Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: ČR patří v množství emisí nových aut k nejhorším, motoristé jsou konzervativní

Česko patří v množství emisí oxidu uhličitého vypuštěného z nových aut k nejhorším v Evropě. S hodnotou emisí 120,9 gramu na kilometr je v žebříčku Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA) šesté nejhorší.
Zpět na článek
2. 11. 2021 17:32
2. 11. 2021 17:46
2. 11. 2021 17:59
2. 11. 2021 21:13
2. 11. 2021 20:17
2. 11. 2021 21:14
3. 11. 2021 01:20
4. 11. 2021 08:38
2. 11. 2021 17:44
2. 11. 2021 19:15
2. 11. 2021 22:35
2. 11. 2021 19:40
2. 11. 2021 21:16
3. 11. 2021 08:17
2. 11. 2021 22:39
3. 11. 2021 11:57
3. 11. 2021 12:54
4. 11. 2021 05:58
2. 11. 2021 19:39
2. 11. 2021 17:08
A taky nemáme na dotace
V Německu stojí Enyaq po dotacích od 22 000.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - fOE
2. 11. 2021 19:10
Re: A taky nemáme na dotace
V DE stoji zakladni Enyaq 33800E, maximalni vyse dotace je 9000E. Kdes vzal ze je Enyaq jiz za 22000?
2. 11. 2021 21:07
Re: A taky nemáme na dotace
Pokud jednou budou dotace i u nás, tak tipuju že prodeje elektro aut půjdou rapidně nahoru. V Dánsku nebo Nizozemí jsou auta se spalovacím motorem daňově značně znevýhodněné - to je celé. Celkové průměrné stáří vozového parku přes 15 let tam taky asi nemají. Holt kupní síla u nás. Jinak jde ty emise i reálně změřit? Nebo je to jen nějaký průměr excelových tabulek. VW taky udávalo jak jsou ty diesely čisté a ono prd.
Avatar - Roman Horký
2. 11. 2021 21:10
Re: A taky nemáme na dotace
O jaké mluvíš kupní síle? V ČR většinu nových aut kupují firmy. Ty firmy účtují koncové ceny jako v Německu a platí zamestnancum-otrokum české mzdy. Takže mají větší zisky nez ty firmy v Německu.
Avatar - Amaterasu
2. 11. 2021 21:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 11. 2021 07:15
Re: A taky nemáme na dotace
A keby len to...
3. 11. 2021 09:44
Re: A taky nemáme na dotace
Nejsem příznivcem dotací, aby bylo jasno. A to že většinu nových aut kupují firmy, jasně ukazuje na slabou kupní sílu obyvatelstva. Neznám ve svém okolí nikoho, kdo jezdí starým autem jen tak. Spíše už pomalu řeší, čím budou jezdit až ty jedničkové Octavie, Fabie apod. neprojdou STK. Ono hypotéka, ženská na mateřské s dítětem - no není to lehké. Těžko půjde do elektro auta.
2. 11. 2021 17:29
Jestli ono to nebude tím, že...
...Podle odborníků je to patrné především u firem, protože firemní vozy tvoří dlouhodobě více než tři čtvrtiny registrací nových vozů v Česku...

- jestli ono to nebude tím, že firmy si kupují auta proto aby jezdila a ne proto aby stála u nabíječek :-/

No a co se soukromníků týká, kdopak má na nové auto za mega a víc a perspektivu, že s ním v praxi na jeden zátah ujede sotva 300km?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - petr petrumr
2. 11. 2021 17:32
škoda
Na rovinu si napíšeme, že za to, že jsme nejhorší může škoda, že vyrábí kodiaga, karoga atd. nebudeme se bavit o těch co to kupují, ale kdo jim pomáhá.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Emel
2. 11. 2021 17:46
Re: škoda
A taky nabízí silné benzínové motory... v Kodiaqu, v Superbu, v Octavii. Rebelové! :-)
Avatar - rohYpnol
2. 11. 2021 17:59
Re: škoda
Je pravda, že kdyby Škoda vyráběla autíčka na kolotoče, budou obchoďáci v ČR jezdit autíčkama na kolotoče... ;-)
2. 11. 2021 20:17
Re: škoda
To jako že jsem koupí Karoqa spáchal ekologický zločin? :-[] :-[] :-[]
Avatar - WinDiesel
2. 11. 2021 21:14
Re: škoda
a budeš po zásluze potrestán, už jsi na černé listině
Avatar - petr petrumr
3. 11. 2021 17:35
Re: škoda
snad soud si vezme od psychiatra výpis z karty a posoudí, jestli jsi to udělal bez nátlaku. Kolik ten karog má co2 na sto?
Avatar - kari.laz
4. 11. 2021 08:38
Re: škoda
Mám pocit, že by stálo za to napsat k vám do ústavu, aby vám ten přístup k internetu omezili, nebo kontrolovali co tam děláte.
Avatar - Barry Lyndon
2. 11. 2021 17:36
copak CO2,
ale dieselové smrady a jedy, v těch jsme úplně TOP! A běda kdyby Čechovi na jeho smrdutého dieselového mazlíka někdo sáhl, to by bylo "vzbouření na vsi" :D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
2. 11. 2021 21:14
Re: copak CO2,
Barry, někdy se očichej, wole, smrdíš !!! Idiot jako ty a smradlavý, to je tedy hustá dvojka !!!
Avatar - Emel
2. 11. 2021 17:44
Paráda
Vysoké emise CO2 = silná auta ;-)
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Mikesus
2. 11. 2021 19:15
Re: Paráda
Nebo neefektivní staré motory?
Avatar - Emel
2. 11. 2021 22:35
Re: Paráda
A tak staré motory se snad neprodávají, všechno musí plnit Euro6... maximálně v tom smyslu, že to je čistý benzín bez hybridu.
Avatar - Ondore
2. 11. 2021 19:40
Re: Paráda
Presne to mi napadlo, Česko ako posledná bašta V8 a V12 v Európe! ;-)
Avatar - Barrichello
2. 11. 2021 20:42
Re: Paráda
Osmiválce nedáme i kdyby měla Evropa lehnout popelem. Bratr Putin už slibil 300 000 tanků a 50 000 stíhaček.

V případě nouze nasadíme rezervy v podobě T-34 :-) A sám Kim slíbil letku Migů 15 a 21.

To by v tom byl čert, aby se to nepovedlo. Proti 10 gripenům nasadíme 700 migů 21 a dílo se podaří.

Ropě zdar!

Rubens Barichello
vrchní velitel armádní skupiny střed
velitel elitní protielektrické skupiny
ministr zahraničí ESNRR (Evropský Svaz Nezávislých Ropných Republik)
ředitel AMO ZIL
president klubu V8

:-) :-) :-) :-)
Avatar - WinDiesel
2. 11. 2021 21:16
Re: Paráda
Píšeš z blázince? Generálů a prezidentů tam mají dost ... :-[]
Avatar - Barrichello
3. 11. 2021 09:44
Re: Paráda
Vidím, že váš smysl pro humor je na úrovni zabšklého 90 letého dědka, co ho bolí kolena a nenávidí lidi :-) :-)
Avatar - Ozzman
3. 11. 2021 08:17
Re: Paráda
Ruskej tank neplní Euro6, takže máš smulu
Avatar - Barrichello
3. 11. 2021 09:45
Re: Paráda
ruský tank projde každou stanicí STK. A to doslova :-) :-)
Avatar - Emel
2. 11. 2021 22:39
Re: Paráda
Jo, je to trošku nadsázka.
Ale docela jsem koukal na ty nejprodávanější auta... 1500 Ferrari F8 za 9 měsíců je úctyhodný, to prodají pět aut denně... a k tomu 45 Porsche 911 denně, to vůbec nejsou špatný čísla.
3. 11. 2021 11:57
Re: Paráda
Emel já mám celoroční spotřebu 7l průměr +-0,1l no není to raketa ale na 2.0tsi a 1500kg dobré
Avatar - Emel
3. 11. 2021 12:54
Re: Paráda
To je 162g... gratuluju :-)
Já jezdil se stejným motorem za 8,2... díky tomu, že to většinou bylo pohodový ježdění s rodinou, minimum města a relativně málo rychlé dálnice.
Avatar - Mikesus
4. 11. 2021 05:58
Re: Paráda
Kdybys řekl 2500kg tak to chápu, ale 7l na 1500kg wtf?
Při 2200kg jezdim do 6.5 a to si říkám, že mám ještě zbytečně moc, že to nijak nešetřím.
Avatar - rohYpnol
2. 11. 2021 17:57
Posuzovat podle CO2??
Posuzovat v dnešní době podle emisí CO2?

Nová Ibiza vykazuje ve srovnatelné motorizaci VYŠŠÍ tabulkové emise než nový Leon.

Takže vážení, posuzovat cokoliv podle vykazovaných emisí CO2 je bohapustá nicneříkající demagogie.
Navíc Leon je těžší, takže z hlediska flotilových emisí je pro eurohujery a ekofašisty z EK čistějším vozem!!!
Rozbalit vlákno
69
2. 11. 2021 19:37
Re: Posuzovat podle CO2??
A presne pre to je nutne zdanovat spotrebu a nie prostriedok spotreby. Tzn hovorit, ze elektromobil ma byt lacnejsi len preto ze jazdi na elektrinu je nezmysel. Znizenie poplatkov a zdanenia elektriny je cesta spolu so zvysenim zdanenim benzinu, nafty a plynu...
Avatar - rohYpnol
2. 11. 2021 20:03
Re: Posuzovat podle CO2??
A co nějaký sociální rozměr a společenská solidarita?

