Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Rekordní ceny paliv? Máme deset rad, jak jezdit úsporně

Ceny pohonných hmot za poslední měsíce vyskočily neuvěřitelně nahoru, na některých čerpacích stanicích dokonce atakují čtyřicet korun. Je tedy nejvyšší čas zopakovat si zásadní pravidla pro úspornou jízdu. Tady je našich deset tipů.
Zpět na článek
7. 10. 2022 12:30
7. 11. 2021 10:06
7. 11. 2021 10:27
8. 11. 2021 08:19
7. 11. 2021 10:47
7. 11. 2021 10:53
7. 11. 2021 10:58
7. 11. 2021 11:05
7. 11. 2021 11:49
7. 11. 2021 14:03
7. 11. 2021 14:22
7. 11. 2021 15:01
7. 11. 2021 18:02
7. 11. 2021 22:07
6. 3. 2022 13:09
7. 3. 2022 08:59
7. 11. 2021 13:10
7. 11. 2021 11:50
7. 11. 2021 15:34
7. 11. 2021 18:08
7. 11. 2021 10:57
7. 11. 2021 12:25
7. 11. 2021 11:33
8. 11. 2021 10:55
8. 11. 2021 11:13
5. 3. 2022 15:48
7. 11. 2021 17:14
7. 11. 2021 17:34
7. 11. 2021 19:02
8. 11. 2021 10:57
8. 11. 2021 16:14
7. 11. 2021 11:41
7. 11. 2021 17:08
7. 11. 2021 17:14
7. 11. 2021 20:35
7. 11. 2021 20:55
4. 3. 2022 22:09
4. 3. 2022 22:58
4. 3. 2022 22:17
5. 3. 2022 12:19
5. 3. 2022 13:17
5. 3. 2022 14:08
5. 3. 2022 18:16
7. 11. 2021 09:52
Tak kromě dobrého technického stavu auta...
...(vč. správně nahuštěných pneu a nevození zbytečného bordelu) je základem úspěchu správně řadit (tedy nikoliv motor brutálně podtáčet dle nesmyslných rad palubního systému) a hlavně maximálně využívat již získanou kinetickou energii vozu. Když tedy dojíždím k semaforu s červenou, ke staženým závorám. k blížící se vesnici atd. (samozřejmě na rovné přehledné silnici) většinou vyřadím a dojíždím na neutrál. Navzdory povídačkám, že to u moderních motorů "není potřeba", mám jednoznačně vyzkoušeno, že tato technika spotřebu skutečně účinně snižuje. Základem všeho je samozřejmě mít auto s MANUÁLNÍ převodovkou, díky které řidič může své auto skutečně stoprocentně ovládat! :-) :yes:
Rozbalit vlákno
26
Avatar - Roman Horký
7. 11. 2021 09:59
Re: Tak kromě dobrého technického stavu auta...
Nechápu na co si hraješ. Vyřazovat na N je nesmysl protože namísto spotřeby 0 máš spotřebu volnoběhu. Když nemáš rekuperační systém, nemůžeš nikdy ušetřit energii, která by stála za řeč .
7. 11. 2021 10:02
Re: Tak kromě dobrého technického stavu auta...
To právě tvrdíš ten dnes široce zakořeněný nesmysl. Několikrát ho ve svých příspěvcích vyvracel i Vaculda, vč. srovnávacího jízdního testu. :-) A pokud se mi auto při jízdě z prudkého táhlého klesání moc rozbíhá, samozřejmě se snažím brzdit motorem (i když moderní malé přímovstřikové turbomotory moc toho brzdného účinku nemají), čímž naplno zapínám "inteligentní" alternátor a maximálně dobíjím jindy nepříliš dobíjenou baterii. :-)
Avatar - Beefcake
7. 11. 2021 10:27
Re: Tak kromě dobrého technického stavu auta...
Naopak, dalsi z nezmyslov, co podporil Vaculik. Netreba nic jazdou porovnavat, staci sledovat PP alebo hodnoty z ECU.
Alebo zas Vaculik umyselne nasiel auto s nejakou "inteligenciou", co sa sprava inak
Avatar - KANKUNEN
7. 11. 2021 10:41
Re: Tak kromě dobrého technického stavu auta...
Tak co kdo je hloupý ARES a nebo BEEF. Pro přehled ARES nechá auto plachtit se spotřebou 0,7 litru za hodinu 500 m. BEEF jede furt za 4 litry a pak posledních 100 metrů za nulu brzdí motorem.
Avatar - _Karel_
7. 11. 2021 10:52
Re: Tak kromě dobrého technického stavu auta...
Ono to bude hodně na těsno. Podle mých zkušeností je dnes brzdný účinek motorů fakt malý, takže auto docela plachtí i se zařazeným kvaltem. Podle mě se tím ušetří nula nula prd.
Avatar - Beefcake
7. 11. 2021 11:04
Re: Tak kromě dobrého technického stavu auta...
Tiez si myslim, ze v reale znamena omnoho vacsi rozdiel predvidavost a nejazdit brzda-plyn, co je uplne bezne.
7. 11. 2021 11:10
Re: Tak kromě dobrého technického stavu auta...
Tak ako píšeš. So zaradeným kvaltom plachtíš kratšie, so spotrebou 0. Na neutráli je pravdaže dojazd dlhší a spotreba volnobehu. Dojazd po semafor plus-mínus asi za rovnaké peniaze.
Naopak viac využívam slabé brzdenie motorom pri bežnej jazde, plynulú jazdu mestom (keď nie je plná premávka) s využívaním zotrvačnosti auta motor odmení spotrebou 4-4,5 litra, čo po meste s krabicou ako Berlingo naozaj nie je zlé a žiadnou brzdou premávky nie som.

Ešte s článkom nesúhlasím v bode 8. Kupodivu jazdu 50-60 km/h (tachometrových) mám úspornejšiu na trojke ako na štvorke, a hlavne v hustejšej premávke je jazda na nižšom kvalte príjemnejšia, auto ochotnejšie potiahne, keď treba, na štvorke už dosť váha, v nízkych otáčkach je málo krútiaceho momentu. Bod 8 asi neplatí všeobecne.
Avatar - Midlosek
7. 11. 2021 11:29
Re: Tak kromě dobrého technického stavu auta...
Právě to, že auto na čtyřku už dost "váhá", znamená jediné. Musíš ho plynovým pedálem víc nakrmit aby se to hnulo. Při plynulé jízdě ustálenou rychlostí bez opakované akcelerace, nebo jízdy do kopce, vyšší kvalt určitě něco "uspoří".
Avatar - Mikesus
8. 11. 2021 10:39
Re: Tak kromě dobrého technického stavu auta...
Souhlasím. Nevyrazuju nikdy a ve městě spotřeba s 2.2t SUV kolem 3 litrů. Pokud budu vyřazovat, tak nefunguje "inteligentní " alternátor a nedobíjí baterku. Takze vyřazování je spíše kontraproduktivní, I když se pár případů urcite najde. Ve výsledku je to u moderního auta jedno.
Jen by mě zajímalo, jak takové spotřeby v plném provozu někdo dosáhne s manuální prevodovkou.
Avatar - Midlosek
7. 11. 2021 11:23
Re: Tak kromě dobrého technického stavu auta...
A pokud se k tomu navíc odpojí i válce (ACT), tak o brždění motorem nemůže být skoro řeč. To celé bude na úkor životnosti kotoučů a destiček.
Když je člověk zvyklý brzdit především jen k úplnému zastavení vozidla před křižovatkou, tak na to s takovým motorem může zapomenout :-(
7. 11. 2021 11:32
Re: Tak kromě dobrého technického stavu auta...
Ano, to mohu potvrdit, 1.5 TSI (který už se vyrábí výhradně jen ACT) má brzdné schopnosti skutečně minimální. Ale plně dobít jinak chronicky "podbíjenou" baterii se tím naštěstí dá. :-)
Avatar - Midlosek
7. 11. 2021 11:38
Re: Tak kromě dobrého technického stavu auta...
No právě že si na to u svého auta pořád nějak nemůžu zvyknout.
7. 11. 2021 12:09
Re: Tak kromě dobrého technického stavu auta...
No já taky ne. Ale jelikož jsem musel u svého Leonu už po necelých 5 letech měnit dost drahou baterku (a to jsem ji cca poslední rok už pravidelně dobíjel v síti), tak teď už si na to u něj i u Karoqa dávám pozor. :-)
Avatar - Mikesus
5. 3. 2022 06:31
Re: Tak kromě dobrého technického stavu auta...
Bterka a drahá? Já ji měnil těsně po záruce a stala nějakých 1800. To mám dnes jednu nadrz benzinu
Avatar - Ozzman
5. 3. 2022 07:50
Re: Tak kromě dobrého technického stavu auta...
Že zrovna tobe budu psát, že baterky mají ruznou kapacitu :D Já dal dvojnasobek, do Mondea, do Yarise ani ne polovinu :D
Avatar - Mikesus
5. 3. 2022 14:19
Re: Tak kromě dobrého technického stavu auta...
Ale tady se bavíme o baterce do (benzinoveho ) auta, ne do traktoru. :-[]
Avatar - rohYpnol
4. 3. 2022 20:04
Re: Tak kromě dobrého technického stavu auta...
Absolutně tohle hlavně vůbec nelze říct. Záleží na autě, na profilu tratě atd.

