Tohle je první z řad ID, které mě tvarově přináší pozitivní pocit. Marketingové nerozumím opět falešné hře na coupé, ale ro není problémem auta. Nicméně celkově bych to označil za takovou škaredší obdobu Arkany.
Auto má tak z mé jedinou vadu - je to EV se vším, co s tím koncern spojuje. Tj. mizerný interiér, mizerný infotainment, mizerná ergonomie, mizerná hmotnost, mizerné využití prostoru. Mizerný dojezd, mizerná maximálka, mizerná užitná hmotnost.
Stát rozdal peníze na dluh. Přidal důchodcům, a učitelům a ve výsledku se máme všichni hůř.
Už celosvětové faktory by byly dost náročné vstřebat. Babiš ale tyto dopady doslova znásobil. Ale nejen Babiš. To že Češi jsou neschopní se naočkovat a nejsou schopni dodržovat elementární jednoduchá pravidla, znamená jediné - budeme všichni draze za toto platit. Opět nám klesne životní úroveň o to víc. Ale ne kvůli covidu. Ale kvůli přístupu Čechů ke covidu :-!
Tihle šmejdi nás zavřou v okresech a po deváté můžeš ven tak maximálně vyvenčit čokla na škrabák. A oni se pak scházejí po zavřených restauracích a hotelech a dělají zabijačky. Sorry jako Done, ale těmhle procenta zvyšovat nehodlám. Jako velký zastánce očkování slibuju, že půjdu hned devátého.
Jenže ty pravidla nedodržuješ pro tyto šmejdy, kteří se chovají, jako hovada, ale pro sebe, svou rodinu, kamarády, okolí, protože se všichni na Covid oddělení nevejdeme a ti , co to pak potřebují skapou venku! A to se nebavím o zdravotnících, kteří ty odpírače potom ládují kyslíkem.:(
Hele, asi jsem se moc nesnažil, protože jsem ještě nikoho nezabil. Covida jsem měl 2x, nosím čisté respoše, testy si platím sám, nejsem riziková skupina. Do nemocnice chodím jen na návštěvy.
A co chceš dělat jiného? Mým cílem není škodit a zabíjet babičky. Mým cílem je těm zm*dům ve vládě to jen tak nedát. Těmhle fakt ne. Naštěstí už jen 5 dnů.
Žádný green deal nebude. Lehké demo jsme si vyzkoušeli právě teď a víme, že Rusko s náma bude hrát hru "teplá voda, studená voda". Bez jádra je celá EU v pasti.
Design všech I.D. mi přijde "žemloidní". Tady je to patrné hlavně z profilu. Taková autíčka jezdí v seriálech na které se díve můj 6letý syn. To je výsledek kombinace kastle SUV kupé a I.D. designu. Ale beru, že je to věc hodně subjektivní. Za mě :no:
Tak ti nevím, mě se ten design celé řady iD nelíbí. Ocucaný bonbon, takový jalový, nezajímavý a na první pohled laciný auto (ač cenovka je iD řady převysoká). Prostě ne… :no:
Běžná cena levného bydlení 3-4 M mimo Prahu. Do hodiny cesty do prace. Běžná cena malého vozu 0,3 M. Fiesta. Běžná cena rodinného vozu 0,8 Kona. Průměrný plat jak kdo, přitom většina na průměrný plat nedosahuje...
Pod kolika účty se vlastně přihlašuješ? Na hybrid cz je jeden takový, který tohle píše jak přes kopírák, což asi náhoda nebude, což? Podle toho jak často některý tvůj nick něco plodí, tak se nedivím, že si stěžuješ. Místo aby jsi makal, tak mudruješ, proč to nemít.
A já tiše naivně nebo spíš platonicky doufal, že tahle rychlonabíjecí 800V šílenost nakonec nepřijde a dostaneme se na max 250 kW :-( Co se pak bude dít z přenosovou sítí... no potěš koště.
To je to nejdulezitejsi. Nabijet doma nebo v praci. :yes:
Staci mit jednu z moznosti a nemas problem...
Resp. spousta lidi (zdravim Xylo) pak na verejne nabijecky vubec nemusi.
Připojení na tři fáze (3x 230/400V) je typický příklad, kdy při proudu 32A na fázi lze nabíjet plným výkonem 22kW. Když to bude připojené jednofázově, tak max. výkon nabíjení bude kolem 7kW (při 32A). Tři fáze jsou výhodnější i pokud nepotřebujete plný výkon, díky nižšímu proudu na fázi nebudete tolik zatěžovat el. rozvod.
Zdravím Done Vito ;-) . Psal tu Elzyx, že zatím nemá doma 400V a tak připojuje Teslu k 230V okamžitě jakmile dorazí domů (i když jí asi nedá dost času, aby si dobila na 100 %). Já osobně pokud bych měl auto s větší baterkou, tak bych to asi řešil připojením na normální 400V zásuvku. Možná mám blbé informace, ale pořád se snažím nabíjet co nejmenším výkonem (i za cenu delší doby) a nenechávat baterce jenom "přicucnout" po drobtech. Moje normální nabíjení je od 10-20 % do 100 %, protože si myslím, že nějaká počet cyklů ta moje baterka vydrží a ten není neomezený. Poměrně dost mě potěšil test 10-leté ojetiny Leafu zde https://cnn.iprima.cz/…ro-i-proti-36930 .
Když už musíš mít elektrozkrat, tvůj přístup je správný, nabíjet pomalu.
V baterii probíhají reverzibilní chemické procesy.
Je to stejné jako když dýcháme. Když běžíme, vytváří se kyselina mléčná, a po určité době se jí musíme zbavit, jinak svalům dojde energie. Jo, odbourávání se dá natrénovat. To se ovšem u EZ nedá. Čím rychleji se nabíjí, tím víc zůstává reziduí, které nakonec způsobí snižování kapacity baterie.