Bohatý má více prostředků, aby si koupil lepší, kvalitnější a efektivnější vůz. Tedy vůz s nižší spotřebou, nižšími emisemi.

Chudý těch prostředků má méně. Logicky kupuje horší produkt, Ne proto že by chtěl. Ale protože mu nic jiného nezbývá.

A my jako společnost máme chtít, aby větší tíhu odpovědnosti a větší náklady na snižování emisí nesl na bedrech ten chudší???

Naprosto absurdní kam úvahy některých z vás směřují...
2. 11. 2021 20:19
Re: Posuzovat podle CO2??
Pokud by nepsal slovensky, tak bych argejeva odhadoval na voliče Pirátů! :-O :-( :no: :no: :no:
Avatar - WinDiesel
2. 11. 2021 21:18
Re: Posuzovat podle CO2??
Oni jsou Slováci dost zmatení ....
2. 11. 2021 21:31
Re: Posuzovat podle CO2??
Zovšeobecňovanie...dobry začiatok každej konštruktivnej diskusie.
Avatar - rohYpnol
2. 11. 2021 23:20
Re: Posuzovat podle CO2??
Spousta Slováků emigrovala do ČR. Bohužel Babiš mezi nima....
Avatar - Amaterasu
2. 11. 2021 23:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 11. 2021 07:18
Re: Posuzovat podle CO2??
Ale prd. babiša sa nám ako jedného z mála podarilo zbaviť. Tí ľudia sú jak pijavice. :D
2. 11. 2021 20:36
Re: Posuzovat podle CO2??
Zdanujem spotrebu. Spotreba= emisie co2.ak ma vyssiu spotrebu bohaty nech plati. Taketo zatazenie by automaticky zdrazilo velku cast dovozu a naopak zvyhodnilo domacu produkciu menej narocnu na logistiku (a teda by to podporilo narodnu ekonomiku a dph). Nehovoriac o tom ze by to malo realny dopad na emisie v doprave. Ale mas pravdu podpora 8000€ ma elektromobil ktoreho cena je na 35000€ je presne mierena na ludi s minimalnou mzdou a hlavne masivnr znizuje emisie v doprave...;)
Avatar - Barrichello
2. 11. 2021 20:43
Re: Posuzovat podle CO2??
Domácí produkce je zcela závislá a na komponenetech a surovinách z Asie, Ruska a Afriky.

to asi nevyjde, zelený soudruhu
2. 11. 2021 20:59
Re: Posuzovat podle CO2??
Z casti suhlasim. Nepredpokladam ale , ze sa to tyka zakladneho kosika "chudych", ktorech som sa mal tym povodnym navrhom dotknut. Predpokladam, ze zakladne potraviny a rovnako zakladny ergo obratkovy tovar vieme produkovat aj v ramci ekonomik narodnych statov. Btw...vies co by znizilo dovoz z azie a afirky. CO2 clo...co je rovnako len kompenzacia za vyssie naklady na energiu, ktora ak ma byt naozaj nefosilna musi byt platena od spotreby. V zasade som proti dotaciam a regulaciam aj proti dani z prijmu...jedine co mi dava pri boji s klimatickou krizou je zdanenie spotreby. To co sa deje aktualne s podporou elektromobility je ako keby sa susedia z ulice poskladaju na to,ze jednemu z nich zaplatia vymenu stareho uholneho kotla za tepelne cerpadlo, ale on ho nemusi pouzivat a moze kurit cim chce. Presne to sa deje s nasimi peniazmi pri podpore EV...podporime kupu auta do 50000€, ale to neznamena, ze ho dotycny vyuzije a realne znizi spotrebu fosilu.
Avatar - Barrichello
2. 11. 2021 21:12
Re: Posuzovat podle CO2??
Pokud zavedeš clo na věci z afriky, asie a ruska, tak importéři a místní producenti to akorát započtou do finálové ceny výrobku a budou to kupovat dál, protože není odkud jinud to kupovat.

Výsledkem bude akorát naprosté ožebračení lidí a totální likvidace střední třídy. Zbydou jen boháči a žebráci. Ukrajina verze 2,0 :-)
2. 11. 2021 21:30
Re: Posuzovat podle CO2??
Znova ciastocne suhlasim- v eu sa neoplati vyrabat . Ale to nie je nemenny stav ze? Zvysenie ceny, moze byt impulzom pre novu vyrobu a vlastny vyvoj. Ked nieco dokazu vyrabat v cine, isto to zvladnu aj sikovne ceske rucicky. A ano na konci dna, to nebude novy smartphone kazde dva roky, ale mozno kazde 4 roky. A ano spomali sa svetovy obchod...atd. a co?
Takyto stav nastane tak ci tak ( vsimol si si mierny rast cien za posledny pok rok vsak), energie budu drahsie-zasadne, ale kedze je to politicka samovrazda, tak sa to udeje az ked nebude ina moznost a pochopi to nadkriticka vacsina...
Ale nechce sa mi tu riesit geopolitika a globalny obchod...mas pravdu, som nesocialny zeleny soudruh a navyse volic piratov ;)
Avatar - Barrichello
3. 11. 2021 09:37
Re: Posuzovat podle CO2??
Trump chtěl taky znovu vyrábět v USA, ale nějak se mu to nepovedlo :-)
Ono to není tak jednoduchý, hlavně není vůle
Avatar - WinDiesel
2. 11. 2021 21:20
Re: Posuzovat podle CO2??
Vysvětli to statisícům Britů, kterým bylo nařízeno nainstalovat tepelná čerpadla za 12 000 liber, přičemž jim stát milostivě přidá 3 000 liber, zelený bolševiku.
Když se tam odstěhuješ, ocitneš se v ráji a na Slovensku tě nikdo postrádat nebude.
2. 11. 2021 21:44
Re: Posuzovat podle CO2??
Im bolo nieco nariadene? Pokial viem tak ta podpora je 5000£. Preco by som im mal nieco vysvetlovat? Ved oni si zvolili co maju...ked sa im nebude pacit, tak si zas zvolia niekoho kto bude uvazovat tak ako im tk bide vyhovovat. Je to hodne stara demokracia. Poradia sis s tym...
"zeleny bolsevik" sa mi lubi...viem ze z nich mate traumu, ale uz ich v parlamente nemate. Gratulujem!
Avatar - Amaterasu
2. 11. 2021 21:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
3. 11. 2021 09:40
Re: Posuzovat podle CO2??
Pravej bolševik měl fabriku, jzd atd na každém rohu, takže lidi denně nespálili miliardu litrů benzínu , protože do tý fabriky dojeli na kole, došli pešky nebo dojeli 5 km na svojí jawě.

To byla ekologie vid :-)

Dneska se stěhuje 60% středočekého kraje denně do prahy za prací a to samý všechny vesnice v okolí větších měst :-)
Avatar - rohYpnol
2. 11. 2021 23:26
Re: Posuzovat podle CO2??
Káva, čaj, kakaové boby, oleje, citrusy, banány, veškeré tropické ovoce... Jistě, to se pěstuje u nás...

Dnes už i elektronika, oblečení, .... vše většinový dovoz...

OMG už od středověku se tohle dováží!!! Toto se snad učí už na ZŠ... Zřejmě jsi díky covidu nebyl patřičně vzdělán...
Avatar - Amaterasu
2. 11. 2021 23:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 11. 2021 08:30
Re: Posuzovat podle CO2??
Víš že zase lžeš?

https://cs.wikipedia.org/…C5%AF_na_Islandu

Melouny se tady pěstovaly už za komoušů, kdy ještě nikdo s klimatickou změnou neplašil.

Nej olivové oleje jsou ze středomoří už desítky let. To si nevěděl?
:D :D
Avatar - Amaterasu
3. 11. 2021 08:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 11. 2021 08:41
Re: Posuzovat podle CO2??
Nemusíš se čílit. Stačí když si přečteš ten odkaz, který tě jasně usvědčuje ze lži kriple ulhanej. Tady to aspoň všichni vidí ty tvoje tendeční lži co tady šíříš.
Avatar - Amaterasu
3. 11. 2021 08:43
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 11. 2021 09:33
Re: Posuzovat podle CO2??
Prioritně se vrať ke svý lži a šíření dezinformací. Takže na Islandu nejsou žádný OBŘÍ plantáže banánů jak si lhal. Pouze se jich tam pár v rámci experimentů pěstuje na pokusy, ale ve vytápěných sklenících a dozrávají jim tam 2 roky místo pár měsíců. Olivový olej se vyráběl ve středomoří vždycky, protože je tam na olivy příhodné klima už stovky let. O melounech, který se u nás pěstovaly už za komoušů mluvit snad ani nemusíme. Prostě seš ulhanec a šiřitel dezinformací a vykecávat se z toho můžeš jak chceš.
Avatar - Barrichello
3. 11. 2021 09:51
Re: Posuzovat podle CO2??
Na všech banánech v obchodech sou nálepky Panama, Costa Rica, Ekvádor. divný co :-) :-)
Avatar - Amaterasu
4. 11. 2021 07:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
4. 11. 2021 10:29
Re: Posuzovat podle CO2??
Protože žádná jiná smysluplná náhrada není, elektro není čím nabíjet a po vypnutí uhelek a toamovek už vůbec nebude, strategie s větrem vám nevyjde, to máte VELKOU SMUUUUUULU, SOUDRUZI ZELENI :-)