U něčeho a někdy je lepší vyřazovat a plachtit. Jindy zas ne. Koneckonců kdyby bylo vyřazování nesmysl, tak by asi nepřišly samy automobilky s funkcí plachtění u automatů že...
5. 3. 2022 11:42
Re: Tak kromě dobrého technického stavu auta...
Jinými slovy - rozumná kombinace obého ;-)

Což už praktikuji mnoho let.
Avatar - Beefcake
7. 11. 2021 11:03
Re: Tak kromě dobrého technického stavu auta...
To uz je trochu ina vec, co si napisal. Lebo to zavisi od sklonu cesty a vzdialenosti (napr. dojazd na cervenu). Ja som mal na mysli, ze niektori vyraduju aj z kopca, aby usetrili. A ze záleží od auta, asi pisat nemusim.
Zevraj za 4 :-[]
7. 11. 2021 12:37
Re: Tak kromě dobrého technického stavu auta...
Patřím mezi "některé" co vyřazují z kopce. A to tehdy když to profil kopce a to co následuje dovolí a držím cca předpisovou rychlost. Když je třeba brzdit řadím postupně od 5 dolů. A na brzdu šlapu až je to nutné.
Co je špatně na tomto postupu?.
5. 3. 2022 09:44
Re: Tak kromě dobrého technického stavu auta...
Myslím se, že nic. Asi to není potřeba moc řešit, podle mého názoru není jediná správná cesta (jak třeba šetřit benzín). Osobně jsem vyřazoval pouze z kopce za Miličínem do Votic, kde to pěkně drží devadesátku a je potřeba jen přibržďovat.
Avatar - Amaterasu
5. 3. 2022 09:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 10. 2022 12:30
Re:
Jééé Hamuno tobě dali BAN :-D :yes: :yes: :yes:
7. 11. 2021 13:00
Re: Tak kromě dobrého technického stavu auta...
On písal o doplachtení ,nie brzdení. Či tebe dôjde auto ďalej keď zaradíš rýchlosť a zložíš nohu z plynového pedálu.
Avatar - Barrichello
8. 11. 2021 11:07
Re: Tak kromě dobrého technického stavu auta...
vom s tím někdo jezdí? S těmi nesmysly co vybíjí baterku? Každý chytřejší člověk to má odpojený :-) :-) :-)

Brzdit motorem umí i auta s automatem, akorát tam se na N nevyřazuje.

Já mam jako úsporné řešení v jednom autě LPG + vypínaní válců, druhé je úsporné samo o sobě (R4 1,6) a ve třetím je slovo úsporná jízda sporostý pojem pro žebráky :-) :-) :-)
V aristokratickém voze se nešetří :-)
7. 11. 2021 12:58
Re: Tak kromě dobrého technického stavu auta...
Ale on chce doplachtiť, nie brzdiť. Takže nechápem na čo sa hraješ ty ;-)
7. 11. 2021 10:06
Hraběcí rady
Když si nechá větší odstup, tak je jen otázka vteřin, než se do té mezery někdo nacpe.

Brzda - plyn, to by fakt nikoho nenapadlo, že to může zvýšit spotřebu. Já myslel, že to spotřebu snižuje.

Chybí bod 11 - netahat zbytečně připojenej vozejk.
Rozbalit vlákno
2
7. 11. 2021 10:18
Re: Hraběcí rady
No jo, ne každý šetří a potom se nacpe do té mezery.

A k tomu brzda plyn - v šikanách je vhodné trochu zpomalit. a na výjezdu zrychlit. Nemusíš ty šikany projíždět konstantní rychlostí, to si zase připlatíš za pneumatiky.
Avatar - Beefcake
7. 11. 2021 11:41
Re: Hraběcí rady
A tym, ze sa tam blb nacpe, zvysi spotrebu vsetkym v tom vlaciku., kedze musia na to reagovat.
7. 11. 2021 10:27
Radit je fajn
Ale pak se občas kouknu na test auta se kterám jezdím taky a spotřebu udáváte + 1-2l. Tak v čem je problém?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Mikesus
8. 11. 2021 10:43
Re: Radit je fajn
Protože novináři neresi tyhle rady.
Avatar - 3_diamanty
7. 11. 2021 10:30
Plynula jazda
Lebo jazda brzda plyn urcite spotrebu neznizi to je jasne.... treba hlavne predvidat... napr v meste nehnat sa z dialky na semafor... lebo zelena tak pridam .... lebo vsak co ked stihnem ... a potom nam 20m pred nim blikne cervena ... pozname to... plynulost jazdy je jednym zo zakladov dobrej spotreby ... aspon teda v meste to moze byt klucove.... uz samozrejme vhodne pneu... kvalita asfaltu... klimaticke podmienky ci neprimerane zatazenie vozidla a pod su uz druha vec... ja v meste mam spotrebu okolo 7 litrov plus minus 0,5 litra ... ale kedysi na felde mpi to bolo v meste kludne aj 8,5 az 9 litrov ... a bral som to v pohode... takze dnes sa fakt nestazujem... skor na stve neustaly narast cien benzinu... tu vidim do buducna mozny problem... ale snad sa to casom stabilizuje nejako... zbozne prianie ja viem
Rozbalit vlákno
13
7. 11. 2021 11:45
Re: Plynula jazda
Růst ceny benzínu můžeš vykompenzovat snížením spotřeby, ani ve městě není problém pod 6l :-!
Avatar - Ada je zase tady
7. 11. 2021 16:00
Re: Plynula jazda
pokud máš pod kapotou diesel :-) a manuál ;-)
8. 11. 2021 08:19
Re: Plynula jazda
A když hybrid je to vůbec nej
Avatar - Mikesus
8. 11. 2021 10:44
Re: Plynula jazda
Až mi ukážeš diesel, co jezdí v pražském provozu za 3 litry tak budu i souhlasit. I když vlastně za 2.7, diesel ma o 10% vyssi emise CO2, kdyz uz se řeší spotřeba.
Avatar - Barrichello
8. 11. 2021 11:11
Re: Plynula jazda
Pokud se to město jmenuje Pelhřimov vid nebo jedeš po městě v 9 večer nebo ve 4 ráno :-) Popř. jedeš z Přední kopaniny do Suchdola nebo z Dáblic do Bohnic.

