Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volta představuje produkční verzi svého bezemisního náklaďáku Zero

Zero by měl být prvním čistě elektrickým šestnáctitunovým užitkovým vozem na světě.
Zpět na článek
4. 11. 2021 13:56
4. 11. 2021 15:07
4. 11. 2021 15:50
4. 11. 2021 17:47
4. 11. 2021 19:26
4. 11. 2021 13:56
Ekologie?
A kolik emisí bude potřeba k výrobě samotného náklaďáku a el. energie ??
Rozbalit vlákno
1
4. 11. 2021 23:51
Re: Ekologie?
Nie si trošičku na palicu? Na výrobu bežných nákladiakov elektrinu nepotrebuješ a neprodukuješ emisie?
4. 11. 2021 15:07
Aero
Stale mi nejde do hlavy, preco sa kasle u spalovakov na aerodynamiku, ked pri elektro kvoli dojazdu sa z toho idu zblaznit a zaobluju, co sa da.
Uz okolo roku 1995 bol v Truckeri test bezneho nakladaku, mierne oplastovaneho s celnym stitom a celkovo oplastovaneho aj s krytim zadnych kolies na navese a jazdili na ovale pri priemere okolo 80kmh. Rozdiel bol az okolo 5L/100km pri celkovom kapotovani, co je tak vela, ze nasobne uspori aj to tragicke CO2 a zaplati aj rozdiel ceny implementacie a usetri mnozstvo nakladov na palivo.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - wakantanka
4. 11. 2021 15:50
Re: Aero
Mne sa marí, že rozdiel také bol oveľa menší a jazdili po ovále v Narde. Okapotovane auto si vieš objednať už dlho, len málo firiem to aj robí. Inak len ťahač nestačí, k dobrému výsledku treba aj aeeodynamicky optimalizovaný aj náves.
4. 11. 2021 17:47
Re: Aero
Vtedy testovali aj aj. Prave tahac samostatne este nemal taky efekt, ako ked sa aerodynamicky prepoji s navesom a naves nema pod sebou dieru, ale kapotovanie po bokoch a cez kolesa a tusim dokonca mal aj nejaku striesku cez zadny okraj.
Avatar - wakantanka
4. 11. 2021 17:57
Re: Re: Aero
On ten náves toho mal viac. Jeden taký optimalizovaný plachtový Krone mali svojho času u Autotransport Prešov a ťahalo to Volvo FH. Čo som sa kedysi bavil so šoférom, tak v reálnych podmienkach bola úspora asi liter a pol na sto.
4. 11. 2021 19:26
Re: Re: Aero
To nehovorime o tom istom. Uz dokonca NASA v 70tych rokoch testovala aerodynamicke nakladaky, tu je to pekne rozpisane https://www.nasa.gov/centers/dryden/pdf/88628main_H-2283.pdf Len zadeklovanie podvozka urobi Cd z 0,41 na 0,347. Dost slusne.

A tento clanok je uplna parada, velmi obsiahly, pise sa tam dokonca, ze odpor stupa s klesajucou teplotou az o 18% pri -30C oproti +15C. https://tc.canada.ca/en/programs/non-funding-programs/ecotechnology-vehicles-program/review-aerodynamic-drag-reduction-devices-heavy-trucks-buses
Dokonca, ze odstranenie spetakov urobi 900L paliva rocne pri najazde 100tis.km.

Uprava kamionu najma vzadu urobi vela, ved ked ide 95po dialnici a ja za nim, mal som spotrebu aktualnu 2,9-3,1L, namiesto 3,8-4. A pekne som dosiel na pumpu, ked som mal prievan v nadrzi :-[]

Sumar zhruba, ze zadeklovanim a aero doplnkami je tam mozne znizit spotrebu paliva az o 10-15%, ked tam poscitas spominane cisla.
4. 11. 2021 23:56
Re: Re: Aero
Colani dal s ťahačmi Mercedes spotrebu dole o 25%. Akurát v kabíne nebolo miesto naviac, ani ležadlo sa tam nevošlo - čo by v dnešnej dobe, keď vniektoré krajiny zakazujú prespávať v aute, možno prešlo.
http://www.special-classics.com/…totyp/colani.jpg
http://www.imago-images.de/…0052026692/s.jpg
http://lh3.googleusercontent.com/…o13dfUHAD6OYxQ3A
http://www.domusweb.it/content/dam/domusweb/it/notizie/2011/09/21/il-biodesign-di-colani/big_360840_4728_CAMION1.jpg.foto.rbig.jpg
A jeden už trošku extrémny:
http://cdn.fishki.net/upload/post/2017/08/06/2353066/10-sumasshedshix-avtomobilej-ot-velikogo-luidzhi-kolani-1.jpg

PS: Neviem, prečo všetky odkazy nefungujú ako by mali - holt asi ACZ...
4. 11. 2021 17:08
Řidič uprostřed
Jestli se ani do sériové výroby nevzdají řidiče uprostřed, tak si myslím, že to moc úspěšné nebude...myslím, že není úplně jednoduché se na to přenastavit. Nicméně tedy dobré, že postaví aspoň jedno auto, před lety mi to přišla jenom jako společnost, která posbírá dotace a zmizí...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - wakantanka
4. 11. 2021 17:58
Re: Řidič uprostřed
Pri rozvážke v meste to riešenie nemusí byť vôbec zlé. Všetko je len o zvyku a cviku :)
4. 11. 2021 18:07
Re: Řidič uprostřed
Ano, já s tím souhlasím, ale přesedáš z jednoho auta do druhého, ten rozdíl je velký...