Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Alpine A110 se ukazuje v modernizované verzi. Má nový infotainment a hlavně, silnější motor

Modernizovanou A110 pořídíte ve třech charakterově odlišných variantách. Dvě z nich díky nové kalibraci motoru posílily na 300 koní.
Zpět na článek
25. 11. 2021 08:56
25. 11. 2021 09:25
25. 11. 2021 09:45
25. 11. 2021 10:12
25. 11. 2021 11:26
25. 11. 2021 10:53
25. 11. 2021 11:22
25. 11. 2021 12:08
25. 11. 2021 12:42
25. 11. 2021 12:52
25. 11. 2021 12:57
25. 11. 2021 13:06
25. 11. 2021 17:34
25. 11. 2021 13:24
25. 11. 2021 13:29
25. 11. 2021 13:34
25. 11. 2021 14:05
25. 11. 2021 14:15
25. 11. 2021 14:24
25. 11. 2021 14:24
25. 11. 2021 14:25
25. 11. 2021 14:47
25. 11. 2021 19:10
25. 11. 2021 17:12
25. 11. 2021 19:05
25. 11. 2021 13:57
25. 11. 2021 21:32
25. 11. 2021 13:08
Avatar - iudex
25. 11. 2021 08:56
Úspech?
Je super, že Alpine bojue a predstavuje nové verzie. O silnejšom motore sa hovorilo od počiatku a konečne je tu, naviac až v dvoch verziách, čo je fajn. Síce si nie som istý, či niekto, kto si ide kúpiť malé puristické kupé, má záujem o komfortnejšiu verziu (tipujem že 90% ľudí zoberie športovejšiu verziu S), ale je vždy dobré, že je na výber.
Malý problémik však vidím v cene. Silnejšia verzia začína v DE na 68850 € (GT), resp. 70850 € (verzia S). A to je sakra vysoká cena za takéto autíčko. Jasné, je to od podlahy postavené ultraľahké kupé zamerané na zážitky z jazdy, super agilné, rýchle, stovka za 4,2s je parádna hodnota. Ale v triede kompaktných kupé je silná konkurencia, ktorá je lacnejšia. Napr. M240i začína (v DE) na 56000 eur, teda o citeľných 12 až 14t eur menej, s rovnakou dynamikou, naviac s famóznym radovým šesťvalcom 3,0 a 375k. OK, poviete, hmotnostne je 2er v inej lige, Alpine mieri skôr na Porsche Cayman. No ale Cayman s 300k začína na 58000 €, teda opäť oveľa nižšie, ako Alpine. A fakt si neviem predstaviť, kto uprednostní Renault (pardon, Alpine) pred Porsche a ešte za neho zaplatí o 10t € viac.
Takže Alpine prajem úspech a rád by som ich videl na cestách, ale obávam sa, že pri týchto cenách to tak asi nebude. ;-\
Rozbalit vlákno
26
Avatar - Emel
25. 11. 2021 09:25
Re: Úspech?
S tím Caymanem...
První věc je, že Cayman je relativně holátko. Připlatíš si 2000€ za LED světla a 2000€ za nějaký trošku pěkný kola a samosvor + aktivní podvozek za 2700€... a jsi tam taky. Pokud si vzpomínám, je to GT vybavený docela dobře.
A pak připlatíš 2700€ za automat... a nebo ne. To je z mýho pohledu největší vada na kráse Alpiny, já bych prostě takovýhle auto chtěl s manuálem.
Avatar - iudex
25. 11. 2021 09:45
Re: Úspech?
Jasne, pri Porsche za všetko draho priplácaš, pointa je v tom, že nemusíš a ak ti nevadí holobyt (čo by pri puristickom športiaku až tak nemuselo, to nie je daily na diaľnice, ale víkendovka), tak je proste Porsche lacnejšie. Plus ako píšeš, Cayman má manuál, to by som určite v športiaku pre zábavu uprednostnil pred automatom.
Avatar - Emel
25. 11. 2021 10:12
Re: Úspech?
Ale tak jo... uměl bych Caymana za 62t€... jen samosvor, volant, tempomat... v základní žlutý se základníma xenonama.
Avatar - iudex
25. 11. 2021 11:26
Re: Úspech?