Jinak utopie i s litrem, všude kolony :-) :-) :-)
Avatar - Mikesus
8. 11. 2021 11:14
Re: Plynula jazda
I v kolonach v Praze kolem 4l benzinu naprosto v pohodě.
Avatar - Barrichello
8. 11. 2021 11:23
Re: Plynula jazda
Hybrid?

S nehybrdním benzínem i naftou těžko :-) To nedá ani slavný generátor nafty 1,9 SDI :-)
Ten tak 5,5 :-)
Avatar - palix
7. 11. 2021 18:07
Re: Plynula jazda
Plynulá jazda je základ - súhlasím. Kedysi sme mali istého učiteľa a ten tvrdil, že na dlhodobejšiu spotrebu je lepšie rozbiehať sa na istú rýchlosť razantnejšie, ako pomaly. (Skúšal som to a niečo na tom je). Ale na plynulú jazdu dával samozrejme dôraz tiež.
V každom prípade by som dodal - ak chcem jazdiť úsporne:
- kúpim si primerane výkonné auto
- vyberiem si primerane veľké auto - ak som sám a jazdím 95% po meste, nepotrebujem nič veľké voziť stačí mi malé auto ako Fabia, Yaris, prípadne ešte menšie... nepotrebujem SUV typu BMW X6
- zvolím čo najaerodynamickejšie auto (sedan, kombi, hatchback) - NIE SUV (kolega vymenil sedan nižšej strednej triedy / benzín za SUV / Tucson - benzín... len pozerá o koľko vyššiu spotrebu to má :-!
- ak nemusím, nejazdím krátke trasy. Jazdy do povedzme 3 až 5 km robia vysokú spotrebu. Poznámka: ak idem trasu 3 km rovnakým štýlom ako napr 30 km, tak na 3 km spravím spotrebu 8l a na 30 km 4,8... Vidím to na mojom aute - ak sa motám často po meste, tak spotreba je cca 8l... Samozrejme, keby som nemusel, tak rád idem pešo.

Záver: Niekto nepotrebuje šetriť peniaze a jazdiť úsporne, lebo na to má dostatok financii. Jediný možný dôvod na jazdu s čo najnižšou spotrebou je pre podobného vodiča šetrenie ovzdušia :yes:
Avatar - Mikesus
8. 11. 2021 10:50
Re: Plynula jazda
Tak já tedy jsem ten, co se těmi rady neřídí. Mám pro Prahu velké 5m SUV, protoze se tam potrebuju naskladat s 3 detma občas. A protože jsem usoudil, že se radši uskromnim a přizpůsobím jízdě velkým autem po městě než zbytečně mít 2 auta, kdy by jedno stalo celý týden a vyjelo jednou za čas, když by bylo potřeba. A přesto si troufnu tvrdit, že za 3-4l benzinu po městě nejezdi skoro nikdo.
8. 11. 2021 13:36
Re: Plynula jazda
Já mám skoro 5m sedan, potřebuji tam naskládat sebe, spotřebu sleduji. Je 12,5 ve městě, kde hlavně jezdím, venku 8-10.

Jsem spokojený, protože budu-li chtít svůj zachovalý youngtimer, co nemá EGR, turbo, dvouhmoťák, DPF, FAP, GPF ani stop/start, vyměnit za stejně výkonné a komfortní současné úsporné auto, doplatek bude - skromně - 1,5-2 miliony Kč, jedno jaké pohonné médium. Rozdíl neprojedu v benzínu za 40-50 Kč/litr ani za +/- 30 let, s nájezdem 10000 km/ročně.Takže dokud bude držet pohromadě a nezakážou mi ho, nepanikařím.
Avatar - _Karel_
7. 11. 2021 10:47
ECO
Bohužel, při režimu ECO (většinou?) se natvrdo aktivuje start-stop. A to je taková chujovina, že raději oželím nějakou desetinku.
A pak bych neřekl, že v zimě je nejlepší nastartovat a vyrazit, já tomu vždycky dám tak půl minuty, aby měl olej čas dostat se kam má, zejména v převodovce.
Rozbalit vlákno
26
Avatar - 3_diamanty
7. 11. 2021 10:53
Re: ECO
Dobra poznamka... ja ho tiez vypinam... radsej nech mam o pol deci vyssiu spotrebu ako si casom takto nenapadne dobabrat 10 inych veci v aute za stovky eur.... v jednom clanku som cital ze S/S system je asi najvacsia kravina v autach aku kedy vynasli... a to uz je co povedat kedze tych kdejskych ficur v autach uz bolo vynajdenych hodne... takze diky pekne... neprosim a preto ho vzdy na palubke vypinam... tadial proste v reale cesta k nejakemu usetreniu nevedie... je to ciste len papierova finta... na obidenie systemu mozno ok.... kedze papier znesie vsetko... ale v reale fakt neskutocna kravina
Avatar - Amaterasu
7. 11. 2021 10:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - 3_diamanty
7. 11. 2021 11:05
Re: ECO
Mne sa dokonca stalo ze ked boli v zime silne mrazy tak mi obcas ani nefungoval ten system spravne.... takze ho stejne vzdy vypinam leto zima to je jedno... velmi ma vsak prekvapilo ked som bol v nemecku v 2018 tom u manzelkinej sestry a na novej A3 ke si ten system pochvalovali... nechapacka.. a vobec to nevypinali ked sme sli mestom... ani to neriesili.... pritom sj tam v premiovke bolo citit tu casovu prodlevu hoc minimalnu.... co uz no sila .... iny kraj.. ine zvykny no... nikto ma vsak nepresvedci ze je to fajn vecicka... ani ziadny nemec na A3ke 😉
7. 11. 2021 11:49
Re: ECO
Někde smysl má, někde ne. Před závorami zásadně motor zhasínám, obecně má smysl zhasnout při čekání delším než asi minuta.
Avatar - JirkaVejrazka
7. 11. 2021 14:03
Re: ECO
Kdepak, ten cas, kdy se vypnuti motoru uz "vyplati" je nekde okolo sedmi sekund. Samozrejme zavisi na konkretnim motoru, ale minuta to neni v zadnem pripade.
Avatar - _Karel_
7. 11. 2021 14:22
Re: ECO
Já teda četl, že je to okolo 40sec.
7vterin u běžného motoru nevěřím.
7. 11. 2021 15:01
Re: ECO
Za půl minuty motor na volnoběh "propálí" na benzínu cca 20hal, takže s ohledem na životnost baterie a startovacího mechanismu mi nepřipadá rozumné zhasínat na méně než minutu volnoběhu, ačkoli čistě na spotřebu bych možná pár cm3 benzínu ušetřil.
Avatar - petr petrumr
7. 11. 2021 18:02
Re: ECO
u autobusů když to vypnul ihned a měl iveco motor s vodou chlazeným turbem, tak měl výpověd.
Avatar - Amaterasu
7. 11. 2021 22:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Katikakus
6. 3. 2022 13:09
Re: ECO
Veejrazko, nemel nesmysly. Je to pres pul minuty a stejne je to hovadina.
Avatar - JirkaVejrazka
7. 3. 2022 08:59
Re: ECO
Jsem rad, ze umis pekne pozdravit a chovat se k ostatnim diskutujicim slusne. Steknout na nekoho prijmenim vubec neni urazlive a konfrontacni, ze?

