Ioniq, Enyaq, ID.4, Etron, EQS, Y, MachE, Born...
308, Fabia, Qashqai, C...
No... musím přiznat, že podobně jako loni mám pocit, že to jde s autama od 10 k 5 a žádnej vyloženě dobrej kandidát tam není... a možná jsou ty elektroplečky i zajímavější.
(ok, vím, že tam je třeba McLaren... ale to asi auto roku nebude, zatímco ETron je sice drahá hračka, ale asi by to bylo politicky průchodnější)
Také je rozdíl, co bych tam viděl já a co si myslím, že vyhraje, osobně na favorita tipuji EV, asi něco z koncernu, ID či Born, ale kdyby to vyhrál EtronGT, který je nejen EV, ale i plnohodnotným prémiovým autem, který dle všech informacích skvěle jezdí, nezlobil bych se. Enyaq je je takovým rodinným "dostupným" EV, to by taktéž mohl být favorit, v tom je jiný, než ostatní zkratovozy.
Sám bych to viděl v mezích ankety (né, že bych to chtěl doma) asi na Arkanu, protože je to první SUV coupé v mainstreamu, má spalovák i hybrid a je relativně cenově dostupná a prý i fakt dobře jezdí, ale doba rozumným autum už asi odzvonila, nicméně by to dle mne splnovalo ty podmínky auta roku.
Vůbec bych se nezlobil ani za 308, ale pro mne je to zatím auto z renderů a promoreklam, tak neumím soudit, nicméně pro evropský trh je to jediný zástupce rozšířeného C segmentu.
Fabia a ni QQ dle mne nepřináší nic moc nového, jsou jen další v řadě, nicméně, jeslti to vyhrajou, zatleskám jim, že porota vybrala vlastně normální auta, která ubývají :-)
Arkana pro mě naprostý outsider... technicky nezajímavé (torzka a dýchavičný hybrid) a že by to mělo nějaké charisma, to pro mě teda nemá.
308 - jo, klasický zástupce C-Segmentu, designově docela výrazný... to by asi šlo. Moje sympatie úplně nemá (iCock atd.), ale to je jen subjektivní.
Fabia a QQ - jo, nic moc nového, jen mírný progress v rámci oblíbených segmentů... někdy to ale stačí. On loni Yaris byl víceméně totéž.
Takže já bych to letos asi hodil nějakému EVčku... nejspíš buď Enyaq (jako konečně rodinné auto v nějak použitelném balení), nebo Ioniq (jako designově i technicky progresivní auto).