Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volkswagen ID.5
Volkswagen ID.5
Volkswagen ID.5
Volkswagen ID.5
77
Fotogalerie

Volkswagen doplňuje nabídku o SUV-kupé ID.5. Od ID.4 se neliší jen tvarem

Nejnovějším členem rodiny elektromobilů Volkswagen ID. je SUV-kupé ID.5. Vzniklo na bázi SUV ID.4, od něhož se však v některých ohledech liší.

Volkswagen pokračuje v rozšiřování své čistě elektrické řady ID. Na evropské trhy jako první dorazil kompaktní hatchback ID.3, po němž následovalo kompaktní SUV ID.4. Od něho je nyní odvozena i zatím poslední novinka, SUV kupé ID.5.

"ID.5 je elektrické, sportovní a elegantní. Vstupujeme s ním do zcela nového segmentu trhu," tvrdí o novince Ralf Brandstätter, předseda představenstva značky Volkswagen. Tolik SUV kupé na trhu zatím není, natožpak elektrických. Již brzy se však ID.5 dočká konkurence, a to rovnou z koncernové stáje. Podobně koncipovaná bude také avizovaná Škoda Enyaq iV kupé. V prodeji už navíc je obdobně velké Audi Q4 Sportback e-tron s tím samým technickým základem.

„ID.5 ztělesňuje karosářskou verzi budoucnosti, která je aerodynamická, expresivní, sportovní a díky platformě MEB má krátké převisy,“ říká pak Jozef Kabaň, šéfdesignér značky Volkswagen. Ten zdůrazňuje, že i navzdory dynamickému tvaru karoserie má kabina ID.5 zajišťovat dostatek vnitřního prostoru. Právě silueta znamená lepší aerodynamiku než u výchozí ID.4. Součinitel aerodynamického odporu v závislosti na verzi činí 0,26, zatímco u ID.4 je to 0,28.

S délkou 4.599 mm je novinka o chlup delší než výchozí ID.4, rozvor zůstává na stejné hodnotě 2.766 mm. Prodloužení je způsobeno hlavně odlišně tvarovaným nárazníkem, který je spolu s větším otvorem pro přívod vzduchu poznávacím znakem ID.5. Rozdílem proti výchozímu SUV je vedle samotného tvaru karoserie také třeba lakované obložení dveří.

Také interiér je důvěrně známý. Volkswagen nicméně zdůrazňuje, že nová generace softwaru 3.0 umožňuje aktualizace a instalaci dodatečných funkcí prostřednictvím funkce „Over-the-Air“. Dále se vylepšilo hlasové ovládání, které v režimu online využívá dat z cloudu. ID.5 si navíc s kompatibilními vozy Volkswagen a kompatibilní infrastrukturou umí měnit informace, díky funkci Car2X. V okruhu až 800 metrů tak vozidlo umí upozornit na nebezpečné situace nebo nehody.

Na rozdíl od ID.4 se v případě ID.5 hovoří o využití výhradně větší sady baterií, s kapacitou 77 kWh, která by měla zajistit dojezd až 520 km podle metodiky WLTP. Základem je provedení s výkonem 128 kW a pohonem zadních kol. Jeden elektromotor jen u zadní nápravy využívá i verze s výkonem 150 kW. To ID.5 GTX je čtyřkolkou, díky dvojici elektromotorů o celkovém výkonu 220 kW.

Volkswagen ID.5 se podobně jako výchozí model vyrábí v německém závodě Cvikov, dnes přebudovaném výhradně na výrobu elektroaut. Na český trh vstoupí na jaře 2022.