Německo aktuálně vyrábí nejvíce lektřiny z uhlí od roku 1990 :-) :-) :-)

https://www.tydenikhrot.cz/…vropa-ma-problem
4. 11. 2021 11:57
Re: Posuzovat podle CO2??
Tak to si mě celkem překvapil, že to aspoň přiznáš. Máš velký plus :yes:

Ohledně toho trestnýho činu se sazbou 10 let jsi trochu blázen, ale tak je to tvůj názor, který naštěstí zákonodárci nesdílejí, takže je v zásadě jedno co si myslíš.
Avatar - Amaterasu
4. 11. 2021 21:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
5. 11. 2021 09:48
Re: Posuzovat podle CO2??
A kdyby bude doživotní blázinec za šíření utopistických neobolševických pavědeckých nesmyslů a utopií? :-) :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
3. 11. 2021 09:41
Re: Posuzovat podle CO2??
JZD Slušovice tu měli za totáče velké skleníky a peštovali tady všechno možné, melouny, rajčata, kiwi atd
Avatar - Amaterasu
4. 11. 2021 07:33
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
4. 11. 2021 10:26
Re: Posuzovat podle CO2??
Protože samozřejmě Slušovice nebyly samy o sobě schopny zásobovat celou republiku, to snad pochopí i malé dítě :-) :-) :-)
3. 11. 2021 00:43
Re: Posuzovat podle CO2??
Dakujem za informaciu o dovoze bananov. Uvedomujuc si triumfalnost s akou si mi oznamoval mi doslo, ze nerozumies ani zamak o com som pisal, ale riesis moje vzdelanie.
Hodne precenujes to malo co mas v hlave...
Bude fajn, ak mi uz nebudes pisat...vazne ta uz brat nemozem a vzajomne sa od seba tiez nic nenaucime.
Maj sa fajn.
Avatar - rohYpnol
3. 11. 2021 09:53
Re: Posuzovat podle CO2??
Psal jsi o základních potravinách. Tohle JSOU základní potraviny. Jestli s tím máš problém, klidně tě přihodím na svůj HL, nemám s tím problém. Abych ztrácel čas debatou s někým, kdo neví že 1 a 1 jsou dvě, je zbytečné.
3. 11. 2021 10:16
Re: Posuzovat podle CO2??
stredoeuropan ma ide presviedcat, ze banany, kava caj a cokolada su zakladne potraviny...neviem, pre mna to je vsetko importovany a z ohladu emisnej stopy drahy tovar. Zakladnou potravinou sa cokolada stala kedy? A cierny caj? Pripadne banany? Definoval si svoje ocakavania toho na co mas ako europan narok...na tovarovu dostupnost z celeho sveta. No a ja tvrdim, ze to nie je spravne a proste je to tovar ktory je emisne sialene nakladny a zdanenim co2 by sa to prejavilo. Tak isto zdanenim spotreby na uhlikovych palivach...
Avatar - Barrichello
3. 11. 2021 10:21
Re: Posuzovat podle CO2??
EU cxhce ale omezit i pěstování základních potravi a dvoážet to. Vůbe nemluvě a omezení chovu skotu a prasat
3. 11. 2021 11:10
Re: Posuzovat podle CO2??
Tato info je odkial? V zasade v rozpore s farm to fork...
Avatar - Barrichello
3. 11. 2021 11:17
Re: Posuzovat podle CO2??
Dosavadní studie totiž jednoznačně ukazují, že při aplikaci všech požadavků, jako je omezení pesticidů a hnojiv nebo zvýšení podílu ekologického zemědělství, je předpoklad, že klesne soběstačnost EU v produkci základních komodit, obiloviny, olejniny, mléko, maso, a to u některých až o 20 procent, a zároveň se zvedne jejich cena jako suroviny, a to až o více než 30 procent u živočišných komodit a 15 a více procent u rostlinných komodit,“ řekla redakci Echo24 prezidentka Potravinářské komory České republiky Dana Večeřová s tím, že rostoucí cena surovin samozřejmě zvýší i cenu potravin.
Pokud by byla beze zbytku naplněna, hrozí snížení produkce potravin v Evropě, tedy jejich zdražení a buď nedostatek nebo větší dovoz ze třetích zemí, které žádné environmentální standardy dodržovat nebudou,“ uvedla pro Echo24.

„V cenách energii už dnes vidíme důsledky toho, když ideologie bojuje proti vědě. Požadavek na dopadové studie je správný, ale ty měly vznikat předtím, než samotna strategie. Teď už moc smyslu nemají,“ domnívá se Vrecionová.

https://echo24.cz/…-vystreli-nahoru
3. 11. 2021 11:32
Re: Posuzovat podle CO2??
Este raz si precitaj citat:"dosavadni studie jednoznacne preukazuji..."
...aj ty sam by si nasiel minimalne jednu studiu, ktora by v tejto teme nebola jednoznacna a tym padom, je hned prva veta tejto pani lož.
Ked niekto takto formuluje svoje stanoviska, tak chce pracovat s emociami.
A pritom hovori toto: my polnohospodari si myslime ze treba viac hnojenia a viac antibiotik! Ak sa to ma zmenit, tak chxeme viac penazi z podpory, alebo to bude vsetko drahsie! Podpisany Andrej Babis ;)
P.s.: bude menej tovaru a bude drahsi. Ale to nie je zle, pretoze budeme mat zdravsie zivotne prostredie a lepsi aj ked drviva vacsina z nas skromnejsi zivot.
Avatar - Barrichello
3. 11. 2021 11:34
Re: Posuzovat podle CO2??
A ti co už ted žijí skromně protože na víc nemaj? Ty zdechnou hlady a umrznou? Třeba důchodci? Nebo jim žebračanky zaplatí střední třída, čím se z ní stanou žebráci taky?

:-) :-) :-)

PS: Babiš šéfuje potravinářské komoře odkdy? :-) :-)
3. 11. 2021 11:55
Re: Posuzovat podle CO2??
To je korektna otazka! Ale odpovedou nie je prehnojovanie pody a lacny nakup bananov, kavy, cokolady a caju ze?
Ja sa priznavam, ze zijem v bubline relativneho dostatku, takze nepoznam ake schemy podpory existuju pre tuto skupinu ludi.
Ani nemam odpoved na to ako system nastavit - len konstatujem, ze ekologizacia zo sebou donesie zdrazovanie, na ktore by sme sa mali pripravit a nie ho odmietat. Ono proste pride, lebo to je jedina cesta ako si udrzat klimaticke podmienky na ktore sme si zvykli...
Ohladom babisa...fakt si myslis, ze clovek s jeho vplyvom musi niekde sediet a musi vlastnorucne nieco podpisovat aby bolo jasne kto to pise?
Je v CZ vplyvnejsia a komplexnejsia firma v oblasti rastrlinej, zivocisnej, potravinarskej a chemickej vyrobay ako agrofert? Ak si odpovies, ze ano tak si poloz hned druhu otazku-v akom vztahu je s babisom ako priemerom vasej krajiny...a je uplne jedno v akej komore ten clovek sedi.
Avatar - Barrichello
3. 11. 2021 12:31
Re: Posuzovat podle CO2??
Problém je ten, že ta půda, která byla hnojená 70 let už bez hnojiv nic nevyprodukuje :-) :-) :-) :-)
3. 11. 2021 12:07
Re: Posuzovat podle CO2??
OK, jaká je alternativa?

Zvyšování spotřeby hnojiv a pesticidů?
Avatar - Barrichello
3. 11. 2021 12:34
Re: Posuzovat podle CO2??
Zmenšit lány, vysázet remízky, snažit se zabránit erozi půdy, rozšířit sortiment pěstovaných plodin, začít používat hnůj ke hnojení aspon na části polí a zvyýšit počet skotu a prasat v rámci soběstačnosti.

Další změny je nutné udělat ve doním hospodářství, lesnictví a přestat zastavovat ornou půdy sklady a dalšími baráky
3. 11. 2021 12:40
Re: Posuzovat podle CO2??
Takže se s doporučním EU vlastně shoduješ.
Oceňuji tvůj myšlenkový posun.
Avatar - Barrichello
3. 11. 2021 12:43
Re: Posuzovat podle CO2??
Neshoduju se v omezení hnojiv, tam kde ta půda už bez hnojiv nic nedá. Nová ornice totiž není odkud dovézt.

Neshoduju se omezením chovu zvířat protože CO2.

Nehodlám nutit lidi zvyklé 30-40-50-60-70 let na maso aby začli jíst tofu, kořínky a chaluchy :-) :-)
3. 11. 2021 13:36
Re: Posuzovat podle CO2??
Nesuhlasis s niecim, co sa ani nema stat - ak ta to potesilo. Nic z toho sa realne neplanuje.a suhlasis s vecami co su planovane v ramci viacerych iniciativ :)
Ak ta to potesi, kvalita pody sa da zvysovat aj inak ako hnojenim a uvidis, ze sa to udeje. Len aktualne mame snu loby old skuuul polnohospodarov. Inak prave tych, ktori lubia hoapodarit na velkych lanoch- pretoze to je efektivne ;)
Avatar - Barrichello
3. 11. 2021 13:44
Re: Posuzovat podle CO2??
Samozřejmě, že je to efektivní, ale problém je eroze půdy a točení dokola stejných plodin - řepka, kukuřice, pšenice. Vyjimečně je vidět čepa, mák a žito.

To je samozřejmě špatně.

