Prvnímu rallye speciálu Škody s pohonem všech kol pod kapotou pracoval dvoulitr s výkonem 221 kW. Za jeho volantem se vystřídali mnozí legendární jezdci.
Škoda motorsport fungoval špatně jako český hokej. Fabia WRC byla malá a stejně špatná. Pak do týmu vstoupil Josef Kopecký a tomu záleželo na výsledcích syna a ne jak ulít prachy a najednou auto zrychlilo o sekundu na km a umělo dojíždět. Pak přišla Fabia S2000 a od té doby je Fabia vrchol i mezi konkurencí.
Mě by zajímalo, proč tam jezdil tak dlouho tragický Schwarz, úlitba VW se skopčákem? Protože jakmile do toho sedl někdo aspoň průměrný, tak to auto mělo alespoň na body.
Protože byl ten kdo celý projekt začal, protože byl stejné národnosti jako vedoucí Motorsportu tehdy, tak ho tam drželi, po první sezóně se mělo podle výsledků rozhodnout kdo pojede druhé auto jestli Sibera nebo Triner a kdo vyhrál ? Španěl Climent protože donesl balík peněz.....Ne nadarmo Armin viděl párkrát holý zadky při svém průjezdu zatáčkou :D A vrchol bylo aby Arminek nepřišel o nejlepší výsledek Škodovky v éře WRC tak naprosto zbytečná výměna spojky u Colina u které se tvrdí že došlo nechtěně k poškození při montáži.... Prd poškození všichni věděli že ta lamela je jiná a pasovat tam nebude
Konstruktéři ladili technologie, s nimiž se dosud nesetkali, jednoduché nářadí nahradily notebooky s přísně střeženým softwarem, logistika celého procesu neměla s předchozími lety nic společného. Navíc na všechno dohlíželi přísní účetní. Pro konstruktéry bylo současně velkým požehnáním, že mohli sáhnout do koncernových řešení a bohatých zásob koncernových komponentů.... A to je co za blábol tohle ? Jaké koncernové komponenty ? O celé řešení pohonu 4x4 pro WRC se postaral tehdejší stavitel Imprez WRC a to sice firma PRODRIVE
Koukám, že už se zapomnělo, jaký průser Octavia WRC byla. Spolehlivá určitě nebyla minimálně první dvě sezony, byla tam spousta odstoupení na technické závady...zlepšilo se to až s Evo 2. Další nesmysl je pořád dokola omílaná délka speciálu, to byl ve výsledku ten nejmenší problém. Mistrovská Impreza S7 nebo Lancer Evo 6 byly kratší řádově o pár cm.. jen to soudruzi v Boleslavi prostě ještě neuměli naladit. Daleko větší problém byla nezkušenost, spolehlivost a jezdecká sestava. Ale troufnu si, že A. Schwarz v týmu minimálně při vývoji Octavie určitě platný byl.. to že tam pak s odstupem času byl jenom na obtíž, už je jiný příběh..