Je super, že Alpine bojue a predstavuje nové verzie. O silnejšom motore sa hovorilo od počiatku a konečne je tu, naviac až v dvoch verziách, čo je fajn. Síce si nie som istý, či niekto, kto si ide kúpiť malé puristické kupé, má záujem o komfortnejšiu verziu (tipujem že 90% ľudí zoberie športovejšiu verziu S), ale je vždy dobré, že je na výber.
Malý problémik však vidím v cene. Silnejšia verzia začína v DE na 68850 € (GT), resp. 70850 € (verzia S). A to je sakra vysoká cena za takéto autíčko. Jasné, je to od podlahy postavené ultraľahké kupé zamerané na zážitky z jazdy, super agilné, rýchle, stovka za 4,2s je parádna hodnota. Ale v triede kompaktných kupé je silná konkurencia, ktorá je lacnejšia. Napr. M240i začína (v DE) na 56000 eur, teda o citeľných 12 až 14t eur menej, s rovnakou dynamikou, naviac s famóznym radovým šesťvalcom 3,0 a 375k. OK, poviete, hmotnostne je 2er v inej lige, Alpine mieri skôr na Porsche Cayman. No ale Cayman s 300k začína na 58000 €, teda opäť oveľa nižšie, ako Alpine. A fakt si neviem predstaviť, kto uprednostní Renault (pardon, Alpine) pred Porsche a ešte za neho zaplatí o 10t € viac.
Takže Alpine prajem úspech a rád by som ich videl na cestách, ale obávam sa, že pri týchto cenách to tak asi nebude. ;-\
S tím Caymanem...
První věc je, že Cayman je relativně holátko. Připlatíš si 2000€ za LED světla a 2000€ za nějaký trošku pěkný kola a samosvor + aktivní podvozek za 2700€... a jsi tam taky. Pokud si vzpomínám, je to GT vybavený docela dobře.
A pak připlatíš 2700€ za automat... a nebo ne. To je z mýho pohledu největší vada na kráse Alpiny, já bych prostě takovýhle auto chtěl s manuálem.
Jasne, pri Porsche za všetko draho priplácaš, pointa je v tom, že nemusíš a ak ti nevadí holobyt (čo by pri puristickom športiaku až tak nemuselo, to nie je daily na diaľnice, ale víkendovka), tak je proste Porsche lacnejšie. Plus ako píšeš, Cayman má manuál, to by som určite v športiaku pre zábavu uprednostnil pred automatom.
Presne tak, pri základe by som nepriplácal za karminrot, stačila by bezpríplatková žltá a pár príplatkov povedzme do 5t. A furt si výrazne pod cenou A110GT. Ak by som chcel/bol ochotný viacej priplácať, potom už mi základný Cayman nedáva moc zmysel a išiel by som rovno do Ska, ideálne GTSka (kde je veľa tej výbavy už v cene). Teda ja to mám pri Caymane teoreticky tak, že buď čo najlacnejší základ, alebo potom rovno GTS.
Alpine by mohl nabidnout jeste neco slabsiho a levnejsiho, dat do toho lehkeho auta neco kolem 180k s manualem a mnohem zajimavejsi cenovkou… to by mohlo uz mit smysl i cenove , proti hothatchum
Jo, aj nejakých 180-200 koní by stačilo, aby to stále dokázalo konkurovať hothečom (stovku by to stále dalo za nejakých 5s, čo je furt lepšie ako všetky FWD hotheče). Len sa obávam, že by to cenu moc neznížilo. Predsalen gro tej ceny robí tá karoséria a nie motor. Je to malosériovka, od podlahy nová platforma a všetko a to robí tú cenu, nie motor z Megana. Takže tipujem, že A110 s podladeným motorom na povedzme 200k by stála maximálne o 4-5t menej ako 250k verzia, teda by sme boli niekde na 54-55t (základ 250k je za 58850 €). Myslíš, že by to akokoľvek ovplyvnilo predaje? Ja som dosť skeptický. ;-\
Unikátna platforma a malý cieľový trh. Aj Toyobaru má techniku len pre jedno auto, ale prvej generácie sa po svete predalo cez 200 tisíc kusov. Ak by znížili výkon, tak by im vnikla konkurencia práve v GR86, ale na jej cenu by sa aj tak nikdy nedostali.