Ale kdo přišel s biopalivy? Babiš to nebyl :-) Ten toho jen využil :-)
Avatar - Barrichello
3. 11. 2021 13:49
Re: Posuzovat podle CO2??
Až bude levnější dovézt plodiny z ruska, brazílie astd, tak to tu bude pěstovat kdo?

Nebo zase uvalíme clo i na potraviny?

to bude krásné , clo na dopravu, clo na potraviny, clo na ocel, hliník, cement atd

Kolik bude stát rohlíček? 10-30 Kč? a chlebík 60-300? A hovezí svíčková? 2200-6000 Kg??? :-) :-) :-) :-) :-) :-)

Kolik budi lidí na ulicích EU? 15 milionů nebo 150 milionů? :-) :-) :-)
Avatar - Emel
3. 11. 2021 14:21
Re: Posuzovat podle CO2??
No počkej... clo na dovoz potravin do EU přece normálně platí, ne? A naopak se dotuje produkce v EU... právě aby se zajistilo to, že se to vyplatí pěstovat lokálně.
3. 11. 2021 14:41
Re: Posuzovat podle CO2??
To je normální, že píše o něčem o čem nic neví a navrhuje věci co už dávnou jsou:)
Stejně tak kritika EU za to co by měla dělat i když už to dávno dělá atd..
Avatar - Barrichello
4. 11. 2021 10:30
Re: Posuzovat podle CO2??
Včera plácali, že svět bude potřebovat 150 bilionů dolařů na přechod ke klimaticky neutrálnímu stavu.

To je těžce podcenené a bude to stát nejméně 8x tolik :-) :-) :-) :-)

Dočkej času, uvidíš kdo bude mít pravdu
Avatar - Barrichello
4. 11. 2021 11:04
Re: Posuzovat podle CO2??
Nejde ale jen o odstavené autobusy. S jejich větším počtem totiž muselo dorazit více řidičů, což taktéž nevychází levně. Navíc je třeba stavba nových dep, která vyžadují obsluhu. Jen v Berlíně tak musí najmout 880 nových lidí. A to vše kvůli autobusům, u nichž při velmi nízkých teplotách dojezd nedosahuje ani požadovaných 130 km. V důsledku toho tak muselo dojít na úpravu softwaru, který omezil topení - lidé tak sice dojedou dále, ovšem musí se nabalit.

Problémem však nejsou jen nízké, ale i vysoké teploty, v jejichž důsledku musí být puštěna klimatizace. To ale taktéž vede k redukci dojezdu, načež musely být v Offenbachu během léta odtaženy hned tři autobusy, jimž došla šťáva. Na první pohled pak sice nejde o velké množství, nicméně město jich má k dispozici šestatřicet, přitom každý autobus vyšel město na nemalých 720 tisíc Eur (cca 18,4 milionu Kč).

:-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
3. 11. 2021 13:52
Re: Posuzovat podle CO2??
Nedávno ste se mi tu smáli, že bude kilowatka za 7-10 kč. A bum, ona už je (někde).

Zajímavé, jak se v predikcích nemýlím, že :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
3. 11. 2021 12:49
Re: Posuzovat podle CO2??
Haha, no vida
https://echo24.cz/…-unikly-dokument

Bez jádra a plynu to nejde :-) :-) :-) A minimálně tak 50 let nepůjde :-) :-) :-)

A soudružka Attalová a soudruh Eviston at jdou laskavě skočit z mostu, děkujeme. :-)
Avatar - Barrichello
3. 11. 2021 13:01
Re: Posuzovat podle CO2??
Komentář k římskému summitu:

"Mimochodem, pro Česko je investice do bateriových úložišť v řádu desítek bilionů v podstatě mimo reálné možnosti. Jak si něco takového budou moci dovolit třeba africké země?

I k financím se princ Charles vyjádřil. Respektive k potřebné výši investic, jež by zabránily „klimatické změně“. Podle něj to musí být biliony dolarů ročně. V tomto bodě s ním nelze než souhlasit. Bohužel. Z těch, kteří prosazují klimatismus je navíc princ jediný, kdo celkem přesně popsal, jak nepředstavitelné náklady bude vyžadovat celý ten cirkus."

Tak co soudruhu, kde vezme ČR třeba 5 bilionů na úložitě? A kolik bude potřebovat svět? 800 bilionů? Britských liber? :-) :-) :-) :-)

A z těch 800 bilionů britských liber schramstne čína 150, taiwan 80, korea 80, rusko 60 a afrika a jižní amerika dalších 50-70. za dodávky surovin a výrobků pro ten cirkus.

to si nám taky zapoměl říct vid.
3. 11. 2021 13:19
Re: Posuzovat podle CO2??
Opět bych začal spíše u tebe.. to že není bilion jako bilion jsem tě už jemně několikrát upozorňoval.

Otázka je, jak chceš zpracovávat složitější témata když není základ, je myslím na místě....
Avatar - Barrichello
3. 11. 2021 13:41
Re: Posuzovat podle CO2??
A? Já vím že není bilion jako bilion. Pokud se hovoří v bilionech (i když kč) jen pro Čr, kolik to bude bilionů pro celý svět?

Hmm, povídej, čekám na odpověd :-) :-) :-)
3. 11. 2021 14:34
Re: Posuzovat podle CO2??
Ty vůbec netušíš o čem píšu a kde děláš chybu, co?.)
Avatar - Barrichello
3. 11. 2021 14:47
Re: Posuzovat podle CO2??
Já čekám na to kolik to bude stát svět.
Těch bilionů. Povídej :-) :-) :-)

A můžeš přidat i kolik bude stát vodík a kdy očekáváš jeho plné nasazení do komerčního provozu aut, letadel, lodí a strojů. Experti to tipují v rozvinutých zemích v horizontu 20-40 let a méně rozvinutých 60-90 :-) :-) :-) :-)

Takže pro nejbližší roky nepoužitelná utopie za další biliony :-) :-) :-)
3. 11. 2021 13:32
Re: Posuzovat podle CO2??
Presne tak...odrecitoval farm to fork :)
Avatar - rohYpnol
3. 11. 2021 18:10
Re: Posuzovat podle CO2??
Mnoho návrhů ve strategii je podle nich ve vzájemném rozporu. „Například je cílem snížení emisí metanu z chovů, což povede ke snížení stavů hospodářských zvířat. Tím vznikne vyšší potřeba dodání živin, ale jiný cíl stanovuje snížení spotřeby těchto živin.
3. 11. 2021 19:16
Re: Posuzovat podle CO2??
Pozorne citaj vysvetlenie tohto zdanliveho rozporu: znizovanie emisii metanu zo zivocisnej vyroby ne je priamo umerne znizovaniu poctu hovadzieho dobytka. Inak: emisie metanu pri choce hovadzieho alebo bravcoveho dobytku nie su len z prdov, ale aj z hnoja. Jeho vyuzitim napriklad pre vyrobu bioplnu jenmozne emisie metanu znizovat aj pri udrzani poctu kusov dobytka. Ako som ti uz raz pisal, precenujes svoje vedomosti...a robia tu skratkovite zavery. Ak ak by si chcel vediet, vyuzitie hnoja na vyrobu biometanu, ktory bude pouzity v doprave ma cez schemu podpory zmysel pre vacsinu eu bioplynovych stanic. Tzn sa deju 2 veci: klesa mnozstvo metanovych emisii v zivocisnej vyrobe a nadruhej strane podiel fosilnych paliv v doprave.
Avatar - rohYpnol
3. 11. 2021 18:06
Re: Posuzovat podle CO2??
Ne. Toto EU opravdu hlásá Právě v té koncepci Farm to fork.
Avatar - Ozzman
3. 11. 2021 08:19
Re: Posuzovat podle CO2??
Pokud je mi známo, tak největším exportérem banánů v Evropě je ČR .. ale pozor, to neznamená, že se tady pěstují..
Avatar - rohYpnol
3. 11. 2021 09:54
Re: Posuzovat podle CO2??
No jo, jsme taková banánová republika... :-[] :-(
Avatar - KANKUNEN
2. 11. 2021 18:03
Znamená to málo pokřivený trh dotacemi
a náročnost českých zákazníků.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Amaterasu
2. 11. 2021 21:43
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 11. 2021 07:20
Re: Znamená to málo pokřivený trh dotacemi
Nemáš to jedno, čím je trh pokrivený? Dotácie, emisné predpisy alebo flotilové predaje, v konečnom dôsledku to vyjde narovnako.
2. 11. 2021 18:51
co takto změnit výpočet silniční daně
místo současného systému podle objemu motoru, stáří apod., tak jednoduše za za každý 1g CO2 bude daň 100 Kč/rok. Vybrané peníze použít na stavbu infrastruktury. Pseudopodnikatelé tady kupují Kodiaqy bez DPH, na silniční dani nezaplatí skoro nic, jezdí soukromé kilometry aniž by jim někdo dokázal. Soukormáky bych nechal v klidu na spalovácích.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Mikesus
2. 11. 2021 19:13
Re: co takto změnit výpočet silniční daně
A máš s tím nějaký problém, že si je kupují bez DPH?
A kdyby silniční daň byla takhle, těm s autem za 1m+ by nějakých 15tis za rok bylo ukradených. Ale někomu napriklad s olitanym vrakem O2 2.0 TDI, která má 140g by to jedno nebylo. Do toho by se to mělo ještě stupňová podle emisni normy, aby se řešili emise celkove, ne jenom co2.
2. 11. 2021 19:51
Re: co takto změnit výpočet silniční daně
Dam priklad jak je to v anglii, tady je tabulka
https://www.gov.uk/vehicle-tax-rate-tables

Kdyz je auto pres 40tis liber (cenikova cena pred slevami) mas tam jeste 5 let dalsich 335 liber navic, asi abys vedel ze mas drahy auto.

