Novinky

Zpět na článek

Diess v ještě těžší pozici? Mezi vedením VW a zaměstnanci panuje napětí, příčinou je Tesla

60 komentářů

Avatar - _Karel_
_Karel_
Co to je za bláboly? Jak by mohla Tesla, vyrábějící pár aut, z toho půlku pro Čínu, konkurovat VW?
Avatar - Roland Von Wagen
Roland Von Wagen
Asi si to tam někdo spočítal. Není ani tak důležité, kolik vyrobí, ale jaký aparát tím uživí. VW jede na hranici svých možností. S elektromobilitou bude muset VW propouštět. Odvolávání se na covid a nedostatek čipů bude trvat jen chvíli. Pak do toho budou muset říznout. A fakt bych nechtěl být tím na židli, když si pro tebe přijde desetitisíce Turků.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Podle mě není problémem VW Tesla, ale sám VW. Vyrábí kraviny, ku.ví interiéry, auta mu roky stojí na parkovištích....
Diesse je hrobař.
ptr078
Novy golf v slusnej vybave, pozicany na trasu dover, lake district a s5. Jazdi to fajn, ale interier oproti mk7 po fl vo vsetkom horsi
gutex
Pokud je vám milion aut Tesly za letošní rok málo, tak uvažte, že koncem roku se otevírají dvě Gigafactory, jedna zmiňovaná u Berlína pro Evropu a druhá v Texasu. Zatímco VW produkce klesá, Tesla naprosto nevídaným tempem roste, právě z toho má VW oprávněnou obavu :-!

Tesla's production and sales results in the third quarter of 2021 reached new all-time high levels of roughly 240,000 units.
It means that the company is really close to producing and selling 1 million electric cars a year. Most of the volume falls on the Model 3 and Model Y, while the refreshed Model S and Model X are ramping up.
https😐/insideevs.com/…-graphed-2021q3/
DonVito
Karlovo komenty jsou jako spatny vtip...
Avatar - Mr-T
Mr-T
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Roland Von Wagen
Roland Von Wagen
Ty jsi úplný Colombo. Je tu někdo, koho sis neprolustroval?
Avatar - CountachSV
CountachSV
Co ty si za vylízance ty pako? Po 15ti letech tady se objevujete takový exoti? Mazej na nějakou moderní platformu ty pako...
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Za největší konkurenci VW považuju korejce, kteří se maximálně snaží uspět na evropském trhu, který je nejnáročnější. Taková Kia EV6 je famózní, mj. se mi moc líbí ovládání ventilace, popř. přepnutím panelu na multimédia, super.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Arese
Odkdy je pro tebe tento "ošklivě nekorektní" web relevantní zdroj informací? 😒]
Bojkas
Přesně tak, koho zajímá Tesla z roku 2011, kdy prodala několik tisíc aut, koho zajímá Tesla z roku 2016, když prodá ročně sotva 100tis aut, koho zajímá Tesla v roce 2021, co prodává milion aut. Koho bude zajímat Tesla, která bude prodávat v roce 2030 10mil aut. :no: :yes: 😲 😁
Avatar - Anonym
Anonym
A umí jen brečet. Ale ono je to těžké s Němci kteří vyžadují vysoký životní standard ale nejsou ochotni pohnout kvůli tomu ***i.
DonVito
Diess si je narozdil od spousty ostatnich Nemcu schopen pripustit realitu.
Pravda aktualne Nemce boli.

Ale diky Diessovi na tom budou lip nez BMW a Mercedes.

A Diess (narozdil od _Karla_) je schopen predvidat co se stane po otevreni Giga Berlin...
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
Musí zastavit výrobu v čr aby proti sobě nepustil zelené, neboť škoda na moravě skladuje auta už na dvou giga odstavných pozemcích. Tohle smrdí horším průšvihem jak diselgate a to píši jen o moravě. Ať si to skladuje v německu, my to na trávě nechceme.
Avatar - Roland Von Wagen
Roland Von Wagen
A kde to mají?
Avatar - Roland Von Wagen
Roland Von Wagen
To, že na tom bude VW líp než BMW nebo MB to je dobrý 😁 A prej díky Diessovi 😁 Ty vole, mě vomejou 😁
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Katikakus
Katikakus
..coz je dobre. Diess sazkou komplet na elektromobilitu s vidinou likvidace konkurence a s pojistkou, ze kdyby to neklaplo, budou vydirat spolkovou vladu aby zabranila propousteni, zacina narazet na realitu. Je nad slunce jasnejsi, ze sazka na baterky byla chyba. Diess je hrobnik VW. Verim, ze se spolkova vlada nep*sere a nechji ho vyzrat si ten pr*ser komplet az do konce.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Katikakus
Katikakus
S dementy tveho razeni zasadne nediskutuji a tudiz tve prispevky nevidim. Mej se.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
JosefBrofsky
Podle mě je to opačně, vláda jim slíbila, že od bateriové elektromobility neuhne, a tak VW vsadil všechno na jednu kartu.
PowerHouse
Největší útok provádí Foxconn.
Díky němu si nejšpičkovější EV může postavit kdokoliv, např. Stellantis, Vietnamci - Vinfast, Indové, Číňani, ... .
Takže propouštět se musí a hodně.

