"... vidlicový desetiválec... , který byl využít kvůli vysokootáčkovému charakteru (oproti V😄 a kompaktním rozměrům (proti V12)."
I V8 lze zkonstruovat jako vysokootáčkový. Záleží na tom, jakou použijí kliku, jestli preferují otáčky, resp. sportovní agilnost motoru (přesazení po 180° lehká plochá hřídel - Flat Plane) třeba jako Ferrari nebo vyvážený klidný chod (přesazení po 90° prostorová hřídel s protizávažími - Cross Plane) jako převážná většina ostatních.
.
Šimpanz
2
Přesně tak, třeba F 458/Speciale, což byl současník LFA, mělo otáčky nejvyššího výkonu ještě o 300 výše (9000 vs 8700).
I V8 lze zkonstruovat jako vysokootáčkový. Záleží na tom, jakou použijí kliku, jestli preferují otáčky, resp. sportovní agilnost motoru (přesazení po 180° lehká plochá hřídel - Flat Plane) třeba jako Ferrari nebo vyvážený klidný chod (přesazení po 90° prostorová hřídel s protizávažími - Cross Plane) jako převážná většina ostatních.
.