Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diess v ještě těžší pozici? Mezi vedením VW a zaměstnanci panuje napětí, příčinou je Tesla

ČTK
Diskuze (60)

Mezi vedením největší evropské automobilky Volkswagen a závodní radou firmy panuje napětí. Firma se jednak nadále potýká s výrobními problémy kvůli nedostatku čipů, jednak šéf podniku Herbert Diess připouští, že konkurence ze strany americké automobilky Tesla může být pro Volkswagen problém.

Obavy se ale dnes před několika tisíci zaměstnanců snažil rozptýlit, uvedla agentura Reuters. "Pouze jako tým dokážeme Volkswagen uchránit před budoucností," řekl Diess na schůzce se zaměstnanci. Jednání se zúčastnila i vedoucí závodní rady Daniela Cavallová, předseda vlády spolkové země Dolní Sasko Stephan Weil a šéf vlivné odborové organizace IG Metall Jörg Hofmann. Volkswagen sídlí ve Wolfsburgu, což je v Dolním Sasku.

Současné napětí mezi vedením firmy a zástupci zaměstnanců vzniklo i kvůli tempu reforem, které jsou nezbytné, aby Tesla nezískala na Volkswagen až příliš velký náskok ve výrobě elektromobilů. Hraje se totiž o to, kdo bude v Evropě výrobě elektrických aut kralovat.

Diess má ambici snažit se pomocí reforem ve Volkswagenu Teslu dohnat, narazil však u zástupců zaměstnanců. Někteří z nich se obávají, že jeho plány budou znamenat i rozsáhlé propouštění. Šéf automobilky ale uznává snahu, kterou zaměstnanci projevili ve snaze přispět k transformaci Volkswagenu. V centru sporu jsou Diessovy obavy, že by Volkswagen mohl ztratit pozici přední světové automobilky, pokud nezrychlí tempo reforem, aby mohl lépe konkurovat nejen Tesle, ale i novým výrobcům elektromobilů z Číny.

"Často se mě ptají, proč nás pořád srovnávám s Teslou. Já vím, že někoho už to otravuje," řekl Diess. "Ale i když už nebudu o Elonu Muskovi mluvit, tak on tam pořád bude, pořád bude v našem odvětví dělat revoluci a rychle bude získávat větší konkurenční výhodu," upozornil šéf Volkswagenu. Elon Musk je zakladatelem a šéfem automobilky Tesla.

Diess poznamenal, že Volkswagen je klíčovým hráčem ve výrobě automobilů se spalovacími motory, kvůli rychlému nástupu elektromobilů ale čelí konkurenci jako nikdy předtím. Volkswagen teď podle něj posuzuje výrobu druhého elektromobilu, který by montovala továrna ve Wolfsburgu. "Nesmíme dovolit, aby naši továrnu ve Wolfsburgu zničila továrna Tesly v Grünheide," řekl Diess. Grünheide je lokalita nedaleko Berlína, kde Tesla postavila svůj velký závod na výrobu elektromobilů.

Diess se takto vyjádřil poté, co jej nová šéfka závodní rady Daniela Cavallová kritizovala za jeho styl komunikace v posledních týdnech. Ten podle ní znejistil zaměstnance, kteří se obávají, že chystaná transformace Volkswagenu povede ke ztrátě desítek tisíc pracovních míst.

"Už nás unavuje neustále poslouchat, že závodní radu zajímá údajně jen udržení statu quo," řekla Cavallová. Dodala, že zaměstnanci a zástupci odborů nutné změny podporují.

Spor dosáhl nové fáze ve středu, kdy zdroje blízké situaci uvedly, že speciální výbor, ve snaze spor vyřešit, se začne zabývat Diessovou budoucností.

Diess řekl, že navzdory koronavirové krizi a nedostatku čipů si Volkswagen vede dobře, lépe než většina jiných firem. S tím ale nesouhlasí Cavallová, která řekla, že nedostatek čipů je patetickou ukázkou nekompetentnosti v globální firmě, jakou je Volkswagen. Jiné automobilky si podle ní vedou lépe. Cavallová upozornila, že už se na trhu nedostává ani hořčíku, který je rovněž potřeba při výrobě aut.

"Doufáme, že management to jenom nesleduje, ale že hořčík také objednává. Další krizi v dodavatelském řetězci už si nemůžeme dovolit," řekla šéfka závodní rady. Pokud půjde všechno podle plánu, pak Volkswagen ve Wolfsburgu letos vyrobí asi 400.000 aut. "Slíbili nám ale jeden milion," upozornila na původní výrobní plány managementu. Kvůli nedostatku čipů Volkswagen snižuje plán výroby i na příští rok.

Do skupiny Volkswagen patří i mladoboleslavská automobilka Škoda Auto. I ta musela kvůli nedostatku čipů výrobu několikrát přerušit. Tento týden výrobu obnovila a podle odborů bude vyrábět nejméně do konce listopadu každý den. Podařilo se totiž částečně obnovit dodávky čipů z Malajsie.

ČTK
Diskuze (60)

Doporučujeme

7. 11. 2021 09:05
Re: A to se mi libi
Pro koho bude "Berlínská fabrika prskat půl milionu aut ročně"?
7. 11. 2021 08:58
Re: VW tece do bot...
Podle mě je to opačně, vláda jim slíbila, že od bateriové elektromobility neuhne, a tak VW vsadil všechno na jednu kartu.
5. 11. 2021 14:00
Re: Už to tu zaznělo
To se mýlíš. :) Amíci s Mexickým kontrolorem kvality neumí auta, Tesly z Číny s kvalitou nemají žádný problém, no až to bude valit Němec s Horstem kvalitářem, může VW skočit z mostu.
5. 11. 2021 13:49
Re: Vážně?
Přesně tak, koho zajímá Tesla z roku 2011, kdy prodala několik tisíc aut, koho zajímá Tesla z roku 2016, když prodá ročně sotva 100tis aut, koho zajímá Tesla v roce 2021, co prodává milion aut. Koho bude zajímat Tesla, která bude prodávat v roce 2030 10mil aut. :no: :yes: :-O :D
5. 11. 2021 12:14
Re: Diess je nechtěným poskokem Muska
Kankunene, wall-box (nebo ta krabicka na kabelu) plni vice funkci.

Predevsim rekne autu, kolik si muze vzit proudu z te zasuvky. Jak bys chtel jinak pripojit auto co umi 32A na 16A zasuvku?
;-)
O tom, ze ne vsechna auta maji 3f nabijecku asi taky nevis...

A pak wall-box plni ochranou funkci. Kdyz budes mit vadnou izolaci v plechovem elektromobilu, aby te to nezabilo...
Soucasti kazdeho wall-boxu je (m. j.) proudovy chranic a stykac, ktery v pripade zavady rozepne.

Uz to chapes?