Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Volta představuje produkční verzi svého bezemisního náklaďáku Zero

11 komentářů

KubaNVT
A kolik emisí bude potřeba k výrobě samotného náklaďáku a el. energie ??
traveldrive
Nie si trošičku na palicu? Na výrobu bežných nákladiakov elektrinu nepotrebuješ a neprodukuješ emisie?
Makovnik
Stale mi nejde do hlavy, preco sa kasle u spalovakov na aerodynamiku, ked pri elektro kvoli dojazdu sa z toho idu zblaznit a zaobluju, co sa da.
Uz okolo roku 1995 bol v Truckeri test bezneho nakladaku, mierne oplastovaneho s celnym stitom a celkovo oplastovaneho aj s krytim zadnych kolies na navese a jazdili na ovale pri priemere okolo 80kmh. Rozdiel bol az okolo 5L/100km pri celkovom kapotovani, co je tak vela, ze nasobne uspori aj to tragicke CO2 a zaplati aj rozdiel ceny implementacie a usetri mnozstvo nakladov na palivo.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Mne sa marí, že rozdiel také bol oveľa menší a jazdili po ovále v Narde. Okapotovane auto si vieš objednať už dlho, len málo firiem to aj robí. Inak len ťahač nestačí, k dobrému výsledku treba aj aeeodynamicky optimalizovaný aj náves.
Makovnik
Vtedy testovali aj aj. Prave tahac samostatne este nemal taky efekt, ako ked sa aerodynamicky prepoji s navesom a naves nema pod sebou dieru, ale kapotovanie po bokoch a cez kolesa a tusim dokonca mal aj nejaku striesku cez zadny okraj.
Avatar - wakantanka
wakantanka
On ten náves toho mal viac. Jeden taký optimalizovaný plachtový Krone mali svojho času u Autotransport Prešov a ťahalo to Volvo FH. Čo som sa kedysi bavil so šoférom, tak v reálnych podmienkach bola úspora asi liter a pol na sto.
Makovnik
To nehovorime o tom istom. Uz dokonca NASA v 70tych rokoch testovala aerodynamicke nakladaky, tu je to pekne rozpisane https😐/www.nasa.gov/centers/dryden/pdf/88628main_H-2283.pdf Len zadeklovanie podvozka urobi Cd z 0,41 na 0,347. Dost slusne.

A tento clanok je uplna parada, velmi obsiahly, pise sa tam dokonca, ze odpor stupa s klesajucou teplotou az o 18% pri -30C oproti +15C. https😐/tc.canada.ca/en/programs/non-funding-programs/ecotechnology-vehicles-program/review-aerodynamic-drag-reduction-devices-heavy-trucks-buses
Dokonca, ze odstranenie spetakov urobi 900L paliva rocne pri najazde 100tis.km.

Uprava kamionu najma vzadu urobi vela, ved ked ide 95po dialnici a ja za nim, mal som spotrebu aktualnu 2,9-3,1L, namiesto 3,8-4. A pekne som dosiel na pumpu, ked som mal prievan v nadrzi 😒]

Sumar zhruba, ze zadeklovanim a aero doplnkami je tam mozne znizit spotrebu paliva az o 10-15%, ked tam poscitas spominane cisla.
traveldrive
Colani dal s ťahačmi Mercedes spotrebu dole o 25%. Akurát v kabíne nebolo miesto naviac, ani ležadlo sa tam nevošlo - čo by v dnešnej dobe, keď vniektoré krajiny zakazujú prespávať v aute, možno prešlo.
http😐/www.special-classics.com/…totyp/colani.jpg
http😐/www.imago-images.de/…0052026692/s.jpg
http😐/lh3.googleusercontent.com/…o13dfUHAD6OYxQ3A
http😐/www.domusweb.it/content/dam/domusweb/it/notizie/2011/09/21/il-biodesign-di-colani/big_360840_4728_CAMION1.jpg.foto.rbig.jpg
A jeden už trošku extrémny😒br /> http😐/cdn.fishki.net/upload/post/2017/08/06/2353066/10-sumasshedshix-avtomobilej-ot-velikogo-luidzhi-kolani-1.jpg

PS: Neviem, prečo všetky odkazy nefungujú ako by mali - holt asi ACZ...
kpt.Budha
Jestli se ani do sériové výroby nevzdají řidiče uprostřed, tak si myslím, že to moc úspěšné nebude...myslím, že není úplně jednoduché se na to přenastavit. Nicméně tedy dobré, že postaví aspoň jedno auto, před lety mi to přišla jenom jako společnost, která posbírá dotace a zmizí...
Avatar - wakantanka
wakantanka
Pri rozvážke v meste to riešenie nemusí byť vôbec zlé. Všetko je len o zvyku a cviku 😊
kpt.Budha
Ano, já s tím souhlasím, ale přesedáš z jednoho auta do druhého, ten rozdíl je velký...