Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Volvo S80 2,9 – Jen to nejlepší...

38 komentářů

Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
je prva S80tka asi posledne skutocne volvo telom ... dusou ... aj svojim DNA... to boli casy .. kua drat kde sa to vsetko podelo do ri.ti... 😒

Uz teraz sa neviem dockat novych elektrickych volv bez duse a bez charizmy ... so zivotnostou 5 rokov ( po tejto dobe je akykolvek elektrovoz defakto nepredajny ) .... uz aby tu boli
Avatar - Markus1
Markus1
Nesuhlasim…..mal som tu cest 2 roky jazdit volvo s60 t6 awd r design….rv 2012…a to bolo perfektne auto 3l radovy sestvalec,krasny a masivny interier a atraktivny exterier….. spotreba sice bola oproti konkurencii vyssia ale bolo to top auto
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Však S60 je ještě ze stejné "líhně"... číňani to začali paskvilit až později.
😒
Avatar - Markus1
Markus1
Ano a to bolo pre mna posledne volvo…. Bolo krasne, bezpecne,vykonne a spolahlive…. A malo poriadny motor
Avatar - Jenik3
Jenik3
Na svou dobu tedy rok 1998 tok bylo luxusní auto. Po designové stránce bych ho vzal i dnes.

Motor krásných 6 válců, výkon motoru postačující. Ale 4q automat bych nechtěl ani zadarmo.

Řekněte mi, jaký to auto mělo rejd, kdy ten motor byl uložen napříč...
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Už si to nepamatuju ale pamatuju že o tom rejdu sem čet = děsivý 😁

Nicméně je to Volvo a vyšlo jim že takhle uložený motor je bezpečnější = tak proto
gil54
Pamatuju, nepamatuju, hlavně že žvaníš.

Poloměr otáčení je 10,9m. ( třeba Audi A6 - 12,1m, BMW 5 - 12,05m )

Opravdu = děsivý.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Pamatuju = a ty ŽVANÍŠ

To cos napsal JE BLBOST = nechopil si o čem se bavíme??? 10,9 běžná verze = to O ČEM MLUVÍME šestiválec napříč = poloměr otáčení PROTOŽE R6 napříč = 11,6

DALŠÍ CHYBA co tam máš je SOUČASNÝ BMW 5 = vliv má krom uložení motor ROZVOR a dobový auta ho měly menší = což znamená rejd o metr menší než dnes
Kdyby ti to furt nedocházelo = tak pro Volvo byl naopak typický MALÝ rozvor = výsledek KLADNÝ VLIV kratšího rozvoru než to 5er a NEGATIVNÍ blbějšího uložení motoru (viz já výše proč) bylo těch 11,6

Opravdu tvůj příspěvek JE DĚSIVÝ = hlavně že ses vyžvanil
gil54
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
a tímhle místo "Jo AHA MOJE CHYBA teda chybY tak to SORRY" = chceš říct CO? 😄
gil54
Pouze to, že poloměr otáčení je u Volva S80 2,9 s R6 napříč 10,9 m.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
No to právě neni = to platí pro ostatní verze NE pro tu s napříč R6!!!

Ono je to i LOGICKÝ žejo = že R6 napříč to zhorší = a já si vzpomněl že jsme o tom kdysi četl. PROČ si to zkusil vlastně zpochybňovat??
S80 první generace poloměr otáčení VERZE s MOTORem R6 napříč = 11,6 (takže po chybě místo Aha sorry chyba vono to JE LOGICKÝ = dál zkoušíš obhajovat svůj omyl?

proč mlčíš o své DALŠÍ CHYBĚ? je to rok 1998 = NEMŮŽEŠ použít rejd DNEŠNÍHO (většího na větším rozvoru) 5er
gil54
V tom odkazu je 10,9m u této konkrétní motorizace. Porovnání se současným Audi a BMW jsem uvedl pro dokreslení, že s tím poloměrem to tak děsný není. Je to obvyklá hodnota.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
takže KLASICKÁ místní reakce na chybu (tady dokonce dvě😊

takže SIS NEdohledal

takže ti LOGICKÝ ROZDÍL v rejdu = mezi běžným motorem a R6 napříč = ti (ani po opakovaném upozornění) nepřijde ŽE TAM ASI JE?😉

takže SAKRA ROZDÍL (asi METR!) mezi tehdejším BMW a dnešním = taky přejdeme?

OBVYKLÁ hodnota TEHDY a DNES je SAKRA rozdíl = to není vtip že METR 😄
v tomhle NELZE porovnávat napříč tak dlouhou dobou = vyjde ti pak NESMYSL jako tobě!
Prostě tehdy (přes KRÁTKÝ myslím že NEJKRATŠÍ rozvor) mělo Volvo díky uložení motoru VELKÝ rejd = a ty si to vůbec nemusel komentovat rozhodně NE se snažit zpochybňovat
gil54
V odkazu jsi nenašel 10,9 m ?