Presne tak, pri základe by som nepriplácal za karminrot, stačila by bezpríplatková žltá a pár príplatkov povedzme do 5t. A furt si výrazne pod cenou A110GT. Ak by som chcel/bol ochotný viacej priplácať, potom už mi základný Cayman nedáva moc zmysel a išiel by som rovno do Ska, ideálne GTSka (kde je veľa tej výbavy už v cene). Teda ja to mám pri Caymane teoreticky tak, že buď čo najlacnejší základ, alebo potom rovno GTS.
Avatar - Ozzman
25. 11. 2021 10:53
Re: Úspech?
Alpine by mohl nabidnout jeste neco slabsiho a levnejsiho, dat do toho lehkeho auta neco kolem 180k s manualem a mnohem zajimavejsi cenovkou… to by mohlo uz mit smysl i cenove , proti hothatchum
Avatar - iudex
25. 11. 2021 11:22
Re: Úspech?
Jo, aj nejakých 180-200 koní by stačilo, aby to stále dokázalo konkurovať hothečom (stovku by to stále dalo za nejakých 5s, čo je furt lepšie ako všetky FWD hotheče). Len sa obávam, že by to cenu moc neznížilo. Predsalen gro tej ceny robí tá karoséria a nie motor. Je to malosériovka, od podlahy nová platforma a všetko a to robí tú cenu, nie motor z Megana. Takže tipujem, že A110 s podladeným motorom na povedzme 200k by stála maximálne o 4-5t menej ako 250k verzia, teda by sme boli niekde na 54-55t (základ 250k je za 58850 €). Myslíš, že by to akokoľvek ovplyvnilo predaje? Ja som dosť skeptický. ;-\
Avatar - Emel
25. 11. 2021 12:08
Re: Úspech?
Myslím, že to nějak masově ani prodávat nechtějí...
25. 11. 2021 12:42
Re: Úspech?
Unikátna platforma a malý cieľový trh. Aj Toyobaru má techniku len pre jedno auto, ale prvej generácie sa po svete predalo cez 200 tisíc kusov. Ak by znížili výkon, tak by im vnikla konkurencia práve v GR86, ale na jej cenu by sa aj tak nikdy nedostali.
Aj Porsche sa podľa mňa dostáva na nižšiu cenu práve vďaka tomu, že 718ky si po svete predávajú úplné iné množstvá ako Alpiny.
Avatar - Emel
25. 11. 2021 12:52
Re: Úspech?
Ta technika je ale podstatně lidovější než v případě Alpiny.
Navíc... velký výkon, malá hmotnost... emisní pokuta jako prase :-)
Avatar - Ronault.
25. 11. 2021 12:57
Re: Úspech?
Pane prodejce, proč je na podlaze a v kufru ten obrovský olověný plát, který drží na třech nytech?
To abyste měl levnější auto :D :D :D
Avatar - Emel
25. 11. 2021 13:06
Re: Úspech?
EU není včerejší... olovo už zakázala taky :-D
Avatar - Ronault.
25. 11. 2021 17:34
Re: Úspech?
A ku..a 8-s :-[] :-[] :-[]
25. 11. 2021 13:24
Re: Úspech?
U GR86 a BRZ áno, ale je to za polovičnú cenu. U Porsche je technika minimálne na rovnakej úrovni a cenu držia vďaka objemu predajov.
Emisné pokuty trápia všetkých čo chcú predávať v EU.
Avatar - Emel
25. 11. 2021 13:29
Re: Úspech?
Na cenu GR jsem zvědavý... osobně tipuju 850+.
Avatar - iudex
25. 11. 2021 13:34
Re: Úspech?
To je celkom optimistický odhad. Ale čítal som vyhlásenia menežérov Toyoty, že cena GR86 má byť tesne pod cenou Yarisa GR, takže je to možné. Tak som tiež zvedavý.
V kontexte toho je fakt cena Alpiny brutálna.
Avatar - Amaterasu
25. 11. 2021 14:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 11. 2021 14:15
Re: Úspech?
Pises ceny s DPH, alebo bez?
Avatar - Amaterasu
25. 11. 2021 14:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
25. 11. 2021 14:24
Re: Úspech?
Proto to alibistické plusko :-)
850 považuju tak za nejnižší realistickou cenu, pokud by nám Toyota chtěla udělat radost a vykašlat se na emisní limity, když stejně prodá dost hybridů a nemá s pokutama problém.
Naopak za víc než mega už by to bylo trošku zklamání, i když v dnešní době ne až tak překvapivý.