Aj Porsche sa podľa mňa dostáva na nižšiu cenu práve vďaka tomu, že 718ky si po svete predávajú úplné iné množstvá ako Alpiny.
U GR86 a BRZ áno, ale je to za polovičnú cenu. U Porsche je technika minimálne na rovnakej úrovni a cenu držia vďaka objemu predajov.
Emisné pokuty trápia všetkých čo chcú predávať v EU.
To je celkom optimistický odhad. Ale čítal som vyhlásenia menežérov Toyoty, že cena GR86 má byť tesne pod cenou Yarisa GR, takže je to možné. Tak som tiež zvedavý.
V kontexte toho je fakt cena Alpiny brutálna.
Proto to alibistické plusko :-)
850 považuju tak za nejnižší realistickou cenu, pokud by nám Toyota chtěla udělat radost a vykašlat se na emisní limity, když stejně prodá dost hybridů a nemá s pokutama problém.
Naopak za víc než mega už by to bylo trošku zklamání, i když v dnešní době ne až tak překvapivý.
Cena je sice kruta, ale moc moznosti kupit si takyto skvost za par rokov nebude. Asi posledne nonEV kupatko vyrobene podla stareho receptu najmodernejsimi technologiami Renaultu.
Suhlas, cena je kruta pre Bychara, na take auto nemam. Nad novou GR86 som uvazoval, realne si zobrat na leasing, nechavam si to prejst hlavou ci to je dobry napad. Muselo by ist z domu moje male RSo... a kupit dalsie dalily auto.
Uvidíme s čím přijdou. Jestli to bude 900+, tak mi s mým nájezdem dává smysl spíš koupit za 600 nějakou 2017-2018 ježděnku... nedávno byla moc hezká v AAA za 580 nebo 520 na úvěr (modré BRZ, kolem 20t najeto myslím, 2017 nebo 18... to mě svrběly prsty).
Problem vidim v tom, ze ´´stare´´ BRZ/86 mi vykonovo nestaci, oproti Cliu RS to nebude ziaden zmysluplny posun... ano zadny nahon atd, ale to samotne pri rovnakom vykone a este mensej praktickosti mne za zmenu nestoji.
Nova gen s 2.4 vyssim krutiakom, vykonom, lepsou a prepracovanou platformou a pohladnejsim dizajnom je pre mna zaujimavejsia vyzva. Problemy, kt. som popisal hore zostavaju a do toho musim zaratat aj dalsie parkovne, pretoze mam len 1 krytu garaz...
Jo, to je dilema... výkon a obecně motor jsou slabina BRZ, to bez diskuse. Mně ale vyhovuje ta koncepce... kupátko se střechou, 2+2, RWD samosvor, relativně servisně nenáročné (i když ten motor není žádná perla), bez obav z toho, že třeba za pár let neprojdeš STK... a nějakej kousek za půl mega bych klidně nechal stát na ulici.
No nic, zatím mi z toho pokaždý vyjde, že na to zatím nemám dost času a je efektivnější si čas od času něco půjčit.
PS: designově je to pro mě tak remis, GR taky není žádný klenot.
Myslím že dinar to tu písal, že si - vedený rovnakými pohnútkami - kúpil tuším Opel Speedster. Presne tá istá filozofia, puristické ultraľahké auto pre zábavu na víkendy. Skončilo to tak, že ho po krátkom čase predal, lebo na to nemal čas a nejazdil na ňom.
Ak mám na výber buď dve autá, jedno bežné daily typu Passat a jedno puristické auto pre zábavu typu GR86, ktoré vytiahnem v nedeľu ráno (povedzme 5% celkového času), alebo len jedného univerzála typu M340i, v ktorom budem jazdiť 100% času, tak beriem jednoznačne to druhé.
