Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Je na sněhu lepší předokolka na zimních gumách, nebo pohon všech kol a celoroční pneu?

S nastupující zimou se tradičně vrací diskuze o pneumatikách a pohonu všech kol.
Zpět na článek
30. 11. 2021 20:26
30. 11. 2021 20:43
30. 11. 2021 21:06
30. 11. 2021 22:35
1. 12. 2021 07:39
1. 12. 2021 11:11
30. 11. 2021 21:36
30. 11. 2021 22:28
30. 11. 2021 22:41
2. 12. 2021 19:24
1. 12. 2021 06:53
2. 12. 2021 19:25
30. 11. 2021 20:45
30. 11. 2021 21:01
30. 11. 2021 21:27
1. 12. 2021 05:52
1. 12. 2021 07:42
1. 12. 2021 13:25
1. 12. 2021 08:39
1. 12. 2021 10:53
1. 12. 2021 12:52
30. 11. 2021 21:05
30. 11. 2021 21:36
30. 11. 2021 22:08
30. 11. 2021 23:55
30. 11. 2021 22:05
30. 11. 2021 22:39
Avatar - Uživatel_5340709
30. 11. 2021 20:11
Dobré video,
dobré, dobré........ mýtus srac...oidních užitných hodnot celorocnich pneu v zimě je patrně rozbořen! :yes: :-)
Rozbalit vlákno
0
30. 11. 2021 20:26
ne lžeš
Zadny mytus mezi nami autaři neni. Zalezi kde a kdy jezdíš. Nekdo ma fabku a jezdi dopoledne do Penny pro rohliky. A nekdo jezdi kazdej den v zime ve snehu rano a odpoledne na zmrzli brecce na dalnici ve spicce domu. Vyber si gumu na co ji potrebujes. Mytus jede v hlavach sekretarek a jelit od pocitace co maji vsechno nacteny a kamos jim rikal, co a jak
Rozbalit vlákno
34
Avatar - Uživatel_5340709
30. 11. 2021 20:31
Re: ne lžeš
Prave ty ho tam máš jak Brno, ty autaři.... :-) .
Podívej se na video, a právě do té zimy, břečky a na dálnici můžeš vzít poslední generaci celoroček.
30. 11. 2021 20:43
Re: ne lžeš
Akurat dnes som si trochu poopravil nazor na celorocky. Doteraz som na ne nedal dopustit, ale dnes v bratislave na kolibe masnezilo obligatne 2 cm mokreho snehu a celorocky piata sezona so vzorkom 5 mm. Sa nechytali. Auto nema asr ani nic el. podobne a pokym sa neprehrabali ma travu v miernom kopci sa nepohli. Na druhej strane, druhe auto, co ma zimaky bolo ma tom lepsie len vdaka tomu, ze si pribrzdilo presmykujuce kolo. Nove celorocky su ale podla mna stale optimalne obutie do mesta a okolie v zemepisnych sirkach podobnych bratislave. Do krkonos skor hazard.
30. 11. 2021 21:06
Re: ne lžeš
Ono 5 ročné celoročký sú už z pohľadu zmesi na odpis. Zimná je v lete dobre uskladnená, ale celoročne to prehrievanie na výkonnosti nepridáva. Ja celoročky na ženinom aute nechávam max 4 zimy. To majú asi 4mm a idú preč.
30. 11. 2021 22:35
Re: ne lžeš
Ja som tipoval, ze 6 sezon by mohli dat. Vodu zvladaju stale este paradne, ale ten sneh im dnes veru nesadol. Tak snad v BA nebude tuto sezonu vela snehu, lebo menit sa mi to na aute, co da rocne 6000 km a z BA sa pozrie von len ked zabudnem odbocit z obchvatu fakt nechce.
1. 12. 2021 07:39
Re: ne lžeš
moan78, bacha - tak nejazdi na obchvat ;-)
1. 12. 2021 11:11
Re: ne lžeš
Prečo? Zrovna obchvat býva ako prvý odhrabaný a nasolený...
Avatar - Amaterasu
30. 11. 2021 21:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
30. 11. 2021 22:28
Re: ne lžeš
Auto urobi rocne 6000 km, mozno by som nameral aj viac nez 5, ale ta znes, ako sa pise vyssie je uz v haji.
Avatar - Amaterasu
30. 11. 2021 22:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
2. 12. 2021 19:24
Re: ne lžeš
Michelin crossclimate - myslim jedna z tych lepsich
Avatar - KANKUNEN
1. 12. 2021 06:53
Re: ne lžeš
Nezapomeň, že mokrý sníh je to nejhorší, jak bys tu cestu namazal.
2. 12. 2021 19:25
Re: ne lžeš
Presne tak :yes:
Avatar - Mikesus
30. 11. 2021 20:45
Re: ne lžeš
Jen to hůř brzdi, hůř zataci a ma to horší smerovou stabilitu. Ne nějak moc, ale pořád to co psal tom pro. Pokud vidíš sníh jednou za rok, celorocky jsou alternativa, pokud na sněhu nebo brecce jsi denně, zimní jsou pora delší volba.
Zajímavější by bylo srovnání u predokolek, tam by ten rozdíl byl markantnejsi.
30. 11. 2021 21:01
Re: ne lžeš
Tak rozdiel bol malý a na brzdnú dráhu mala vplyv aj vyššia hmotnosť štvorkolky. Ale video jasne dokazuje použiteľnosť univezáliek.
Avatar - Amaterasu
30. 11. 2021 21:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
1. 12. 2021 05:52
Re: ne lžeš
Tie gumy v teste by v EU možno ani nedostali Alpský symbol. Nevyrovnajú sa ani Crossclimatkam.
Avatar - Mikesus
1. 12. 2021 07:42
Re: ne lžeš
Ro netvrdím, že nějak špatně dopadli. Naopak dlouho tvrdím, že celorocky jsou v pohodě pro ty, kteří najednou málo a sníh vidí obcas, tak lepší celorocky než jenom letní. Ale pořád je to kompromis a zimní jsou na tom lépe.
1. 12. 2021 13:25
Re: ne lžeš
Dobrý test je tu:
https://www.tyrereviews.com/…on-Tyre-Test.htm
žiaľ nepíšu čo je referenčná zimná a letná guma. Typol by som niečo mimo prémiové značky. Ale podla mňa je výsledok jasný. Ak nejazdím veľa, alebo nekupujem vždy to naj, tak dobrá univerzálka spraví poslúži rovnako ako zimná. Z mojej skúsenosti by som len povedal, že univerzálka zmesou zostarne rýchlejšie ako zimná, ktorá je pol sezóny niekde uskladnená.
Avatar - Ozzman
1. 12. 2021 08:39
Re: ne lžeš
Jenže v našich končinách to prostě není jednou za rok, nebo alespoň na velké části území. Včera to bylo už podruhé za rok a všude samá bouračka a auto v příkopě jen v okolí Prahy, jestli za to mohou celoročky, či jen blbí řidiči se nechci dohadovat

