„Svět podceňuje, o jak komplexní věc se jedná. Pracujeme na multi-generačním problému, na kterém budou pracovat i naše děti. A možná nebude nikdy zcela vyřešen.“ - tým pádom škoda námahy. Smie to, hoci len na testy, legálne na verejné komunikácie? Som zvedavý na to rošambo, keď to spôsobí prvú nehodu, zabije to chodca alebo cyklistu.
Bude se odhadovat míra zavinění chodce, nebo cyklisty vůči řidiči, respektive řidič bude vyšetřován vždy. Pokud ale uznají autonomní řízení jako plnohodnotné, tedy řidič nebude a například jen nastoupíš dozadu jako pasažér, auto někoho porazí, kdo ponese vinu? Automobilka?
Nevím, jak v Reichu, ale u nás určitě ne. Naše právní prostředí to neumožňuje. Za řízení auta a důsledky v rovině trestně-právní nebo správně-právní je odpovědný vždy řidič a na tom se nikdy nic nezmění. Odpovědnost za škodu způsobenou provozem ponese i nadále provozovatel, ale trestně-právní důsledky na sebe nikdo chtít vzít nebude (už vidím statutáry VW, jak chtějí být trestně odpovědní za nehodu auta, které vyrobili). Ha ha ha.