elektromobily výhody nemají. Velké bachraté elektromobily s teoreticky dlouhým dojezdem, pseudosportovní auta.
Kdo chce emoce, koupí si Mustanga a ani s ním nemusí nikam vyjet, stačí ho před garáží nastartovat.
Rozbalit vlákno
5
13. 11. 2021 23:17
Re: Politika a marketing
Reakce elektromotoru jsou mnohem ''sportovnější'' než spalovacího. ;-)

Kdo chce emoce od EV, tak vyjet bude muset. :-)
A na semaforech pojezdit Mustanga...
Avatar - twistedTSD
14. 11. 2021 00:36
Re: Politika a marketing
Pokud si sportovnost představuješ jako vystřelování ze semaforů, tak jistě.
14. 11. 2021 07:59
Re: Politika a marketing
Ja si "sportovnost" predstavuju spis takto:
https://youtu.be/MEtEg1i4aX8

I kdyz se jedna mozna spis o zabavnost. :D
Avatar - kari.laz
14. 11. 2021 09:58
Re: Politika a marketing
Pro antiřidiče možná. Ten kdo pozná skutečnou zábavu za volantem je zrychlení jen jeden parametr a často ani ne tak důležitý.
I s mx5 s jedna pětkou si na utažených cestách užiješ zábavu, že budeš mít úsměv od ucha k uchu (tedy ty ne, ty jsi přesně ten anti) a nebo můžeš tupě dělat rozjezd-zabrzdit-rozjezd-zabrzdi-rozjzd-zabrzdit, opatrně otočit na konci rovinky a to samé zpět.
14. 11. 2021 14:49
Re: Politika a marketing
Tak nám ještě prozrad, co po našich cestách vodíš ty? ;-)
Avatar - WinDiesel
13. 11. 2021 20:13
Budou emoce?
Bude guvno, maximálně zlost až se vybijí baterky :-[] :-[] :-[]
Rozbalit vlákno
12
Avatar - pradeda777
13. 11. 2021 22:48
Re: Budou emoce?
Tak tak....je to na guvno....ani to neumí dávat meziplyny..... :-( :-( :-(
Avatar - kari.laz
14. 11. 2021 10:00
Re: Budou emoce?
Počkej na ty emoce, až to rozpálíš k zatačce a pak zjistíš, že tu hmotu musíš zastavit a ještě nějak do té zatáčky přemluvit :D nejednomu to může přihodit "hnědé" emoce na druhém konci těla od hlavy :D
14. 11. 2021 10:30
Re: Budou emoce?
Žiješ v předsudcich a dezinformacich. Současná M3 a Tesla model 3 Performance váží stejně ;-)
Avatar - Amaterasu
14. 11. 2021 12:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barry Lyndon
14. 11. 2021 13:34
Re: Budou emoce?
Ten test nějak nechápu. Píší, že se Tesla 3 prodává na Michelin Primacy a testovali na Michelin Pilot Sport 4, tak jak to teda je?
Avatar - Amaterasu
14. 11. 2021 14:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
14. 11. 2021 13:32
Re: Budou emoce?
Inu pointa je, ze stejnou hmotu musíš stejně zastavit. Snad už to tentokrat pobereš i ty. Psal mi mlok, že to taky chápe ;-)
Avatar - kari.laz
14. 11. 2021 14:18
Re: Budou emoce?
Zkusím to i pro ty pomalejší, kterým dneska evidentně velíš.

CUPRA - sportovnější odnož Seatu. Malý HB, hrající si na HH. Hmotnost cca 1800kg.

Už docvaklo? Ne?

Tak vytáhnu ještě elektrický Hummer, nebo elektrický Kamion. (Schválně se držím u elektrických spotřebičů, pro jednoduché to musím vysvětlit na jednoduchých věcech) . A co mají společného? Před stejnou zatáčkou je musí někdo zastavit a zatáčkou projet. A jaký je v nich rozdíl? Od Hummeru, ani kamionu nebude nikdo čekat mrštnost, lehkost a obratnost jako u HH a taky se tak nebudou snažit jet.

Už? Ještě ne?

Vlítne-li do zatáčky někdo dejme tomu s Fiestou ST s cca 1200 kg, bude mile překvapen a pobaven. Vlítne-li tam podobně někdo s Bornem, bude nemile překvapen a nebude pobaven.

