Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tohle jsou kandidáti na evropské Auto roku 2022: Nechybí superauta, Číňané i dvě Škodovky

David Bureš David Bureš 22. 11. 2021 • 09:21
109
24
Zobrazit náhledy (109)
Aiways U5 Aiways U5 Aiways U5 Aiways U5 Aiways U5 Aiways U5 Aiways U5 Aiways U5 Aiways U5 Aiways U5 Aiways U5 Aiways U5 Aiways U5 McLaren Artura McLaren Artura McLaren Artura McLaren Artura McLaren Artura McLaren Artura McLaren Artura McLaren Artura McLaren Artura McLaren Artura McLaren Artura McLaren Artura McLaren Artura McLaren Artura McLaren Artura McLaren Artura McLaren Artura McLaren Artura McLaren Artura McLaren Artura McLaren Artura McLaren Artura McLaren Artura McLaren Artura McLaren Artura McLaren Artura McLaren Artura McLaren Artura McLaren Artura Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Hyundai Bayon Hyundai Bayon Hyundai Bayon Hyundai Bayon Hyundai Bayon Hyundai Bayon Hyundai Bayon Hyundai Bayon Hyundai Bayon Hyundai Bayon Hyundai Bayon Hyundai Bayon Hyundai Bayon Hyundai Bayon Hyundai Bayon Hyundai Bayon Hyundai Bayon Hyundai Bayon Hyundai Bayon Hyundai Bayon Hyundai Bayon Hyundai Bayon

O titul evropské Auto roku 2022 budou mimo jiné bojovat McLaren Artura, Aiways U5 nebo Škoda Fabia.

Anketa evropské Auto roku 2022 je v plném proudu. Porota již oznámila seznam 39 automobilů, který o titul evropského Auta roku pro rok 2022 budou bojovat. Již na konci měsíce se pak tento list zkrátí na sedm vozů, z nichž se bude vybírat ten vítězný. Výsledek ankety bude oznámen v únoru 2022.

Jak už to v této fázi ankety bývá, kandidáti jsou značně různorodí. Najdeme tu tudíž jak vozy čínských výrobců, Aiways U5, Lynk & Co 01 nebo MG EHS a Marvel R, tak superauta jako McLaren Artura a Maserati MC20, stejně jako původem užitková auta, Renault Kangoo nebo Volkswagen Caddy.

Konkrétně Škoda má mezi dominanty hned dva zástupce, elektrické SUV Enyaq iV a malý hatchback Fabia. Oba přitom jistě budou mít ambice dostat se do finálové sedmičky.

O tu jistě budou chtít bojovat také elektrické crossovery Renault Mégane E-Tech EV, naznačující další vývoj této dnes už tradiční kompaktní třídy, a Hyundai Ioniq 5, který ukazuje tu nejmodernější elektrickou techniku i v mainstreamové kategorii. Adeptem může být i Mercedes-Benz třídy C, rovněž sázející na tu nejmodernější techniku, avšak v segmentu aut se spalovacím motorem, nebo třeba malé SUV Toyota Yaris Cross. Vždyť technicky spřízněný hatchback Yaris se stal evropským Autem roku 2021. Podobně by Peugeot 308 jistě rád navázal na úspěch předchůdce, který v anketě zvítězil pro rok 2014. 

Zda se tyto modely opravdu dostanou mezi finálovou sedmičku, zjistíme již v pondělí 29. listopadu, kdy má být seznam finalistů oznámen. Jestliže v loňském ročníku kvůli pandemii koronaviru musel být zrušen tradiční test všech uchazečů, tzv. Tannistesten, letos už se tyto jízdní zkoušky na severu Dánska opět konaly.

O vítězi rozhoduje odborná porota skládající se letos z 61 porotců z 23 evropských zemí. Česká republika má v porotě jednoho zástupce, Jiřího Duchoně. Mezi známé členy poroty patří i britští novináři Paul Horrell, Matthew Prior a Andrew Frankel.