Takze napr BMW 540xi 195g CO2 zaplatis prvni rok £1345, nasledujici roky £155 a protoze je auto pres £40k jeste zaplatis prvnich pet let £335.
Za prvnich pet let £3640 a potom £155 rocne.

Oproti tomu Fabia 1.0TSi 99g CO2 zaplatis prvni rok £140 a nasledujici roky £155.
Za prvnich pet let £760 a potom £155 rocne.

Dalsi dulezita polizka jsou flotilove emise firem, taky by se to dalo dohledat, ale z hlavy nevim jak to funguje.
Avatar - Roman Horký
2. 11. 2021 20:04
Re: co takto změnit výpočet silniční daně
Mají tam ještě pořád taky poll tax? Tu středověkou daň z hlavy? Ty *** mě neváhali zkasirovat jako chudého studenta z Eastern Europe v roce 1991 částkou odpovídající tehdejší polovině hrube měsíční mzdy mých rodičů .
3. 11. 2021 07:21
Re: co takto změnit výpočet silniční daně
A čo že si bol chudobný študent? Mal si ostať doma. Keď chceš opicu, musíš mať na banány.
Avatar - Roman Horký
3. 11. 2021 08:53
Re: co takto změnit výpočet silniční daně
Tvoje posty jsou vždy hodnotné. Kde jsem řekl, že jsem na to neměl?
2. 11. 2021 19:40
Re: co takto změnit výpočet silniční daně
a kolik zaplatis ty na silnicni dani?
predpokladam, ze auto mas a po silnici jezdis
Avatar - Josef-Kratochvil
2. 11. 2021 19:19
A kde nabijet?
Klidně si koupím do firmy elektro. Ale až bude dost rychlonabijecich stanic. Ne dost, přímo přebytek. Nebudu cestou na jednání čekat půl hodiny na stojan a další půl hodiny dobíjet. Protože těch aut bude výrazně přibývat a infra na to rozhodně není připravena. Nebudu to auto zas za dva roky prodávat, nebo držet druhý spalovak.
Rozbalit vlákno
54
Avatar - Ondore
2. 11. 2021 19:49
Re: A kde nabijet?
Tvoj problém s dlhým nabíjaním prebytok nabíjačiek nevyrieši. Otázka znie, ako používaš auto teraz. Ráno to nakopneš v Aši a ťaháš šnúru do Ostravy bez prestávky? Koľko percent Tvojich ciest na jednanie je dlhších ako 300 km? EV totiž funguje tak, že netankuješ, nemusíš pri tej nabíjačke stáť, ale môžeš ísť na to jednanie, môžeš nakupovať, vybaviť čo treba. Väčší počet nabíjačiek to samozrejme zjednoduší a budeš môcť ísť na rokovanie aj do poslednej dedinky, nabiješ sa pred miestnou hospodou, tam zatiaľ naozaj nie sme.

EDIT: Ešte mi prosím vysvetli tie problémy s infraštruktúrou, kde cítiš ten problém s nedostatkom elektriny?
Avatar - Josef-Kratochvil
2. 11. 2021 20:52
Re: A kde nabijet?
služebně jezdím 90% cesty delší jak 400km, hodně dálnice. Plus Slovensko, Rakousko, občas Wroclaw. Praktický co cesta, to min 1x nabíjení a u zákazníků nabíjete leda prd. Běžně jednání je hodinu, někdy je jedno, někdy dvě. I kdyby trvalo 2 hodimy, tak co asi dobíjete ze zásuvky. Často jezdím Plzeň - 270km po dálnici. Ostrava 250 km. Slovensko 500km a dělám to za jeden den.
Infrastruktura je počet rychlonabijecich stanic s dostatečným přívodem. Ale i ty nabíječky ve firmach, kam člověk dojede.
Avatar - Roman Horký
2. 11. 2021 21:02
Re: A kde nabijet?
Například mě nebere hlava, jaký je důvod k tomu ježdění? V době telekomunikačních družic, podmořských kabelů a internetu.
Avatar - Josef-Kratochvil
2. 11. 2021 22:03
Re: A kde nabijet?
Osobní vztahy nikdy nenahradite neosobním kontaktem. A kšeft dělá osobní vztah, na tom se létá nic nemění (jsem technicko-obchodni pracovník). Je to obrovský rozdíl, jednat na dálku a osobně. Ať už o cenách, potřebách, nebo technických řešeních. Používám samozřejmě oba způsoby.
Avatar - Ondore
2. 11. 2021 21:43
Re: A kde nabijet?
Počkaj, celá cesta je 400 km, alebo robíš dokopy 800 km na otočku? Pretože to prvé by si dával v pohode, stačí do programu zaradiť obed vo vhodne umiestnenej lokalite s nabíjačkou. Ak nebodaj naháňaš čas a robíš 800 kilákov na otočku, tak by som zostal pri spaľováku, ale takých frajerov u nás zase toľko nejazdí.
Avatar - Josef-Kratochvil
2. 11. 2021 22:14
Re: A kde nabijet?
Ty vzdálenosti jsou jedna cesta. Takže ano, dělám běžně přes 500km na otočku. Těch 800 několikrát ročně. Typický před Vánoci najezdim za 3 týdny i 7000 km s tím, že pak navazuje jedno jednání na druhé a čekat na stojan plus nabíjení si nemůžu dovolit. Když nabíju za 20 minut na DÁLNIČNÍCH 250km tak je to ještě ok, ale kolik těch nabíječek s dostatečným připojením je... (plná stanice aut znamená ztrátu výkonu). Obědy buď s klienty, nebo jen něco do ruky. Když potřebuješ najet takové kilometry a ještě máš jednání, tak jsi rád, že nemusíš dlouho stát. V neposlední řadě mužů dojet i na stavbu, kde jsem sice půl dne, ale nenabijes nic. Nicméně pak mě už netrápí, že bych se zpátky zdržel. O tom ale píšu - není to jen o veřejných nabíječkách.
Avatar - Ondore
2. 11. 2021 22:49
Re: A kde nabijet?
80.000 km ročne je už slušná porcia! EV sa na takéto použitie zatiaľ nechytá, ročne by si trávil cca 300 hodín na nabíjačkách, to naozaj nedáva zmysel.
Avatar - Josef-Kratochvil
2. 11. 2021 23:09
Re: A kde nabijet?
Píšu před Vánoci, ne každý měsíc. Ročně je to ca 40, někdy víc, s koronou míň. Elektro bych bral hned, ale nemůžu trávit nabíjením hodinu denně a nechci jezdit po dálnici stovkou, abych dobíjet nemusel.
Avatar - Ondore
2. 11. 2021 23:18
Re: A kde nabijet?
Chápem, rozumiem. Ešte tu ten čas nie je, ale predpokladám, že nepotrvá veľa rokov a vývoj a konkurencia prinesie autá, ktoré to dajú v pohode. Plus tebou spomínaná infraštruktúra, nemôžeme chcieť naraz to, čo klasické automobilky budovali 140 rokov.
Avatar - Amaterasu
2. 11. 2021 23:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
2. 11. 2021 21:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Josef-Kratochvil
2. 11. 2021 22:25
Re: A kde nabijet?
Mňo, zůstaneme nohama na zemi, že? Jezdím teď v prasaku, dřív Accordech. Ne v Skovym medvědů a pod. Takže se bavíme o autu typu id4.
Proud mám zatím dobrý, takže na čůrání fakt nepotřebuju půl hodiny. Na obědy při služebkach nechodim, koupím si něco do ruky.
Avatar - Amaterasu
2. 11. 2021 23:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Josef-Kratochvil
3. 11. 2021 07:03
Re: A kde nabijet?
Od začátku píšu o množství rychlonabíječek a článek je o emisí nových aut, což jsou především služební auta. Vždyť by je ani nebylo kde po cestě nabíjet a žádná centrální koncepce, podpora ze strany státu, neexistuje. Navíc si uvědom, že nákladem zaměstnavatele je i ta doba strávená nabíjením, nebo čekáním na nabíječku, a hned jsou náklady výrazně výš. Takže to "zatím" je, že "zatím" se pokračuje se spalováky.
Dávat sem odkazy na auta za víc jak 3 mega chce mít dlouhý vedení a žít mimo realitu.
Není to extrém. Je to realita spousty obchodníků a techniků, kde je 40t za rok normální. Exterém je 80t. Podívej se na inzerci Passatů 2015-2016, co tam najdeš za nájezdy. A to jich tam bude řada stočených.
3. 11. 2021 08:33
Re: A kde nabijet?
U nás Andrej zpomalil obměnu víš proč? Aby lidi měli vůbec čím jezdit. Protože chlapečku, nový EV auta za mega si běžný lidi kupovat nepůjdou ;-)
4. 11. 2021 09:09
Re: A kde nabijet?
Aktuálně je zadání neblíže Tesla 3 LR, další kandidáti příjdou příští rok 2022 :-!
https://ev-database.org/…le-longest-range
Avatar - Josef-Kratochvil
4. 11. 2021 22:30
Re: A kde nabijet?
Zadání je jasný. Vybudovat kvalitní infrastrukturu a nabíječky min. 350kw jak na dálnicích, tak u silnic první třídy. Pak se bude elektro do fleetu kupovat častěji.
Avatar - Emel
2. 11. 2021 22:54
Re: A kde nabijet?
Inu... mám čísla za 2020 a to bylo v ČR registrováno 7.103 osobních elektromobilů... z celkového počtu 6,13 milionu osobních aut. Pokud by se z toho měla stát masovější věc, tak bude potřeba víc dobíjecích míst, ne že jsou v nákupáku čtyři stojany. Stejně tak to bude nápor na distribuční soustavu.
Jasně, nějakej podíl pokryje dobíjení doma v garáži, ale většina národa žije v bytech a zdaleka ne všude se dá dobíjet.
Samozřejmě se lidem dá říct, že prostě auto mít nebudou... což ovšem politicky není moc populární... budou si ho půjčovat, nebo se bude autonomně parkovat do dobíjecích domů poté, co majitele odveze před dveře... vymyslet se toho dá spousta, ale něco z toho se bude muset i realizovat.
Víš co je problém... nejsou to nový auta na benzín, jsou to starý auta v dezolátním stavu. A podle mě se přesně směřuje k polovičatému řešení - na oko budou klesat emise nově prodaných aut, ale na silnicích bude vesele růst průměrný věk ojetin, protože ty budou jedinou šancí pro většinu populace na ekonomicky přijatelnou mobilitu.
Avatar - Josef-Kratochvil
2. 11. 2021 23:12
Re: A kde nabijet?
Jak kdybych to psal sám. :yes:
Avatar - Amaterasu
2. 11. 2021 23:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Josef-Kratochvil
2. 11. 2021 23:36
Re: A kde nabijet?
Nebo ty máš klapky na očích.
Avatar - Amaterasu
2. 11. 2021 23:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Josef-Kratochvil
3. 11. 2021 07:19
Re: A kde nabijet?
Tak pro dlouhé vedení:
"Pokud by se z toho měla stát masovější věc, tak bude potřeba víc dobíjecích míst, ne že jsou v nákupáku čtyři stojany."
Což je fakt a dělá se pro to málo. O tom je od začátku řeč. 1120 míst, údaj ze září. Z toho rychlonabíjecí je jen pár procent.
"Samozřejmě se lidem dá říct, že prostě auto mít nebudou... což ovšem politicky není moc populární..." Ano, řada lidí prostě na drahé elektro mít nebude, nebude ho ani mít kde v klidu dobíjet a vlastnictví automobilu nebude standard, jako dnes. Žádných 40mld aut se měnit nebude, výroba značně poklesne a bude jich míň.
"nejsou to nový auta na benzín, jsou to starý auta v dezolátním stavu. A podle mě se přesně směřuje k polovičatému řešení - na oko budou klesat emise nově prodaných aut, ale na silnicích bude vesele růst průměrný věk ojetin" a přesně k tomu to v následujících letech dospěje. Což je těch tvých 40 let. Nicméně za 40 let budou na benzín tak možná veteráni a v Evropě už čerpacích stanic bude jak šafránu.