Snad ti to takhle stačí, mloku. Svůj k svému, tak pozdravuj kamaráda mloka, určitě si dobře rozumíte.
Avatar - Amaterasu
14. 11. 2021 14:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
14. 11. 2021 14:46
Re: Budou emoce?
Ty zastavuješ před zatáčkou? Tak to je nepochybně sportovní jízda :-) :-) :-)
Avatar - Amaterasu
14. 11. 2021 12:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
13. 11. 2021 20:20
Ty čtyři tlustý přední sloupky ...
...jsou fajn. To vymysleli pěkně. Šikovný zvlášť ve městě.
https://www.auto.cz/…born-budou-emoce?…
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Barry Lyndon
14. 11. 2021 13:41
Re: Ty čtyři tlustý přední sloupky ...
Jako někdo, kdo má sedačku prakticky vždy až v zadní pozici, tuhle koncepci předních sloupků naprosto nesnáším. Se divím, že možné auto s takovými tankovými průzory vůbec homologovat. Přitom ta koncepce nedává smysl ani energeticky, protože jestli takové až nad přední kola protažené čelní sklo ušetří něco na Cx, tak to v propálí na klimatizaci. Jak jednou někdo poznamenal, ideální tvar elektromobilu je Defender (na dálnici teda asi ne :D :D ).
14. 11. 2021 18:10
Re: Ty čtyři tlustý přední sloupky ...
I pro mě by to asi byl zásadní argument proč si takové auto nekoupit
Avatar - Filip Šerý
13. 11. 2021 20:27
Úplně marné to nebude
ale z Cupry to má leda tak znáček.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Amaterasu
13. 11. 2021 21:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
13. 11. 2021 21:24
Re: Úplně marné to nebude
Ono zase... první origo Cupra je SUVko se silným motorem... není to vyloženě značka supersportů.
Avatar - Amaterasu
13. 11. 2021 22:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
13. 11. 2021 23:05
Důkaz marnosti sociálního inženýringu VW
VW se rozhodl vykalkulovat ideální design pro všechny. Hlavně aby byl genderově neutrální, neurazil může, ženy, to... Hlavně aby neurazil žluté, černé, rudé, bílé. Hlavně aby byl i pro geje, lesby, transvestity... Hlavně aby neurazil višnu, Alláha, Putina, ani žádného ze stovek řeckých bohů...ve výsledku vzniklo něco jako ID.3. Designérské dno. I takový Reliant Robin je vedle ID.3 kovbojem co má koule.

No, naštěstí tu je Cupra. Jinak naprosto marný počin koncernu VAG vlastně ukazuje, že jedno zoufalství může zachránit jiné zoufalství. Bravo. Jen kdyby to nebylo bezcharalterni EV, které přináší chutný oběd v plastovým kelímku a servíruje vám ho na odpadkovým koši ve sběrným dvoře elektroodpadu... :-!
Rozbalit vlákno
3
Avatar - WuDu
13. 11. 2021 23:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
14. 11. 2021 15:09
Re: Důkaz marnosti sociálního inženýringu VW
Baf! Ses lek až ti změk co???
14. 11. 2021 00:09
Marný jako mizerný...
Stačilo napsat: ''Mizerný'' ;-)

Je ti líp, když ses vyzvracel? :-)
Avatar - twistedTSD
14. 11. 2021 00:46
Kupra
+ celkem hezké EV
+ konečně normální kompakt v záplavě crossoverů
- cena na dvojnásobku toho, co bych za tu věc dal
- interiér otřesný
- Leon (klidně i starší) to jízdně roztrhá na kusy
- výkon dle nabití a teploty, vtipné
- 160 km/h haha

Prostě EV. Proč si tu věc za ty peníze koupit, mě jaksi nenapadá.
Rozbalit vlákno
10
14. 11. 2021 08:04
Re: Kupra
Tady mas par duvodu:
Ekologie a emise (viz treba i vcerejsi clanek o Volvu...)
Ekonomicky provoz (jak se da jezdit ve spalovaku za 0,80 Kc/km?)
Minimalni udrzba, spolehlivost (odpadaji problemy se vstrikovanim, s cistenim spalin - EGR, DPF.. , s prevodovkou, s nachylnosti na kvalitu paliva atd.)
Okamzite reakce
Zadni pohon
Zadny otravny Start-Stop
Bezkonkurenci akusticky komfort (i se studenym motorem :D ) a plynulost
Predtopeni v zime vyklimatizovani predem v lete
EV topi ihned po vyjeti, ne az po zahrati
Ihned po vyjeti vykon k dispozici bez rizika zvyseneho opotrebeni motoru (zadny "studeny start"...)
V pripade moznosti nabijeni doma vyjizdeni vzdy po ranu "s plnou" a moznost skoro vubec nejezdit na verejne "cerpaci" (nabijeci) stanice
V pripade vlastnictvi RD moznost jezdit na solarni energii

A naslo by se mnoho dalsich vyhod elektromobilu. ;-)

