Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Profi

Zpět na článek

Tohle je nový elektrobus pro Prahu. Dodá ho Škoda

85 komentářů

Avatar - Midlosek
Midlosek
...říká k zakázce Adam Scheinherr
Buďto je ten člověk opravdu tak neskutečně tupej, nebo z toho má víc, než si myslíme.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Je to eko-fašista a ještě z toho samozřejmě má.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
... kolik váží baterie. Kolik chemických jedů muselo být vydrancováno z přírody, aby si pan radní mohl hrát na "ekologa".
traveldrive
Tak si to porovnaj s tým, koľko chemických jedov vyletí z výfuku dieslového autobusu. Pokiaľ sa nemýlim, ich zdroj je rovnako vydrancovaný z prírody. A neskončia v recyklačnom centre, ale znečisťujú (trvale) vzduch a sadajú nám všetkým na pľúca. Tvoj argument je slabý jak čaj.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Nudíš, wole. Euro 6 autobusy prakticky žádné jedny nevypouští, omezenče.
Tak nelži a netroll.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak to je dobrej vtip. Ještě přidej ten o tom že to čistí vzduch. Už si ho konečně dej o obýváku jako cisticku, kdyz to nevypousti žádné jedy.
traveldrive
Ty máš ten mozog v hlave riadne začmudený. Ešte mi povedz, akéže to jedy púšťa do prostredia elektrický autobus, že je tak strašne neekologický?
Avatar - Brmbalik
Brmbalik
Vetsina busu jezdi na CNG, ve kterym stoleti jsi zamrzl?
traveldrive
To je ťažký omyl.
pogo26
Nenašel jsem tam cenu a financování. Doufám, že jim na to nebudu dávat peníze.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
V turecku je to ok na mhd, když za oknem bylo free, ale je s podivem, když se zkoušené elektrobusy a midi busy neosvědčily a tudíž se koupilo 300 dieslů je v rozpaku, nevíme kolik je dotace atd. Ale tomu fandím a už se těším jak to bude z provozu, obzvlášt to nabíjení. Třeba ve zlíně se stane i to, jak trolejbus od lešné vjede pod troleje a řidič je zapomene nahodit, v praze by musela dojet centrála.
Krtek_no1
Kde jinde by se mělo začít s čistym provozem, než ve měst totálně zahlcenym dopravou. Věřim, že se to za pár let vychytá a bude to v pohodě
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Jo a ono to jako "odhltá" dopravu víc než standardní autobusy? Nenech se vysmát.
Krtek_no1
Jasně že neodchltá. Ale proč smtát v koloně za smrdícim nafťákem když můžu ject za nesmrdícim baterkáčem, trolejbusem nebo tramvají ? Doufam že naftový dopravní prostředky se brzy do měst už nedostanou. Při dopravě na delší trasy ještě maji svojí nezastuoitelnou roli ale ve městě to jde právě využít a má to smysl.
pogo26
Možná by se měla víc řešit cena. Třeba by se za stejnou cenu dalo koupit víc nových ekologických autobusů s klasickým pohonem a tím vylepšit MHD.
Krtek_no1
Co je myšleno modernim ekologickym spalovacim autobusem ? Snad jenom CNG nebo LPG.
Cena půjde dolu, stačí kouknout na vnucený úsporný žárovky. Taky dneska stojí LEDka dvacku jako stávala výhřevná koule s vedlejšim efektem světla.
šofér
V Ostravě, tam už nic z MHD na naftu nejezdí!
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Určitě ty mysliteli. Nač natahovat troleje které tam budou desítky let. Raději baterii plnou jedu na 5 let. A ztrátově ji nabíjet. Geniální alternativa k desítky let zavedené věci které se říká trolejbus.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Kolik jezdi trolejbusů v Praze víš? A jak dlouhé jsou trolejbusove linky?
traveldrive
Zabudol si sa ho opýtať, koľko trakcia stojí, a koľko stojí jej údržba. Pri poruche všetky v danej línii trolejbusy stoja a blokujú už tak preplnené ulice, kam naviac nasypú naftové autobusy, aby "zaskočili" na trolejbusových linkách. Trolejbus nie je zlé riešenie, ale tiež nie je lacné a hlavne sa nedá použiť všade.
pogo26
V Jihlavě jezdí normálně trolejbusy a tam kde to nejde jedou na baterku. Proč to nejde v Praze?
traveldrive
Asi to nie je také jednoduché ako sa zdá. Výstavba trakcie nie je nijak lacná a bezproblémová záležitosť ako si niekto predstavuje. A najmä to nie je rýchle riešenie.
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Přesná čísla neznám. Trolejbusových linek bylo v Praze víc, ale komunisti je zrušili v době, kdy byla levná ropa. Ve stejné době rušili komunisti také tramvaje v Jablonci nad Nisou. Nedávno byla prý nějaká nová trolejbusová linka v Praze zavedena nebo se o tom uvažovalo. Nechce se mi teď googlit :-). Přesto si myslím že natahat trolejbusové troleje není vůbec složité a preferoval bych toto řešení. Tam, jde to opravdu nejde, může být nasazen hybridní trolejbus.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
Někde ve vyspělých městech se to dělá tak, když dosluhují stožáry pro osvětlení, tak se dají spodky silnější a staví se to současně.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
https://www.idnes.cz/…651_automoto_fdv