BMW 5 E39 - 11,3m, když trváš na stejném roce.

Pořád to však není děsivý.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
opravdu MIMOŘÁDNÁ sebeREFLEXE = na opakované (a nejen ode mne) upozornění na CHYBY

fakt si napsal TRVÁŠ na stejným roce?? opět máš to vysvětleno od víc lidí = po těch letech je to trochu jako bys srovnával třeba 5er a 7e 😉

já VÍM že to bylo 11,3 = při delší rozvoru než Volvo. To s R6 napříč 11,6

zajímavý JAK TĚŽKÝ je tu prosadit (i ověřitelný) banální data fakta

No Volvo prostě viz co sem napsal = proč má ryccardo a ty potřebu to zpochybňovat (když jak se ukáže o věci moc nevíte) to nevím zas já
ryccardo
Odkaz poukazuje na to ze se pletes ty ty arogantni samolibej pablbe.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
to PLÁCÁNÍ i po Po PO vysvětleních = to je FASCINUJÍCÍ zaslepenost
víš tohle je ZASE FURT TO SAMÝ co vždycky = já VÍM co a jak (co dělá lepší horší rejd) a ty se SNAŽÍŠ zoufale (cokoliv) ZPOCHYBNIT = proč? se TAK EXTRÉMNĚ hloupě BRÁNÍŠ faktům? 😲 :-!

smutný když vulgární Neználek má OBYČEJNOU ZNALOST (vzpomínku na dobový test) za důvod vypustit z huby: TY AROGANTNÍ SAMOIBEJ PABLBE 😲 😉

gilovi sem zmiňoval ZÁKLADNÍ ZNALOST problematiky a LOGIKU = v jeho odkazu je CHYBA = a je HROZNÝ že oba jí ani po vysvětlení NECHÁPETE

krátkej rozvor POMÁHÁ ale R6 napříč ŠKODÍ = výsledek HORŠÍ rejd než (dobový) 5er

Samozřejmě LOGICKY má ta R6 verze s motorem NAPŘÍČ (chápeš co to znamená?) horší poloměr otáčení. ty si FAKT NEPOUČITELNEJ = dneska už druhá věc co SE HÁDÁŠ https😐/www.autoforum.cz/…jsou-prekvapive/
ryccardo
Vyborne ty kluku, tak odkazy davat umis, i kdyz zatim ne jeste k tematu. Takze az se vyvztekas, ze te gil54 setrel, tak muzes dat odkaz, ze to co tvrdis je pravda a jeho odkaz obsahuje nespravna data 😁
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Kluku?
1) O kolik myslíš že si starší?

Tohle co si napsal to je DŮKAZ😒br />
2) tvé naprosté neznalosti (vlivu uložení motoru) a nechápání (že mám samozřejmě pravdu já a ne gil = kterej tam měl jak sem napsal DVĚ CHYBY = a ve TVÉM STYLU se k nim není schopen postavit čelem jako chlap

3. nebo ti to došlo a je TRAPNĚ UBOZE machruješ = protože k svým omylům (dlouholetá zkušenost) nejsi schopen se postavit čelem jako chlap

docela by mě to zajímalo = takže asi klasicky BUDE TICHO PO PĚŠINĚ :-!
ryccardo
Ty blaboly si muzes odpustit. Staci poskytnout odkaz kde se uvadi spravny polomer otaceni. Myslis ze to zvladnes?
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Vidím žes to (zase) NEzvládl = ani najít si (správný) odkaz ani použít znalost nebo logiku nebo (nejlíp) kombinaci

myslím že to (ani) nezvládneš😉
ryccardo
Tak si trhni nohou tupej trole.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
to nepomůže = už sem si trhnul = a myslím že to FURT NEVÍŠ nebo? ROZDÍL v rejdu běžných verzí 2.0 - 2.5 a R6 napříč = sem napsal. Stejně tak SAKRA ROZDÍL daleko větší současný 5er a tehdejší dobový

no všechno co sem k tématu napsal = je (ověřitelná) pravda. to samý fOE

trol = si v tomhle případě ty a gil = ale aspoň tohle SNAD CHÁPEŠ
Avatar - fOE
fOE
U BMW to nemas tak jednoduche. Za 1) porovnavas soucasnou G30 s 20 letou S80? Tu snad srovnej s E39, ta mela myslim 11,2m. No a za 2) u te G30 jsi dal nejhorsi mozny vysledek, ale u G30 zalezi na provedeni😒br />
- G30 limo i tour jsou na tom stejne
- rozdil je ale v RWD vs. 😁rive, kde RWD to ma za 11,7m a 😁rive tech 12m o kterych pises
- do toho si ale muzes prikoupit 4WS, to ubere u obou verzi 1m
- G30 se tak muze dostat na 10,7m u RWD, resp na 11m u Touringu

Pro srovnani 3er G20 to ma za 11m vzdy, takze RWD 5er se 4WS muze mit dokonce mensi polomer otaceni nez o tridu mensi 3er. 😁rive 5er s 4WS se pak muze dostat presne na hodnoty mensi 3er.