. Ale jestli si někdo myslí, že mu pomůže 4x4 (už jsem slyšel i názor, že na čtyřkolku stačí na sníh i letní), tak to je fakt pitomec, protože rozjet to auto (kde teoreticky čtyřkolka pomůže), je jen ta nejmenší část, ale ostatní manévry, včetně brzdění už mohou být fatální.

Guma je to jediné, co drží tunu plechu na silnici, né čtyřkolka, né nic jiného, proto se na tom nemá šetřit. Celoročky bych v ČR asi nekoupil na auto, co jezdí i jen po městě.
Avatar - Amaterasu
1. 12. 2021 08:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
1. 12. 2021 10:29
Re: ne lžeš
spíš prémiová auta na čínských pneu, těch je vidět mraky.

Ono když stojí 20"Nankang 2700 a Michelin 5900, tak není o čem vid :-) :-) :-)
Avatar - Amaterasu
1. 12. 2021 10:33
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
1. 12. 2021 11:30
Re: ne lžeš
Spíš nechtěj dát za gumy 24 + 1300 za přezutí vid....

Tak se kupují levné gumy
Avatar - Amaterasu
1. 12. 2021 11:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - twistedTSD
1. 12. 2021 13:46
Re: ne lžeš
Mají si koupit levné auto.
Avatar - Barrichello
1. 12. 2021 10:27
Re: ne lžeš
On byl někde v okolí Prahy sníh? Kde? žádný sem neviděl, nikde to nedrželo, teploty 0 až +3 :-) :-) :-)
Avatar - Amaterasu
1. 12. 2021 10:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
1. 12. 2021 11:20
Re: ne lžeš
žádný sem neviděl, od soboty....sněžilo ale nikde to nedrželo, maximálně tak na na polích lehce... A při teplotách +2 jde jezdit i na letních :-) :-)
Avatar - twistedTSD
1. 12. 2021 13:47
Re: ne lžeš
Ne, nejde jezdit na břečce kolem nuly na letních.
Avatar - Ozzman
1. 12. 2021 10:53
Re: ne lžeš
Na Praze západ byl i na silnici mezi 15-17h a místy, kde to fouká bylo i několik čísel na vozvce .

JE smutné, že soudíš celé okolí Prahy jen podle toho tvého maličkého okruhu na východě, kde se pohybuješ, asi ti to ještě nikdo neřekl, ale Praha a okolí je násobně větší :D
Avatar - Barrichello
1. 12. 2021 11:24
Re: ne lžeš
Kolega jezdí tu druhou stranu od prahy směr Slapy a sníh začínal někde kolem Nového Knína, jinak taky nikde nic.

A v noci už to prej roztálo všechno, takže aktuálně už není sníh ani na těch Slapech....

Takže Jih, Sever a východ prahy vč okolí nikde nic. co bylo na západě nevím, tamtudy běžně nejezdíme....Tam se jezdí směr Plzen, tam se moc nepohybuju.
Avatar - Amaterasu
1. 12. 2021 11:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
1. 12. 2021 12:52
Re: ne lžeš
Bariku, tak jinak, západ a severozápad - sníh, Kladno pod "sněhem" a okolí mezi Prahou a Kladnem taky. Nevydrželo to, ale komplikace to způsobilo. Už jsi snad dost starej, aby si věděl, že svět nekončí za tvou sociální bublinou, ne ?
Avatar - Barrichello
1. 12. 2021 13:10
Re: ne lžeš
Ok, tak na čtvrtině okolí prahy byl sníh no.

Spokojenost?

Na 75% prostě nebyl no....tomu se říká majoritní většina mezi odporníky :-) :-) :-)

Lidi na sněhu neumí jezdit a myslí, že když má auto 27 asistentů, že můžou jezdit na sněhu stejně jako na suchu. Pak se diví.
30. 11. 2021 20:45
Mohli ještě ty gumy prohodit
Celoročky na FWD a zimní na 4x4
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Mikesus
30. 11. 2021 20:45
Re: Mohli ještě ty gumy prohodit
To mne taky napadlo.
30. 11. 2021 20:48
Re: Mohli ještě ty gumy prohodit
Případně obě auta obout stejně, abychom viděli jestli ta vyšší hmotnost 4x4 fakt nějak vadí
30. 11. 2021 21:06
Re: Mohli ještě ty gumy prohodit
No minimálne dovážiť predokolku na brzdný test mohli.
30. 11. 2021 21:55
Re: Mohli ještě ty gumy prohodit
No to asi ani nemuseli testovat, ne?

To se vi.
Zavery tam napsane plati obecne, bez ohledu na pouzite pneumatiky.
Ctyrkolka logicky lepe zrychluje, dvoukolka lepe brzdi.
Dvoukolka se snaze ridi.
Ctyrkolka ukoznuje lepsi vyuziti vykonu i pri rizeni, pokud je vykon k dispozici a je ho jak prenest na zem.
Rizeni ctyrkolky vyzduje mistra a je obecne komplikovanejsi.
30. 11. 2021 22:16
Re: Mohli ještě ty gumy prohodit
Podle mě se líp řídí čtyřkolka. Dvoukolka každou chvíli prokluzuje, čtyřkolka je při stejné rychlosti daleko jistější,
1. 12. 2021 10:40
Re: Mohli ještě ty gumy prohodit
No, zalezi cemu rikas "ridit" .
:-)
Ano, v klidu a zejmena pri zrychlovani je ctyrkolka lepsi.
Ja mluvim o situaci, kdy chces / potrebujes autu vnutit jine chovani, nez je jeho vlastni.
1. 12. 2021 10:57
Re: Mohli ještě ty gumy prohodit
Při jízdě shodnou rychlosti je čtyřkolka na sněhu určitě lepší.

A nevím co znamená vnutit autu jiné chování, čtyřkolka určitě na povely plynu a volantu reaguje víc.
Když u čtyřkolky otočíš volantem a přidáš plyn, začne zrychlovat a zároveň zatáčet. Jestli totéž uděláš u FWD, nebude ani zrychlovat ani zatáčet. A RWD sice zatočí, ale zrychlovat taky nebude.
Ovšem tyhle chování jsou dotyčným koncepcím celkem vlastní, dost pochybuju že jim jde vnutit něco jiného
Avatar - Beefcake
30. 11. 2021 23:53
Re: Mohli ještě ty gumy prohodit
To nebolo isto vahou, ale jednoducho lepsim dezenom.
Avatar - twistedTSD
1. 12. 2021 13:48
Re: Mohli ještě ty gumy prohodit
To dělal SM, a samozřejmě vadí.
Avatar - Ham.
1. 12. 2021 00:08
Re: Mohli ještě ty gumy prohodit
Mě by dokonce test celoročky na FWD a zimní na AWD dával daleko větší smysl. Ten kdo hodně jezdí a jezdí za každého počasu i nečasu asi bude mít tendenci jít do AWD a když jezdí hodně tak je pro něj samozřejmost i letní a zimní sada (při velké nájezdu celoročka ušetří maximálně náklady na prohození kol, jinak nic). Ten kdo jezdí málo a když je ošklivo, tak vyjíždí jen v nejvyšší nouzi většinou asi neinvestuje ani do AWD ani do dvou sad pneu (než by je při nízkém nájezdu ojezdil, tak mu ztvrdnou a vyhazoval by v podstatě neojeté gumy, takže celoročka je lepší volba).
Avatar - Mikesus
1. 12. 2021 07:44
Re: Mohli ještě ty gumy prohodit
Jo to zní logicky. :yes:
30. 11. 2021 21:05
To je jako...
...srovnávat jahody se šlehačkou s malinami na vanilkovém pudingu nebo borůvkami se smetanou.

