Renault 21 s pohonem předních nebo všech kol řadovými čtyřválci se vyráběl nejdříve jako sedan, po pár měsících následovalo kombi Nevada a v roce 1989 po faceliftu verze liftback.
Vidíš, a mně Regata v sedanu přišla hezčí, než v kombíku.
A ne, že by to byl příklad italské elegance, ale mě neurážela.
S dobbrýma kolama byla ... akceptovatelná.
Ritmo bylo pochopitelně hezčí.
Zejména to první, původní. :-)
souhlas. Teda ta regatta byla weekend, tedy kombi, to bylo trochu hezčí. A nesouhlas s tou 18. To je pro mne jeden z nejošklivějších renaultů. Asi možná i proto že skoro všechny na silnicích byly prorezlý. Ale i bez tak. Ne-e.
Regata je taky taková čistá esence autovitosti - hranatá škatule bez sebemenšího náznaku jakéhokoliv detailu, prostě takhle auto kreslí malé děti. Ta měla snad na kastli jedinou zajímavost a to byl lem zadních blatníků, jinak nic, na co by se dalo poukázat. Ovšem i tak mi příjde proporčně vyváženější, než R21 s obřím převisem vpředu. Rendlík osmnáctka je pro mě objektivně mnohem hezčí.
S tou audi ses trochu unáhlil. Kromě toho že je to v článku špatně, je na fotkách vidět jak dlooouhej přední převis to auto mělo. Slušná konkurence pro doutníka.
Já to auto měl taky rád. Za komárů si ho koupili sousedi a my jsme s klukama na to čuměli jak puci - to bylo první auto, kde zadní blinkry byly černo-šedé a žlutě jen blikali. Neuvěřitelně cool. A v té době to samozřejmě byla pro nás extra luxusní kára o který jsme jen snili. Germanofil se ze mne stal až po osobních zkušenostech s francouzskými a německými vozy. Ale podle designu tohle bylo skoro nejvíc. určitě víc než regatta, která v ulici byla taky.
To je ale pěkná haluz. Myslím že něco takového jsou schopni vymyslet jen u renaultu. Všude jinde by se kuli nákladů a komplikacím při výroibě chytali za hlavu. Ono taky s R21 zhruba začínala éra pověstné "spolehlivosti" renaultu.
Renault 21 se mi kdysi strašně libil. Jako školáci jsme obhlíželi jeden, který bylu nas zaparkovaný a divali jsme se kam až má cejchovaný tachometr :D krásná doba to byla....
V článku je samozřejmě chyba - verze s napříč uloženými motory měla rozvor delší. U aut s podélně před nápravou uloženými motory byl při stejně dlouhé karoserii delší přední převis a přední kola byla blíž předního okraje dveří. Na R21 tedy existují 2 typy předních blatníků. :-) Bylo to fakt raritní (a asi taky dost drahé řešení....
Tohle auto jsem svého času hrozně chtěl, po R9 a R11 to byla má první volba. No jo, měl jsem ale smůlu, nedařilo se mi dlouho najít žádný slušný kus. Nakonec jsem pořídil R19 :-)
Mal som ju 2,2i s manuálom.Papierovo nízky výkon,no chodilo to super.Bolo to tiché,praktucjy bez vibrácii Vždy sa divili,pri prezúvani,že aj vzadu sú kotúčove brzdy. ;-)
Prečo? Predĺžiť prednú časť bolo asi najjednoduchšie riešenie - o 6 cm dlhší rám, vnútorné a vonkajšie blatníky, dlhšia kapota. Všetko. Možne o čosi dlhšie káble. Nie že by toho bolo málo, ale konštrukčne a dizajnovo podľa mňa nič tragické ani nezvládnuteľné. 6 mm je miera, ktorá by nestála za zmienku.
Nějak jsem nepochopil, jak tam nacpali motor podél a ještě k tomu potřebovali o 6 cm delší rozvor...
a) to teda asi nebyla koncepce ala Audi s motorem vypíčeným metr před přední nápravu
b) o 6 cm delší rozvor znamená tak trochu úplně jiné auto, tzn. že celý předek od A sloupků dopředu byl jiný?
c) není to překlep a nemělo tam být 6 mm?