Jinak samozrejme souhlas ze na hodnote 10,9m nic spatneho neni. 😉
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Když pršelo. Určitě bych to nechtěl. Zadek šel na vodě do smyku při každém mírném přidání plynu, motor moc netáhnul - byl jsem už v té době zvyklý na krouťák 400Nm a čtyřkolku a 280Nm byla pocitově slabota, děsivá byla převodovka, která řadila dlouho a stále nutila motor přetáčet. Závěr: samohavarující vůz, který nedrží stopu a při předjíždění nekonečně dlouho řadí, takže je nebezpečný. Pamatuji si průměrnou spotřebu 100 oktanového benzínu: 14l/100. Děkuji, ne!
Mig_35
auto s pohonem předních kol a utrhnul se mu zadek po přidání plynu? jel jsi opravdu tímhle autem? a "pamatuji si" - není to trochu sebevědomé tvrzení? 😄
Avatar - eLzyx
eLzyx
Volví převodovky jsou známy spíše tím, že motor podtáčí. Kdo ví, čím jsi to jel, popleto
jam2015
To Volvo bolo auto pre ,,pánov" a tí neriešili rejd parkovanie pre panelákom 😉
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
No ale o tom to není = prostě tohle NESTANDARDNÍ uložení motoru = má svůj negativní vliv (vlastně množné číslo ale tady rozebíráme jen ten jeden = horší rejd, než verze s ostatními motory = 2.0 a 2.4 a 2.5 a naftama 2.4 a 2.5

Lepší rejd se ti nehodí jen před panelákem = vjíždět u netety do spodní garáže když tam stojí nějaký auta nic moc. Vyjíždět ULTRA nic moc = auto s menším rozvorem a většími převisy jako mělo tohle volvo = NIC MOC (v případě týhle verze s bonusem R6 napříč omezující rejd)

Volvo to udělalo protože došli (správně) k tomu že tohle "nesmyslný" uložení znamená větší bezpečnost = ale jinak.. NIC MOC
jam2015
Ja osobne v garážach parkujem cúvaním. Je to jednoduchšie aj s naprd ,,rejdom" a hlavne bezpečnejšie pri vychádzaní.
A aj s dobrým,,rejdom" je to v niektorých garážach na figu, keď sú tam uličky ako v mravčom domčeku 😉
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
To jak kde konkrétně u tý netety v horní garáži (pro 2 auta) taky radši rovnou zacouvat

Ale mají velkou spodní a návštěvy většinou tam = a když je nás víc a člověk přijede poslední = je to tak nějak jak sem popsal 😁
vor
VOLVO to urobilo v svojej dobe správne, ale nakoniec ho "dobehol" trend viacstupňových automatických, neustále sa zväčšujúcich, prevodoviek. V reále sa tak napríklad s päťvalcom D5 tdal skombinovať najviac 6- stupňový (ofrflaný) Aisin a modernejší 8- stupňový už len so štvorvalcom.
To je myslím ten hlavný dôvod, prečo VOLVO náhle zarezalo všetky väčšie motory.
Určite by teraz v XC90 nevrnela tá dvojlitrová paródia 😒

A k tomu rejdu, je to len funkcia veľkosti, teda hlavne šírky diskov a pneumatík. Používajú sa na to vymedzovacie dorazy (steering stop limiter), ktoré definujú max. rejd.
Teda nie priamo veľkosť motora, ale súvisiace obutie (pri šesťvalci logicky širšie) má vplyv na rejd :-!
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
s XC90 nejde jen o 2litrovou parodii https😐/www.autoforum.cz/…-ma-skoro-kazdy/

a dík za připomenutí ty automaty = už nedám přesný rok ale v době kdy běžný Citroen C5 měl 6st. Aisin tak dražší Volvo stále jen 4st.

Velikost motoru je obecně u rejdu = naprosto fuk. TOHLE volvo s uložením řadového 6tiválce NAPŘÍČ je výjimka
Avatar - eLzyx
eLzyx
vzhledem k tomu, že se jim do generace P3(Ford) povedlo udělat nové řadové šestiválce kratší jak původní pětiválce, tak si myslím, že klidně mohli přepracovat pětiválec podobným způsobem a ten 8q by se k tomu taky vešel. Ale někdo rozhodl, že 4 válce stačí ...
jam2015
a bolo to ako jazda na lietajúcom koberci.
Až na tie zadné svetlá - tie mi pripomínajú staré autíčka Matchbox, keď ešte nevedeli vyrobiť plastové detaily 😉
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
To si v tom roce měl zkusit PRAVÝ létající koberec = Citroen Xantia Activa V6 https😐/www.autorevue.cz/…katnimu-podvozku
jam2015
Jazdil som na Xantii vo verzii break, ale zo slabším motorom. A aj XM bolo na tú dobu fajn. Do Frankfurtu n/M s dízlom to šlo dosť hladko 😊