Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Autonomní VW ID Buzz se má stát nejlepším řidičem světa, brzy vyrazí na silnice

Prototyp autonomního minibusu se zatím vyvíjí v uzavřeném areálu poblíž mnichovského letiště, brzy by však měl vyrazit na silnice.
Zpět na článek
4. 11. 2021 23:49
Nebezpečná zbytočnosť mimo realitu.
„Svět podceňuje, o jak komplexní věc se jedná. Pracujeme na multi-generačním problému, na kterém budou pracovat i naše děti. A možná nebude nikdy zcela vyřešen.“ - tým pádom škoda námahy. Smie to, hoci len na testy, legálne na verejné komunikácie? Som zvedavý na to rošambo, keď to spôsobí prvú nehodu, zabije to chodca alebo cyklistu.
Rozbalit vlákno
5
5. 11. 2021 06:47
Re: Nebezpečná zbytočnosť mimo realitu.
Co se děje, když auto řízené člověkem zabije chodce nebo cyklistu?
Avatar - kari.laz
5. 11. 2021 08:52
Re: Nebezpečná zbytočnosť mimo realitu.
Bude se odhadovat míra zavinění chodce, nebo cyklisty vůči řidiči, respektive řidič bude vyšetřován vždy. Pokud ale uznají autonomní řízení jako plnohodnotné, tedy řidič nebude a například jen nastoupíš dozadu jako pasažér, auto někoho porazí, kdo ponese vinu? Automobilka?
5. 11. 2021 09:28
Re: Nebezpečná zbytočnosť mimo realitu.
Jasně že výrobce nebo provozovatel.
5. 11. 2021 12:45
Re: Nebezpečná zbytočnosť mimo realitu.
Jasně, jasně, už je vidím, jak tu odpovědnost dobrovolně přebírají. To je z právního hlediska naprosté sci-fi.
5. 11. 2021 12:49
Re: Nebezpečná zbytočnosť mimo realitu.
Nevím, jak v Reichu, ale u nás určitě ne. Naše právní prostředí to neumožňuje. Za řízení auta a důsledky v rovině trestně-právní nebo správně-právní je odpovědný vždy řidič a na tom se nikdy nic nezmění. Odpovědnost za škodu způsobenou provozem ponese i nadále provozovatel, ale trestně-právní důsledky na sebe nikdo chtít vzít nebude (už vidím statutáry VW, jak chtějí být trestně odpovědní za nehodu auta, které vyrobili). Ha ha ha.