To isté bolo v Amerike, Chrysler, Ford či GM robili vo svojích továrňach Shermany, delá či lietadlá. Rovnako tak ako Nemecké, Talianske či Japonské značky, vyrábali to na čo dostali objednávku. Akurát v Sojuze vyrábali tanky v traktorových závodoch a zvyšok tam kde sa dalo. Vojnová ekonomika je proste taká.
Tak snáď je trochu rozdiel, či niekto slúži agresorovi alebo naopak na obranu pred ním - aspoň čo sa druhej svetovej vojny týka. Ale rozdiel je aj to, či boli majitelia/šéfovia značky fašisti alebo to robili len z nutnosti, aby zachovali život sebe alebo druhým. Znárodnenie Renaultu po vojne nebolo celkom kóšer, ani uväznenie Hansa Ledwinky. Každopádne dnes žiadna značka a fabrika za svoju minulosť nemôže a tieto veci patria histórii.
Pokud vím, tak vůdce jezdil nejvíc v Mercedes-Benz 770K Grosser a sem tam v šestikolovém Mercedes-Benz G4. V Horchu ne.
Za války už samostatný Horch dávno neexistoval, ještě před válkou se sloučil Horch, Audi, DKW a Wanderer a vznikl Auto Union, který se stal hlavním dodavatelem vozidel Wehrmachtu.
Továrny Horchu byly vybombardované a hlavně byly v NDR.
Zřejmě nemyslel samotnou značku, ale spíš osobu Augusta Horcha, ale i to je sporné:
"Po válce byl August Horch obviněn ze spolupráce s národními socialisty a že bylo v jeho zájmu prodlužovat válku, aby zvýšil své vlastní zisky. Proto by mu mělo být odebráno čestné občanství města Zwickau. Horch však nebyl členem NSDAP , ani neměl žádný vliv na výrobu výzbroje, takže městská rada návrh neschválila."
Asi je to zbytočné riešiť. Porsche, VW, Mercedes, BMW, atď....kto z nich nepracoval pre veľké Nemecko a pre Hitlera? Už je to tam, nech bola pravda aká chcela. Súčasnosť s tým už nemá nič.
To nejde rozeznat od obycejne A8. Pokud to myslej bazne, budou s tou identitou muset neco udelat.
Kdyz vidim Maybach tak vim, ze to neni jen tak nejaky Sko (u GLS uz si ale tak jisty nejsem).