Testy
Tedy Škoda má velice lehkou pozici,
protože sourozenci Polo a Ibiza jsou značně dražší.
Např. 6M 81kW Ibiza je o 100 000 dražší než 6M 81kW Fabia. Samozřejmě, že výbava může být rozdílná, ale ten rozdíl kolem 100 000 není málo.
protože sourozenci Polo a Ibiza jsou značně dražší.
Např. 6M 81kW Ibiza je o 100 000 dražší než 6M 81kW Fabia. Samozřejmě, že výbava může být rozdílná, ale ten rozdíl kolem 100 000 není málo.
V pátek by měla být známa cena motorizace 1.5 TSI DSG u Fabie.
Řekl bych, že ceny se příliš lišit nebudou. Už teď Fabia IV snadno atakuje cenu 600 000. Ibiza je hezká, ale ta cena fakt přestřelená. Teď je otázka kdo za to může víc? EU normy nebo VW group? Už se blížíme cenám elektro aut. Říct mi to někdo před 3 lety čekal, tak mu řeknu že se asi zbláznil.
Přesně tak, ceníkové ceny letí do nebes...
V roce 2017 jsem na 680 ceníkových nakonfiguroval krátký Leon FR s 1.8 TSI, 18" koly, metalízou, manuálem, full-led světly, DCC + progresivní řízení, kůže-alcantara, full-link, parkovací senzory a kamera, bez navigace a asistentů. Základní ceníková cena modelu v této motorizaci byla 520 tisíc.
Dnes tohle stojí horší, slabíší a menší Ibiza a přijde to všem normální? Nový Leon ve stejné výbavě a motorizaci (bohužel s automatem) je už za 911 tisíc. 😒
V roce 2017 jsem na 680 ceníkových nakonfiguroval krátký Leon FR s 1.8 TSI, 18" koly, metalízou, manuálem, full-led světly, DCC + progresivní řízení, kůže-alcantara, full-link, parkovací senzory a kamera, bez navigace a asistentů. Základní ceníková cena modelu v této motorizaci byla 520 tisíc.
Dnes tohle stojí horší, slabíší a menší Ibiza a přijde to všem normální? Nový Leon ve stejné výbavě a motorizaci (bohužel s automatem) je už za 911 tisíc. 😒
Žehrat nad nesmyslnymi normami EU a šílenou emisní politikou EU, která dělá z malých městských vozů lovnou zvěř je zde jen polovinou pravdy.
Tou druhou je přístup Seatu. Je tohle ještě malý městský vůz? Stejnou otázku s sebou nese i Fabia.
Ono když si nalijeme čistého vína, tak je asi logické, že vyrobit Ibizu nebo Leona se stejnými motory, prvky výbavy, už z podstaty věci nemůže být výrazně cenově odlišné.
Co mě ovšem zajímá mnohem víc - co nabízí Ibiza (i Fabia) z pohledu segmentu malých vozů. A tam to žádná sláva není. Atmosférické MPI úplně nepoužitelné. V podstatě není jiné volby než litrová tříválcová z nouze ctnost.
Musím zde zmínit legendu Fiat Grande Punto. To auto bylo takřka dokonalé. Živý vitální motor, co měl 4 válce a naprosto adekvátní dynamiku i spotřebu. A to už v základu. Kabina prostorná. Přitom ale auto nebylo velké. Do města naprostý ideál. A cenově jsme byli tam, kde člověk očekával. Pokud někdo vzal pod kapotu diesel, tak jezdil za nula nula nic. Kde jsou ty doby...
Tou druhou je přístup Seatu. Je tohle ještě malý městský vůz? Stejnou otázku s sebou nese i Fabia.
Ono když si nalijeme čistého vína, tak je asi logické, že vyrobit Ibizu nebo Leona se stejnými motory, prvky výbavy, už z podstaty věci nemůže být výrazně cenově odlišné.
Co mě ovšem zajímá mnohem víc - co nabízí Ibiza (i Fabia) z pohledu segmentu malých vozů. A tam to žádná sláva není. Atmosférické MPI úplně nepoužitelné. V podstatě není jiné volby než litrová tříválcová z nouze ctnost.
Musím zde zmínit legendu Fiat Grande Punto. To auto bylo takřka dokonalé. Živý vitální motor, co měl 4 válce a naprosto adekvátní dynamiku i spotřebu. A to už v základu. Kabina prostorná. Přitom ale auto nebylo velké. Do města naprostý ideál. A cenově jsme byli tam, kde člověk očekával. Pokud někdo vzal pod kapotu diesel, tak jezdil za nula nula nic. Kde jsou ty doby...
Za tu zmínku o Puntu III. gen. máš u mě velké :yes: Jezdil jsme s ním 4 roky a tvá slova do puntíku potvrzuju. 😄 :yes:
Když někdo napíše úplně nepoužitelné, tak mě napadá, že příliš neumí řídit nebo byl nedávno mladistvý.
Nedalo mi a porovnal jsem si Ibizu s Leonem.
Ve srovnatelné motorizaci 1,0 TSI 81 kW vychází😒br />
Ibiza 107 - 112 g CO2
Leon 104 - 109 g CO2
Takže závěr lze podle mě vyčíst snadno. Proč by Seat vůbec měl mít snahu vyrábět a prodávat Ibizu, která tabulkově vykazuje horší emise a tím generuje větší sankce za emisní odpustky než Leon?? Navíc když Leon je přeci jen o něco dražší a nepochybně tak bude mít vyšší marži.