Jsou to konstatování. A abych se vrátil na začátek - nekoupím do firmy eleauto, když nebudu mít jistotu, že jej bez problému rychle nabiju na každé dálnici a státovce. Což prostě dnes v ČR není realita.
Avatar - Amaterasu
3. 11. 2021 08:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Josef-Kratochvil
3. 11. 2021 08:53
Re: A kde nabijet?
1) přestaň psát jak trotl s tím CapsLockem. Fakt se to čte blbě.
2) opravdu si myslíš, že Fiala najede nějakou formu podpory pro rychlodobíjecí stanice? Když už se nám změní premiér.
3) samozřejmě že musíme přestat spalovat a to nejen ropu, ale i uhlí a změnit nakládání s prvotními surovinami celkově. Vidíš ale někde, herdek, rozpor s tím, co píšeme? Nejsou dobíjecí stanice a vybudovat je není úkol na půl roku, ani na rok či dva. A nedělá se nic podstatného, aby se to zlepšilo. Mlho. Když začneš u nás překotně prodávat eleauta do flleetu, tak stávající síť dobíjecích stanic to neunese a nové - především ty rychlonabíjecí, protože jinak si lze nabít přes noc kdekoliv - se budují pomalu a nelze je umísti všude bez nákladných úprav rozvodné sítě.
Avatar - Amaterasu
3. 11. 2021 09:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Josef-Kratochvil
3. 11. 2021 09:22
Re: A kde nabijet?
ad1) to mi připomíná básníky - "na čem bazíruje profesor 1 je červeně, na čem profesor 2 je zeleně a třetí modře. No jo, ale tady je podtrženo skoro všechno ..." Faktem zůstává, že tvoje sdělení se blbě čte a ty vypadáš jak troll, protože "zdůrazňuješ" heslovitě, nikoliv sdělení. A sdělení se zdůrazňují vykřičníkem v celých větách.
ad2) takže to není o jednom premiérovi
ad3) na tom nemá zájem většina lidí, protože to znamená snížení životní úrovně.
A pleteš si zdroje (tvůj Temelín navíc) a infrastrukturu (to je ta rozvodná síť, tj ne jen "dráty", ale i stanice po cestě)
Avatar - Amaterasu
3. 11. 2021 09:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
3. 11. 2021 09:58
Re: A kde nabijet?
snížení životní úrovně bude kvůli Green dealu a zeleným bolševikům.
3. 11. 2021 08:35
Re: A kde nabijet?
Ještě nám řekni proč se to musí urychleně udělat ta obměna? ;-)
Avatar - Amaterasu
3. 11. 2021 08:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 11. 2021 08:42
Re: A kde nabijet?
Ropa ani zdaleka nedochází a plynu máme hodně přes 200 let, takže jaký další argument tam máš dál ty autistickej joudo?
Avatar - Amaterasu
3. 11. 2021 08:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
3. 11. 2021 08:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 11. 2021 09:35
Re: A kde nabijet?
Ty a chytřejší. To je vtip dne :D :D :D :yes:
Avatar - Ondore
3. 11. 2021 01:19
Re: A kde nabijet?
Toto je téma na poriadne dlhú sériu článkov.
- Nie som si istý, že spaľováky budú aj do budúcna tou lacnejšou alternatívou. Od r. 2010 klesla cena batérií o 90 %, ak klesne o 70 % do r. 2030, tak nebude problém vyrobiť BEV B segmentu v cene 8-15.000 € (v závislosti na veľkosti batérie).
- Tankovanie / nabíjanie - priemerné auto dá ročne 20.000 km a jazdí cca 300 hodín ročne. V ČR odhadujem počet tankovacích stojanov na cca 30.000. EV môžeš nabíjať malým výkonom kým stojí (čiže priemerne cez 23 hodín denne). Čisto teoreticky by na 6 mil. BEV stačilo 300.000 nabíjačiek + sieť rýchlonabíjačiek, v praxi to bude samozrejme viac. Stále hovoríme o zásuvkách NN do 10 kW, takže nič, čo by nezapojil bežný elektrikár.
Ja by som sa elektrickej budúcnosti nebál...
Avatar - Emel
3. 11. 2021 07:37
Re: A kde nabijet?
Cena baterií klesla, cena aut na baterie ale ne... Leaf stál v roce 2011 750t.
Že do budoucna nebudou spalováky lacinější alternativou je pravda... protože se zakážou a ještě před tím se budou všemožně omezovat a pokutovat. Aspoň teda ty nově prodané. Teorie dobrá, ale praxe? Budou stojany na sídlišti a někdo bude chodit a přepojovat kabel od již nabitých na ještě nenabité?
Já se taky nebojím, já mám domek s garáží a když na to přijde, tak tam ten wallbox dám a EV za mega koupím. Ale řešení pro masy to zatím není, to se teprve bude muset najít...
Avatar - Amaterasu
3. 11. 2021 08:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
3. 11. 2021 09:57
Re: A kde nabijet?
Jak může klesat cena nečeho, kkde se zdažují všechny suroviny, zdražuje se přeprava, zdražuje se práce a nejsou lidi :-) :-) :-)
Avatar - Ondore
3. 11. 2021 10:20
Re: A kde nabijet?
Máme dve možnosti - buď sa pokúsime aspoň o nejakú normálnu debatu a pokúsime sa aspoň o nejakú objektivitu, alebo to zoberieme hejterskou cestou.
Ten Leaf je dobrý príklad. Vážne chceme dať rovnítko medzi model roku 2011 s batériou 24 kW a dojazdom okolo 115 km s dnešným Leafom? Za rovnakú cenu máš dnes zásadne lepšie auto vo všetkých parametroch.
"někdo bude chodit a přepojovat kabel od již nabitých na ještě nenabité?" - ďalší "konštruktívny" argument, má zmysel na to vôbec reagovať?
Ale môžeme zostať aj v rovine fabulácií a flame, ak chceš. Odkiaľ sa podľa Teba proti EV berie táto antiVWlna? :-)
Avatar - Emel
3. 11. 2021 10:35
Re: A kde nabijet?
Hned na začátek - já nejsem nějak extra anti-EV, já jsem s EV smířený... už jsme se rozhodli a ono to půjde - bude to muset jít. Pokud ti to přijde jako hate, tak je mi líto... já to tak nevidím.
Leaf - jasně, toho jsem si vědomý... ale pokud říkáme, že ceny baterií za tu dobu klesly o 90% a baterie jsou na EV to nejdražší... tak pokles cen EV aut tomu neodpovídá. A to si ještě vezmi, že za jedno prodané EV teď automobilka získá emisní odpustky v hodnotě třeba 400tKč.
S tím kabelem - no a jak si to představuješ? Pokud na sídlišti uděláš třeba pět kabelů z lampy veřejného osvětlení... tak typický uživatel přijede večer z práce, píchne auto na sloup... a nechá ho tam píchnuté až do doby, než s ním znovu pojede, bez ohledu na to, jestli už je nabité nebo ne. Pokud říkáš, že auto je 23h za den mimo provoz a může se nabíjet a tedy stačí těch nabíječek méně, tak ale musíš vyřešit i to přepojování, ne? Jinak ten "pooling" nebude fungovat.
Odkud se bere anti-EV vlna - podle mě od těch ne úplně bohatých, kteří chápou, že logickým důsledkem ekovlny bude omezení dostupnosti osobní dopravy... a vidí v tom ohrožení svého standardu.
Avatar - Ondore
3. 11. 2021 10:58
Re: A kde nabijet?
Na začiatok - ja viem, rozhodne patríš medzi tých, s ktorými je normálna diskusia možná, ale tamtie argumenty... povedzme si, že nepatria medzi racionálne.
Leaf bol jeden z prvých použiteľných EV (ja mám v hlave prvú cenovku 900.000, ale možno máš pravdu Ty), dnes za podobný peniaz kúpiš auto s 2-3x väčším dojazdom (60 kW), väčším výkonom, lepšou výbavou. Ak tu v roku 2030 budeme mať 2-3x lepšie autá za rovnakú cenu, tak to bude viac ako porovnateľné s tým, čo je na cestách teraz + kopec výhod k tomu. Prečo toto niekto odmieta nepochopím. Batéria je na EV najdrahšia, ale netvorí 100 % jeho ceny. Preto logicky nečakajme, že budú EV za desatinu, ale mnou naznačených "okolo 12.000 €" považujem za dosiahnuteľných o spomenutých 10 rokov. A s parametrami, ktoré ten prvý Leaf strčia do vrecka.
Kábel - zbytočné strašenie, zbytočná diskusia, EV tu nenaskáču zo dňa na deň. Ja som len chcel poukázať na to, že 90 % budúcich majiteľov EV môže primárne fungovať v režime, kedy si auto napichnú raz za týždeň na nabíjačku. Či sa nabije za hodinu čo bude v supermarkete/kine/na obede, alebo niekto zavedie režim a povie, že pre bežné jazdenie máš nabíjať v tie dni, ktorými končí Tvoja ŠPZ je irelevantné, tam nie sme, ale je to riešiteľné. Na letiskách v Nórsku si môžeš pripojiť EV a bez ohľadu na to, či potrebuješ dobiť 10 alebo 80 kWh, systém pre rozloženia záťaže to dokáže bez preťaženia siete.
Doplnené: antiEV vlna - ja naopak verím, že zvýšenie cien je dočasné, ale v dlhodobom horizonte to bude presne naopak, pokles celkových nákladov na osobnú dopravu.
Avatar - Emel
3. 11. 2021 11:31
Re: A kde nabijet?
Tady máš cenu Leafu u nás.
https://www.autorevue.cz/…-si-750-000-kc_2

