Profi
Zajímavá úsporná novinka Scanie: Odpojitelná tandemová náprava snižuje spotřebu paliva až o šest procent!
11 komentářů
wakantanka
1
Však aj na 3osovych kamiónoch sa bežne dvíha posledná niekedy aj nariadená náprava. Je fakt, že poväčšinou sú tie autá v konfigurácii 6x2, ale zdvojenú nehnanú poslednú nápravu zdvíhal kamoš na Volve už pred 15 rokmi. U tejto Scanie by ale mala byť tá posledná náprava hnaná a s tým som sa ešte nestretol.
Přejít do diskuze
Tak tady jde asi o to, že se zvedá a odpoji od kardanu hnaná náprava. To asi běžně nepotkáváš....
To je pravda, většinou ale je zvednutá první náprava na návěsu, bývá obvykle nastavena na cca 17 tun, poté sjede dolů - a naopak...
jo liazka taky měla třetí nápravu zdvihací, ale nebyla hnaná, akorát si nevzpomínám, jestli to volvo F10 měla tu třetí zdvihnutou poháněnou nebo odpojitelnou. Volvo zdvihalo nápravu hydraulikou, bez měchu na listákách.