Prostě tak, když zmínil Čínu, musí zmínit i Foxconn, se kterým čínské automobilky spolupracují.
Xylo
„Pouze jako tým dokážeme Volkswagen uchránit před budoucností,” řekl Diess na schůzce se zaměstnanci. Zdroj: https😐/www.novinky.cz/…nu-a-zamestnanci (odkaz zkrácen - nefunguje).
Avatar - Anonym
Anonym
😄 😄 😄
Překla😜 Jako tým dokážeme zůstat v minulosti, na nás budoucnost nemůže.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Otázkou je, kdo nebo co dokáže uchránit VW před Diessem :-! :-!
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Namísto aby říkal, naše auta jsou nejlepší a motory nejčistější, tak podková VW nohy obdivem k bublině Tesle. Přitom by mohl vyzvat Teslu na závod 24 hodin a úplně ji zničit Taycanem.
Avatar - Anonym
Anonym
Na obhajobu Diesse bych uvedl, že kdo se jednou svezl v Tesle tak obvykle už nechce jinak. Tedy pokud není umanutý petrol pozér.
nippon
Tipujem, že Taycan bude určite lepší a to vo všetkom.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Plaid bude mít lepší první rozjezd, pak má na okruhu časy jako Supra, protože se přehřeje.
DonVito
A co tuning? 😉

https😐/www.youtube.com/watch?…

Ruku na srdce, komu z normálních lidí tohle nestačí?

PS Doporučuji si nejprve přečíst, co Diess píše zaměstnancům. Respekt ke konkurenci pro tebe znamená, že je někdo poskok :no😒br /> Der Appell des Vorstandschefs: "Der nächste Golf darf kein Tesla sein!" 😉
"Aber nicht Herbert Diess oder Daniela Cavallo entscheiden darüber. Die Kunden entscheiden, indem sie entweder ein Auto aus Brandenburg oder ein Auto aus Wolfsburg kaufen."
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - lyon667
lyon667
To měl být vtip, viď Romane? 😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ne. Zkusil jsem Teslu je to shitt Kvalita a zpracování tragedie. Prostornost T3 taky naprosto nedostatečná vzadu.
Avatar - lyon667
lyon667
Proto Romanův příspěvek zní spíš jako sarkasmus. Žádné auto na mě nepůsobilo za volantem tak strašně, jako Model X, ačkoliv první generace Loganu tomu šlape na paty. Každopádně člověk, který by náhodou "nechtěl jinak" musí být buď naprostý ignorant, nebo mít neuvěřitelně nízké standardy.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ne. On to bohužel mysli vážně.

Já jsem zvědav na Tesly z Číny, protože tam se kvalita jeví výrazně lepší. Stále ale zůstávají nekvalitní materiály.
Avatar - Anonym
Anonym
Jakým skvostem jezdíš, když na tebe tesla působila tak strašně? X neznám, jezdil jsem Modelem 3 Dual motor.
gutex
Je logické, že chce-li VW do budoucna obstát, má za vzor aktuálně nejúspěšnější firmu Tesla :-! VW bohužel propásnul šanci být v EV lídrem, když v minulých letech doslova utopil miliardy v neperspektivních dieselech, které mu nakonec kvůli emisním podvodům téměř zlomily vaz. Rekonvalescence VW teď bude ještě dlouhá a bude to bolet.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Gutexi, tak jsem na rychlo studoval Wallboxy a nepochopil jsem jejich smysl. Ano, ty domácí 22 kW mají smysl kvůli řízení odběru pomocí Wattmetru, ale těch 11 kW se řídit přece ani nemusí. Normálně by měl stačit kabel zásuvka 400V/16 A - auto. Fakt z Wallboxu leze 3 x 400 V?
gutex
Přímo nabíjet EV bez wallboxu bohužel nelze. EV potřebuje prostřednictvím řídícího signálu (control pilot) dohodnout s wallboxem jaký proud bude odebírat atp. Kromě control pilot signálu je zapotřebí také přítomnost proximity pilot signálu. V odkazu je to popsáno https😐/versinetic.com/…tor-types-guide/
ad napětí) 400V je (tzv. sdružené) napětí mezi fázemi, 230V je (tzv. fázové) napětí mezi každou fází a nulovým vodičem.
Xylo
Tvá první věta je nesmyslná .... Jako bys napsal, že pro nabití mobilu potřebuješ spešl zásuvkový nástavec za 3 tisíce Kč.
gutex
V čem konkrétně je nesmyslná? Chtěl jsem stručně vyjádřit, že nelze EV nabíjet připojením EV prostým kabelem na třífázový rozvod. Potřebuješ elektroniku (součástí wallboxu), pomocí které se nejdřív dohodnou nabíjecí parametry a teprve pak se sepne nabíjení.
Avatar - Anonym
Anonym
Stačilo říct, že ta elektronika nemusí být nutně v krabici na zdi, ale třeba v krabici na tom kabelu.
gutex
Jo, jasně, může být... https😐/www.openevse.com/kits.html
DonVito
Nebo spíš třeba tohle😒br />
https😐/shop.evchargersdirect.co.uk/products/hyundai-ioniq-electric-phev-ev-charger-home-charging-cable-10amp-evse-5-10-or-15-meters-long-uk-to-type-2
Xylo
Tohle je na 230V (nebo co mají v domácnosti v UK). 3 pin UK plug for the household/workplace socket - edit asi mají 230, jenom je to jiná zástrčka.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Mi to neleze do hlavy, proč na 230 V můžu nabíjet přímo ze zásuvky a na 400 V potřebuju nějakou krabici. Pokud budu odebírat 3x 10 A nepotřebuji nic řídit, stejně jako těch 10 A že zásuvky 230 V.
gutex
Na 230V taky nenabíjíš přímo ze zásuvky, ale přes elektroniku, kterou máš počítám v krabičce jako součást kabelu k autu. Ta krabička dělá totéž co wallbox, ale standardně k autu jen pro jednu fázi (lze mít ale podobnou krabičku na 3 fáze). Máš zjištěno, že nabíječka v autě je třífázová a zvládne 3x 10A?
DonVito
Kankunene, wall-box (nebo ta krabicka na kabelu) plni vice funkci.