No, momentálně to skončilo tak, že jezdí po okruhu závoďákem. Když už člověk má na ty okruhy čas, tak je mu tam zase líto drtit rodinný kočár s novejma gumama atd., na ty trackdays bych přesně radši vyrážel tím GT-86.
Myslím, že to souvisí hlavně s nějakou životní fází... pokud se život točí kolem práce a rodiny, tak na to ježdění jen tak pro zábavu fakt moc času nezbývá. Až budou jednou děti z domu, tak to zase bude jiný.
Presne, keď už na to budeš mať čas (a peniaze), tak prenájom okruhového špeciálu je zase lepšie riešenie než dranie vlastného, hoci aj športového auta, nehovoriac o tom, že ani sériový športiak nie je bez úprav robený na okruhy. Dinar tiež zvažoval Caymana, ale skončil v Radicale.
Btw. myslím, že aj v tom GR86 (nehovoriac o GT-86) by si bol na okruhu skôr alebo neskôr frustrovaný, tomu bude lepšie na okreskách.
Hele to těžko říct, oboje má svoje. Tyhle skupinky kolem MX-5 nebo GT-86 jsou u nás docela aktivní, pořádají se trackdays v Sosnové a zimní klouzání v Lungau a tak... a pokud máš vlastní auto, tak se prostě sebereš a jedeš, relativně lowcost. To závodění s Radicalem je vyšší (dražší) level.
A tím sporťáčkem si objedeš i nějaký svoje pojížďky po okolí a pracovní cesty a tak... navíc mě prostě i těší takový auto vlastnit.
S RX-7 jsem na okruhy jezdil a žádný velký problém to nebyl... většinou jsem odjížděl domů po svých :-) , snad jen jednou jsem urval chladič tak, že to bylo na odtahovku a nedalo se to řešit na místě.
PS: tohle je správná trackday mrdka https://auto.bazos.cz/…-5-miata-jdm.php
To urobím po “svojich” aj na NS ale počúvať rôzne pazvuky po ceste z okruhu (ak sa vôbec vrátiš) sa mi už asi nechce. Ako si písal vyššie Toyobaru za zaujímavú cenofku + trochu upraviť na track day….. a niečo obyč na nákupy.
Všetko sa ale odvíja od €€€ a obcas od parkovania.
Nemat clio, tak by kupa jazdeneho BRZ davala lepsi zmysel, ako si pisal moc pohladne auta to nie su (BRZ86), ale budis koncepcia je super aj ta spolahlivost, odolnost, potencial... Auto s nizsou hmotnostou, kratkym M6 s 200k a manualom uz mam, takze len kvoli zadnemu nahonu to nevymenim. A je sa tazke zmierit s tym, ze ako daily to auto dopadne zle, obuchaju ti ho na parkoviskach, na rozbitych cestach to schyta podvozok a interier... K takemu auti potrebujes este jedno daily.
No a o tom to je, preto majú taký úspech hotheče, resp. hotsedany. Môžu ortodoxní petrolheadi ohŕňať nos, že to nie je sú športiaky, že klasické RWD kupé je jazdne niekde inde atď. Ale žijeme v reálnom svete; času, peňazí a parkovacích miest je málo; proste kupéčko samé osebe nestačí a pýta ešte jedno praktické auto, kdežto HH stačí a zastane obe funkcie, ako daily driver, tak i trochu tej zábavy.
Tiež sa z času na čas pohrávam s tou myšlienkou puristického kupé, RWD, malá hmotnosť, proste čistá zábava, ale reálne to nikdy nebude, muselo by to byť až tretie auto v rodine a živiť 3 autá by bolo moc, hlavne by ale nemalo kde parkovať. A napokon by som asi usúdil, že mať jednoúčelové auto na dve zvezenia v mesiaci je zbytočný luxus, resp. nevyužitý rozmar.