Generace E46 patří mezi nejoblíbenější provedení BMW řady 3. Podívejte se, jak to vypadá, když se sejdou členové české komunity majitelů těchto bavoráků.
Re: V zadnem pripade nerikam, ze je to auto spatne, ale...
Já jsem si dnes cestou z práce říkal, proč jsou všude ty policejní hlídky, odtahovky a těžká technika, myslel sem, že je zase hlášen teroristický útok a nebo, že hraje Baník na Spartě, ale on sraz E46tek, to zas bude aut ve stromech :D
Ale teď vážně, přeceňované jak čím ? To auto je nádherné, pořád i po letech, má to správný náhon, silné motorizace a fakt se to dobře řídí, jenže dnes je těm autum kolem 20ti let a to se podepíše, hlavně koroze. Já jsem měl "čest" se dvěma kusy:
1x 320D sedan, který dostala má spolužačka na gymplu od tatínkam, v té době aktuální generace.. každej jsme ji chtěli... protože byla samozřejmě krásná a vůbec ne, pro tu E46 :D S tou jsem jel asi 50 km jak spolujezdec na dálnici sotva stovkou :D
1x 323i R6 sedan AT - tady už jsem se projel jako řidič a pořádně, auto se ovládalo skvěle, ale na těch 170k bych mu netipoval a myslím, že muj tehdejší služební Superb 2 s TDI 170k by tomu na rovinkách ukázal záda (v zatáčkách ne, na to byl tragickej).
Já bych E46 chtěl jako kabrio na víkendy, protože je to krásný auto, ale na machrování už to dnes moc není vyjma M3.
Re: V zadnem pripade nerikam, ze je to auto spatne, ale...
E46 nebyla na machrovani ani pred 10 lety, i kdyz verim, ze si to z toho duvodu nejeden vesnickej floutek poridil, ale kupovalo se, kupuje se a kupovat se bude proto jak jezdi. Clovek musi mit spravnej kus (sportovni podvozek, r6 benzin a v manualu, kterej byl sice nic moc, ale vedle tehdejsich automatu alespon ne uplna tragedie) a bylo to auto co bavilo ridit. Jinak objektivne melo vad az az, manual uz jsem zminil, preposilovane rizeni, FBW plyn, ktery e46 dostala v prvni generaci a proti syrovosti plynu "na lanku" to byl ustup z pozic, trhliny na zadni naprave a X dalsich chronickych vad (vzdy me pobavi hlasky jak se na atmosfere nema co pokazit), ale stejne jezdila krasne a za nejakej hezkej kousek bych se ani dnes nestydel.
Za me preLCI 330i sedan/coupe/cabrio anebo idealne M3 coupe. :yes:
Re: V zadnem pripade nerikam, ze je to auto spatne, ale...
Ale jo, E46 je esence automobilového testosteronu, zvláště v Mpaketu, nebo já jej tak vnímám. Mne by stačila i 318i v hezkém stavu, v kabriu, na vyjíždky, protože se mi na to prostě líbí koukat :)
Re: V zadnem pripade nerikam, ze je to auto spatne, ale...
Tak 330d byla ve sve dobe modla, jak by rekl Topper, jeden cd v emkovem paketu, jak vystrizenej od Simira nam parkuje na sidlisku, a to znaci kvalitu :-[]:yes:
Re: V zadnem pripade nerikam, ze je to auto spatne, ale...
To ze nemusis mit zrovna 3l ti schvaluju, ale pokud se do toho auta daval jeden chciplej a zerouci ctyrvalec nejen bez vykonu, ale hlavne bez zvuku, a vedle toho dve ruzne verze 20i, pak 23i, 25i, 28i a 30i vsechno radove sestivalce s krasnym zvukem, tak to bys musel byt masochista skoncit zrovna v 318i. ;-)
Re: V zadnem pripade nerikam, ze je to auto spatne, ale...
