Vypada to na korekcie pri opotrebovavani, pripadne reakcie na kvalitu paliva atd. Otazke je ci by auto po 100tis splnilo rovnake kriteria pri merani emisii v premavke ako nove vozidlo.
Meranie emisii (stk/ek) pri jazdenom aute neodpoveda svojim prevedenim tomu, co sa riesi pri homologacii, asi je otazka do akeho veku, alebo km vyrobca garantuje 100% plnenie emisii podla homologacie WLTP ?
To jsou takové brutální návrhy typu konečné řešení "doplňte si jaké" otázky. Třeba by prostě jen stačilo, kdyby dopravní policajti dělali to, za co jsou placeni. Tedy řídili dopravu, kontrolovali dodržování dopravních předpisů daných zákonem. A v neposlední řadě kontrolovali namátkově čmoudící auta, jestli plní emisní normy pro které byly homologovány. Jenže dopravní policie nedělá nic z toho a co víc, není na silnicích v podstatě ani vidět.
No už vidím, jak policie v provozu odhaluje těch šest podvodných kurvítek, kdy má auto úplně jiné emise při měření a v reálném provozu.
Čmoudící auta (rozuměj euro4 a starší + nelegálně upravená euro5 a 6) samozřejmě nemají na silnicích (a už vůbec ne na ulicích) co dělat, to samozřejmě souhlasím. Nicméně naše balkánská a poloprivátní státní správa s tím zřejmě není schopná nic dělat.
A taky se ukázalo, že to je nejlepší řešení. Svět se točí dál. Ta auta dál jezdí a dojezdí svůj životní cyklus přesně jak jsem říkal. V době kdy se zvyšuje podíl hybridů a EV nemá cenu řešit spalováky, který jsme dotáhli, z pohledu emisí, v rámci EURO6 k dokonalosti.