Ja vychazim z udaju publikovanych tady: https://www.sae.org/…nt/2004-01-1896/

Z jakych dat vychazis ty?
7. 11. 2021 13:10
Re: ECO
Jestli ti v mrazu start stop nevypnul motor, tak naopak funguje spravne. Ty systemy jsou nastavene tak, aby nevypinaly napriklad pokud je motor studeny a ridic chce topit, nebo naopak v lete, kdy je potreba velky vykon klimatizace. Treba mne start stop od podzimu do jara motor nevypne skoro nikdy, zejmena pokud se jezdi kratsi trasy. Nevim, proc se z toho dela takovy strasak. Starter a dalsi komponenty jsou na to dimenzovane, navic u modernich motoru je spis naskodu kdyz se zbytecne klepou na volnobeh (viz clanek), napriklad EGR ventil pracuje na volnobeh s mnohem vetsi ucinnosti, takze se do motoru vraci vic bordelu a obecne motory na volnobeh produkuji vice sazi, karbonu atd.
Jedine, kdy start stop vypinam je pri popojizdeni v kolone. I kdyz i tam si auto po chvilce vsimne, ze nema cenu motor vypinat a zustane bezet, ale uz je to takove vic nahodile.
Avatar - petr petrumr
7. 11. 2021 11:50
Re: ECO
největší nešvar kromě toyoty mají auta se start-stop nevyřešenou klimu, hybridní mild panda to má trochu ošéfovaný, že při auto na klimě zruší sám stop, když v autě je horko.
Avatar - twistedTSD
7. 11. 2021 15:34
Re: ECO
Však tak funguje s/s v každém normálním autě.
Avatar - petr petrumr
7. 11. 2021 18:08
Re: ECO
normální auta mají startér, kde je volnoběžka, výsuvný pastorek, věnec na setrváku, velký odběr proudu atd. Nemají ošéfovaný brzdy, nezhasínají už při dojezdu atd.
Avatar - Amaterasu
7. 11. 2021 10:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petr petrumr
7. 11. 2021 12:25
Re: ECO
správně, u tych toyot to ale není start stop popravdě řečeno.
5- i jízda je cíl cest a takové bloudění v jižních čechách je vlastně dovolená a kolony ve městě jsou dobré taky něco poznat, spotřeba je nižší.
9-razantní zpomalení před vesnicí značí,že tu vesnici s hybridem se projede bez spalováku.
7. 11. 2021 11:33
Re: ECO
Režim ECO zásadně neaktivuji a Stop-Start je to první, co po spuštění motoru vypínám! :-)
Avatar - Mikesus
8. 11. 2021 10:55
Re: ECO
Ještě že takové nesmysly jako S/S nemusím řešit.
Avatar - Barrichello
8. 11. 2021 11:13
Re: ECO
Start/Stop nikde nemám, režim ECO taky ne :-)
Resp. HEMI má režim ECO, když vypíná 4 válce, což se ale děje samočinně.
Avatar - curwasportiva
5. 3. 2022 15:48
Re: ECO
Hemi vypina valce bez ohledu na rezim…
Avatar - fOE
7. 11. 2021 17:14
Re: ECO
Tohle nastartovat a cekat pul minuty asi nebude uplne optimalni treba nekde pod oknama na sidlisti nebo ve stare zastavbe, zvlast mit spalnu do ulice... :-)
Avatar - _Karel_
7. 11. 2021 17:34
Re: ECO
Pod oknama na sídlišti asi nikoho půl minuty nezabije, nevidím důvod.
Nicméně já to psal z pohledu péče o auto.
7. 11. 2021 19:02
Re: ECO
Záleží, co je to za auto a jak je to nastavené.
Ono stačí vypojit konektor na baterce a start-stop i tzv. inteligentní dobíjení se deaktivuje.
Mám koncernové auto a režim Eco, Normal, nebo Sport spotřebuje ovlivní méně, než směr větru či zdržovač kolony aut.
Avatar - Mikesus
8. 11. 2021 10:57
Re: ECO
Zdrzovac kolony je kdo? Kdo jede pomalu nebo neplynule?
8. 11. 2021 16:14
Re: ECO
Většinou kombinuje obojí :-)
Avatar - KANKUNEN
7. 11. 2021 10:54
Já snižují spotřebu agresivními manévry,
abych neztrácel vysokou rychlost a nemusel zbytečně podřazovat o dva stupně dolů a pod plným plynem dohánět ztrátu.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
7. 11. 2021 11:22
Re: Já snižují spotřebu agresivními manévry,
To je ta plynulost o ktorej pisem vyssie :D ... len aj tu plati... vsetko s mierou :-!
Avatar - Dinar
7. 10. 2022 09:12
Re: Já snižují spotřebu agresivními manévry,
Přesně tak, hodně se dá taky ušetřit předjížděním zprava, jízda je o mnoho plynulejší. :D ;-)
7. 10. 2022 11:29
Re: Já snižují spotřebu agresivními manévry,
Pravý pruh je většinou volnější. ;-)
Avatar - Beefcake
7. 11. 2021 11:06
A co moje AT gumy
Na ktorych jazdim v lete ?
Znizuju mi spotrebu ?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - curwasportiva
5. 3. 2022 15:50
Re: A co moje AT gumy
Ne. Ja jezdim na AT celorocne a asi by me i zajimalo, jaky by byl rozdil oproti silnicni pneu. Mozna do pul litru, ale to je zanedbatelne…
Avatar - Beefcake
7. 11. 2021 11:41
Jedna podstatna vec tam chyba
Ked je treba zrychlit, je to efektivnejsie prudsie a za kratsiu dobu, ako dlho a len s miernym plynom.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ada je zase tady
7. 11. 2021 15:56
Re: Jedna podstatna vec tam chyba
jezdit s dieselovým motorem :-[]
Avatar - Beefcake
7. 11. 2021 17:24
Re: Jedna podstatna vec tam chyba
Ale no, clanok je o jazdeni na ceste a nie na druzstve. A vsetci predsa vieme, ze dizle naftu vyrabaju a vzduch cistia.
Avatar - Mikesus
8. 11. 2021 10:58
Re: Jedna podstatna vec tam chyba
Zalezi jak kde. Kdyz budu zrychlovat na půl plynu, budu se držet v atkinsonu, kdyz přidám vic, pojedu v ottovo cyklu, takže s horší efektivitou.
7. 11. 2021 11:41
Plachtění na neutrál
Úvaha za plachtit na N nebo nechat zařazeno je jednoduchá... Pokud vidím, že stejně budu muset zpomalit nebo dokonce zastavit, nevyřazovat na N, ale brzdit motorem, tak douho, jak lze při nulové spotřebě. Pokud lze, tak nezastavovat, jen pomalu dojíždět k semaforu, dokud nepadne zelená, tím pádem vůbec nemusím použít nejhorší 1. stupeň. Pokud vím, že pod kopcem budu dál pokračovat a zrychlovat, vyřadím na N, abych s kopce neztrácel energii.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Beefcake
7. 11. 2021 11:47
Re: Plachtění na neutrál
Uvaha spravna, ale potom su tu este automaty, ktorych je dnes uz predavanych mozno aj viac ako polovica aut. Ale aj tam su borci, ktori riesia, ci preradovat do N.
7. 11. 2021 11:54
Re: Plachtění na neutrál
U automatu se snad má přeřadit jen při stání. Já automat vynechávám a z manuálu pak přejdu rovnou na elektro :-!
7. 11. 2021 16:43
Re: Plachtění na neutrál
Upřímnou soustrast! :-( :no:
Avatar - Mikesus
8. 11. 2021 10:59
Re: Plachtění na neutrál
Tjn, s tím manuálem upřímnou soustrast. :-[]
4. 3. 2022 22:13
Re: Plachtění na neutrál
Pročpak? Že ty neumíš pořádně řadit ještě neznamená, že to tak musí mít i ostatní! :-[]
Avatar - Mikesus
5. 3. 2022 06:43
Re: Plachtění na neutrál
O moje schopnosti řadit se neboj. To je hodně slabý pokus. Dlouho jsem jezdil s manualem a automat odmítal jako ty.
Už ses naučil jezdit s tím manuálem po městě za 4 litry?
Avatar - STARTSTOP
7. 11. 2021 11:41
Stop-start
Zlatej vynalez .. libam ruce jeho tvurci :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - petr petrumr
7. 11. 2021 12:13
Re: Stop-start
je to dobrý, třeba v pandě nepostřehneš, že motor naskočí, nebot ten elektromotor tomu motoru pomůže i kroutákem a vystřelí to jak prak. Tvurci nemysleli na lidi, že neumí si vybírat auta, jenom blondýna si koupí auto s turbem a start-stop systémem proto, že tomu prostě nerozumí, ostatní by se měli zamyslet nad sebou a lépe vybírat.
Avatar - Barrichello
8. 11. 2021 11:14
Re: Stop-start
to jo, je to úžasná věc co krásně lividuje motory a baterky :-) :-) :-)
7. 11. 2021 12:47
ju a nejezdit na plachteni
Start stop vypinat a nejezdit na eco rezim. Plachteni je hezka vec, kdyz lidi dodrzujou rozestupy a umi sledovat provoz dopredu. Jinak jsi ztracenej, auto ti pri plachteni dojizdi ostatni a musis zas na brzdy. A nejhorsi je ze nedobijos baterku. Takze co ke lepsi? Usetrit 0,2 litru a nebo kazdy 4 roky odpalit baterku original?
Rozbalit vlákno
1
7. 11. 2021 13:31
Re: ju a nejezdit na plachteni
Pokud při plachtění se začne auto rozjíždět příliš a začnu se přibližovat těm přede mnou, je logické opět zařadít a přibrzdit motorem. Ideální je brzdy používat jen pro "krizové" brzdění a pro dobržďování před zastavením.
Avatar - Mokrous
7. 11. 2021 12:51
S&S je hrozná chujovina.
A nejlepší je ve spojení s “inteligentním” debilním dobíjením. Kdy má baterka furt sotva 12,4V.
A úplně nejlepší je, když vám blbci v autorizáku nechají auto 8 týdnů bez nabíječky a baterka spadne na 11,3V a podle nich v pohodě. Reklamaci neuznávají. Chybu to neháže.
Akorát potom auto víc žere a ve čtvrtek jsem po cca 100km zastavil u Mekáče a jsa neočkován, nechal jsem bublat dehet a cpal se na parkovišti. S&S byl celou dobu jakože aktivní, ale za celých 40 minut motor nezhasnul. Rekord jsem měl cestou domů asi 40 sekund na semaforu před miliontým staveništěm. Pak už motor běžel furt a snažil se asi dobíjet tu baterii ve “skvělé” kondici dle autorizáku.
A takhle se dělá ta ekologie v praxi.
Rozbalit vlákno
46
Avatar - _Karel_
7. 11. 2021 13:55
Re: S&S je hrozná chujovina.
Ekologie v praxi je stát 40 minut s nastartovaným motorem, navíc na parkovišti u mekáče. Hele - v dobrym- za tohle bych lámal ruce.
Avatar - Mokrous
7. 11. 2021 14:32
Re: S&S je hrozná chujovina.
No já čekal, kdy se konečně vypne motor, když dle servisu je vše naprosto v pořádku.
Normálně nestávám se zapnutým motorem jen tak. Ale když musím sedět v autě a žrát tam svinstvo jako žid ve 30. letech v Reichu, nebo nigga v 50. letech v USA, tak chci aspoň světlo a média. A bohužel moderní vůz sám vypíná vše velmi rychle, protože baterie nemá napětí. No a po zásahu servisu už je to totálně v ***i. Takže jsem to dal jako příklad.
Když byla baterie zcela nová, tak naopak S&S vypnul ledový motor po ujetí 300 metrů.
Kdyby se daly koupit auta z roku 2000 nový, tak bych si moderní sráč nikdy nekoupil. Je to za trest všechno.
Avatar - Beefcake
7. 11. 2021 17:17
Re: S&S je hrozná chujovina.
No jasne, to su tie "osobne slobody" , ktore ti upieraju :no:
Chvalabohu, uz sa objavuju snahy riesit tento tzv. idling aj prisnejsie legislativne , ako aj inde. Nie, ze by papier nieco riesil, lebo fetaci to i tak ignoruju, ale aspon cosi
Avatar - Mokrous
7. 11. 2021 17:34
Re: S&S je hrozná chujovina.
A tak je to "správné". Hezky pěkně demokraticky. Kdo nesouhlasí, tak šup do plynu, že Herr Commandant? Je strašidelné, že lidstvo se za tisíce let skoro neposunulo v myšlení. Technologie sice máme, ale jinak jsme horší jak dobytek.
8. 11. 2021 18:09
Re: S&S je hrozná chujovina.
Mas volbu sa ockovat, alebo sa neockovat.
Chapes ten rozdiel moct sa rozhodnut proti tom, ze sa rozhodnut nemozes?
V tretom reichu volbu nemali. Tak sa neporovnavaj s niecim o com nemas ani paru.

