Já nepopírám, že se to neplatí, ale nemá to (podle toho jak tomu rozumím) nic společného s tzv. emisními pokutami. Daně za nákup auta s velkým, rozežraným, silným .... motorem jsou ve více státech a byly zavedeny (stejně jako tahle Gas Guzzler tax) ještě předtím, než se začalo o nějaké závadnosti CO2 mluvit.
Placate se po zadech pekne panove, ale taky mylne.
Takze k minulosti:
Gas Guzzler tax byla zavedena jako nasledek ropne krize, ale plati do dnes. Jen se nijak nemenilo ono narizeni / limity spotreby, takze s postupem casu jak se auta stavaji stale ekologictejsi jich do gas guzzler spada porad min a min, ale taky nadale spadaji. Aktualni seznam roky vydavala EPA, tady se muzete mrknout na historii co tam ktery rok spadalo:
https://www.epa.gov/fueleconomy/gas-guzzler-tax
No a dnes se toho zase tolik nezmenilo. Gas Guzzler se porad plati, plati ji koncovy zakaznik na ktereho ji prenese dealer a kolik konkretne to je maj americani i na stitku na prodejne.
Kdyz uz tu byl zminen treba Dodge Charger Hellcat Redeye, tak ten to ma letos za krasnych 2100USD. https://www.motorbiscuit.com/…e-than-its-msrp/
Proto to sem dávám, je to o daň pro auta s vysokou spotřebou, ale netýká se SUV :D . To co píšu níže jen potvrzuje tvůj příspěvek, že se žádné ekopokuty nikdy neplatily ....
No ale to se bavime o dobe ropne krize. Dnes zakaznik nic navic krome “destination charges” neplat… Je mozne ze staty jako Cali maji nejake zvlastni dane
Koukal jsem na tuto daň a píšou: "The Gas Guzzler Tax is assessed on new cars that do not meet required fuel economy levels. These taxes apply only to passenger cars. Trucks, minivans, and sport utility vehicles (SUV) are not covered because these vehicle types were not widely available in 1978 and were rarely used for non-commercial purposes." Překlad (DeepL): Daň za spotřebu benzinu se vyměřuje na nové automobily, které nesplňují požadované hodnoty spotřeby paliva. Tyto daně se vztahují pouze na osobní automobily. Nákladních automobilů, minivanů a sportovně užitkových vozidel (SUV) se netýká, protože tyto typy vozidel nebyly v roce 1978 široce dostupné a pro nekomerční účely se používaly jen zřídka. Zdroj: https://www.epa.gov/fueleconomy/gas-guzzler-tax
Nevím jak v USA, ale věřím Ing. Hurtovi z Porsche ČR, který v rozhovoru z prosince 2020 říkal: " Letošek (= 2020) byl prvním rokem, kdy platily limity na emise CO2. My ho pracovně nazýváme „rokem zero“, protože limity už platí, ale ještě za jejich nesplnění nemusejí automobilky platit pokuty. " Zdroj (celý rozhovor): https://www.seznamzpravy.cz/…osmivalce-133679
hlavně podle všeho nepůjde koupit ani Charger a Challenger a co bude jejich nástupci, pokud vůbec ještě nějaký sedan budou dělat....těžko říct. A nástupce Challengeru asi bude ten elektrický muscle car o kterém mluvili před časem
RAM má větší "footprint", takže si může dovolit vyšší spotřebu, aniž by dostal pokutu. A co jsem se díval na nové americké normy spotřeby paliva, tak zvýhodnění velkých aut je každým rokem větší. Ani se nevidím americkým automobilkám, že s klasickými "menšími" auty na domácím trhu končí.
Pokud jsem to správně pochopil, tak nepůjde koupit nové auto s Hellcatem, ale motory jako takové se budou prodávat dál. Kdo bude chtít, tak si ten motor nechá namontovat dodatečně. A navíc je zde pořád možnost aftermarketových instalací kompresorů na standardní atmosferické verze osmiválců, což je u muscle carů víceméně tradice.
Pokuty platí automobilky. Ono ani nejde, aby to platil zákazník, protože pokuty se neplatí za jednotlivá auta prodaná v jednotlivý den, ale za překročení flotilového průměru za daný rok.
když si kvůli idiotským neobolšvickým nařízením a normám nemůže člověk koupit co chce a výrobce vyrábět co chce.
A je nucen dělat EV plečky nebo idiotský vodík, vyráběný elektrolýzhou vody nebo z ropy. Jedno má spotřebu 6x tolik elektřiny jak rafinerky a druhý je naprostý nesmysl, ekonomický i ekologický.
Musíme spalovat hodně benzínu dokud to jde. Já byl o víkendu spalovat Rollsem abych správně oteplil planetu, aby měli neostalinistčtí utopisti tu pravou radost. Kupodivu kolem cesty nikdo nepadal otravou do příkopů, ale dokonce někteří radostí mávali, že vidí něco netradičního místo tuctových nudných pleček. Protože naštěstí v reálném životě se vyskytují normálně myslící lidi, nejen fanatičtí zelení utopisti
Smutna zprava, ale Ram TRX se stejnym motorem by mel v nabidce zustat, tim spis ze bylo predstaven vloni.
Navic je tu porad preplnovany Mustang a Camaro, ikdyz kdovi jak dlouho…