Zase se jde úplně nesmyslnou a absurdní cestou :no: :no: :no: EV ekofašismus vzkvétá, platit za to budeme všichni!!

Pro města se naprosto hodí v našich podmínkách CNG!!!
Avatar - Lieutenant_Columbo
Lieutenant_Columbo
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Neměli by je parkovat u sebe, aby jim neshořely všechny :-)
Avatar - replicant
replicant
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
A takovýhle nesmyslný projekty a vyhazování veřejných peněz mám podporovat a jezdit MHD????

Nikdy!!! Diesel forever!!! Budu jej udržovat při životě dokud nás smrt nerozdělí :-!

P.S. jestli dají zákazy vjezdu dieselu do města tak to dám na veteránský značky a na každý den si ohlásím sraz veteránů :-! :-!
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
Jen pro bahatý města je cng vhodný, plničky nejsou ve všech městech a když je z nouze, tak se nejedná a vysokotlak a plnění trvá i více jak 45min. Musíš k tomu přičíst uprava dílen a jsi na nepěkných číslech.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Co kecáš za nesmysl?
Plnička CNG je snad v každém větším městě. Rozhodne ve městech kde sídlí dopravní společnosti zajišťující MHD.

A ue plnění trvá?? Probůh tady jsme v diskusi pod elekrobusy!!! Tam nabíjení asi nebude trvat dýl co...

Fakt mě přijde že poslední dobou tvé příspěvky začínají postrádat absolutně hlavu patu :-!
ericn
Je to mimoň. Pokud MHD ve městě používá autobusy na CNG, zak má zpravidla i svou plničku ;-) A jinak jsou v každém větším městě…
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
kolik je to tvoje větší město no a kolik trvá to plnění? Nejsi náhodou sníleka někoho podržtaška?
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
o kolik se vsadíš, chceš se frajeřit a tak napíšeš nepravdu, Já ti píši, že plnění trvá u nás 45minut. Tys napsal, že proměsta je cng ideální, já ti píši praxi, teorii si můžeš nechat v šuplíku. A ještě napiš, kolik ta plnička stojí a jestli se to obci když má tři-čtyři autobusy vyplatí.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Já fakt nevím jestli nejsi padly na hlavu?

Tvrdím já někde že plnění netrvá 45 min????

Naopak ti říkám, že dobíjení elektrobusu bude trvat déle!!!

