Toyota je díky svému propagovanému hybridnímu pohonu léta oblíbená u zákazníků hledajících ekologické auto. Známá environmentální organizace má ale na tuto tematiku odlišný názor.
Jsi na tenkém ledě. Nebudu se přít, že na výrobu benzínu či nafty spotřebuji elektřinu. Ale abych si mohl v Dolní Horní "natankovat" elektroauto potřebuji taky elektřinu a tím nemyslím jenom tu, co láduji do baterek. Také se musela vybudovat přenosová sít, což veme také energii (klidně elektrickou), také tam pracuji lidé, kteří zajištuji dopravu elektrické energie a přenosová sít také nejede zadarmo, má ztráty a né nevýznamné. Čili kolik je potřeba vyrobit kWh v elektrárně abych si mohl "natankovat" třeba 50 kWh do auta ? 100 ? 200? 300?
Nemám potuchy, kolik je ztrátovost sítě, nevím kolik elektřiny je potřeba pro ten zbytek cirkusu, ale rozhodně bych tady neargumentoval, že výroba benzínu spotřebuje elektriku. Tankování elektroauta spotřebuje také významné množství elektřiny (nejen do baterie).
Na Kylie se mi líbí ta odhodlanost. Po té co se stala nesnesitelnou, když se tu vyskytovala pod svým vlastním jménem, tak se přejmenovala na Hamunnasakru. Později, co byla Hamůňa k smíchu si usmyslela, že zde bude jako Amaterasu.
Jednou to vyjde. Jednou se my všichni vrátíme na ŹŠ, kde nás naškolí, že nižší daň = dotace a že pro snížení spotřeby el. energie je potřeba uvést do provozu více elektromobilů.
Nezaměňuj prosím ochranu životního prostředí s činností této teroristické organizace. A nebo je vniknutí několika idiotů na pozemek jaderky a pověšení kusu hadry nebo najížděn jejich lodí do lodí rybářů ochrana přírody? Tato teroristická činnost nemá s ochranou životního prostředí nic společného.
Pokud to vidíš že ano, tak to tě docela lituji. Ne každý se svým rodičům povede.
Ich celé fungovanie je založené na kritizovaní, že to ide aj lepšie, tak nech sa predvedú. Sú financovaný lepšie ako mnohé univerzity, ktoré robia seriózny výskum a výsledky výskumu sa dajú ďalej speňažiť a využiť na ďalší výskum. Tak nech zamestnajú vedcov, ktorý im na počkanie dodajú ružovú budúcnosť a neriešia veci, ktorým nerozumejú.
Ale tak... každý dělá to svoje. Ekologické organizace nejsou automobilka ani univerzita, i kritika má ve společnosti svoje místo. Minimálně v ČR nemám pocit, že by se jim dostávalo nějak nezaslouženě moc pozornosti nebo vlivu... a právo na názor a jeho obhajobu je v pořádku. A ty ho můžeš vesele ignorovat ;-)
"To, že bez plného a účinného „nasazení hráčů“ typu Číny, Ruska, Indie, Indonésie nebo Saúdské Arábie na palubě je evropská klimatická ambice k dosažení hlediska vlastního globálního cíle nevýznamná, Babiš pochopil a je to pravda. "
Nízko visící ovoce v podobě možností snížení emisí je totiž často tam, kde chybějí peníze nejvíc – tedy v rozvojových zemích. Ilustrativním příkladem budiž vypalování pralesa pro získání nijak zvlášť produktivních zemědělských pozemků, k němuž může docházet v jedné a téže zemi, kde už dneska ohrožuje stoupající hladina oceánu miliony obyvatel megalopolí, v nichž žije víc lidí než v celé České republice dohromady. Každý trochu zcestovalý člověk dovede takových měst vyjmenovat půltucet – nigerijským Lagosem počínaje a indonéskou Jakartou nebo filipínskou Manilou konče.
já bych řekl, že ti pravicově bohatí si rádi sáhnou na dotace na EV, na které se jim skládají v neomarxistických západních zemích ti chudší...navíc, ti boháči mají zaparkované v garáži minimálně jedno fáro se spalovákem, ten elektromobil je taková póza, když jedou na jednání do banky, bo ty jsou též zatížené zeleným marxismem
"něco místo ropy POTŘEBUJEME" = žeby syntetické palivá? Okamžitá alternatíva aj pre súčasné autá.
Elektromobilita je útópia, ktorá "spľasne" spolu s príchodom najbližšej krízy.
... Just as Tesla was getting ready to close a $100 million Series E in the Summer of 2008, the global economy crashed, ;-) sending the company spiraling toward bankruptcy by the end of the year. ... The company had to delay the Model S launch and had to layoff nearly a quarter of its staff.
1. Zelení vypatlanci zažalují Toyotu stejně, jako už zažalovali VW
2. Toyota a VW se spojí v žalobě na Zeleňoury
3. Zeleňouři prohrajou soud a VW a Toyota je společně zažalují o likvidační odškodné.
A pak mi Romco napis, jestli nahodou nemeli zeleni pravdu.