Predevsim rekne autu, kolik si muze vzit proudu z te zasuvky. Jak bys chtel jinak pripojit auto co umi 32A na 16A zasuvku?
😉
O tom, ze ne vsechna auta maji 3f nabijecku asi taky nevis...

A pak wall-box plni ochranou funkci. Kdyz budes mit vadnou izolaci v plechovem elektromobilu, aby te to nezabilo...
Soucasti kazdeho wall-boxu je (m. j.) proudovy chranic a stykac, ktery v pripade zavady rozepne.

Uz to chapes?
gutex
Mimochodem, má ten smart vůbec třífazovou nabíječku? Jaká ja kapacita baterky? Možná je třífázový wallbox poněkud "overkill" na tak malé auto.
Xylo
To jsem rád, že jsi na to konečně přišel Hammuno 😉
Freddka
A to se mi libi, ze ten Diess chape vaznost situace. Ted zalezi, jestli to taky dokaze cely ukocirovat :-!
Dalsich 5-10 let to bude fakt jizda.
Tesla se s tim prdet nebude, Berlinska fabrika bude za dva tri roky prskat pul milionu aut rocne a vubec si nedelam iluze, ze v evrope postavi dalsi fabriky.
DonVito
jj :yes:

Tesla Giga Berlin’s first goal is to produce one Model Y body every 45 seconds :-!
https😐/www.teslarati.com/…nds-giga-berlin/
To je přes 500.000 Modelů Y ročně jen z Berlína.
Pro představu vloni se prodalo CELOSVĚTOVĚ 475.000 Golfů (a 687.000 Civiků...). 😄

Jen Karlovi to hlava tak nějak nebere 😁 , že Tesla je velkým konkurentem (nejen) VW...
A že bude (logicky) ubírat prodeje všem zdejším automobilkám.
On totiž pořád věří tomu, že budou Evropani kupovat raději dražší a horší evropskou produkci.
Jelikož on sám má averzi k Tesle a k Muskovi...

PS Do teď jsem nebyl úplně fanda VW koncernu, vzhledem k jejich firemní (ne)kultuře.
Ale Diess to mění a jako první se skutečně snaží o to, co říká.
Ne jako proklamace (např. o autě se spotřebou 1l, o hybridech nebo ''cleandiesel'') Peicha, Winterkorna apod.
Xylo
Taky Diesse oceňuji. Oni tam vůbec nemají špatné lidi a ti nemají důvod neustále pouštět nějaké kafemlejnkové výmysly o čípech a drahých baterkách.
JosefBrofsky
Pro koho bude "Berlínská fabrika prskat půl milionu aut ročně"?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Problémem VW není Tesla. Problémem VW je VW.

Tesla neumí auta ale umí technologie a IT.

VW zazdil to, v čem byl skvělý (kvalita zpracování, materiály, intrriery, ergonomie). Naopak VW zůstal v IT téměř v minulém století. Ale co čekat, když neinvestuje do vývoje, který nechává za pár rupií realizovat někde v Indii...
Bojkas
To se mýlíš. 😊 Amíci s Mexickým kontrolorem kvality neumí auta, Tesly z Číny s kvalitou nemají žádný problém, no až to bude valit Němec s Horstem kvalitářem, může VW skočit z mostu.
Avatar - VDC
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.