Obec co má 3-4 busy??? Ty takovou znáš??? Netvrdím že neexistuje. Ale MHD dnes funguje úplně jinak!!! Vesměs máš velké společnosti zajišťující IDS v rámci krajů!!!!
Avatar - replicant
replicant
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
gutex
CNG je po stránce emisí sice lepší nežli diesel, ale rozhodně se nejedná o bezemisní vozidlo, tím je elektrobus :-!
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
s bufíkem.
gutex
"Jeho topení i klimatizace je poháněna výlučně elektricky" :-! zdroj: https://fdrive.cz/…da-electric-6490
šofér
prý " „Mým cílem je, aby DPP byl vlajkovou lodí mezi dopravními podniky v České republice a využíval moderní technologie 21. století." ať se ten chudák zajede podívat do Ostravy, jak vypadá ekologická MHD.
ericn
Asi je čas mu udělat “pá pá”. Kdy že jsou komunální volby, to co Praha sobě předvádí s dopravou je k zblití :no:
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
Doubledeckery a nadšenci v dílně jak přestavěli hrbáče na trolejbus, ztoho by si praha měla vzít příklad. Oni nejsou schopni postavit pár km trolejí pro trolejbus.
pogo26
Do Jihlavy to má blíž a tam MHD jede na elektřinu už 100 let.
gutex
Ostravské CNG autobusy jsou emisně jen o něco lepší nežli diesely. Srovnání s bezemisními elektrobusy nemá žádnou váhu :-!
šofér
Ale ty jelito, Ostrava má jak CNG, tak elektrobusy i trolejbusy! A rozhodně ne v ubohém počtu 14 kusů, to je tak pro větší vesnici! Už se proberte, Pepíci! Jste sto roků za opicemi! Se laskavě podívej! https://www.dpo.cz/…zy/autobusy.html
gutex
Znovu a naposled, CNG ani trolejbusy není relevantní zmiňovat v souvislosti s bezemisními elektrobusy pro Prahu.
pogo26
Prooč?
DonVito
https://eandt.theiet.org/…m-ion-batteries/

Nez zacnes hejtere komentovat, precti si tento clanek. A nemysli si, ze toho vis vic nez MIT. ;-)

Lithium-ion batteries have plunged in cost by around 97 per cent :-O since their introduction three decades ago, and researchers have now analysed the reasons for this dramatic fall.