Tohle je ta zvrácemost, kterou generuje EU. Malé úsporně a levné vozy, které vždy evropský zákazník chtěl, resp. vlastně i potřeboval, se staly produktem, který je naprosto nezajímavý z pohledu výroby. Už nerozhoduje zákazník o poptávka.
Dnes už rozhoduje Evropská komise a zelené ekofašistické spolky. Ekologičtější je přece skoro třítunové SUV co má těsně pod 5m. Co nějaký malý vůz do města pro obyčejné lidi... Ti mají právo maximálně tak na hromadnou dopravou. Tímto EU legitimizuje potřebu těch předražených nákupů do černých děr jako jsou dopravní podniky nebo dráhy.
Občan EU již zkrátka nemá právo na svobodu v podobě individuální dopravy!!!
Ve srovnatelné motorizaci 1,0 TSI 81 kW vychází😒br />
Ibiza 107 - 112 g CO2
Leon 104 - 109 g CO2
Takže závěr lze podle mě vyčíst snadno. Proč by Seat vůbec měl mít snahu vyrábět a prodávat Ibizu, která tabulkově vykazuje horší emise a tím generuje větší sankce za emisní odpustky než Leon?? Navíc když Leon je přeci jen o něco dražší a nepochybně tak bude mít vyšší marži.
Tohle je ta zvrácemost, kterou generuje EU. Malé úsporně a levné vozy, které vždy evropský zákazník chtěl, resp. vlastně i potřeboval, se staly produktem, který je naprosto nezajímavý z pohledu výroby. Už nerozhoduje zákazník o poptávka.
Dnes už rozhoduje Evropská komise a zelené ekofašistické spolky. Ekologičtější je přece skoro třítunové SUV co má těsně pod 5m. Co nějaký malý vůz do města pro obyčejné lidi... Ti mají právo maximálně tak na hromadnou dopravou. Tímto EU legitimizuje potřebu těch předražených nákupů do černých děr jako jsou dopravní podniky nebo dráhy.
Občan EU již zkrátka nemá právo na svobodu v podobě individuální dopravy!!!
Tak s touto Ibizou, ale v základnej FR výbave bez príplatkov som išiel asi pred mesiacom a na obchvate pri 90-ke zložím nohu z plynu, na displeji sa objaví info o režime dvoch valcoch, po chvíle chcem pridať, aby som v ľavom pruhu ešte obehol kamión a začal sa zaraďovať vpravo. Dám plyn...otáčky idú hore, ale rýchlosť plynulo ďalej klesá. Stále píše režim dva valce...Tak dám DSG do manuálu, podradím, otáčky stúpnu, motor hučí, ale výkon stále klesá. Pozerám, či som si tam nešupol neutrál, dám to doňho, naspäť do D. Nič. Tak zapnem výstražné svetlá a doplachtím ku krajnici a zastavím. Vypnem motor, zapnem a ďalších 1000 km bez najmenšieho problému, ale už s takou nedôverou. Toto sa mi pri žiadnom novom aute ešte nestalo.
Tak to je čistý prúser.Mne sa niečo podobné stalo s benzínovou Lagunou III ale tá mi napriek šlapaniu na plyn zastavila v plnej premávke úplne.1/2 hodinu som ju štartoval dokonca zastavili policajti a potom z ničoho nič naštartovala ale ta dôvera v to auto tam už absolútne nebola.
Super zážitek, toto zažít tak se s tím pomalu bojím jezdit. :no:
Bohužel podobne zkusenosti mám s VAG také. A to se jednalo o 2.0TDI v Passatu B7, který na dalnici hodil grilované kuře a zastavil nebo v Leonu 1.5 TSI 96kw, kdy se zastavilo na křižovatce a I přes vypnutý SaS vypnul motor a už nenabehnul. Taková auta u mne nemají důvěru, kdyz se člověk musí modlit i u rok starého auta, aby dojel.
O Passate som to čítal aj u nás že chlapíkovi na dialnici pri predbiehaní kamiónu totálne zhaslo auto a aj napriek tomu že bolo ešte v záruke tak mu s tým nevedeli alebo nechceli vo VW pomôcť.Hrali mŕtveho chrobáka.Preto treba vsadiť na inú značku ale nikdy to nie je istota na 100 % lebo už som čítal že aj prémiové značky a ich autá od 70 000 € + mali aj počas záruky technické problémy.Vždy je to aj trochu o šťastí na konkrétny kus auta.
VW se k takovým problémům postaví zády, stejně jako ŠA, zkušenosti z okolí s různými motorizacemi (konkrétně s benzíny TSI).
...čtyřválec 1.5 TSI nabízet v koncernových modelech segmentu B jen s automatem... 😲 😒 :no: :no: :no: Ještě smutnější je nynější Cupra Leon, taktéž jen s DSG... Opravdu smutné, Seate! 😲 😲 😲 :no:
A nejsmutnejsi na cele recenzi je, ze v Karoqu se s timto motorem da uplne v pohode jezdit za 5,5 - 6l na sto a to jedes uplne normalne aniz by ses snazil nebo brzdil provoz … a zdejsi novinari za takovou spotrebu jezdi v Ibize … problem je zjevne mezi sedadlem a volantem.
"Seat Leon ve výbavě FR s motorem 1.5 TSI v kombinaci s manuálem dáte dnes 659.900 Kč. Automat se pojí s mild-hybridní patnáctistovkou eTSI, taková varianta stojí 724.900 Kč"
p.s. já vím jak to je 😉