Tak si to porovnaj s tým, koľko chemických jedov vyletí z výfuku dieslového autobusu. Pokiaľ sa nemýlim, ich zdroj je rovnako vydrancovaný z prírody. A neskončia v recyklačnom centre, ale znečisťujú (trvale) vzduch a sadajú nám všetkým na pľúca. Tvoj argument je slabý jak čaj.
V turecku je to ok na mhd, když za oknem bylo free, ale je s podivem, když se zkoušené elektrobusy a midi busy neosvědčily a tudíž se koupilo 300 dieslů je v rozpaku, nevíme kolik je dotace atd. Ale tomu fandím a už se těším jak to bude z provozu, obzvlášt to nabíjení. Třeba ve zlíně se stane i to, jak trolejbus od lešné vjede pod troleje a řidič je zapomene nahodit, v praze by musela dojet centrála.
Jasně že neodchltá. Ale proč smtát v koloně za smrdícim nafťákem když můžu ject za nesmrdícim baterkáčem, trolejbusem nebo tramvají ? Doufam že naftový dopravní prostředky se brzy do měst už nedostanou. Při dopravě na delší trasy ještě maji svojí nezastuoitelnou roli ale ve městě to jde právě využít a má to smysl.
Co je myšleno modernim ekologickym spalovacim autobusem ? Snad jenom CNG nebo LPG.
Cena půjde dolu, stačí kouknout na vnucený úsporný žárovky. Taky dneska stojí LEDka dvacku jako stávala výhřevná koule s vedlejšim efektem světla.
Určitě ty mysliteli. Nač natahovat troleje které tam budou desítky let. Raději baterii plnou jedu na 5 let. A ztrátově ji nabíjet. Geniální alternativa k desítky let zavedené věci které se říká trolejbus.
Zabudol si sa ho opýtať, koľko trakcia stojí, a koľko stojí jej údržba. Pri poruche všetky v danej línii trolejbusy stoja a blokujú už tak preplnené ulice, kam naviac nasypú naftové autobusy, aby "zaskočili" na trolejbusových linkách. Trolejbus nie je zlé riešenie, ale tiež nie je lacné a hlavne sa nedá použiť všade.
Asi to nie je také jednoduché ako sa zdá. Výstavba trakcie nie je nijak lacná a bezproblémová záležitosť ako si niekto predstavuje. A najmä to nie je rýchle riešenie.
Přesná čísla neznám. Trolejbusových linek bylo v Praze víc, ale komunisti je zrušili v době, kdy byla levná ropa. Ve stejné době rušili komunisti také tramvaje v Jablonci nad Nisou. Nedávno byla prý nějaká nová trolejbusová linka v Praze zavedena nebo se o tom uvažovalo. Nechce se mi teď googlit :-). Přesto si myslím že natahat trolejbusové troleje není vůbec složité a preferoval bych toto řešení. Tam, jde to opravdu nejde, může být nasazen hybridní trolejbus.
Jen pro bahatý města je cng vhodný, plničky nejsou ve všech městech a když je z nouze, tak se nejedná a vysokotlak a plnění trvá i více jak 45min. Musíš k tomu přičíst uprava dílen a jsi na nepěkných číslech.
o kolik se vsadíš, chceš se frajeřit a tak napíšeš nepravdu, Já ti píši, že plnění trvá u nás 45minut. Tys napsal, že proměsta je cng ideální, já ti píši praxi, teorii si můžeš nechat v šuplíku. A ještě napiš, kolik ta plnička stojí a jestli se to obci když má tři-čtyři autobusy vyplatí.
Naopak ti říkám, že dobíjení elektrobusu bude trvat déle!!!
Obec co má 3-4 busy??? Ty takovou znáš??? Netvrdím že neexistuje. Ale MHD dnes funguje úplně jinak!!! Vesměs máš velké společnosti zajišťující IDS v rámci krajů!!!!
prý " „Mým cílem je, aby DPP byl vlajkovou lodí mezi dopravními podniky v České republice a využíval moderní technologie 21. století." ať se ten chudák zajede podívat do Ostravy, jak vypadá ekologická MHD.
Doubledeckery a nadšenci v dílně jak přestavěli hrbáče na trolejbus, ztoho by si praha měla vzít příklad. Oni nejsou schopni postavit pár km trolejí pro trolejbus.
Ale ty jelito, Ostrava má jak CNG, tak elektrobusy i trolejbusy! A rozhodně ne v ubohém počtu 14 kusů, to je tak pro větší vesnici! Už se proberte, Pepíci! Jste sto roků za opicemi! Se laskavě podívej! https://www.dpo.cz/…zy/autobusy.html
Nez zacnes hejtere komentovat, precti si tento clanek. A nemysli si, ze toho vis vic nez MIT. ;-)
Lithium-ion batteries have plunged in cost by around 97 per cent :-O since their introduction three decades ago, and researchers have now analysed the reasons for this dramatic fall.
The project also suggests there is still considerable room for further improvement in electrochemical battery technologies. :yes::yes::yes:
a to je cena za tyto autobusy. Ta je ve srovnání s jakýmkoliv trolejbusem nebo autobusem na diesel nebo CNG doslova šílená. Nejezdím mastnou tyčí, takže mi může být šumák co používá pražská MHD a kdyby si Dopravní podnik tyto ceny započítal do zvýšeného jízdného, tak bych byl v klidu. Ale záměr je zachovat jízdné na stávající úrovni a všechny vícenáklady zadotovat ze státní kasy (už je k tomu připravený operační program a hoši hodlají vyhodit do luftu půl mld.). A v tu chvíli mi to vadí maximálně, proč by se z mých daní (a z daní ostatních Evropanů, protože je to program futrovaný jak z MF, tak z EU) měla financovat kravina sloužící jen pro zviditelnění nějaké skupiny radních, která neumí do pěti počítat navíc v situaci, kdy máme obří stání dluh.
Tych podstatnych udajov tam chyba viac. Napriklad doba nabijania. Hlavne by ma zaujimalo, kolko sa bateria stihne dobit za tych 15-30min na konecnej. Ono 100km dojazd je dost malo pre autobus, ktory sa ma tocit po linkach cely den. A prestavka pred dalsou jazdou sa koli nabratemu meskaniu casto smrskne tak, ze sa sofer ani nestihne vycurat...
no jestli je linka do 25km, tak nemusí mět tachograf a ve většině mhd to vychází, neboť mají přestávky i tych 100km mají třeba s hodinovým stáním pod tím trolejem za den.
Srovnávat cenu elektrobusu s trolejbusem je irelevantní, pokud nebude započítána výstavba a následná údržba trolejového vedení, přičemž ani tak by nebyl trolejbus flexibilní a nelze jej použít na jiné trase. Srovnání elektrobusu s diesel nebo cng vozidly je pak už zcela mimo, jelikož nesplňují primární podmínku lokální bezemisnosti. Vše uvedené podmínky tak splňuje pouze elektrobus :-!
parcialní trolejbus má už více DP a jsou pro ně navrhované linky třeba ve zlíně i zastanou když je výluka trolejí, dříve se tam posílaly autobusy, včil třeba na dva kilometr sklopí sběrače a jedou.
Svého času stála Karosa B 951 necelé 4 mega. Tahle zakázka DPP je za 207 mega za 14 kusů, tedy necelých 15 mega za kus. S dojezdem "až 100 km" je to předurčené na kratší trasy a dlouhé intervaly, nebo násobné navýšení počtu vozů.
Jaký smysl má zmiňovat zde kolik stál autobus někdy před 17lety? :no: Co se týče dojezdu a trasy, nejdelší je linka v Praze číslo 177 v trase Poliklinika Mazurská – Chodov, délka 27 850 metrů, tj. méně než třetina zmíněného "až 100 km" :-!
Stačí pozorněji číst článek zde na auto.cz, píše se: "Nabíjení zde bude probíhat po dobu 15-30 minut, ..., což umožní vozidlu absolvovat další okruh na lince." Takže nikoli 30 min na jeden směr, ale 15-30 min pro celý okruh tam a zpět :-!
Ne, stačí přemýšlet a počítat. Pokud dá na plně nabitou kapacitu třikrát jeden směr na lince kterou jste uvedl, tak kolik toho ujede po 15 - 30 minutách nabíjení?
Ano, zatímco u normálních aut jsou srovnatelná EV o desítky procent dražší, tady jsou to těžké stovky procent proti klasice a navíc omezená využitelnost kvůli potřebě trávit zhruba stejný čas u nabíječky jako je doba předchozí jízdy. Jinak druhá etapa má být dalších 14 ks plus dalších cca 80 mega chtějí dát za infrastrukturu, prostě půl miliardy vyhozených oknem.
To je dnes nejaky zaklínadlo? Vsecko co ma vyfuk je satan cerny chlupaty? Hlavne, ze tezba nekonecneho lithia je ekologicky neutralni, jeho likvidace je dokonce ekologicky vyhodna, pri vyrobe se nevyprodukuje zhola nic... Kdy si vytahnete hlavy ze zadele a pochopite, ze na tom rejzije jen hrstka miliardaru a o blaho tyhle planety nikomu nejde...
Nevim uz jak jinak to presneji vyjadrit, nez od automobilky, ktera se zabyva obema druhy pohonu.
Citace:
BMW iX prošlo certifikací podle ISO 14 040 u TÜVRheinland ohledně vlivu na životní prostředí
ISO 14 040 zohledňuje VSECHNY aspekty výroby, provozu i následné likvidace
Z grafu ale lze vyčíst, že za daných podmínek se celková bilance obrátí ve prospěch elektrického automobilu už před najetím 100 000 km.
PS Tzn. ze celkova bilance vychazi ve prospech EV uz behem zaruky na baterie. Jinymi slovy neni mozne, aby byl spalovak zelenejsi. - "Odpůrci elektromobilů ztrácejí další argument" :yes:
PPS A to je porovnani iX provadeno s velmi povedenym a uspornym X5 30d... :-!
jo no, ale ten nákup řídí i někdo z eu, tam nařizují k datumu dotace a určují na co ty dotace jsou, když dotace nejsou včil na cng a jsou jen na elektrobusy, tak radní budou kupovat to, na co dotace budou. Komise se určitě neřídí nějakým mýtusem, ale vybírá nejvhodnější řešení.
Dotace jsou jen další dluhy, které bude muset někdo zaplatit. Podle mě bylo lepší tento dluh využít na zkvalitnění MHD. Když jsme se tedy rozhodli žít na dluh.
Ne, vzhledem k tomu, že elektrobus je bezemisní, v porovnání s autobusem, je náhrada aut elektrobusem z pohledu emisí logicky nejefektivnější :yes: A že ochrana životního prostředí něco stojí je snad jasné všem, přesto má jednoznačně smysl :-!