Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autofun

Zpět na článek

V Praze se sešli majitelé BMW E46. A přivezli zajímavé kousky, podívejte se

43 komentářů

Avatar - Naughtilus
Naughtilus
...E46 je podle mne jedno z nejprecenovanejsich aut vsech dob, a spousta lidi na nej kouka ruzovymi brylemi.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já jsem si dnes cestou z práce říkal, proč jsou všude ty policejní hlídky, odtahovky a těžká technika, myslel sem, že je zase hlášen teroristický útok a nebo, že hraje Baník na Spartě, ale on sraz E46tek, to zas bude aut ve stromech 😁


Ale teď vážně, přeceňované jak čím ? To auto je nádherné, pořád i po letech, má to správný náhon, silné motorizace a fakt se to dobře řídí, jenže dnes je těm autum kolem 20ti let a to se podepíše, hlavně koroze. Já jsem měl "čest" se dvěma kusy😒br />
1x 320D sedan, který dostala má spolužačka na gymplu od tatínkam, v té době aktuální generace.. každej jsme ji chtěli... protože byla samozřejmě krásná a vůbec ne, pro tu E46 😁 S tou jsem jel asi 50 km jak spolujezdec na dálnici sotva stovkou 😁

1x 323i R6 sedan AT - tady už jsem se projel jako řidič a pořádně, auto se ovládalo skvěle, ale na těch 170k bych mu netipoval a myslím, že muj tehdejší služební Superb 2 s TDI 170k by tomu na rovinkách ukázal záda (v zatáčkách ne, na to byl tragickej).

Já bych E46 chtěl jako kabrio na víkendy, protože je to krásný auto, ale na machrování už to dnes moc není vyjma M3.
Avatar - fOE
fOE
E46 nebyla na machrovani ani pred 10 lety, i kdyz verim, ze si to z toho duvodu nejeden vesnickej floutek poridil, ale kupovalo se, kupuje se a kupovat se bude proto jak jezdi. Clovek musi mit spravnej kus (sportovni podvozek, r6 benzin a v manualu, kterej byl sice nic moc, ale vedle tehdejsich automatu alespon ne uplna tragedie) a bylo to auto co bavilo ridit. Jinak objektivne melo vad az az, manual uz jsem zminil, preposilovane rizeni, FBW plyn, ktery e46 dostala v prvni generaci a proti syrovosti plynu "na lanku" to byl ustup z pozic, trhliny na zadni naprave a X dalsich chronickych vad (vzdy me pobavi hlasky jak se na atmosfere nema co pokazit), ale stejne jezdila krasne a za nejakej hezkej kousek bych se ani dnes nestydel.

Za me preLCI 330i sedan/coupe/cabrio anebo idealne M3 coupe. :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale jo, E46 je esence automobilového testosteronu, zvláště v Mpaketu, nebo já jej tak vnímám. Mne by stačila i 318i v hezkém stavu, v kabriu, na vyjíždky, protože se mi na to prostě líbí koukat 😊
Avatar - fOE
fOE
E46 (a jeste v cabriu) s 18i je jako prijit do vyhlasene burgrarny a odejit s veggie burgrem. 😉
Avatar - speedfred
speedfred
pobavilo 😒] 😒] 😒]
e46 až je v peknom stave tak je fakt pohladenie oka (kupé, kombi). Hodne pekne ťahala aj 330cd za dotovaný dízel.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Dotovaný diesel je nejlepší samozřejmě, jede to, tahá to a ještě tě těší, že takovej Hamuna na to dosypal z vlastní kapsy 😁 😁 :-!
Avatar - speedfred
speedfred
😒] 😒] 😒] 330cd som troška pojazdil a fakt to jazdilo pekne, či slušne.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak 330d byla ve sve dobe modla, jak by rekl Topper, jeden cd v emkovem paketu, jak vystrizenej od Simira nam parkuje na sidlisku, a to znaci kvalitu 😒] :yes:
ryccardo
Jezdil sem s tim a nenadchlo me to. 330i nebo 325 je lepsi. 330d je na klidny jezdeni. Kazi to charakter auta.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já to mám jinak, cabrio je na jízdu pomalu, se staženou střechou, na to nepotřebuješ třílitr 😁 Naopak, do coupé bych chtěl ten velkej motor 😁
Avatar - fOE
fOE
To ze nemusis mit zrovna 3l ti schvaluju, ale pokud se do toho auta daval jeden chciplej a zerouci ctyrvalec nejen bez vykonu, ale hlavne bez zvuku, a vedle toho dve ruzne verze 20i, pak 23i, 25i, 28i a 30i vsechno radove sestivalce s krasnym zvukem, tak to bys musel byt masochista skoncit zrovna v 318i. 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Spíš bych vzal auto v co nejlepším stavu, bavíme se o ojetině 😊 a dost e😜onovany, tak by mi to stačilo 😁 vše nad to je bonus 😁
Avatar - speedfred
speedfred
..najlepčie 3.0i a možno 2.8i s manuálom ako písal FOE. M3 je zbytočne drahá.
Avatar - fOE
fOE
Jop, ceny M3 sly uz pred par lety do kopru, z pohledu kupce. Jeste pamatuju kdy se ojeta e46 m3 dala sehnat pod 400tis. Kolem 600-700tis clovek vybiral z tech nejlepsich kusu pomalu ve stavu noveho. Kdo tehda koupil neprohloupil. Dnes jsem v inzerci nevidel nepodezrely kus pod 40tis E. Snad i e92 m3 v rozumnem stavu se da poridit levneji (a taky uz maj stoupajici trend).
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jenze takhle to je dnes i s temi lepsimi neeMkovi motorizacemi (taky projizdim bazoš) a proto vidim jako ústupek nejakej ten základ a uzit si jen to, že je RWD a dobře se řídí a ještě skvěle vypada 😉
Avatar - fOE
fOE
Tak bych koukal po 20i-23i, tech vyjelo z linky mnohem vic nez 18i, jsou to spolehlivejsi motorizace, projevem o svetelny rok jinde a jako ojetiny nestoji vic. 18i je slapnuti vedle, jako chtit naftu a vzit e46 s tim necommonrailovym 20d (mel myslim 100kw). Neco co si budes uz jen vycitat. 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ok, s tou 318i jsem to možná tedy hodně podstřelil, ale obecně jsem tím chtěl říct, že takové auto bych na nějaké jízdní výkony a honění asi nechtěl, proto by mi stačil obyčejnější motor, střecha dolu a kochat se tím, že mám auto, které se mi fakt hodně líbí 😁