Evropské Auto roku 2022: Nominovaná vozidla
Značka Model
Aiways U5
Audi E-tron GT, Q4 e-tron
BMW 2 kupé, 2 Active Tourer, i4, iX
Cupra Born
Dacia Spring
DS 4, 9
Ford Mustang Mach-E
Honda HR-V
Hyunda Bayon, Ioniq 5
Kia EV6
Lexus NX
Lynk&Co 01
Maserati MC20
McLaren Artura
Mercedes-Benz C, EQS, T
MG EHS, Marvel R
Nissan Qashqai
Opel Mokka
Peugeot 308
Renault Arkana, Mégane E-Tech
Škoda Enyaq iV, Fabia
Subaru Outback
Tesla Model Y
Toyota Yaris Cross, Highlander
Volkswagen ID.4, Caddy, T7 Multivan

Související články

Témata
Avatar - Emel
23. 11. 2021 11:23
Re: Favorité
Arkana pro mě naprostý outsider... technicky nezajímavé (torzka a dýchavičný hybrid) a že by to mělo nějaké charisma, to pro mě teda nemá.
308 - jo, klasický zástupce C-Segmentu, designově docela výrazný... to by asi šlo. Moje sympatie úplně nemá (iCock atd.), ale to je jen subjektivní.
Fabia a QQ - jo, nic moc nového, jen mírný progress v rámci oblíbených segmentů... někdy to ale stačí. On loni Yaris byl víceméně totéž.

Takže já bych to letos asi hodil nějakému EVčku... nejspíš buď Enyaq (jako konečně rodinné auto v nějak použitelném balení), nebo Ioniq (jako designově i technicky progresivní auto).
Avatar - Amaterasu
23. 11. 2021 08:36
Re: No twl, to by tak chybelo!
Nojo maj v problémech s pohony VWelké LETITÉ zkušenosti = snad NIKDO se JIM NEvyrovná :D

uVWidíme jestli to je nějaká blbá série (možná řešitelná softwarem) nebo jen iD.3 nebo je to další MALÉR = tak jako svý doby žraní oleje nebo naopak vypouštění emisí

KDYBY se to ukázalo větší = byl by to fakt asi pVWoblém až jako VWo život https://www.autoforum.cz/…jmene-potrebuje/

VWyšlo jim to do takové pohodové klidné doby plné blahobytu = potřebovali by pVWopustit ne avizovaných asi 30 tisíc lidí ale aby se dostali na efektivitu Toyoty tak asi 200.000 nechtěl bych bejt Diess (no příjem by mi asi vyhovoval ale i s nim = fakt asi NE nE ne Ne NE :-!
Avatar - Amaterasu
23. 11. 2021 08:35
Re: Auto roku 2022
Asi https://www.auto.cz/…ni-na-pet-141017 ?

Asi všechno správně k a okolo BEV řiká Vávra https://cnn.iprima.cz/…ovan-vavra-51667
Avatar - Amaterasu
23. 11. 2021 08:34
Re: za mě Enyaq
Všechno včetně dneska https://elektrickevozy.cz/…hode-se-ale-mlci

Běžnej denní nájezd je totiž v reálu 10 až 30 km = kolik denně nejedeš ty? :-)

Tak jako se zlepšujou baterie a přitom současně padá jejich cena zlepšuje se i rychlost dobíjení https://fdrive.cz/…a-pet-minut-8071 no a tady ti dojdou argumenty

Výrobně levnější prací s energií asi 3x efektivnější odpichem z místa https://www.auto.cz/…y-edition-128296 PROSTĚ NEJLEPŠÍ :*)

a hlavně netřeba ropu = z těžby přepravy zpracování a na konci tankování elektřinou = stačí JEN ta ELEKTŘINA bez ropy BOMBA žejo? :yes: :-)
Avatar - Amaterasu
23. 11. 2021 08:28
Re: Favorité
308 bude asi v pohodě, ale anketa má za úkol hledat i budoucnost a ta 308 je spíš poslední klasika = takže (a nebude to špatná volba) elektrický korejec = jsou dle všech info lepší než nekonečný nekončící koncernoVWý trápení s pohony = tentokrát se SW a možná fakt docela vážný s bateriema

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud