Čtvrtá generace globálního pick-upu Ford Ranger chce navázat na popularitu svého předchůdce a slibuje ještě vyšší komfort, ovladatelnost i praktičnost.
Haleluja, konečně obrat k lepšímu. Tohle je krok správným směrem. To že B segment jezdí na litrech ještě pochopím, ale že Relativně velké pracovní pickupy klesli na dvoulitry, u ISUZU dokonce na 1,9 bylo už za hranou. Toyota pochopila, že větší motor je lepší a montuje 2,8 a teď Ford s 3,0. Tleskám :yes:
Já předpokládám, že je to přesně tak, ale popravdě je asi jedno odkud ten motor je. Mě hlavně těší, že alespoň u pickupů se situace o něco zlepšila, viz Toyota a teď Ranger. Navíc pokud bude platit to, co VW a Ford upekli, tak by měl vyjet ještě přeznačený Ranger v podobě nového Amaroka, který také V6 tím pádem dostane.
Bál jsem se nejvíc, že nová generace Ranger/Amarok přijde o šestiválec, ale jak se zdá, rozum zvítězil.
VW a Ford mají spolupráci, kdy Ford má na starosti právě Ranger/Amarok. Dvojčata, lišící se předpokládám maximálně znakem na kapotě a jinou mřížkou chladiče. Pokud jim VW dodat 3.0 TDI, nevidím důvod, proč by ho měl mít jen Ranger a Amarok ne.
V australském tisku byl V6 ohlášen jak u nového Rangeru, tak u nového Amaroku, kde již dávno je. Amarok si podrží současnou motorovou strategii a nenabídne nic jiného než V6 na rozdíl od Rangeru, kde V6 bude jen ve vrcholných verzích a ostatní verze budou mít 2.0 TDCI jak s jedním tak se dvěma turby (157 kW), což jsou motory z Transitu.
Jinak ten V6 v Rangeru není od VW, Ford si bude montovat svůj V6 (mající základ v minulé spolupráci s PSA, tedy motor podobný tomu co používá třeba i JLR) a Amarok si bude montovat další generaci svého TDI. Takže ta auta sice budou mít stejný základ, ale motory a převodovky budou rozdílné (a možná i částečně systémy 4x4), není to jen o mřížce na kapotě.
Doplním že Ford má 2-litry jen pro Evropu, v USA a ve světě se prodávají hlavně 5-válce 3,2 L, které byly z EU staženy.
Pravděpodobně tyto 5-válce budou nahrazeny 6-válci.
PS - pro Ford Transit je v USA 5-válec základní motorizací ... :-)
Ano, podle toho australského tisku (v Austrálii se to všechno vyvíjí) pětiválec končí a bude nahrazen V6. Jinak tvrdí, že ten čtyřválec v nižších verzích nabídnou i tam.
tak na to vsaď
po vyjetí z výrobní linky to budou konkurenti jako hrom, dovedeš si představit že jedna značka by nasadila 6-válec a druhá pouze 4-válec?
Tak manual dokážu pochopit ještě, musis připlatit za SUV a na automat už nezbylo, případně se bojíš, že nebudeš mít na servis. Ručka už je úplně potreba, přece pořádně hodit zadkem s vysokou stodolou je druhá fáze orgasmu, po neustálém řazení 1-2-N v kolonach.
Ja netvrdím, že je to dokonalé a že presne takový motor potřebuje. Nebo snad si to někde četl?
Narozdil od tebe u všeho, co napíšu že bych koupil, tak bylo v seznamu alternativ a z nich jsem vybíral. ;-)
Za mě jsou tam věci a prvky, kde můžu říct: "konečně". I design se mi líbí (toho jsem se trochu bál).
Ale opět ten velký display. Navíc zdvojený panel klimatizace, ale tak špatně, že když chci zapnout vnitřní cirkulaci vzduchu (v tomhle období používám dost často), tak musím do podmenu. Stejně, jako v Mustangu Mach-e nebo ve faceliftu Focusu. Proč musím pro změnu jízdních režimů do podmenu, když stačilo dát jedno tlačítko na volant nebo ještě líp otočný ovladač - já vím, náklady. Celkově Sync 4 je akceptovatelna, ale intuitivnost Sync 3 už tam taková neni. A místo tak velkého displeje bych raději ocenil další přihrádku, kor u takového typu auta.
Ale přeci, kupující chtějí smartphony s velkým displejem, tak ho přeci musí mít i auto - není z mé hlavy.
Jinak celkově je to u mě stejné, jak s Focusem 3 a 4 generace. Prostě nějaké věci měli zůstat tak, jak byly.
pacil sa mi uz sucasny ranger.... ale tento s vyslovene tym uz americkym lookom nema jedinu chybu... ono zrovna ked ford tak prave ten americky sa mi paci ( bronco, explorer , mustang, a pod ) .. tie europske su vizualne uz davno vlastne skor cinske .... a tak tento americky look na "europskom" rangeri vlastne len chvalim ... parada .. genialny pickup :yes:
stojí na hliněných nohách. X350D s šestiválcem vydrželo na trhu asi tak dva roky, Hilux se čtyřválcem se prodává léta letoucí a nikomu to nevadí. Je to totiž především pracovní nástroj a jeho uživatelům je počet válců poměrně šumák...
Co se US tyce tak Ranger je predevsim osobni auto, na praci je moc male. A velky motor clovek oceni na tahani a zase v US si to na tahani nikdo nekoupi, protoze toho moc neutahne.
V Evrope se to asi jako pracovni auto bere, a prave proto se vetsi motor hodi.
Snad do toho narvou i 2.7 ecoboost
Prodává. Unitesta sem tahá úpravu od firmy Roush s 2.3 ecoboost z Focusu ST. Byl jsem ho obhlidnout - a krom toho, že vedle Raptora vypadá dietně - tak halogeny u auta za 1,8M bych asi nezkousnul:(
Zrovna dneska jsem potkal chlapíka s Rangerem táhnul
nějaký bagřík…
Podvozek je stejný jako u Ranger Raptoru, takže v tom ty prachy jsou, interiér je taky o něco hezčí. Ze to nemá aspoň xenony souvisí s nějakou US legislativou myslím
Ten predajca tam mal na jeseň F150 za niečo málinko cez 2M. V tomto by som asi nerozmýšlal.
A full size p-u majú LED svetlá tak prečo by nemohol mať aj Ranger?
Vážně si myslíš, že X350D se neprodával proto, že měl šestiválec? Co se představil šestiválec jsem nepotkal jiný než právě šestivál. To samé Amarok, který s dvoulitrem nebyl kdovíjaké terno, ale jak přišel FL a nahrazení třilitrem, začalo se to auto objevovat na silnicích.
A je úplně jedno, jestli má 4 nebo 6 válců. Jde o objem. Toyota má 2,8 a je všem jedno kolik má válců, ale že ten motor je vhodnější pro dané auto. Nikdo nejásá nad počtem válců.
tady máš srovnávací test Rangeru 3,2 vs novější 2,0 a dvoulitr je ve všech parametrech lepší. https://www.youtube.com/watch?…
z čehož vyplývá, že vždycky záleží na tom, jak je ten který motor vychytaný a že objem sám nic neznamená.