Prave u teba sa ukazuje to, ze ludstvo sa neposunulo "za tisice let v mysleni" ani o milimeter.
Avatar - Mokrous
8. 11. 2021 18:59
Re: S&S je hrozná chujovina.
Další kdo je po vládní lobotomii.
Mám svobodu. To jistě.
Avatar - Mikesus
9. 11. 2021 10:54
Re: S&S je hrozná chujovina.
No zatím povinné není.
Avatar - Mokrous
9. 11. 2021 11:13
Re: S&S je hrozná chujovina.
Ano. Povinné není, ale nátlak je z všech stran neskutečný. Z neočkovaných se dělají viníci šíření nákazy, přitom je to naopak.
Pojišťovny nehradí testy, zaměstnavatelé tlačí, všude jen omezení a zákazy vstupu, pokud nemáš očkování, nebo si nezaplatíš test atd.
Službám opět ubývá klientů, protože nejsem sám, kdo radši nikam chodit nebude.
S tlakem šmejdů tam nahoře se počítá, ale nejvíc mě mrzí, jak se opět lidi rozdělili a roste nenávist vůči neočkovaným a chybí zcela respekt ke svobodné vůli. Kdo se bojí a chce se očkovat, nechť tak učiní a mě to nevadí. Teda když to nerve do 15 ti letých děcek.
A naopak, když někdo nemoc prodělal a nechce se očkovat, tak bych ocenil, kdyby mi už všichni s covidem políbili pr..l.
Jestli na to mám zdechnout, je to moje věc a do špitálu nepudu, ani když se budu dusit. V nemocnici na mě nikdo sahat nebude. S tím už mám zkušeností taky víc než dost. Buď to rozchodím, nebo nerozchodím. Je to jen moje věc. Lidí je jako sr.ček a svět se nezboří.
Avatar - Mikesus
9. 11. 2021 14:34
Re: S&S je hrozná chujovina.
To mi vadí úplně stejně. Do decek bych to necpal, protiví se mi i doklad o bezinfekcnosti, kdyz víme, že očkování nezpůsobuje bezinfekcnost. Očkovanej jsem, aspoň mám lepší mobilní signál :-[]
Očkování beru hlavně kvůli snížení tlaku na nemocnice, aby mohli poskytovat péči i jiným pacientům. A to že statistiky vidíme, že právě ti neockovani plní nemocnice víc a tím způsobují omezování péče o jiné pacienty. To ze by mne mohl nakazit neockovany je mi jedno, protože to může i očkovaný. Ale ze plní nemocnice a omezují běžnou péči mi vadí. Testy bych nezpoplatnoval, ale následnou lékařskou péči v případě nákazy. Naopak bych ty testy dal povinné po určitou dobu a pak bychom ve výsledky ušetřili peněz azaz
Avatar - Mokrous
9. 11. 2021 14:53
Re: S&S je hrozná chujovina.
Ale kdo ty nemocnice plní, kolik jim je let a v jakém jsou stavu (váha, kondice, jiné chronické nemoci atd.)?
Kolik lidí mezi 20-50 lety, kteří nejsou alkoholici, kuřáci, cukrovkáři atd. a naopak žijí zdravě najdeš na dýcháku?
To tě dřív srazí auto, nebo klepne.
A o tom to je taky.
Prostě se nakoupilo za miliardy a ještě dráž se bude likvidovat to, co se nespotřebovalo. A tak se prostě běsní na 200%.
Avatar - Mikesus
9. 11. 2021 15:31
Re: S&S je hrozná chujovina.
Že bychom měli tolik alkoholiku a kuřáků?
https://ockovani.opendatalab.cz/statistiky
Řekněme že je v kategorii 25-50 cca 60% ockovanych. Pomer nakažených je cca 2:1, i přesto že je poměr naockovanych 1:2 cca, takze už jen očkování snižuje cca 4x nakažení. Dále poměr hospitalizaci je cca 15:1, tedy uz jsme na 30x vic. Na jip to je v této kategorii cca 4:1, takže cca 8x méně. Z toho je jednoznačné, že očkování pomáhá udržovat funkční nemocnice.
Avatar - Mokrous
9. 11. 2021 16:11
Re: S&S je hrozná chujovina.
No nevím jestli 60% je 1:2. Asi mám jinou matematiku v hlavě. :-)
Vidím 1620 lidí do 50 let v nemocnici a cca desetina z toho, tedy:160 lidí na JIP. To je pod 4% lůžek JIP + ARO.
To je cca 0,002% obyvatel do 50 let na JIP, jestli se nepletu. A 0,02% ve špitále. Uvážíme-li skladbu obyvatelstva do 50 let hrubým odhadem okolo 6 a půl milionu. Nehledal jsem přesná čísla, ale věřím, že se vejdu do tolerance 5%.
I to je dost. Ale pořád to nevidím jako konec světa.
Dle statistik úmrtí vidím za poslední týden v říjnu průměrně 1 mrtvého denně (absolutní čísla, ne v přepočtu na 100 tisíc) ve věkové skupině do 50 let. To je sice smutné, ale opět to není zdrcující číslo v absolutním měřítku. Navíc to jsou opět úmrtí s covidem a nikoliv na něj.
Stačí abys byl pozitivní a dostal infakt, mrtvici, dorazil tě rak, nebo cirhóza, je to jedno, vždy budeš ve statistice covidu. A na silnicích v průměru zahyne víc lidí celkově a kdyby byla statistika do 50 let, protože těch 80+ na silnicích už jezdí méně, tak to bude +/- to samé. Tedy cca 350-400 lidí ročně.
S tím drobným rozdílem, že teď se tu bavíme o vrcholech epidemie a na silnicích to jede pořád.
A podívej se, kolik lidí umírá na rakovinu. Před covidem to bylo cca 28 000 lidí ročně. To je 75 lidí denně. V létě v zimě. A tak bychom se tu mohli bavit do nekonečna...
Já prostě tvrdím, že u lidí 50-65 by se to mělo řešit individuálně a nad 70 to doporučuju plošně. Naopak pod 50 a už vůbec u děcek do 25 - 30 let bych to zakázal.
Avatar - Mikesus
9. 11. 2021 23:34
Re: S&S je hrozná chujovina.
já jsem to zjednodušil na 66% cca při 2:1, jinak ano, je to tedy dejme tomu 3:2
A taky zatím nejsme na vrcholu aktuální vlny. Jak to bylo před rokem, kdyz ještě nebyla vakcína?
7. 11. 2021 14:13
Re: S&S je hrozná chujovina.
Mekáč má jednu jedinou výhodu. Dá se sežrat jednou rukou za volantem. Když se nechci zdržovat, je to řešení. Domů bych si to nekoupil ani náhodou. Je to taková hmota, co zapráská bachor aby dal pokoj.
Takže si dost dobře neumím představit, co bych konzumoval 40 minut... co si tam dáš? jen tak ze zvědavosti:)