na naše okresky patří hothach, čím menší a splašenější, tím lepší ! 😒]
Avatar - fOE
fOE
V tom se shodnem, s vetrem ve vlasech klidne jednu z tech zakladnejsich motorizaci, na kochani vic netreba.
PS: ja tu onehda dostal sodu kdyz jsem rekl, ze by mi nevadila minula (tehda jeste aktualni) Z4 s 23i, tim nejslabsim R6 co do toho sveho casu davali. Holt ty nejvyssi motorizace se vzdy prodavali nejlip...
... hlavne diskusne. 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, tak samozřejmě je tu hodně milionářů, kteří mají svůj standarT (mnohdy ty auta neznají dál, než z obrazovky), ale já tě chápu, mám rád rychlé auto, ale zábavu za volantem, hlavně v provozu, lze prožívat mnoha způsoby a kochání je jedním z nich 😊
Avatar - woody-alien
woody-alien
No však. Vždyť celé Ozzmanovo působení ve světě aut (jako by nestačil Ford, ještě si pořizuje starý Rendlíky..) je jeden velkej masochismus... 😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
😉 Měl jsem i Seat …. 😒]
Avatar - woody-alien
woody-alien
No, a kdo říká, že je to nějaká výhra ? 😁 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já jen, aby bylo jasno 😁
Avatar - Naughtilus
Naughtilus
Spousta lidi o nem mluvi jak o dokonalem aute, kteremu se neda nic vytknout. No jako eMkova verze k tomu mozna nema daleko, i kdyz zub stari pracuje i na nem, ale verejnost propadla dojmu, ze ta dokonalost plati i pro janevim 318i 😁 Staci se podivat, jak nesmyslne nahodnocene jsou E46ky v inzeratech ojetin.

Taky jsem po nem trochu pokukoval, ale na tu korozi je to proste nachylne, a je to prusvih i na funkncich castech zespoda.
webpaja
Každé auto má své základní modely. I přes nedostatek výkonu 318i to auto jezdilo celkově moc hezky, krásné řízení, pěkně odladěný podvozek. Obecně se jednalo o skvěle postavené kupé.
A že kousky po 20-ti letech reznou je prostě holý fakt, který musíš vztáhnout právě na dobu, po kterou dané auto brázdí silnice.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ja si myslim, ze vetsina takovych BMW trpi u nas na vychode tou “aurou”. Stoji to pakatel, koupi to kdejakej jouda jen proto, ze je to BMW, machruje s tim a mnohdy s tim dela blbosti na silnici a pak si clovek, kterej by to auto chtel pro jine veci (rizeni) , nez znak na kapote, rekne, ze by mohl vypadat jako ten jouda. Ale joudove takhle zkazi chut na vice modelu. U E46 jako me takove detske lasky (zastihla mne kolem puberty) mne to mrzi dvojnasob. Ale stafetu zacinaji prebirat 90tkove generace
Avatar - honzaHK
honzaHK
Pak je potřeba právě každýho slušnýho řidiče, aby zvedal éčtyřicetšestkám reputaci, jednu si kup a buď vzorem. Znám několik řidičů E46, co chtěli m3, myslí si, že mají m3 a taky se k ní tak chovají, výsledkem je zneužitá obyč E46 a magor za volantem.