Takhle s odstupem se to da pomerne snadno posoudit.
V te dobe me stvalo presne to, na co Greenpeace poukazovali.
A dnes to same s Toyotou.
Je treba si uvedomit, ze tu jde jen o miru zisku a neochotu se prizpusobit.
Toyota dela vyborna auta, ale stejne se bude muset pretransformovat.
Az bude mit SSB (solid state battery), tak to pochopi i jeji vedeni.
PS Jeji bZ4X bude je skvely. A naklady na provoz a udrzbu budou naprosto minimalni. Proste se bude hledat cim dal obtizneji duvod pro spalovaci motor... :yes:
Ja si proste myslim, ze ten prechod probehne mnohem rychleji.
Predpokladam, ze s pristi gen. EV se spalovaky stanou ekonomickym nesmyslem.
A to je taky smyslem dnesnich dotaci.
Jinak vodik uz jsem ti psal, ze nedava tam, kde je mozny pouzit baterku (u auta, ktery 90% casu stoji a muze se nabijet, az bude infrastruktura), vubec zadny smysl.
Nevim co bude za 50 let, ale to ze Toyota prosazuje vodik ted, je proste fail.
Cimz se dostavame zpet ke Greenpeace, ropne lobby atd. https://www.reuters.com/…ster-2021-10-24/
"Modry" vodik ze Saudske Arabie?
Dekuji nechci.
Je to jasný........proto se teď EU přiklání k jádru, protože je jim jasné, že cena elektřiny se jim vymkla z rukou. Další bude odstup od EV, protože ty by jen "přitápěly pod kotlem" a dál zvyšovaly cenu elektřiny.... :-[]
Z mého pohledu byl Golf 7 to nejlepší, co VW v kompaktní třídě vyprodukoval. Nejlepší motory, nejlepší ceny... zlatý věk. EV v té době neměly smysl, bez vládní podpory v téhle třídě je to neprodejné i dneska, natož tehdy.
Greenpeace samozřejmě můžou vyjádřit svůj názor, ale VW asi bude víc zajímat názor zákazníků - za mě v pořádku, Greenpeace nemá žádný mandát mluvit VW nebo Toyotě do jejich podnikání, můžou jen ovlivňovat veřejné mínění.
Žaloby beru jako politickou věc a spíš opět formu ovlivňování veřejného mínění (v principu zneužití soudů k politické debatě). Minimálně podle evropského práva je taková žaloba nesmyslná, firmu podnikající v souladu se zákony nelze žalovat za to, že není nad rámec zákonů uvědomělá... ale dobře, nevím přesně, na čem to chtějí stavět.
Tak americké právo holt funguje jinak. Určitě by se k tomu dalo něco najít... ale znamenalo by to pročítat si argumentaci Greenpeace a to si radši budu číst něco jiného.
Zahraniční obchod ČR v srpnu skončil v deficitu 28,1 mld. Kč. Jde o třetí propad za sebou. V červenci byl schodek 8,2 mld. Kč a v červnu 7,3 mld. Kč. Na vině jsou problémy automobilek.
Každého by zajímalo koho volili, jaké auto mají a čím topí. Vždyt ta toyota má menší emise jak elektromobil nebo ten elektrobus s bufíkem. Kdyby to načali z druhé strany, třeba by pomáhali policajtům zabavovat řidičáky, ale oni podle zjevů trochu tych drog berou a jak je vyráběli to nám nepoví.
Dobře lžeš.
Ono je to o tom jak šikovně postavit měřící stanice a jak ignorovat emise které generují domácnosti.
Rakušané se k tomu postavili čelem a najednou hodnoty vycházejí jinak.
LEGENDÁRNÍ JE FOTKA EKOTERORISTY, KTERÝ PŘIKUŽUJE DO EMISNÍ MĚŘÍCÍ STANICE EXTERNÍM GENERÁTOREM :-)
To, nebuď směšné !!!!!!!!
je to spolek liných nemakačenek, co se radši jdou někam přivázat ke momínu, místo aby uklízeli eky, rybníky, likvidovali skládky a demonstovali tam kde to má smysl, před čínskou, brazilskou a uzbeckou ambsádou
No a co kdyz (BY - zkus si to hypoteticky pripustit) skutecne hrozila klimaticka katastrofa?
V pripade pravicove spolecnosti bys byl odsouzen k zaniku.
Bohuzel tuto myslenku si petrolhead (narozdil od 97% vedcu) neni schopen pripustit.
https://climate.nasa.gov/scientific-consensus/
In Brief:
A consensus on climate change and its human cause exists. :-O Multiple studies published in peer-reviewed scientific journals show that human :-O activities are the primary :-O cause of the observed climate-warming trend over the past century.
Kez by se 97% vedcu spletlo a zadna katastrofa neprisla/nehrozila. Ja takovy zaslepeny optimista ignorujici veskera fakta skutecne nejsem, abych v neco podobneho veril.