ps: kup si nezávislé topení:)
Avatar - Mokrous
7. 11. 2021 14:43
Re: S&S je hrozná chujovina.
Hnus to je, souhlas. Ale jako segregovaný občan druhé kategorie, stejně jako židi v 30. letech v Reichu, nebo černoši v 50. etech v USA, když mám na cestě hlad, tak musím někde zastavit a pak se krmit v autě. A když si dáš něco většího než klasickej cheese, no tak se pěkně zaprasíš až za ušima i když to jíš oběma rukama. No a k tomu nějakej mail, hovor, příspěvek a půl hodina je pryč, ani nemrkneš. A nebyla mi zima, jen moderní systémy vozu za 1,5 neumí udržet napětí ani na deset minut fungování infotainmentu. Kdyby to nenavrhoval kretén a další kretén to nedorazil v servisu, tak bych v klidu telefonoval a poslouchal rádio a svítil si půl hodiny bez motoru a pak to cestou po 5-10 km v klidu dobil na správných 12,6-12,8 V.
Očkovat se nebudu a stát v mrazu ve tmě a tichu taky ne. Měl jsem si nechat starý auto. Tam fungovalo všechno normálně.
7. 11. 2021 14:57
Re: S&S je hrozná chujovina.
"jen moderní systémy vozu za 1,5 neumí udržet napětí ani na deset minut fungování infotainmentu" - netuším ,aké máš auto, ale zatiaľ som popisovaný problém nemal (viac vozidiel viacerých výrobcov). Udržať to udrží, ale pokiaľ je auto trvale nabíjané "inteligentné" , tak sa pri určitej hodnote všetko vypne , aby mal energiu na ďalší štart.
7. 11. 2021 14:58
Re: S&S je hrozná chujovina.
jsem na tom podobně, v pátek jsem byl ve food-courtu a skončil jsem v Burger Kingu a to co jsem si dal, chutnalo skutečně jako hamburger. famózní, fakt dobrý. ale v autě se to za jízdy prostě jíst nedá no...
přidám tip - mrkni se na stránku Dana Pribáně na FB, od lidí, co s ním jeli na nějakej ten vejlet jsem slyšel, že je to kkt, ale to co předvádí na svém FB to je něco extra - militantní prosazovatel vakcinace pro všechny... pokud jsem někdy zvažoval, že bych si to očkování nechal vnutit, po tom, co jsem to shlédl mám jasno - NIKDY!!!
a navíc jsem tu srágoru prodělal v září, 14 dnů poměrně hnusných, ale mám pokoj. chřipka by se mohla jít učit, jak se to dělá:)
Avatar - Mokrous
7. 11. 2021 15:16
Re: S&S je hrozná chujovina.
Covida jsem měl letos v lednu taky. No stálo to za houno, klasika, žádnej čuch, bolehlav, dejchal jsem jako v poslední minutě, kašel a tak. Ale nikam jsem s tím nešel. Na naše autority z vysoka s…! V březnu 2020 jsem měl respirátor mezi prvními dobrovolníky a lidi se mi smáli. Dnes je všechno jinak. Nenechám se tlačit ke zdi Goebbelsovskou propagandou plnou lží a demagogie. Lituju hlavně děcka, který netuší, co s nima ta sra čka za pár let udělá. U důchodců to naopak chápu a schvaluju.
A Přibáň? No to je oooobrcocot! Ten ti vysvětlí, že i islám je naprosto super věc a ty seš hnusnej rasista. Protože islám je rasa, to dá rozum, že jo?
Avatar - Roman Horký
7. 11. 2021 16:07
Re: S&S je hrozná chujovina.
Jsi veliký hrdina. Takových je v tomto národě jak nasr. Škoda, že v kritických chvílích se vždycky všichni poserete. Před Hitlerem, před Stalinem, před každým. Ale nandas to českým autoritám. Víš ty chudáku, že očkování je jeden z nejvetsich vynálezu lidstva a že je známo stovky let? A víš kolik životu zachránilo, kolik nemoci vymýtilo? Ale dneska máme takovou svobodu že každý chuj co nemá ani ZS rozumí očkování nejlíp. Takže kvůli takovým je ekonomicky pokles, přesně kvůli takovým
Avatar - Mokrous
7. 11. 2021 16:19
Re: S&S je hrozná chujovina.
Nehodlám se pouštět do diskuzí s vidlemi a řešit rozdíl mezi Vektorovou A mRNA vakcinací. Nehodlám zde vidlím vysvětlovat rozdíl mezi jednorázovým očkováním, které je ověřené desetiletími a experimentální sra čkou, za kterou nikdo neručí.
A Mnichov tady taky nemusím nikomu připomínat. Tolik k těm hov nům, co z tebe padají.
A ekonomický pokles máme kvůli blbcům dole a zmr dům nahoře, ne kvůli tomu, že se někdo nechce očkovat.
Takže si dál vy očkovaní mezi sebou předávejte virus, když jste "chránění" a tudíž se nemusíte omezovat a kontrolovat. A přestaňte se sr át do neočkovaných, kteří se naopak nikam nedostanou a musí se furt kontrolovat. Vždyť vás přece nijak neohrožují, když jste už tak dokonale chráněni. Případně si zajděte na 5. 10. 15. dávku ať jste fit.
7. 11. 2021 17:32
Re: S&S je hrozná chujovina.
Tady přece nejde pane Romane o žádné hrdinství. Tady jde o to, že si můžeš zvolit. Není to povinné. Aktuální smrtnost Covid 19 je 1,5% a sezónní chřipka má 0,9%. Bude povinné očkování na chřipku? Na které mimochodem nedám dopustit:)
Kolem spousta lidí s dvěma dávkama leží, jako kdyby si nic nedali, no bodejť, když ten díleček skládačky co se do toho dává je z loňské zimy a od té doby tady jede něco úplně jiného.... a taky rozumím tomu, že to nakoupili a votlučou jim o hlavu, že se to nespotřebovalo...
Avatar - Beefcake
7. 11. 2021 17:20
Re: S&S je hrozná chujovina.
Teba by mali segregovat na zaklade hlavy.
7. 11. 2021 14:51
Re: S&S je hrozná chujovina.
Buď v kľude, ešte stále je dosť vozidiel, kde sa dá štart stop spolu s inteligentným dobíjaním beztrestne vypnúť a nemusíš po každom štarte,alebo na najbližšej križovatke mačkať tlačítko po tom čo zhasol motor. Zároveň pár výrobcov aj odladilo podmienky ako napríklad teplota okolia, interiéru atď a nezhasína to po pár metroch...

