Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz čelí dalšímu nařčení z manipulace s emisemi, má však silné zastání

Ondřej Mára Ondřej Mára 10. 11. 2021 • 00:19
18
21
Zobrazit náhledy (18)
Mercedes-Benz Vito Tourer L 124 CDI 4x4 Mercedes-Benz Vito Tourer L 124 CDI 4x4 Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic Mercedes-Benz GLS 400 d 4Matic Mercedes-Benz GLS 400 d 4Matic Mercedes-Benz GLS 400 d 4Matic Mercedes-Benz GLS 400d Mercedes-Benz GLS 400d Mercedes-Benz GLS 400d Mercedes-Benz GLE 400 d Mercedes-Benz GLE 400 d

Automobilka již v minulosti čelila několika obviněním, nejnovější se však vztahuje k modelu z roku 2016.

Kauza Dieselgate byla spojována především s koncernem Volkswagen, pravdou však je, že dopadla i na mnoho dalších automobilek, včetně značky Mercedes-Benz. Automobilka musela svolat statisíce vozidel a minulý rok se domluvila na uhrazení pokuty ve výši 2,8 miliard dolarů. Nyní však přichází další obvinění.

Podle zprávy, kterou koncem minulého týdne publikovala německá ekologická organizace Deutsche Umwelthilfe (DUH), měla automobilka použít u vozu Mercedes-Benz třídy E, poprvé registrovaného v roce 2016 a splňujícího emisní normu Euro 6, až osm údajně ilegálních zařízení manipulujících se zařízeními upravujícími emise.

Autorem zprávy je Felix Domke, odborník na automobilový software pověřený americkou právní společností Milberg, který se zaměřil na vůz Mercedes-Benz E 350d BlueTEC 4Matic, pod jehož kapotou pracuje 3,0litrový vznětový šestiválec s označením OM642.

Celkem šest z údajně ilegálních zařízení by mělo být napojeno na SCR katalyzátor, přičemž tři z nich se mají aktivovat v závislosti na stáří vozu v poměru k jeho očekávané životnosti. První dvě zařízení se přitom údajně aktivují již v 1 % stáří, tedy po několika tisících kilometrů. Další zařízení by se pak mělo aktivovat zhruba ve 20 % životnosti vozu. Další dvě z celkem osmi zařízení by pak měla ovlivňovat recirkulaci výfukových plynů.

I za běžných jízdních okolností vždy alespoň jedno zařízení aktivně zabraňuje zlepšení emisí, a to ačkoliv to není fyzicky nezbytné či nezbytné pro ochranu motoru. Tím dochází k výraznému omezení vstřikování AdBlue, které je nezbytně nutné k omezení oxidů dusíku v SCR katalyzátoru, podobně je pak omezena také recirkulace výfukových plynů,“ uvádí část zprávy.

Ve zprávě se dále uvádí, že vůz měl být nejprve testován na klasickém testovacím zařízení, kde splnil emisní limity. Během měření emisí při jízdě, údajně na silnici s podobným profilem, ale mělo měřící zařízení ukázat nárůst emisí oxidu dusíku o 500 procent a více. Ze zprávy ovšem vyplývá, že šlo o testování pouze jednoho jediného vozu.

Podle německého magazínu Automobilwoche ovšem německé úřady již na zprávu organizace DUH zareagovaly a to poměrně překvapivě. Německý úřad Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) totiž o údajně ilegálních zařízeních ví – ovšem nepovažuje je za ilegální. „Ve zprávě je k dotčenému modelu se vznětovým motorem OM642 jmenováno osm zařízení. My o nich víme,“ měl uvést tiskový mluvčí KBA, který současně dodal, že je úřad nepovažuje za „nepřípustná“.

Doporučujeme

Témata
11. 11. 2021 10:54
Re: takže i Euro6?
Štve tě hodně, že EURO5 diesely dál jezdí přesně jak jsem předikoval. :D :D Podojil se VW pseudokauza zapadla a na silnicích se nic nezměnilo :D
11. 11. 2021 08:35
Re: takže i Euro6?
A taky se ukázalo, že to je nejlepší řešení. Svět se točí dál. Ta auta dál jezdí a dojezdí svůj životní cyklus přesně jak jsem říkal. V době kdy se zvyšuje podíl hybridů a EV nemá cenu řešit spalováky, který jsme dotáhli, z pohledu emisí, v rámci EURO6 k dokonalosti.
10. 11. 2021 22:17
Re: takže i Euro6?
Ty ju nedolievaš?
10. 11. 2021 22:17
Re: takže i Euro6?
Neboj sa, emisné šialenstvo skončí. Úplným prechodom na elektromotory. :D ;-)
10. 11. 2021 18:44
Re: takže i Euro6?
okud budeme chudnout, tak budou i starší a méně ekologická auta.