Vůbec nechápu proč tak strašně tlačí rychlonabíjení, když přímo ničí baterii a snižuje její kapacitu.
Navíc se zvyšuje riziko zahoření.
Tak 400 V nemají jen dvoupokojové byty a hrůzy bez rekonstrukce. Za mě je ,,krabice na zeď ,, úplný nesmysl, proč ty auta nemají v sobě nabíječku, kterou nabodneš ze zásuvky 3x400 V/16 A a máš vystaráno. Nabiješ to doma, na chalupě i u kámoše v garáži.
To je to co píšu. Krabice na zeď neboli Walbox je podle mého názoru pro domácí nabíjení úplný nesmysl. Jestli tomu dobře rozumím, tak 400V/16A má maximální výkon něco přes 11 kW, což je schopné dobít každou "nyní normální baterku" mezi 60kWh a 80kWh za něco mezi 6 až 8 hodin. Moje pomalé dobíjení "chodí" z 230V zásuvky naprosto lineárně - za každou hodinu tu přibude cca 2,2 kWh. Auta v sobě mají různé nabíječky - já mám základní, která pustí do baterky 4,6 kW za hodinu, takže i na nejrychlejší nabíječce by mi to někde na cestě trvalo z 0 % na 100 % skoro 4 hodiny nabít. U Smarta se dá připlatit za 22 kW palubní nabíječku (za příplatek 26 tisíc Kč), pak je to o těch 30-40 minutách dobití na dalších cca 120 kilometrů.
A pritom staci tu baterku pri nabijeni dostatecne chladit a muzes nabijet klidne rychle a nic se nedeje.
Pri tvem prirovnani neco jako kdyz ma clovek kondicku.
To uz je prokazano realnym provozem - kdyz je kvalitni chlazeni je rozdil mezi pomalym a rychlym nabijenim za 7 let asi 1% degradace tj. za 7 let mas degradaci 6% kdyz nabijis skoro vzdy pomalu nebo 7% kdyz nabijis skoro vzdy rychle. To je velice maly rozdil.
3x 400V má prakticky každý byt s elektrickým sporákem. V každám EV je nabíječka, wallbox není nabíječka, ale rozhraní mezi elektrickou sítí a autem. Wallbox komunikuje s nabíječkou v autě nastavuje max. proud, příp. obsahuje časovač spuštění nabíjení, má měření odebraného proudu atp.
Wallbox pouští do nabíječky auta co mu přijde na vstup, tedy typicky střídavé tři fáze, wallbox si lze představit jako inteligentní spínací relé, jsou i sady pro vlastní sestavení "wallboxu" https://www.openevse.com
Určitě nenabíjet na 100%, ideální rozmezí je 20-80% (samozřejmě před delší cestou lze dobít na 100%, ale nenechávat auto stát zbytečně dlouho při plném nabití). Toto doporučení platí pro jakoukoli li-ion baterku (nevybíjet do nuly ani nedobíjet do plna). I max. nabíjecí proud při AC dobíjení je OK, více škodí proudy při DC rychlonabíjení. Leaf je aktuálně asi nejdostupnější použitelný EV, bohužel kapacita baterie je nízká, také poměrně rychle degraduje kvůli absenci termomanagementu. Další komplikace je ChaDeMo nabíjecí port Leafu.
Většinou ráno po nabití někam jedu, takže to nechám doběhnou na 100 % (nebudu kvůli tomu vstávat někdy v noci, abych odpojil kabel ze zásuvky). U EONu jsou většinou stojany s třema kabelama a tam ChaDeMo je.
Limit nabíjení lze nastavit buď v autě (pokud to umožňuje) nebo na wallboxu (pokud to umožňuje). Ano, ChaDeMo (zatím) je, ale možnosti s rekonstrukcemi nabíjecích stojanů ubývá.
Nechápu proč bych to měl omezovat na 80 %, když se baterka dobije na 100 % někdy okolo 4:00 a já v 7:30 vyrazím na cestu, která většinou "požere" nejméně 20 % mé kapacity. ;-)
Už jsem tady psal, z hlediska degradace baterie, není vhodné nabíjet přes 80% pokud to není nezbytné, tj. pokud za svou denní cestu využijete jen 20% můžete nabíjet jen do 60% a cyklovat v ideálním rozsahu 40-60%.
Asi je dobré si uvědomit o jaký vůz jde - Smart ForTwo. Pokud nabiju do 100 %, tak ujedu cca 120 km než mi začne svítit upozornění, že mám nízký stav - tedy pod 20 % kapacity. Pokud bych nabíjel 40 - 60 % pak bych dobíjel po každých 30 km ?? To mému selskému rozumu nějak nejde "pod fousy".
Osobně bych zvolil takový kompromis, abych nedobíjel do plna a zároveň aby dobíjení neomezovalo. Typicky tedy dobíjet při parkování na výchozím místě i cílovém místě. Je výrazně lepší nabíjet vícekrát a méně, než stresovat baterii v plných cyklech 0-100% jednou za čas.
Tlustý kabel. Z mědi. Do auta ti s tím pomůže soused. Ale jestli máš poddimenzovaný přítok, tak to zvládneš sám. Jen si pár dnů počkáš, než se ti to nabije do plna.
Je komické, ako sa v diskusii pod každým elektrickým SUV oplakáva vysoká cena, obmedzený dojazd a neviem čo ešte. Kto na to má, si to kúpi, kto nie a očividne ho to štve, tak sa sem príde vyplakať. Musíte si to kúpiť? Nemusíte, jednoduché.