Edit: k tvojej batérii, pokiaľ jej to státie neodpravilo jeden článok, tak by som hľadal chybu inde. Ak je ta batéria pred smrťou, tak prvý mrazivejší pravdepodobne deň nenaštartuješ...
7. 11. 2021 14:59
Re: S&S je hrozná chujovina.
třeba BMW už tvrdí svým klientům, že se to nedá - ale můj pneuservisák má nějakou apku a v pohodě to umí vypnout...
Avatar - Mokrous
7. 11. 2021 15:07
Re: S&S je hrozná chujovina.
No na to právě čekám a moc se “těším”, že nenastartuju úplně nové auto, které autorizák dokáže dorazit za 2 měsíce. Jde o Passat Var. TDI EVO 147kW.
Avatar - Mikesus
8. 11. 2021 11:09
Re: S&S je hrozná chujovina.
Ja měl baterku vybitou už taky. V autorizaku mi špatně zapojili palubní kameru, takže to vybijelo baterku při stání a neodpojilo to při nízkém napětí.
Avatar - twistedTSD
7. 11. 2021 15:39
Re: S&S je hrozná chujovina.
Nechat auto 8 týdnů bez nabití je pěkné zvěrstvo, to snad manuál nových aut zakazuje.
Avatar - Ada je zase tady
7. 11. 2021 15:58
Re: S&S je hrozná chujovina.
u nových aut už manuál není :no:
7. 11. 2021 17:28
Re: S&S je hrozná chujovina.
kecáš :-[]
Avatar - Mokrous
7. 11. 2021 16:21
Re: S&S je hrozná chujovina.
Je jedno co je v manuálu, dobytek v autorizáku to stejně nenabije ani přes upozornění mailem během tzv "opravy". Od té opravy polovina věcí v autě nefunguje jak má. Smrdí klima, všechno je zaprášené, odřené atd. Prostě profíci. A stěžuj si na nádraží.
7. 11. 2021 17:31
Re: S&S je hrozná chujovina.
Servis to mal asi na háku. Už sa starých čias bola kopa vozidiel, ktoré sa po dvoch týždňoch nedali naštartovať. Stačí že človek odletel na dovolenku, vrátil sa a už hľadal káble, alebo nabíjačku. A to ešte žiaden start stop nebol v móde
Avatar - Mokrous
7. 11. 2021 17:42
Re: S&S je hrozná chujovina.
Golf VII mohl stát 14 dní před domem a vždy šel otevřít chycením za kliku a rádio mu hrálo půl hodiny atd. Napětí baterie vždycky parádní, to samý stařičkej Golf VI. Ten má i po letech poskakování po městě baterii ve 100% kondici. Moderní křáp ji má v hajzlu hned po podpisu smlouvy.
Avatar - Roman Horký
7. 11. 2021 18:13
Re: S&S je hrozná chujovina.
Jestli hrálo rádio jen půl hodiny tak ta baterka byla těžce v hajzlu.
Avatar - Mokrous
7. 11. 2021 18:39
Re: S&S je hrozná chujovina.
Zase meleš ho vna. Normální výrobce má normální ochranné mechanismy a časovače pro vypnutí osvětlení, nebo rádia atd... Když se rádio vypnulo, tak jsem ho zase zapnul manuálně a jelo to v klidu dál. Ale to platilo jen do doby, kdy auta navrhovali inženýři a ne banda debilů z marketingu a pár zelených mozků.
8. 11. 2021 17:23
Re: S&S je hrozná chujovina.
Nemusí to byť pravda, proste to elektronika odpojí a hotovo...
Avatar - petr petrumr
5. 3. 2022 08:51
Re: S&S je hrozná chujovina.
ne,, třeba v citroenu to odpojí po sni né po 10min. aji když to máš na nábíječce, prostě to označí přepnutí do eco modu a vypne se ti všechno.
8. 11. 2021 17:22
Re: S&S je hrozná chujovina.
OII max 10 dní, potom si ťahal káble. OIII podobne.
Avatar - Mokrous
8. 11. 2021 17:54
Re: S&S je hrozná chujovina.
Zajímavé. To jsem nezažil za 8 let se 2 Golfy, ani předtím se 2 Octaviemi. Nikdy žádný problém s baterií. Minimálně 6 let vydržely.
Avatar - Mikesus
5. 3. 2022 06:55
Re: S&S je hrozná chujovina.
Yetina ( 2009 ) mrtvá baterka každé 3 mesice.
Avatar - petr petrumr
7. 11. 2021 18:15
Re: S&S je hrozná chujovina.
na minus baterky je drát a ten hlídá napětí baterky, když tam není dostatečné, tak SS ti nejde
Avatar - Mokrous
7. 11. 2021 18:43
Re: S&S je hrozná chujovina.
Neeeee, vážně? A o čem se tu asi celou dobu bavím?
Avatar - Roman Horký
7. 11. 2021 18:58
Re: S&S je hrozná chujovina.
Protože napětí baterie se nejlépe hlídá na záporném pólu. Bože vy jste myslitelé.
Avatar - Mokrous
7. 11. 2021 19:09
Re: S&S je hrozná chujovina.
Tvl, to je fakt peklo. To je jak klub autistů. Ale ne těch s autem, ale s autismem. To je jak mluvit do zdi...
Avatar - Roman Horký
7. 11. 2021 19:35
Re: S&S je hrozná chujovina.
Vždy upřednostnim vzdělaného autistu před nevzdělaným tucťákem.
Avatar - petr petrumr
5. 3. 2022 08:56
Re: S&S je hrozná chujovina.
melete tady pořád o slabé baterce a SS systému, já píši, že když je podpětí, tak SS systém nejde, tak proč pořád melete, že SS systém vycucává baterku?
Avatar - Jenik3
7. 11. 2021 19:33
Re: S&S je hrozná chujovina.
Je dobrý si pořídit booster na startování. Je to malá krabička a svoji práci odvede. Zadarmo pochopitelně není, ale to není nic.
Avatar - Jenik3
7. 11. 2021 17:08
Eco run
Základem pro nízkou spotřebu je plynulá jizda. Opakem je styl brzda-plyn.
Dřív se jezdily eco závody a ti řidiči se dostali pod 4l na 100.
Svého času (cca 10let zpet) měl VW golf 1.6tdi psáno v papírech 3.6l na 100 :-) (možná to bylo dokonce 3.2l)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Mokrous
7. 11. 2021 17:14
Re: Eco run
To máš pravdu, ale dnes se plynule nedá jet skoro nikde. A když, tak padesátkou.
Avatar - petr petrumr
7. 11. 2021 18:16
Re: Eco run
čím větší eu, tak větší spotřeba.
Avatar - fOE
7. 11. 2021 17:27
Start-Stop a Mildhybrid
Zde je hezka demonstrace co dokaze Start-Stop usetrit u Mildhybridu:
https://www.youtube.com/watch?…