The project also suggests there is still considerable room for further improvement in electrochemical battery technologies.
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Ham.
Ham.
a to je cena za tyto autobusy. Ta je ve srovnání s jakýmkoliv trolejbusem nebo autobusem na diesel nebo CNG doslova šílená. Nejezdím mastnou tyčí, takže mi může být šumák co používá pražská MHD a kdyby si Dopravní podnik tyto ceny započítal do zvýšeného jízdného, tak bych byl v klidu. Ale záměr je zachovat jízdné na stávající úrovni a všechny vícenáklady zadotovat ze státní kasy (už je k tomu připravený operační program a hoši hodlají vyhodit do luftu půl mld.). A v tu chvíli mi to vadí maximálně, proč by se z mých daní (a z daní ostatních Evropanů, protože je to program futrovaný jak z MF, tak z EU) měla financovat kravina sloužící jen pro zviditelnění nějaké skupiny radních, která neumí do pěti počítat navíc v situaci, kdy máme obří stání dluh.
_Teddy_
Tych podstatnych udajov tam chyba viac. Napriklad doba nabijania. Hlavne by ma zaujimalo, kolko sa bateria stihne dobit za tych 15-30min na konecnej. Ono 100km dojazd je dost malo pre autobus, ktory sa ma tocit po linkach cely den. A prestavka pred dalsou jazdou sa koli nabratemu meskaniu casto smrskne tak, ze sa sofer ani nestihne vycurat...
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
no jestli je linka do 25km, tak nemusí mět tachograf a ve většině mhd to vychází, neboť mají přestávky i tych 100km mají třeba s hodinovým stáním pod tím trolejem za den.
Avatar - fOE
fOE
V te tve posledni vete vidim jak otazku, tak i spravnou odpoved. Bohuzel.
gutex
Srovnávat cenu elektrobusu s trolejbusem je irelevantní, pokud nebude započítána výstavba a následná údržba trolejového vedení, přičemž ani tak by nebyl trolejbus flexibilní a nelze jej použít na jiné trase. Srovnání elektrobusu s diesel nebo cng vozidly je pak už zcela mimo, jelikož nesplňují primární podmínku lokální bezemisnosti. Vše uvedené podmínky tak splňuje pouze elektrobus :-!
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
parcialní trolejbus má už více DP a jsou pro ně navrhované linky třeba ve zlíně i zastanou když je výluka trolejí, dříve se tam posílaly autobusy, včil třeba na dva kilometr sklopí sběrače a jedou.
gutex
Nelze srovnávat se zatrolejovaným Zlínem, když v Praze na uvažované trase pro tyto elektrobusy není ani metr trolejí.
pogo26
Meleš nesmysly.
Avatar - Midlosek
Midlosek
Svého času stála Karosa B 951 necelé 4 mega. Tahle zakázka DPP je za 207 mega za 14 kusů, tedy necelých 15 mega za kus. S dojezdem "až 100 km" je to předurčené na kratší trasy a dlouhé intervaly, nebo násobné navýšení počtu vozů.
gutex
Jaký smysl má zmiňovat zde kolik stál autobus někdy před 17lety? :no: Co se týče dojezdu a trasy, nejdelší je linka v Praze číslo 177 v trase Poliklinika Mazurská – Chodov, délka 27 850 metrů, tj. méně než třetina zmíněného "až 100 km" :-!
Avatar - Midlosek
Midlosek
Dobře, tak současný ekvivalent SOR NB 12 má DPP za necelých 5 mega.
No a kolikrát ten autobus tu trasu asi za směnu jede :-[] :-[] :-[]
gutex
S ohledem na rychlodobíjení na konečných ujede trasu kolikrát bude za den potřeba :-!
Avatar - Midlosek
Midlosek
30 minut na troleji než udělá jeden směr, to je opravdu ideál.
gutex
Jak jste došel k tvrzení "30 minut na troleji než udělá jeden směr"?
Avatar - Midlosek
Midlosek
gutex
Stačí pozorněji číst článek zde na auto.cz, píše se: "Nabíjení zde bude probíhat po dobu 15-30 minut, ..., což umožní vozidlu absolvovat další okruh na lince." Takže nikoli 30 min na jeden směr, ale 15-30 min pro celý okruh tam a zpět :-!
Avatar - Midlosek
Midlosek
Ne, stačí přemýšlet a počítat. Pokud dá na plně nabitou kapacitu třikrát jeden směr na lince kterou jste uvedl, tak kolik toho ujede po 15 - 30 minutách nabíjení?
Avatar - Ham.
Ham.
Ano, zatímco u normálních aut jsou srovnatelná EV o desítky procent dražší, tady jsou to těžké stovky procent proti klasice a navíc omezená využitelnost kvůli potřebě trávit zhruba stejný čas u nabíječky jako je doba předchozí jízdy. Jinak druhá etapa má být dalších 14 ks plus dalších cca 80 mega chtějí dát za infrastrukturu, prostě půl miliardy vyhozených oknem.
Avatar - Brmbalik
Brmbalik
To je dnes nejaky zaklínadlo? Vsecko co ma vyfuk je satan cerny chlupaty? Hlavne, ze tezba nekonecneho lithia je ekologicky neutralni, jeho likvidace je dokonce ekologicky vyhodna, pri vyrobe se nevyprodukuje zhola nic... Kdy si vytahnete hlavy ze zadele a pochopite, ze na tom rejzije jen hrstka miliardaru a o blaho tyhle planety nikomu nejde...
DonVito
https://www.forbes.com/…-lifetheyre-not/

