Technika
traveldrive
2
„Svět podceňuje, o jak komplexní věc se jedná. Pracujeme na multi-generačním problému, na kterém budou pracovat i naše děti. A možná nebude nikdy zcela vyřešen.“ - tým pádom škoda námahy. Smie to, hoci len na testy, legálne na verejné komunikácie? Som zvedavý na to rošambo, keď to spôsobí prvú nehodu, zabije to chodca alebo cyklistu.
Xylo
0
Co se děje, když auto řízené člověkem zabije chodce nebo cyklistu?
kari.laz
1
Bude se odhadovat míra zavinění chodce, nebo cyklisty vůči řidiči, respektive řidič bude vyšetřován vždy. Pokud ale uznají autonomní řízení jako plnohodnotné, tedy řidič nebude a například jen nastoupíš dozadu jako pasažér, auto někoho porazí, kdo ponese vinu? Automobilka?
Xylo
0
Jasně že výrobce nebo provozovatel.
MrBeranek
0
Jasně, jasně, už je vidím, jak tu odpovědnost dobrovolně přebírají. To je z právního hlediska naprosté sci-fi.
MrBeranek
0
Nevím, jak v Reichu, ale u nás určitě ne. Naše právní prostředí to neumožňuje. Za řízení auta a důsledky v rovině trestně-právní nebo správně-právní je odpovědný vždy řidič a na tom se nikdy nic nezmění. Odpovědnost za škodu způsobenou provozem ponese i nadále provozovatel, ale trestně-právní důsledky na sebe nikdo chtít vzít nebude (už vidím statutáry VW, jak chtějí být trestně odpovědní za nehodu auta, které vyrobili). Ha ha ha.