Z mého pohledu cena EV za těch 10 let moc neklesla. Dneska sice koupíš Dacii Spring za 450, ale je to na kost ohlodané... 33kW, švihadla vzadu, 14", 26kWh baterka. Můj dojem je, že pod milion pořád dneska nic, co by se dalo pro rodinu nějak normálně použít, nekoupíš... a to bych po deseti letech já osobně čekal větší posun, i vzhledem k podpoře 400t na jedno auto formou emisních kreditů. Je možný, že si prostě automobilky mastí kapsy a rostoucí konkurence je donutí během dalších pár let dramaticky zlevnit... uvidíme, ale zatím se to neděje.

Kabely, dobíjení atd. - jasně, nějak to řešitelné je. Můj dojem je, že zákonodárci nemají žádný reálný plán a jen utahují šrouby a čekají co se bude dít... bez pochopení toho, jak funguje život běžných lidí mimo Brusel (a Prahu). Ale - vláda vládne a ne všem se to líbí, když těch lidi naštvou moc tak přijde jiná vláda... nic nového.
Avatar - Ondore
3. 11. 2021 11:44
Re: A kde nabijet?
Súhlas :yes:
Osobne si myslím, že naše názory sú v skutočnosti veľmi podobné, len ja hľadím do budúcnosti s väčším optimizmom ;-) To bude asi tým, že moje primárne vzdelanie je elektro a tak buď na to pozerám inak (mnohé problémy s EV sú podľa mňa nafúknuté a ľahko riešiteľné), alebo mám len dlhé vedenie a o desať rokov sa vyplnia slová anti-EV :-)
Avatar - Emel
3. 11. 2021 12:52
Re: A kde nabijet?
Asi jo, asi nejsme tak daleko.
Za deset let... pokud je průměrné stáří aut v ČR 15,5 let a roste, tak jsou podle mě dvě hlavní možnosti, jak to tu na silnicích může za těch deset let vypadat:
1) Pořád bude průměrný věk 15+ let, tj. v roce 2031 bude průměrné auto z roku 2016, tj. nějaká Euro 5 Octavia 3... a bude rychle růst podíl EV na trhu nových aut a postupně se budou dostávat i na trh ojetin.
2) Vláda si důsledně došlápne na stará auta a pokusí se je dostat ze silnic pryč a/nebo lidem jejich užívání co nejvíc zkomplikovat... minimálně tím, že začnou reálně fungovat STK, jako úřad a ne jako firma, kde je potřeba potěšit zákazníka :-)

Osobně tipuju variantu 1. Naštěstí je to průměr podle registrace a ne podle najetých kilometrů... většinu kilometrů najezdí firemní auta do 5 let stáří, tak třeba to bude stačit.
Avatar - Ondore
3. 11. 2021 13:26
Re: A kde nabijet?
Tiež tipujem jednotku s dodatkom, že 10 rokov je dlhá doba, zrýchli sa inflácia, porastú ceny, príde kríza, prídu dotácie a skrátka všetko, čo sme tu už mali s ICE, len to bude určené pre BEV a vo väčšom merítku.
Rovnako tipujem nástup šmejdových BEV z ROC s cenou pod 10k, ktoré budú mať ale krátku životnosť a prinesú kopec odpadu. No a potom snáď príde nejaká rozumná konsolidácia trhu a kroky jednotlivých vlád, ktoré budú dávať zmysel, len to tu už nebudem :-)
4. 11. 2021 09:20
Re: A kde nabijet?
Dá se sehnat pod 900k aktuálně např. Kia eNiro 64kWh, což už je velmi použitelné auto pro rodinu :-! "https://carvago.com/…cs/auta/kia/niro?…"
Avatar - Emel
4. 11. 2021 14:49
Re: A kde nabijet?
Pokud mluvíme o cenách typu 450 u Dacie atd., tak to jsou ceníkovky za nový auto v ČR... ne ceny předváděček někde v Polsku. Ceníková cena toho Nira je 1,2M. Jinak jo, jsou tam zajímavý kousky...
4. 11. 2021 01:33
Re: A kde nabijet?
Tak to bych určitě nedělal. On ti totiž ten zkratowůz může při nabíjení zahořet a zapálí ti pak i ten barák! :-O in
3. 11. 2021 08:34
Re: A kde nabijet?
Naprosto přesně vystiženo :yes:
Avatar - Amaterasu
3. 11. 2021 08:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - WinDiesel
2. 11. 2021 21:22
Re: A kde nabijet?
Jo brzy budou nabíječky v každém JZD !!!!!!! A přijdou ještě světlejší zítřky !!!
Avatar - Amaterasu
2. 11. 2021 23:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 11. 2021 08:38
Re: A kde nabijet?
Aneb když jsi v koncích a nevíš co napsat, tak vytasíš blábol. Počítám, že náš oblíbený troll ANEMÁTERASU si zase letos vyfasuje cenu za nejvíce napsaných příspěvků jako každý rok, že?
Avatar - Roman Horký
2. 11. 2021 19:39
A japato?
Vždyť nová auta plní úžasné flotilove limity a nebo bylo za ně zaplaceno výpalné soudruhům do brusele. Tak v čem je problém? Co to je jako za klauniadu takový žebříček?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - kari.laz
2. 11. 2021 20:11
A doufám, že to takhle dlouho zůstane
Bez dotací, s výběrem aut, normální auta v provozu. Svět aut tu je víc v pořádku, než ve zbytku Evropy.
Článek je jen obyčejná elektropropaganda, aby se někdo chytil.
Rozbalit vlákno
6
2. 11. 2021 20:21
Re: A doufám, že to takhle dlouho zůstane
Přesně! :-) :yes:
Avatar - WinDiesel
2. 11. 2021 21:25
Re: A doufám, že to takhle dlouho zůstane
Stejně to v DE nakupují jako hračku= 2. auto do rodiny. Těch co mají jen e-zkrat a nic jiného je minimální minimum.
Opět se vracíme zpět = elektrozkraty si mohou koupit pouze bohatší soukmenovci.
A ti chudší jim na to vydělávají.
Ale Helmuti jsou ovce které drží dokud nejsou úplně ostříhány. A za svým vůdcem vždy až do konečného sebezničení.