Mám 330xi jako rodinné kombi, zvuk má pořád parádní, je udržovaná v originálním stavu, z výbavy nic nepostrádám, s hnědou kůží, dřevem a černý lakem udělá i parádu, jsme spolu už dlouho a je to taková láska, která bohužel rezaví. Jako celek je to auto ale už dávno překonaný, to říkám s chladnou hlavou, už ve své době mělo některé zásadní chyby, pro každodenní používání asi nejvíc otravný elektronický pedál plynu, přesto nejsem schopen si již roky vybrat náhradu a asi to tak i zůstane.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Na to ti mohu dát jen :yes:

Pro mne je to momentálně jen jedno z více aut, které BYCH bral jako víkendovku (chvíli jsem přemýšlel jako o autě do města a okolí o 318/320 s AT, ale koroze mne odradila), spíše ale pokuji do jiného segmentu, velká auta mám dvě. Třeba někdy ještě překvapím 😊
Avatar - honzaHK
honzaHK
Koroze není nijak zásadní problém, většinou jen kosmetickýho rázu ke snadnému řešení, žádné strukturální postižení. Spíš bych řekl, že běžná e46 se na víkendovku nehodí, je to v podstatě docela dobrý daily driver, ale obsadit si jí místo v garáži na víkendový jízdy se mně zdá jako promarněná šance, víkendovka by tě něčím měla vytrhnout z rutiny, a to E46 dnes úplně přesvědčivě nedokáže, samozřejmě krom kabria a M3. Ale i tam to jiní dnes umí už líp.
webpaja
Tak hlavně, že jsi vysvětlil kvůli čemu je podle tebe M3 jedno z nejpřeceňovanějších aut všech dob. Moc pěkný rozbor :yes: :yes: :yes:
Avatar - 314A
314A
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
webpaja
Určitě víš co znamená troll a tak by mě zajímalo, co je na mém příspěvku "trollícího". Pravděpodobně nemáš nic k e46, tak se snažíš být alespoň sám pro sebe zajímavý. 😉
Avatar - 314A
314A
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
webpaja
Máš pěkný binec s definováním pojmů. Multinickový stalker jsi tu hlavně ty, ale znovu. K e46 asi nic nebude, že? 😉
Avatar - woody-alien
woody-alien
To už je druhej mamlas (po dotovaný naftě) , co se stará, kdy kdo píše příspěvky.
ProchyTom
E46 jsem mel 320d 4roky, 320i 2roky a nakonec 330d 3roky. Nepotreboval si nutne 6 valec aby si i na 320i poznal ze ridis BMW. To my česi jsme ***stejsi nez ***i, takze na forech e46 se to dosnes hemzi klaunama co ti radili ze mas koupit jen 6 valec v manualu a ve vybave aby si ukazal ze nejsi socka a ze vsechno ostatni je srajda a podladeny béemwé. A rozbor leda tak v hlave ty neo46
Mig_35
E46 320i byl šestiválec 😉
Avatar - fOE
fOE
Tak tak, zlata era, kdy i 2 litry objemu byl r6. Sice nejel, protoze nejel byl dost kratce zprevodovan a nakonec tak zral stejne jako vsechny ostatni vykonejsi sestivalce stojici nad nim, ale porad to byl r6. Motor s aurou a charismem, kdy zvuk sel k ridici jeste porad vetsinove z motoroveho prostoru a vyfuk byl jen pasivni divak slouzici odvodu spalin. Z dnesniho pohledu uz ani 30i ani m3 vykonem nikoho na zadek neposadi, ale (jen) o tom to nebylo a neni.
ptr078
nemali za ery e46 nahodou dva 2l? jeden 4 a druhy 6 valec? ci si iba zle pamatam? 😄
Avatar - fOE
fOE
e46 mela 2 verze 20i, jedna byla jeste starsi M52 (320i, 323i a 328i), kde tahle 20i mela objem 2L, 150k a 6 valcu. A tesne pred FL presla na novou generaci motoru, M54 (320i, 325i a 330i), kde 20i mela nove 170k z objemu 2,2L a porad slo o r6.

Ctyrvalec 20i byl az od generace E9x.
Mig_35
možná měl Prochy plakát, z toho je těžko poznat, kolik to má válců😊