Avatar - Amaterasu
25. 11. 2021 14:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
25. 11. 2021 14:47
Re: Úspech?
Hmm... když o tom tak přemýšlím, tak vidím reálně spíš to mega než těch 850.
Avatar - Amaterasu
25. 11. 2021 19:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
25. 11. 2021 17:12
Re: Úspech?
Neovlivní , máš naprostou pravdu, i s cenou, která by nebyla nižší, prodavat masové nechtějí, jak píše i Emel...ale snít můžu, ne ?:D
Avatar - Amaterasu
25. 11. 2021 19:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
25. 11. 2021 13:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - xxc
25. 11. 2021 21:32
Re: Úspech?
preco by malo byt nieco slabsie lacnejsie? cenu to ma asi preto taku, ze maju vypredanu produkciu na niekolko rokov, tak si to mozu dovolit
Avatar - lamal
25. 11. 2021 13:08
ber kym nebudu...
Cena je sice kruta, ale moc moznosti kupit si takyto skvost za par rokov nebude. Asi posledne nonEV kupatko vyrobene podla stareho receptu najmodernejsimi technologiami Renaultu.

Ach ach
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Amaterasu
25. 11. 2021 14:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - lamal
25. 11. 2021 14:40
Re: ber kym nebudu...
Suhlas, cena je kruta pre Bychara, na take auto nemam. Nad novou GR86 som uvazoval, realne si zobrat na leasing, nechavam si to prejst hlavou ci to je dobry napad. Muselo by ist z domu moje male RSo... a kupit dalsie dalily auto.
Avatar - Emel
25. 11. 2021 14:48
Re: ber kym nebudu...
Uvidíme s čím přijdou. Jestli to bude 900+, tak mi s mým nájezdem dává smysl spíš koupit za 600 nějakou 2017-2018 ježděnku... nedávno byla moc hezká v AAA za 580 nebo 520 na úvěr (modré BRZ, kolem 20t najeto myslím, 2017 nebo 18... to mě svrběly prsty).
Avatar - lamal
25. 11. 2021 14:55
Re: ber kym nebudu...
Problem vidim v tom, ze ´´stare´´ BRZ/86 mi vykonovo nestaci, oproti Cliu RS to nebude ziaden zmysluplny posun... ano zadny nahon atd, ale to samotne pri rovnakom vykone a este mensej praktickosti mne za zmenu nestoji.

Nova gen s 2.4 vyssim krutiakom, vykonom, lepsou a prepracovanou platformou a pohladnejsim dizajnom je pre mna zaujimavejsia vyzva. Problemy, kt. som popisal hore zostavaju a do toho musim zaratat aj dalsie parkovne, pretoze mam len 1 krytu garaz...
Avatar - Emel
25. 11. 2021 15:15
Re: ber kym nebudu...
Jo, to je dilema... výkon a obecně motor jsou slabina BRZ, to bez diskuse. Mně ale vyhovuje ta koncepce... kupátko se střechou, 2+2, RWD samosvor, relativně servisně nenáročné (i když ten motor není žádná perla), bez obav z toho, že třeba za pár let neprojdeš STK... a nějakej kousek za půl mega bych klidně nechal stát na ulici.
No nic, zatím mi z toho pokaždý vyjde, že na to zatím nemám dost času a je efektivnější si čas od času něco půjčit.
PS: designově je to pro mě tak remis, GR taky není žádný klenot.
Avatar - iudex
25. 11. 2021 15:37
Re: ber kym nebudu...
Myslím že dinar to tu písal, že si - vedený rovnakými pohnútkami - kúpil tuším Opel Speedster. Presne tá istá filozofia, puristické ultraľahké auto pre zábavu na víkendy. Skončilo to tak, že ho po krátkom čase predal, lebo na to nemal čas a nejazdil na ňom.
Ak mám na výber buď dve autá, jedno bežné daily typu Passat a jedno puristické auto pre zábavu typu GR86, ktoré vytiahnem v nedeľu ráno (povedzme 5% celkového času), alebo len jedného univerzála typu M340i, v ktorom budem jazdiť 100% času, tak beriem jednoznačne to druhé.
Avatar - Emel
25. 11. 2021 16:08
Re: ber kym nebudu...