Z trasy cca 60km dlouhe, kombinace mesta, okresek i dalnice, motor auta nebezel 25% casu a krom klasickeho stani na svetlech je v tom case u ujeta vzdalenost, tady skoro 13km (20%) ujeto bez beziciho motoru. Prumerna spotreba pak i diky tomu ve velkem kombiku s 3L motorem, 4x4 a skoro 300k byla pod 5,5L.

Uplne bych usporu u modernich systemu SS nepodcenoval, nejake desetinky tam jistojiste schovane budou.
Rozbalit vlákno
0
7. 11. 2021 19:05
Když vidím spotřebu redaktorů
Když vidím spotřebu redaktorů při testech aut, tak si říkám, jestli už alespoń jednu z těch rad někdy použili. To je vždycky "spotřeba kolem 7 litrů". Člověk do takové auta sedne a opravdu svižně jede za 6, pohodička za 5.
Rozbalit vlákno
0
7. 11. 2021 20:35
tycoone
To je klasicky udel testovani. Auto na tyden, nekdy min. Jedes s tim do prace, neresis tezkou nohu, kdy muzes aspin zkusit jak to tahne. Pak po Praze poskakujes a na dalnici to hrnes furt 140 a jsi tam o litr az dva vicnez normalne kdyz to mas doma a po par hurá predjizdeni si usadis tempo kdy valis domu odrndanejz prace na pohodu protoze te beztak bude zdrzovat provoz
Rozbalit vlákno
1
7. 11. 2021 20:55
Re: tycoone
Jo, já tomu rozumím. Právě proto by se mi líbilo, kdyby naměřili, kolik to žere řekněme při 90 km/h a 120 km/h, jako u staré evropské normy. Zbytek je jenom o tom, jak s tím řidič jede.
Avatar - rohYpnol
4. 3. 2022 20:11
Dnes jsem tomu dal
Dnes jsem tomu nakládal co šlo a světe div se, spotřeba 5,8 ... :-[] :-! :-!
Rozbalit vlákno
3
4. 3. 2022 21:59
Re: Dnes jsem tomu dal
Diskusia je už stará, asi z nedostatku materiálu sem znovu prdli to čo tu už bolo. Tento web ide permanentne dolu vodou...
Avatar - Amaterasu
5. 3. 2022 09:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petr petrumr
5. 3. 2022 11:07
Re: Dnes jsem tomu dal
když já mám spotřebu 4,9, tak se dívám pod auto, jestli tu 36l nádrž nemám díravou.
4. 3. 2022 22:09
PROČ?
Recyklovaný článek pouhé 4 měsíce starý?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Mokrous
4. 3. 2022 22:58
Re: PROČ?
Tvl až teď mi došlo proč mi svítí barevný palce u některých příspěvků. :D :D :D
Já už tady byl taky...
To jsou fakt ocasové.
Avatar - Mokrous
4. 3. 2022 22:17
Vážně???
Někde atakují i 40,- Kč???
Akorát, že jinde už jsou běžně za 47-48,- Kč

EDIT: Aha, zoufalá redakce opět recykluje a nenamáhá se ani změnit cenu paliv. Trapné.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - petr petrumr
5. 3. 2022 08:42
Re: Vážně???
ta cena skáká na totemech i dvakrát-třikrát za den. Tohle se nedá zachytit, ale je pravda, že diskuze je z listopadu.
Avatar - Midlosek
5. 3. 2022 11:29
To jsou rady...
Recyklovat i s takovým doporučením - "Tím se ale nenechte rozhodit a šestku už můžete zařadit při šedesátce." ? Když pominu skutečnost, že ve městech je povolená rychlost padesát a šedesát nemáte důvod nikde udržovat, tak ve městě max čtyřku a jen jako udržovací. Jet na šestku šedesát s plynem na podlaze dělá určitě dobře motoru i spotřebě :-O
Rozbalit vlákno
0
5. 3. 2022 12:19
Etec
Od včerejška mám 1.0 TSI etec, tak jsem zvědavý, jaká bude spotřeba, až si motor sedne. Motor se vypíná opravdu často, ale musím se s tím ještě zžít. S čím se budu zžívat asi delší dobu je interiér a ovládání (Octavia), doprkynka jako by konstruktéři zapomněli, že auto mě má hlavně někam dopravit a není to hra na tabletu. A to ještě ten tablet má docela nízkou citlivost a přesnost. Když hodnotím celou tu digitalizaci auta (oproti O3), tak mě napadá památná věta z pelíšků - "to muselo dát práce a přitom taková blbost"
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Roman Horký
5. 3. 2022 13:17
Re: Etec
Proč sis to kupoval když ti to tak škodí? Že by sklony k masochismu?
5. 3. 2022 14:08
Re: Etec
Asi to bude spíš fasovačka jako předchozí O3, takže darovanému koni ....
Avatar - petr petrumr
5. 3. 2022 18:16
Re: Etec
počkéj na léto, jak bude motor často vypínat, tak potom napiš ze špitálu co tě napadlo než zkolabovals bez klimy usednout do tsi.
Avatar - 3_diamanty
5. 3. 2022 13:05
Taketo clanky
Su tu kazdy rok... pritom vzdy je to o tom istom... technicky stav.... udrzba.... radenie... spravne pneu.... nepretazovanie auta .... intuicia sofera.... atd... ... :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barrichello
6. 3. 2022 12:24
At žije recyklace
zas rok starý článek s rok starou diskuzí :-) :-) :-) :-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - petr petrumr
6. 3. 2022 13:55
Re: At žije recyklace
ooo, už je 7,11,2022?
Avatar - Barrichello
7. 10. 2022 10:32
Re: At žije recyklace
Hele, recyklace Number 2 ; redakce jede bomby :-) :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
6. 3. 2022 12:24
Nepotřebujeme rady, máme LPG
s V8 za náklady 1,4 R3 dieslu :-) :-) :-) :-) :-)
Rozbalit vlákno
0
8. 10. 2022 10:54
TRETÍ ODVAR
Tretí odvar toho istého článku a tretíkrát tá istá diskusia. :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
0