Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault 21 (1986 až 1994): Francouzský vůz s italským designem

Renault 21 s pohonem předních nebo všech kol řadovými čtyřválci se vyráběl nejdříve jako sedan, po pár měsících následovalo kombi Nevada a v roce 1989 po faceliftu verze liftback.
Zpět na článek
Avatar - Ja Prvni 123
3. 12. 2021 21:52
Re: kup
Jo.
A sympatickou palubku.
A stou 1.7 docela úsporný, takový normální auto i na delší cestování.

Co by za to dneska spousta lidí dala.
Avatar - Ja Prvni 123
3. 12. 2021 21:51
Re: R21
Vidíš, a mně Regata v sedanu přišla hezčí, než v kombíku.
A ne, že by to byl příklad italské elegance, ale mě neurážela.
S dobbrýma kolama byla ... akceptovatelná.

Ritmo bylo pochopitelně hezčí.
Zejména to první, původní.
:-)
Avatar - Ja Prvni 123
3. 12. 2021 21:48
Re: motor podél + delší rozvor?
Jo, ale stejně se mi 21 líbila... minimálně v té verzi sedan prostě měla svoje kouzlo.
:-)
A byla královsky pohodlná.
3. 12. 2021 13:12
Re: R21
souhlas. Teda ta regatta byla weekend, tedy kombi, to bylo trochu hezčí. A nesouhlas s tou 18. To je pro mne jeden z nejošklivějších renaultů. Asi možná i proto že skoro všechny na silnicích byly prorezlý. Ale i bez tak. Ne-e.
Avatar - Stejsn
3. 12. 2021 10:35
Re: R21
Regata je taky taková čistá esence autovitosti - hranatá škatule bez sebemenšího náznaku jakéhokoliv detailu, prostě takhle auto kreslí malé děti. Ta měla snad na kastli jedinou zajímavost a to byl lem zadních blatníků, jinak nic, na co by se dalo poukázat. Ovšem i tak mi příjde proporčně vyváženější, než R21 s obřím převisem vpředu. Rendlík osmnáctka je pro mě objektivně mnohem hezčí.
3. 12. 2021 09:45
Re: motor podél + delší rozvor?
S tou audi ses trochu unáhlil. Kromě toho že je to v článku špatně, je na fotkách vidět jak dlooouhej přední převis to auto mělo. Slušná konkurence pro doutníka.
Avatar - lordlord
3. 12. 2021 09:43
kup
moc pohodlná křesla a spoustu prostoru a turbo jezdilo moc dobře
3. 12. 2021 09:39
Re: R21
Já to auto měl taky rád. Za komárů si ho koupili sousedi a my jsme s klukama na to čuměli jak puci - to bylo první auto, kde zadní blinkry byly černo-šedé a žlutě jen blikali. Neuvěřitelně cool. A v té době to samozřejmě byla pro nás extra luxusní kára o který jsme jen snili. Germanofil se ze mne stal až po osobních zkušenostech s francouzskými a německými vozy. Ale podle designu tohle bylo skoro nejvíc. určitě víc než regatta, která v ulici byla taky.
3. 12. 2021 09:30
Re: motor podél + delší rozvor?
To je ale pěkná haluz. Myslím že něco takového jsou schopni vymyslet jen u renaultu. Všude jinde by se kuli nákladů a komplikacím při výroibě chytali za hlavu. Ono taky s R21 zhruba začínala éra pověstné "spolehlivosti" renaultu.
3. 12. 2021 00:36
???
Jak někdo vůbec dokáže nasekat tolik chyb a nesmyslů v tak krátkým článku? :-(
Avatar - Barry Lyndon
2. 12. 2021 23:33
Re: motor podél + delší rozvor?
Tak tato už to dává smysl :yes:
Avatar - del42sa
2. 12. 2021 19:24
R21
Renault 21 se mi kdysi strašně libil. Jako školáci jsme obhlíželi jeden, který bylu nas zaparkovaný a divali jsme se kam až má cejchovaný tachometr :D krásná doba to byla....
2. 12. 2021 19:24
Re: motor podél + delší rozvor?
V článku je samozřejmě chyba - verze s napříč uloženými motory měla rozvor delší. U aut s podélně před nápravou uloženými motory byl při stejně dlouhé karoserii delší přední převis a přední kola byla blíž předního okraje dveří. Na R21 tedy existují 2 typy předních blatníků. :-) Bylo to fakt raritní (a asi taky dost drahé řešení....
Avatar - Midlosek
2. 12. 2021 15:14
R21 sedan jsem chtěl.
Tohle auto jsem svého času hrozně chtěl, po R9 a R11 to byla má první volba. No jo, měl jsem ale smůlu, nedařilo se mi dlouho najít žádný slušný kus. Nakonec jsem pořídil R19 :-)
Avatar - idam.i
2. 12. 2021 14:55
Re: Miláček
Mal som ju 2,2i s manuálom.Papierovo nízky výkon,no chodilo to super.Bolo to tiché,praktucjy bez vibrácii Vždy sa divili,pri prezúvani,že aj vzadu sú kotúčove brzdy. ;-)
2. 12. 2021 14:50
Re: motor podél + delší rozvor?
Prečo? Predĺžiť prednú časť bolo asi najjednoduchšie riešenie - o 6 cm dlhší rám, vnútorné a vonkajšie blatníky, dlhšia kapota. Všetko. Možne o čosi dlhšie káble. Nie že by toho bolo málo, ale konštrukčne a dizajnovo podľa mňa nič tragické ani nezvládnuteľné. 6 mm je miera, ktorá by nestála za zmienku.
Avatar - Barry Lyndon
2. 12. 2021 14:35
motor podél + delší rozvor?
Nějak jsem nepochopil, jak tam nacpali motor podél a ještě k tomu potřebovali o 6 cm delší rozvor...
a) to teda asi nebyla koncepce ala Audi s motorem vypíčeným metr před přední nápravu
b) o 6 cm delší rozvor znamená tak trochu úplně jiné auto, tzn. že celý předek od A sloupků dopředu byl jiný?
c) není to překlep a nemělo tam být 6 mm?
Avatar - Lieutenant_Columbo
2. 12. 2021 14:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.