Němci mají podle znalců jasno: všechno vždy dělají nejlépe. :-[] :-[] :-[]
Avatar - rohYpnol
2. 11. 2021 23:31
Re: A doufám, že to takhle dlouho zůstane
Ano. Nikdo nedokáže vytvořit takové megaprůsery jako Helmuti. I když Norsko, Nizozemí, Britové a hlavně Žabožrouti silně šlapou na paty. Ale co čekat za vytříbenost od národu, který vesměs ani neví kde je ČR a který si vytvoří no go zóny v TOP lokalitách země...
Avatar - Amaterasu
2. 11. 2021 23:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
3. 11. 2021 09:55
Re: A doufám, že to takhle dlouho zůstane
Helmut může za všechny tragédie Evropy za posledních 200 let včetně nástupu ruských bolševiků k moci. To jsou holá fakt, to nemáš šanci okecat a vítě i dítě v mateřský školce :-) :-)
Avatar - rohYpnol
3. 11. 2021 10:07
Re: A doufám, že to takhle dlouho zůstane
Smutné je, že to ví i každý Helmut...

Možná ale právě to je jeden z důvodů jejich současného selhávání. Místo nacionalismu nyní obrátili o 180 stupňů a měli pocit, že svět spasí multikulturalismem, což vedlo k islamizaci Německa.

Žabožrouti dojeli na svoji lenost, kdy si mysleli, že makat za ně budou afričané. Jenže zapomněli, že afričané jsou ještě větší nemakačenka jak žabožrouti :D
Avatar - Amaterasu
2. 11. 2021 23:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 11. 2021 01:28
Re: Další zprávy z oblasti nucené elektrodebility
Toto medium rozhodně neupřednostňuji, ale ten uvedený článek je mimořádně výstižný! :-)
Avatar - rohYpnol
3. 11. 2021 09:59
Re: Další zprávy z oblasti nucené elektrodebility
Přesně tak. Opět se používá jen totalitní praktika - "Tohle napsaly parlamentní listy, tak to musí být lež...". Místo toho, aby se někdo zabýval obsahem, jestli odpovídá nebo ne.
3. 11. 2021 10:03
Re: Další zprávy z oblasti nucené elektrodebility
To není o totalitních praktikách, ale o schopnosti posuzovat věrohodnost informací.

Jinak v tom článku je s pohledu dlouhodobého vývoje názoru autora na EV cítit jasný posun k EV.

Jde o známou dvojci odpůrcu EV - Macek/Morkus.
Avatar - Barrichello
3. 11. 2021 12:58
Re: Další zprávy z oblasti nucené elektrodebility
Pozdravuje vás Ševčík, to je ekonomů co s vámi neosuhlasí
https://cnn.iprima.cz/…-za-lenina-36925

Kovanda, Ševčík, Páral, Křeček atd
3. 11. 2021 07:24
Re: Další zprávy z oblasti nucené elektrodebility
Alebo ukážka z Areseho debility. Odpad v článkoch, odpad v hlave. Nepoučiteľný.
Avatar - rohYpnol
3. 11. 2021 10:02
Re: Další zprávy z oblasti nucené elektrodebility
Klasika. Nikdo z vác nevyvrátí ani čárku z toho co je v článcích napsané. Jen nálepkujete. Tohle napsal ten, tak to je blbost... Jen samé totalitní praktiky :no: :no: :no:
3. 11. 2021 10:05
Re: Další zprávy z oblasti nucené elektrodebility
A kde konkrétně chceš začít s vyvracením? Třeba že započítává do svého posouzení EV jen emise CO2?
Avatar - Barrichello
2. 11. 2021 20:33
Nefungující Agitka
bez dotací to stále nikdo nekupuje, ani plakátový sen místních elektrosektařů a zelených bolševiků - Teslu :-) :-) :-)

Smůla co
Rozbalit vlákno
22
Avatar - WinDiesel
2. 11. 2021 21:27
Re: Nefungující Agitka
ale co, na firmu jim odečtou DPH !!! :-[] :-[] :-[] :-[]
Avatar - Emel
2. 11. 2021 23:47
Re: Nefungující Agitka
Jak se to vezme. Dotace budou, pokuty budou, ev taky budou. Smůlu budou mít ti, co se jim to nelíbí...
(nehodnotím, jen konstatuji)
Avatar - Amaterasu
2. 11. 2021 23:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 11. 2021 01:25
Re: Nefungující Agitka
Nebude ropa? :-[] Tak to slýcháme od jistých "odborníků" již od 60. let! :-[]
Avatar - lyon667
3. 11. 2021 08:44
Re: Nefungující Agitka
Hmmm, takže závislost na ruské ropě a plynu vyřešíš tím, že přejdeš na baterie z těžce dostupného kobaltu a ruského hliníku a niklu. Gratuluji k ženiálnímu taktickému obratu o 360°. :-)
Avatar - Amaterasu
3. 11. 2021 08:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
3. 11. 2021 09:35
Re: Nefungující Agitka
a ještě závislost na chipech z Taiwanu, Číny a Korey + na Fv panelech a baterkách, nabíječkách atd

A hlavně na všech asijských továrnách, nebot zde se UŽ SKORO NIC NEVYRABI!!!

Fakt velká změna :-)
3. 11. 2021 09:42
Re: Nefungující Agitka
Jen taková malá úvaha. Když to stáhneš na menší měřítko. Má se ve firmě ekonomicky líp ten co dokáže vymyslet produkt, organizovat práci, sehnat materiál a zákazníky a nebo ten co to "jen" vše rukama dá dohromady?
Avatar - Barrichello
3. 11. 2021 09:49
Re: Nefungující Agitka
Když tomu co to organizuje nepřijde do práce ten co to dělá rukama nebo u oznámí, že od pondělí dělá místo za 150 na hodinu za 260 a nebude kde vzít náhrada, bude to mít ten co to všechno organizuje asi dost težký vid.

Firmo :-)

Pořád nechápeš, jak Vás má čína, Rusko, a zbytek Asie dokonale v histi. Naprosto dokonalí rukojmí zcela závislý na to CO TI SEM POSLOU a ZA KOLIK :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
A jak vidíš, posílaj sem toho čím dál méně za čím dál větší ceny a bude se to stupnovat.
3. 11. 2021 09:59
Re: Nefungující Agitka
A koho je víc? Těch co dokáží produkt vymyslet a prodat a nebo těch co montují? A jak si vedou po ekonomické stránce?
Avatar - Barrichello
3. 11. 2021 10:04
Re: Nefungující Agitka
Čína si vede velmi dobře a rusko díky současným cenám plynu ropy a dalších surovin krásně zalátá díry v rozpočtu a navíc je zcela samostatné, jsou si schopni vyrobit od špendlíku po lokomotivu přes dopraviní letadlo.
Všechno sami, vlastní motory atd

A mnou si ruce a těší se na studenou zimu v Evropě, protože to se napakují jako už hodně dlouho ne :-) :-)
3. 11. 2021 10:07
Re: Nefungující Agitka
Mám chápat tvůj odklon od tématu jako tvou neschopnost argumentovat?
Avatar - Barrichello
3. 11. 2021 10:11
Re: Nefungující Agitka
A další problém máte, že Evropě masivně sílí hlasy po jádru a výstavbě dalších nových rektorů. A nevypínání těch současných.

Celé se Vám to začíná hroutit, kolos na hliněných nohou - EU se rozpadá kousek po kousku.
https://atominfo.cz/…lnem-financovan/
https://www.peak.cz/…ove-hlasy/31061/
Avatar - Barrichello
3. 11. 2021 10:07
Re: Nefungující Agitka
Jinak máte docela problém, není vítr. A NEBUDE!!!
https://www.tydenikhrot.cz/…vropa-ma-problem

:-) :-) :-) :-)

Kdy Vám konečně dojde, že orientace na ZCELA NESTABILNI ZDROJE Energie a ZCELA ZAVISLE na VYKYVECH POCASI je cesta do pekel a naprostá demagoická utopie na úrovni stalinistických pavědců :-) :-) :-)
3. 11. 2021 09:12
Re: Nefungující Agitka
Tak je snad rozdíl mezi tím jednorázově vyrobit recyklovatelnou baterii a tím znova a znov apálit ropu.
Avatar - Barrichello
3. 11. 2021 09:30
Re: Nefungující Agitka
Myslím že budou mít problém ufinancovat větrníky, vodík, nabíječky, migranty a žebračenky na elektriku pro ty chudé a pokud jim je nedaj, tak vylezou na ulici a budou se dít věci.

:-) :-) :-)
Avatar - Emel
3. 11. 2021 10:37
Re: Nefungující Agitka
Třeba. Jenže už se rozhodli a pokud budou mít takový problém, tak natisknou Eura... a zajde to tak daleko, že nebude cesta zpátky.
Avatar - Barrichello
3. 11. 2021 11:03
Re: Nefungující Agitka
zajde to až k rozpadu a vystupování dalších států z EU :-)
Avatar - Emel
3. 11. 2021 13:27
Re: Nefungující Agitka
Jedna z věcí co mě potěšila na volbách je absolutní propad Trikolory s jejím plánem na vystoupení z EU. My Unii nutně potřebujeme... možná trošku jinou než máme, ale potřebujeme.
Avatar - Barrichello
3. 11. 2021 13:46
Re: Nefungující Agitka
Tak největší strana, která chce vystoupení z EU je SPD a ta tam pořád je :-)
Avatar - Emel
3. 11. 2021 14:15
Re: Nefungující Agitka
No jo no, to už by bylo moc štěstí najednou... :-)
3. 11. 2021 14:27
Re: Nefungující Agitka
Přesně tak! :-O