No, momentálně to skončilo tak, že jezdí po okruhu závoďákem. Když už člověk má na ty okruhy čas, tak je mu tam zase líto drtit rodinný kočár s novejma gumama atd., na ty trackdays bych přesně radši vyrážel tím GT-86.
Myslím, že to souvisí hlavně s nějakou životní fází... pokud se život točí kolem práce a rodiny, tak na to ježdění jen tak pro zábavu fakt moc času nezbývá. Až budou jednou děti z domu, tak to zase bude jiný.
Avatar - iudex
25. 11. 2021 16:53
Re: ber kym nebudu...
Presne, keď už na to budeš mať čas (a peniaze), tak prenájom okruhového špeciálu je zase lepšie riešenie než dranie vlastného, hoci aj športového auta, nehovoriac o tom, že ani sériový športiak nie je bez úprav robený na okruhy. Dinar tiež zvažoval Caymana, ale skončil v Radicale.
Btw. myslím, že aj v tom GR86 (nehovoriac o GT-86) by si bol na okruhu skôr alebo neskôr frustrovaný, tomu bude lepšie na okreskách.
Avatar - Emel
25. 11. 2021 17:14
Re: ber kym nebudu...
Hele to těžko říct, oboje má svoje. Tyhle skupinky kolem MX-5 nebo GT-86 jsou u nás docela aktivní, pořádají se trackdays v Sosnové a zimní klouzání v Lungau a tak... a pokud máš vlastní auto, tak se prostě sebereš a jedeš, relativně lowcost. To závodění s Radicalem je vyšší (dražší) level.
A tím sporťáčkem si objedeš i nějaký svoje pojížďky po okolí a pracovní cesty a tak... navíc mě prostě i těší takový auto vlastnit.
S RX-7 jsem na okruhy jezdil a žádný velký problém to nebyl... většinou jsem odjížděl domů po svých :-) , snad jen jednou jsem urval chladič tak, že to bylo na odtahovku a nedalo se to řešit na místě.
PS: tohle je správná trackday mrdka https://auto.bazos.cz/…-5-miata-jdm.php
Avatar - speedfred
26. 11. 2021 00:02
Re: ber kym nebudu...
To urobím po “svojich” aj na NS ale počúvať rôzne pazvuky po ceste z okruhu (ak sa vôbec vrátiš) sa mi už asi nechce. Ako si písal vyššie Toyobaru za zaujímavú cenofku + trochu upraviť na track day….. a niečo obyč na nákupy.
Všetko sa ale odvíja od €€€ a obcas od parkovania.
Avatar - lamal
25. 11. 2021 17:14
Re: ber kym nebudu...
Nemat clio, tak by kupa jazdeneho BRZ davala lepsi zmysel, ako si pisal moc pohladne auta to nie su (BRZ86), ale budis koncepcia je super aj ta spolahlivost, odolnost, potencial... Auto s nizsou hmotnostou, kratkym M6 s 200k a manualom uz mam, takze len kvoli zadnemu nahonu to nevymenim. A je sa tazke zmierit s tym, ze ako daily to auto dopadne zle, obuchaju ti ho na parkoviskach, na rozbitych cestach to schyta podvozok a interier... K takemu auti potrebujes este jedno daily.
Avatar - iudex
25. 11. 2021 15:26
Re: ber kym nebudu...
No a o tom to je, preto majú taký úspech hotheče, resp. hotsedany. Môžu ortodoxní petrolheadi ohŕňať nos, že to nie je sú športiaky, že klasické RWD kupé je jazdne niekde inde atď. Ale žijeme v reálnom svete; času, peňazí a parkovacích miest je málo; proste kupéčko samé osebe nestačí a pýta ešte jedno praktické auto, kdežto HH stačí a zastane obe funkcie, ako daily driver, tak i trochu tej zábavy.
Tiež sa z času na čas pohrávam s tou myšlienkou puristického kupé, RWD, malá hmotnosť, proste čistá zábava, ale reálne to nikdy nebude, muselo by to byť až tretie auto v rodine a živiť 3 autá by bolo moc, hlavne by ale nemalo kde parkovať. A napokon by som asi usúdil, že mať jednoúčelové auto na dve zvezenia v mesiaci je zbytočný luxus, resp. nevyužitý rozmar.
Avatar - lamal
25. 11. 2021 17:16
Re: ber kym nebudu...
Parkovanie riesim aj ja, nie kazdy ma priestorove podmienky na 3 auta.