Jop, ceny M3 sly uz pred par lety do kopru, z pohledu kupce. Jeste pamatuju kdy se ojeta e46 m3 dala sehnat pod 400tis. Kolem 600-700tis clovek vybiral z tech nejlepsich kusu pomalu ve stavu noveho. Kdo tehda koupil neprohloupil. Dnes jsem v inzerci nevidel nepodezrely kus pod 40tis E. Snad i e92 m3 v rozumnem stavu se da poridit levneji (a taky uz maj stoupajici trend).
Re: V zadnem pripade nerikam, ze je to auto spatne, ale...
Jenze takhle to je dnes i s temi lepsimi neeMkovi motorizacemi (taky projizdim bazoš) a proto vidim jako ústupek nejakej ten základ a uzit si jen to, že je RWD a dobře se řídí a ještě skvěle vypada ;)
Re: V zadnem pripade nerikam, ze je to auto spatne, ale...
Tak bych koukal po 20i-23i, tech vyjelo z linky mnohem vic nez 18i, jsou to spolehlivejsi motorizace, projevem o svetelny rok jinde a jako ojetiny nestoji vic. 18i je slapnuti vedle, jako chtit naftu a vzit e46 s tim necommonrailovym 20d (mel myslim 100kw). Neco co si budes uz jen vycitat. ;-)
Re: V zadnem pripade nerikam, ze je to auto spatne, ale...
Ok, s tou 318i jsem to možná tedy hodně podstřelil, ale obecně jsem tím chtěl říct, že takové auto bych na nějaké jízdní výkony a honění asi nechtěl, proto by mi stačil obyčejnější motor, střecha dolu a kochat se tím, že mám auto, které se mi fakt hodně líbí :D
na naše okresky patří hothach, čím menší a splašenější, tím lepší ! :-[]
Re: V zadnem pripade nerikam, ze je to auto spatne, ale...
V tom se shodnem, s vetrem ve vlasech klidne jednu z tech zakladnejsich motorizaci, na kochani vic netreba.
PS: ja tu onehda dostal sodu kdyz jsem rekl, ze by mi nevadila minula (tehda jeste aktualni) Z4 s 23i, tim nejslabsim R6 co do toho sveho casu davali. Holt ty nejvyssi motorizace se vzdy prodavali nejlip...
... hlavne diskusne. :-)
Re: V zadnem pripade nerikam, ze je to auto spatne, ale...
No, tak samozřejmě je tu hodně milionářů, kteří mají svůj standarT (mnohdy ty auta neznají dál, než z obrazovky), ale já tě chápu, mám rád rychlé auto, ale zábavu za volantem, hlavně v provozu, lze prožívat mnoha způsoby a kochání je jedním z nich :)
Re: V zadnem pripade nerikam, ze je to auto spatne, ale...
Spousta lidi o nem mluvi jak o dokonalem aute, kteremu se neda nic vytknout. No jako eMkova verze k tomu mozna nema daleko, i kdyz zub stari pracuje i na nem, ale verejnost propadla dojmu, ze ta dokonalost plati i pro janevim 318i :D Staci se podivat, jak nesmyslne nahodnocene jsou E46ky v inzeratech ojetin.
Taky jsem po nem trochu pokukoval, ale na tu korozi je to proste nachylne, a je to prusvih i na funkncich castech zespoda.
Re: V zadnem pripade nerikam, ze je to auto spatne, ale...
Každé auto má své základní modely. I přes nedostatek výkonu 318i to auto jezdilo celkově moc hezky, krásné řízení, pěkně odladěný podvozek. Obecně se jednalo o skvěle postavené kupé.
A že kousky po 20-ti letech reznou je prostě holý fakt, který musíš vztáhnout právě na dobu, po kterou dané auto brázdí silnice.
Re: V zadnem pripade nerikam, ze je to auto spatne, ale...
Ja si myslim, ze vetsina takovych BMW trpi u nas na vychode tou “aurou”. Stoji to pakatel, koupi to kdejakej jouda jen proto, ze je to BMW, machruje s tim a mnohdy s tim dela blbosti na silnici a pak si clovek, kterej by to auto chtel pro jine veci (rizeni) , nez znak na kapote, rekne, ze by mohl vypadat jako ten jouda. Ale joudove takhle zkazi chut na vice modelu. U E46 jako me takove detske lasky (zastihla mne kolem puberty) mne to mrzi dvojnasob. Ale stafetu zacinaji prebirat 90tkove generace
Re: V zadnem pripade nerikam, ze je to auto spatne, ale...
