Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Horch se opravdu vrací! Konkurence Maybachu od Audi sází jen na šestiválec

David Bureš David Bureš 1. 11. 2021 • 16:02
14
14
Zobrazit náhledy (14)
Audi A8 L Horch Audi A8 L Horch Audi A8 L Horch Audi A8 L Horch Audi A8 L Horch Audi A8 L Horch Audi A8 L Horch Audi A8 L Horch Audi A8 L Horch

Audi přece jen přichází se superluxusním derivátem modelu A8, o němž se dlouhodobě spekulovalo. Zatím se však na něj moc netěšte.

Horch býval kdysi luxusní značkou slavného německého koncernu Auto Union, jehož součástí bylo také Audi. Když tak Mercedes-Benz oživil někdejší Maybach, začalo se spekulovat o tom, že by k takovému kroku mohlo přistoupit také konkurenční Audi, právě prostřednictvím Horchu. Na superluxusní derivát ingolstadtské automobilky jsme však zatím marně čekali. Nyní se to ale konečně mění.

Audi totiž skutečně představuje svoji vlajkovou loď A8 L ve verzi Horch, o níž se zvlášť v posledních letech čile spekulovalo. Evropští zákazníci by se ale na novinku zatím neměli moc těšit, v tuto chvíli je Audi A8 L Horch potvrzeno výhradně pro čínský trh. Oficiálně debutovat tento měsíc, na autosalonu v čínském Kantonu.

První zveřejněné fotografie novinky každopádně potvrzují, že Audi se značně inspirovalo řadou Maybach konkurenčního Mercedesu. Nový Horch totiž není samostatně stojící vozem se svébytným designem, ale ve velké míře "jen" luxusní paket, s dále prodlouženým rozvorem.

Tenhle sedan je totiž dlouhý 5.422 mm, tedy ještě o 120 mm více než Audi A8 L. Prodloužený rozvor (3.258 mm) tak zajišťuje ještě více prostoru pro zadní cestující, cílová klientela se totiž bude primárně vozit, než aby tenhle automobil řídila.

Standardní výbavou jsou také Matrix LED světlomety, stejně jako koncová OLED světla. Svébytná jsou také 20" kola a chybět nemůžou ani znaky Horchu. Audi přitom zvolilo nově stylizovaný znak, jednoduše tvarované logo je přizpůsobené moderní době.

Výbava pak odpovídá superluxusnímu zaměření automobilu. Součástí je hudební systém B&O s 3D zvukem, systém provonění kabiny nebo systém čištění vzduchu v kabině negativními ionty. Přední i zadní sedačky pak nabízejí osm různých režimů masáže, vzadu pak nechybí dotyková obrazovka pro ovládání vybraných funkcí vozidla. Samozřejmostí jsou pak opět značky Horchu.

Cílové destinaci pak odpovídá také pohonné ústrojí. Pokud byste od Horchu čekali třeba dvanáctiválec nebo alespoň osmiválec, budete hodně zklamaní. Audi A8 L Horch se totiž prezentuje s mildhybridním vidlicovým šestiválcem (!) o výkonu 253 kW a točivém momentu 500 N.m, který je kombinován s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol. Výkonově poměrně skromná jednotka (na poměry tohoto druhu aut) dokazuje, že vysoký výkon není v Číně vyžadován.

Audi A8 L Horch je sice v tuto chvíli vůz primárně pro čínský trh, přesto se mají na co těšit i evropští klienti. Automobil má být totiž součástí modernizace výchozí A8, a tak se minimálně některých inovacích dočkáme také u vozů pro Evropu.

Doporučujeme

Témata
Avatar - white label
2. 11. 2021 19:39
Re: Vtipné.
Bohužel, bude to primárně tím, že reálný kapitalismus už dávno není v EU/UK, ani v US, ale právě v "komunistické" Číně...
Avatar - Roland Von Wagen
2. 11. 2021 09:18
Vtipné.
Nejluxusnějšími evropskými auty si vozí zádele asijští komunisti. Skvělá práce :yes:
2. 11. 2021 08:42
To nejde rozeznat
To nejde rozeznat od obycejne A8. Pokud to myslej bazne, budou s tou identitou muset neco udelat.
Kdyz vidim Maybach tak vim, ze to neni jen tak nejaky Sko (u GLS uz si ale tak jisty nejsem).
1. 11. 2021 23:46
Re: A vite, proc se Horch prestal pouzivat?
Asi je to zbytočné riešiť. Porsche, VW, Mercedes, BMW, atď....kto z nich nepracoval pre veľké Nemecko a pre Hitlera? Už je to tam, nech bola pravda aká chcela. Súčasnosť s tým už nemá nič.
1. 11. 2021 23:43
Re: Re: A vite, proc se Horch prestal pouzivat?
Tak snáď je trochu rozdiel, či niekto slúži agresorovi alebo naopak na obranu pred ním - aspoň čo sa druhej svetovej vojny týka. Ale rozdiel je aj to, či boli majitelia/šéfovia značky fašisti alebo to robili len z nutnosti, aby zachovali život sebe alebo druhým. Znárodnenie Renaultu po vojne nebolo celkom kóšer, ani uväznenie Hansa Ledwinky. Každopádne dnes žiadna značka a fabrika za svoju minulosť nemôže a tieto veci patria histórii.