Zkus si prelozit alespon nadpis:
Don’t Fall For The Myth ;-) That Internal Combustion Cars Are Greener Than Batteries Over Their Life - They’re NOT
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
a proč to nepřeložíš sám.
DonVito
Ok: Nepodlehej mytu, ze SPALOVAKY jsou ZELENEJSI nez elektromobily za dobu zivotnosti - NEJSOU

Staci? Kdyby ne, tak tady neco v cestine:
https://fdrive.cz/…lovaci-auta-8102

Nevim uz jak jinak to presneji vyjadrit, nez od automobilky, ktera se zabyva obema druhy pohonu.

Citace:
BMW iX prošlo certifikací podle ISO 14 040 u TÜVRheinland ohledně vlivu na životní prostředí
ISO 14 040 zohledňuje VSECHNY aspekty výroby, provozu i následné likvidace

Z grafu ale lze vyčíst, že za daných podmínek se celková bilance obrátí ve prospěch elektrického automobilu už před najetím 100 000 km.

PS Tzn. ze celkova bilance vychazi ve prospech EV uz behem zaruky na baterie. Jinymi slovy neni mozne, aby byl spalovak zelenejsi. - "Odpůrci elektromobilů ztrácejí další argument" :yes:

PPS A to je porovnani iX provadeno s velmi povedenym a uspornym X5 30d... :-!
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
jo no, ale ten nákup řídí i někdo z eu, tam nařizují k datumu dotace a určují na co ty dotace jsou, když dotace nejsou včil na cng a jsou jen na elektrobusy, tak radní budou kupovat to, na co dotace budou. Komise se určitě neřídí nějakým mýtusem, ale vybírá nejvhodnější řešení.
pogo26
Dotace jsou jen další dluhy, které bude muset někdo zaplatit. Podle mě bylo lepší tento dluh využít na zkvalitnění MHD. Když jsme se tedy rozhodli žít na dluh.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
v celé evropě je veřejná doprava dotovaná, někde města mají mhd zdarma, jinde mají dotovány roční lístky atd.
pogo26
Je docela podstatné do čeho ty dotace jdou.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
ten elektrobus nahradí třeba 50 aut, tady jde i o to místo na silnicích.
Avatar - Midlosek
Midlosek
Udělám tedy jednu výjimku. Autobus je nahradí mnohem efektivněji a především výrazně levněji.
gutex
Ne, vzhledem k tomu, že elektrobus je bezemisní, v porovnání s autobusem, je náhrada aut elektrobusem z pohledu emisí logicky nejefektivnější :yes: A že ochrana životního prostředí něco stojí je snad jasné všem, přesto má jednoznačně smysl :-!
pogo26
A víš jistě, že je to z pohledu emisí nejefektivnější? Třeba by jsi při jiné variantě mohl za stejné peníze nahradit víc starých autobusů.
gutex
Staré autobusy byly z Prahy vypráskány, nyní je logickým krokem postupná elektrifikace :yes:
Avatar - Midlosek
Midlosek
Já v tom moc logiky za současného stavu financí a technologií vážně nevidím.
pogo26
Opravdu? Jak je starých např. několik set kloubáků, které tam jezdí?
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
o to ted nejde, karosy už nejezdí, ale jde o to, že budou v praze bez emisní zony a ten nákup je dopředu plánován.
pogo26
O tom, že je to jasné všem, nejsem přesvědčen. Zatím na placení ještě nedošlo.
Avatar - Brmbalik
Brmbalik
Jeste aby tim busem taky nekdo jezdil. Kdyz vidim ze v autobuse pro 50 lidi se krci 4 zoufalci tak postradam smysl autobusu
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak to jsme v Praze nikdy neviděl. Někde na venkově ano, ale rady fakt ne.