Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alpine A110 se ukazuje v modernizované verzi. Má nový infotainment a hlavně, silnější motor

David Bureš
Diskuze (41)

Modernizovanou A110 pořídíte ve třech charakterově odlišných variantách. Dvě z nich díky nové kalibraci motoru posílily na 300 koní.

Novodobá Alpine A110 se představila v roce 2017, a tak výrobce po čtyřech letech na trhu uznal, že je nejvyšší čas na modernizaci. A ta nyní opravdu přichází, inovace jsou hlavně technického směru. Pozměnila se ale také nabídka dostupných variant.

Modernizované kupé A110 bude dostupné ve třech derivátech, které se odlišují svým charakterem. Základem je model jednoduše nazvaný A110.

Zaujmout má primárně zákazníky hledající lehké, úžasně ovladatelné sportovní auto. Pohotovostní hmotnost činí jen 1.102 kg, což je ještě o kilogram méně, než A110 vážila při svém uvedení do prodeje. Pohon nadále zajišťuje přeplňovaný benzinový čtyřválec 1.8 TCe o výkonu 185 kW a točivém momentu 320 N.m, spárovaný se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Ve výzbroji pak nechybí sportovní sedačky, 296mm brzdy Brembo nebo 17“ kola.

Dále je tu Alpine A110 S, které zdůrazňuje sportovní charakter vozu. Hlavní změnou je motor posílený nově na 300 koní (221 kW) a 340 N.m. Sportovní vlastnosti pak podporuje sportovní naladění podvozku. Ten je o čtyři milimetry snížený, navíc má překalibrované (duté) stabilizátory a o 50% tužší pružiny, stejně jako specifickou geometrii. Celek doplňují brzdy Brembo s 320mm kotouči nebo sportovní výfukový systém.

Sportovní vlastnosti lze přitom dále zdůraznit objednáním semislickových pneumatik Michelin PilotSport Cup 2 Connect a aerodynamickým kitem a karbonovými komponenty, který umožní vozu jet až rychlostí 275 km/h. Taková A110 přitom jako vůbec první používá zadní karbonový spoiler. Váha je sice vyšší než u výchozího provedení, provedené změny ale podle Alpiny zvyšují schopnosti auta na závodních okruzích.

A110S přitom poznáte již na první pohled. Za 18“ koly se rýsují oranžově lakované brzdové třmeny, za příplatek si lze připlatit třeba za dvoubarevnou karoserii. Uvnitř zase nechybí sportovní sedačky Sabelt s čalouněním z mikrovláken.

To Alpine A110 GT chce naopak dokázat, že tenhle sporťák zvládne být také grand turismem. Silnější motor s 221 kW z verze A110 S je zde doplněn o standardní naladění podvozku z A110, pro zajištění vyššího komfortu. Z toho důvodu je tu rovněž kožené čalounění nebo standardně dodávaná parkovací čidla. Kola jsou 18palcová a ukrývají se za nimi 320mm brzdiče Brembo.

Nejen o tom ale inovovaná Alpine A110 je. Uvnitř se rovněž nachází nový multimediální systém s 7“ dotykovou obrazovkou. Nechybí mu zrcadlení funkcí chytrých telefonů přes Android Auto a Apple CarPlay, stejně jako hlasové ovládání nebo navigace využívající data o dopravě v reálném čase. Pravověrní jezdci ocení i telemetriku umožňující zobrazit data o tlaku turba, teplotě oleje v převodovce nebo úhlu natočení volantu, standardně dodávanou pro A110 S a za příplatek pro ostatní deriváty. Připlatit si pak lze i za hudební systém Focal Premium s pěti reproduktory.

*S příplatkovým aero kitem
Alpine A110 (2022) – srovnání nabízených variant
Verze A110 A110 GT A110 S
Motor 1.8 TCe 1.8 TCe 1.8 TCe
Zdvihový objem [cm3] 1798 1798 1798
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 185/6000 221/6300 221/6300
Točivý moment [N.m/min]  320/2000-4800 340/2400-6000 340/2400-6000
Převodovka 7DS 7DS 7DS
Max. rychlost [km/h] 250 250 260 (275*)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,5 4,2 4,2
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,7 6,8 6,8
Pohotovostní hmotnost [kg] 1102 1119 1109
David Bureš
Diskuze (41)

Doporučujeme

Avatar - speedfred
26. 11. 2021 00:02
Re: ber kym nebudu...
To urobím po “svojich” aj na NS ale počúvať rôzne pazvuky po ceste z okruhu (ak sa vôbec vrátiš) sa mi už asi nechce. Ako si písal vyššie Toyobaru za zaujímavú cenofku + trochu upraviť na track day….. a niečo obyč na nákupy.
Všetko sa ale odvíja od €€€ a obcas od parkovania.
Avatar - xxc
25. 11. 2021 21:32
Re: Úspech?
preco by malo byt nieco slabsie lacnejsie? cenu to ma asi preto taku, ze maju vypredanu produkciu na niekolko rokov, tak si to mozu dovolit
Avatar - Ronault.
25. 11. 2021 17:34
Re: Úspech?
A ku..a 8-s :-[] :-[] :-[]
Avatar - lamal
25. 11. 2021 17:16
Re: ber kym nebudu...
Parkovanie riesim aj ja, nie kazdy ma priestorove podmienky na 3 auta.
Avatar - Emel
25. 11. 2021 17:14
Re: ber kym nebudu...
Hele to těžko říct, oboje má svoje. Tyhle skupinky kolem MX-5 nebo GT-86 jsou u nás docela aktivní, pořádají se trackdays v Sosnové a zimní klouzání v Lungau a tak... a pokud máš vlastní auto, tak se prostě sebereš a jedeš, relativně lowcost. To závodění s Radicalem je vyšší (dražší) level.
A tím sporťáčkem si objedeš i nějaký svoje pojížďky po okolí a pracovní cesty a tak... navíc mě prostě i těší takový auto vlastnit.
S RX-7 jsem na okruhy jezdil a žádný velký problém to nebyl... většinou jsem odjížděl domů po svých :-) , snad jen jednou jsem urval chladič tak, že to bylo na odtahovku a nedalo se to řešit na místě.
PS: tohle je správná trackday mrdka https://auto.bazos.cz/…-5-miata-jdm.php