Pak je potřeba právě každýho slušnýho řidiče, aby zvedal éčtyřicetšestkám reputaci, jednu si kup a buď vzorem. Znám několik řidičů E46, co chtěli m3, myslí si, že mají m3 a taky se k ní tak chovají, výsledkem je zneužitá obyč E46 a magor za volantem.
Mám 330xi jako rodinné kombi, zvuk má pořád parádní, je udržovaná v originálním stavu, z výbavy nic nepostrádám, s hnědou kůží, dřevem a černý lakem udělá i parádu, jsme spolu už dlouho a je to taková láska, která bohužel rezaví. Jako celek je to auto ale už dávno překonaný, to říkám s chladnou hlavou, už ve své době mělo některé zásadní chyby, pro každodenní používání asi nejvíc otravný elektronický pedál plynu, přesto nejsem schopen si již roky vybrat náhradu a asi to tak i zůstane.
Re: V zadnem pripade nerikam, ze je to auto spatne, ale...
Na to ti mohu dát jen :yes:
Pro mne je to momentálně jen jedno z více aut, které BYCH bral jako víkendovku (chvíli jsem přemýšlel jako o autě do města a okolí o 318/320 s AT, ale koroze mne odradila), spíše ale pokuji do jiného segmentu, velká auta mám dvě. Třeba někdy ještě překvapím :)
Re: V zadnem pripade nerikam, ze je to auto spatne, ale...
Koroze není nijak zásadní problém, většinou jen kosmetickýho rázu ke snadnému řešení, žádné strukturální postižení. Spíš bych řekl, že běžná e46 se na víkendovku nehodí, je to v podstatě docela dobrý daily driver, ale obsadit si jí místo v garáži na víkendový jízdy se mně zdá jako promarněná šance, víkendovka by tě něčím měla vytrhnout z rutiny, a to E46 dnes úplně přesvědčivě nedokáže, samozřejmě krom kabria a M3. Ale i tam to jiní dnes umí už líp.
Re: V zadnem pripade nerikam, ze je to auto spatne, ale...
Určitě víš co znamená troll a tak by mě zajímalo, co je na mém příspěvku "trollícího". Pravděpodobně nemáš nic k e46, tak se snažíš být alespoň sám pro sebe zajímavý. ;-)
E46 jsem mel 320d 4roky, 320i 2roky a nakonec 330d 3roky. Nepotreboval si nutne 6 valec aby si i na 320i poznal ze ridis BMW. To my česi jsme ***stejsi nez ***i, takze na forech e46 se to dosnes hemzi klaunama co ti radili ze mas koupit jen 6 valec v manualu a ve vybave aby si ukazal ze nejsi socka a ze vsechno ostatni je srajda a podladeny béemwé. A rozbor leda tak v hlave ty neo46
Tak tak, zlata era, kdy i 2 litry objemu byl r6. Sice nejel, protoze nejel byl dost kratce zprevodovan a nakonec tak zral stejne jako vsechny ostatni vykonejsi sestivalce stojici nad nim, ale porad to byl r6. Motor s aurou a charismem, kdy zvuk sel k ridici jeste porad vetsinove z motoroveho prostoru a vyfuk byl jen pasivni divak slouzici odvodu spalin. Z dnesniho pohledu uz ani 30i ani m3 vykonem nikoho na zadek neposadi, ale (jen) o tom to nebylo a neni.
e46 mela 2 verze 20i, jedna byla jeste starsi M52 (320i, 323i a 328i), kde tahle 20i mela objem 2L, 150k a 6 valcu. A tesne pred FL presla na novou generaci motoru, M54 (320i, 325i a 330i), kde 20i mela nove 170k z objemu 2,2L a porad slo o r6.