Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Profi

Zpět na článek

Zajímavá úsporná novinka Scanie: Odpojitelná tandemová náprava snižuje spotřebu paliva až o šest procent!

11 komentářů

Avatar - Beefcake
Beefcake
Ved zdvihnute napravy na cestach vidno uz dlhe roky.
Avatar - zaplosak
zaplosak
To je pravda, většinou ale je zvednutá první náprava na návěsu, bývá obvykle nastavena na cca 17 tun, poté sjede dolů - a naopak...
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
nebo dvě a zůstane prostřední dole.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Ale efekt bude imho rovnaky. Akurat, ze bez PR clanku sa to nerata :D
Avatar - wakantanka
wakantanka
Však aj na 3osovych kamiónoch sa bežne dvíha posledná niekedy aj nariadená náprava. Je fakt, že poväčšinou sú tie autá v konfigurácii 6x2, ale zdvojenú nehnanú poslednú nápravu zdvíhal kamoš na Volve už pred 15 rokmi. U tejto Scanie by ale mala byť tá posledná náprava hnaná a s tým som sa ešte nestretol.
fico
tohle už funguje min 10 let. Běž dělat něco jiného troubo.
:no:
jozinec
Tak tady jde asi o to, že se zvedá a odpoji od kardanu hnaná náprava. To asi běžně nepotkáváš....
Niemand
Presne. Nehnane napravy sa zdvihaju aspon dekadu. Ale tu ide o to, ze je hnana.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
jo liazka taky měla třetí nápravu zdvihací, ale nebyla hnaná, akorát si nevzpomínám, jestli to volvo F10 měla tu třetí zdvihnutou poháněnou nebo odpojitelnou. Volvo zdvihalo nápravu hydraulikou, bez měchu na listákách.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Moze byt.
Avatar - lordlord
lordlord
na hrbolaté silnici při brzdění to prosedne a vznikají kouřové efekty