PS "Vykon dle nabiti a teploty" je skutecne vtipny bod :D v kontextu spalovaku v zime. Nebo ty vyjedes v mrazu a hned tocis auto do cervenyho? ;-)
Jj elektromobily jsou v zime vysmivane, bo petrolhead vubec netusi, jakou spotrebu (a opotrebeni) ma jeho spalovak behem kratkych jizd v zime.
A o tom, ze spalovak obcas v zime vubec nenatartujes (narozdil od EV) taky nejak mlcis...
Avatar - twistedTSD
14. 11. 2021 14:09
Re: Kupra
- ne
- to auto stojí mega, vážně chceš řešit ekonomický provoz?
- v žádném autě v rodině nemáme EGR, DPF ani automat
- budiž
- budiž
- je mi jedno
- budiž
- budiž, byť i u ICE se to dá řešit
- těch pár km u auta s chlazenými svody, popř. PTC a vyhřívanými sedačkami/volantem přežiju
- budiž, ale plný výkon bez prohřátého pohonného ústrojí nemá
- ve městě mám smůlu
- RD jsou prý neekologické, říkali

PS: nedělej ze sebe trotla, víš, že spalovák má cca konstantní výkon po celý rok a bez ohledu na používání, pouze je tam nutnost ho vždy zahřát, ale předjetí ti bude trvat pokaždé stejně. Podmínky á la 88 % baterie jsou naprosto směšné a pokud se vážně zajímáš o EV, tak to určitě víš. A že spalovák nenastartuješ? WTF, 12V baterie běžně odchází i v EV.
14. 11. 2021 17:22
Re: Kupra
Zbytecna diskuze.
Jel jsi nekdy s EV, co melo vic nez 100kW?
V jakem stavu jsi nemohl predjizdet???
Avatar - twistedTSD
15. 11. 2021 01:39
Re: Kupra
Zbytečná diskuse, pokud nedokážeš pochopit, že uvádět výkon, který není prakticky vůbec k dispozici, je pojeb.
14. 11. 2021 19:38
Re: Kupra
Elektromobil má svoje výhody a spalovací auto zase svoje. Jede to tady pořád dokola… co mi přináší v aute katalyzátor a filtr pevných částic? Proč bych to měl kupovat?
Avatar - Emel
14. 11. 2021 21:32
Re: Kupra
Jinými slovy... budeme kupovat EV, až budeme muset :-) ?
15. 11. 2021 03:50
Re: Kupra
Ano. Nic jiného nám nezbude. Každému by se líbilo jezdit s V8 a benzin mít za pět korun.
Avatar - Emel
15. 11. 2021 08:34
Re: Kupra
Nebo aspoň s dvoulitrem a benzínem za 35.
Ale nic jiného nám nezbude, to je dneska poměrně jasný.
Já jen že to tu chvíli vypadalo, že by tím někdo jezdil rád.
PS: ono se to nějak vystříbří... zatím je nabídka EV děravá jak ústa staré ženy, když už má třeba Tesla 3 přijatelnou techniku, tak je to sedan s interiérem a la Ikea... časem tu bude i normální kombík s normální maximálkou a dojezdem... jen dostat ceny něčeho použitelnýho významně pod mega se asi nepovede.
15. 11. 2021 18:50
Re: Kupra
Kohouti jsou malí páni, jitrenka řídí kokrhani:)
Dokud budeme moct, benzin bude samozřejmě memu srdci blíž. Ale obavam se, ze to nebude navěky.
Avatar - 3_diamanty
14. 11. 2021 08:27
Aj panda
Vyvola viac emocii ako tato 2 tonova el zehlicka...
Rozbalit vlákno
4
14. 11. 2021 08:39
Re: Aj panda
Ja vim. I ASX a japonska kvalita.
Ale takovy Polo je nejvic, z toho emoce primo strikaj.
:-)

Uz jsi jezdil s id.3?
Mozna kdyz se svezes, tak budes mluvit o "emocich" jinak.
A nechci te podcenovat, ale obavam se, ze rozdil v hmotnosti jizdne vubec nepoznas. Bo teziste proklate nizko. :D
14. 11. 2021 18:42
Re: Aj panda
Nedávno testoval Borna se 170 kW Josef Vrtal v Autosalonu a nevypadalo to, že by mu chyběly emoce.
Avatar - Emel
14. 11. 2021 21:33
Re: Aj panda
Autosalon, jo? A Vrtal... to je nějaký expert-junior, co se učí od experta Pepy? :-)
15. 11. 2021 15:23
Re: Aj panda
Ne, to je jenom jeden Pepa. Jinak má dvě dcery, ale ty řídit ještě pár let nebudou.
Avatar - skejpa
14. 11. 2021 10:03
Proč Cupra ?
Proc to nekdo cpe pod Cupru ? Jako Seat OK. Ale krome toho, ze to ma mizernej elektrickej dojezd to je hlavne pomaly a ma to spatny jizdni vlastnosti. Tak proc Cupra ? Prooooc ?!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - rohYpnol
14. 11. 2021 15:11
Re: Proč Cupra ?
Hlavně je fakt komické jaké má Cupra coby PRÉMIOVÝ BRAND zázemí a jaké nabízí u nás služby.

Naprostá katastrofa. :D :D