Syntetický palivo by nikomu nevadilo, hlavně že by zůstaly spalovací motory ;-) Ale to jaksi nabourává představu o bateriové budoucnosti zelených mozků v Bruselu a toho šaška z vedení kocernu, co na to vsadil svou hlavu ;-)
Kdyby hypoteticky skutečně hrozila globální klimatická katastrofa, lidstvo s tím nenadělá lautr nic, stejně jako nepřestěhuje Měsíc, nebo nevypne Slunce. Východní soudruzi se rovněž oháněli vědou, když zkoušeli poroučet větru a dešti. Nepovedlo se to jim, nepovede se to soudruhům západním.
Bez kritiky se to ale neobešlo, Greenpeace se nelíbí, že žádná z automobilek nechce přejít na elektromobilitu dříve než v roce 2035, což ztíží splnění klimatických cílů.
Tesla uz na elektromobilitu presla. :-)
To jestli je to spravny smer necht posoudi investori. 8-s
Prah má i Periferky, kde se dál topí v kamnech uhlím a dřevem + po letošním zdražení energií i vším co hoří (odpadky, nafta, vyjeté oleje atd atd).
Nebo těsně sousedí z vesnicema, odkud to samozřejmě táhne i na Prahu.
Baterky jsou na houby - Lithium, není je z čeho dobíjet (Němci vypínají jednu elektrárnu za druhou a náhradu nemají), vysoké ceny, likvidace atd...
Jestli chtějí ušetřit emise a především se připravit na dobu bez ropy, měli by začít budovat nové železnice a staré elektrifikovat.
Jsou nějaké jiné funkční řešení? Kdysi se psalo o elektrifikaci dálnic pro kamiony. Jak to dopadlo?
Nebo syntetická paliva? Vodík má velké ztráty, ten asi ne. Ale co ty jiné plyny? Metan s atmosférického CO2? Není to o ceně ale o ropě, která jednou určitě dojde. Jen se neví kdy.
Pred pár rokmi bola radosť zapojiť sa do diskusie na "www.auto.cz". Prispievali sem ľudia, ktorí sa zaujímali o autá často po celý svoj život a vedeli o nich kopec vecí... Bola to to príjemná oddychová chvíľa po práci. Ďakujem Vám za tie časy.
Dnes?
Dokvitli sem moderní "elektro-automobilisti" (pár otravných % - česť výnimkám z ich radov), ktorí svojími elektro-rečami OTRAVUJÚ diskusie a doslova URÁŽAJÚ často dlhodobých diskutujúcich, ktorí sem chodia preto, že ich zaujímajú AUTÁ (nie elektrické hračky).
Pomaly prestávam na tento server chodiť - práve kvôli vyššie uvedeným moderným "diskutujúcim".
Čo sa elektromobilov týka - dal by som do pozornosti napríklad:
"...a největší dealer VW v jednom z českých krajů nám nedávno přiznal, že za celou dobu nabízení modelu ID.3 prodal normálnímu soukromému zákazníkovi 1 auto. Jedno. A bylo to přesně o jedno víc, než čekal..."
Zdroj: "https://www.autoforum.cz/…elektricka-auta/"
Podľa mňa toto je PRAVÝ obraz dnešnej doby a ukážka toho, ako zákazníka zaujíma nejaké elektroauto !!!
Áno "www.autoforum.cz" vyzerá trochu EXTRÉMNE, ale mám pocit, že oni jediní nestratili zdravý rozum a nedali sa kúpiť.
Ako nič v zlom, kámo, ale urážky z druhej strany nevnímaš? Tebe prídu všetky príspevky WinDiesela,, Areseho a ďalších vždy kóšer? Pohľad z jednej strany nestačí.
Tiez si myslim, ze prechod na elektricke auta je bolestivy. Ale pomaly zacinam verit tomu, ze ludia to nakoniec budu akceptovat. Par percent ostane pri klasike. Ludia, ktori potrebuju vacsi dojazd. Pri pracovnom vozidle bude zalezat druh prace. Tam su vyhody a nevyhody tak pol na pol. A zvysok (Co je vacsina populacie a mladi ludia tiez) sa nestara o to cim jazdi. A elektro ma silnu reklamu tak to zaujima. Ked som videl ako sa cez vikend rozdavala Tesla 3. Som si myslel, ze je zadarmo :D
Nakoniec budeme mat asi dve auta. Jedno elektricke do mesta a jedno klasicke na bezne potreby ak niekto jazdi viac. Ale tajne este dufam, ze Toyote klapne vodik a Porsche synteticke palivo :D
Toyotu názory greenpeace nezaujímajú. Pre majiteľov je jediný smerodajný ukazovateľ zisk alebo strata. Budeme všetci chodiť na elektro, ale lode, lietadlá služby a tovary nás pošlú emisiami do čísel, kde nejaké spaľovacie motory nehrajú veľkú rolu.
Keďže štatistika nepustí aj autá na batériový pohon čakajú autonehody. Som zvedaví ako dopadne táto nárazová mlátička 2 až 2,5 tonových kolosov, požiare a náklady na častejšie opravy opotrebených vozoviek. Každá bublina raz spľasne a potom nám budú ešte spaľovaky dobré a budeme si tlcť do hlavy prečo sme nešli aj do CNG...