Každý normální člověk si pořídí auto co nejlepší ve všech ohledech z jeho hlediska. Někdo bydlí na horách, má rodinu, chalupu, jezdí do pouští na expedice, na lyže každý týden, jenom jednou týdně do Kauflandu, osamocený důchodce jen na houby a končí se zimou dušičkama a a a..... podle toho si dokáže každý vybrat auto, na které dosáhne a které mu vyhovuje. To je výběr auta.

Potom je výběr pneumatik. Opět záleží na individuálních podmínkách každého řidiče resp. jeho jízd.

Nikdo nebude jistě zpochybňovat, že v zimě jsou zimní pneumatiky z hlediska trakce lepší než celoroční a ty lepší než letní. Každý by si měl vybrat to nejlepší řešení pro sebe a to ze všech hledisek.

K tomu mohou být nápomocné srovnávací testy jednotlivých pneumatik stejné kategorie, tím myslím zimní se zimními, aby si čtenář mohl udělat obrázek a vybrat si.

Daný článek je prakticky k ničemu, nedovedu si představit, že na jeho základě by si někdo programově zvolil typ pohonu se souvztažností na druh pneumatik zimní-celoroční. Za mě, než takový článek na počátku zimy, raději kvalitní podrobný srovnávací test zimních pneumatik. Když by redakce neměla co dělat a zbytečně by se dloubala v nose, mohla by připojit stejné srovnání třeba i těch celoročních pneumatik v zimních podmínkách.

Ale to je moc práce, udělat srovnávací test zimáků všech výrobců a v několika nejpoužívanějších rozměrech k tomu. A odněkud zkopírovat se to dá asi blbě...
Rozbalit vlákno
23
30. 11. 2021 21:27
Re: To je jako...
Svět není tak černobílý. Asi každý by si rád pořídil " auto co nejlepší ve všech ohledech z jeho hlediska". U spousty lidí tohle ovšem zásadně změní finanční náročnost a jdou cestou kompromisu.

Stejně tak není žádné nejlepší řešení ani u pneumatik. V něčem jsou lepší jedny, v jiné disciplíně zase druhé. Neexistují pneumatiky které by byly nejlepší ve všech disciplínách. Takže zase kompromis

A protože i v zimě se jezdí na všem možném od čistého náledí, přes závěje až po mokrý nebo i suchý asfalt, nemůže existovat jediný správný výběr. Zase kompromis

A udělat srovnávací test zimáků všech výrobců navíc v několika nejpoužívanějších rozměrech je opravdu hodně, ale skutečně hodně práce. Už jen že se to nedá dělat u nás, ale je potřeba najít dlouhodobě stálé podmínky, Takže Finsko nebo jiný sever, spousta pneumatik, několik aut a mnoho dní testů ....
Avatar - Amaterasu
30. 11. 2021 21:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
30. 11. 2021 21:36
Re: To je jako...
...ve všech ohledech znamená přece i finančních... takže samozřejmě kompromis. Nezpochybňuji. To by tady jinak všichni jezdili v Cullinanech. :-)

U pneumatik stejně, nezpochybňuji kompromis, ale právě proto by se hodil ten srovnávací test a v něm by se, samozřejmě, ukázaly i kvality právě v těch jednotlivých disciplínách.

A opět - napsal jsem, že je to moc práce a vím, že je to moc práce.
30. 11. 2021 21:54
Re: To je jako...
Jasně, ale pak si hodně lidí koupí auto které je do zimních podmínek třeba nevhodné, jen proto že na lepší nedosáhli. A podobně je to u pneumatik které musí být hlavně levné, a na nějaké testy málokdo kouká. Kromě toho pět testů dá pět různých pořadí tak si z toho potom vybírej ....
30. 11. 2021 22:08
Re: To je jako...
Souhlasím, já jsem typický příklad. :-) (Psal jsem ve 22:05)
Avatar - Amaterasu
30. 11. 2021 22:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
30. 11. 2021 23:55
Re: To je jako...
Já jsem spíš chtěl říct, že ani nejlepší zimáky mi nejsou nic platné, protože nevhodné auto na sníh.

Na normálním použitelném autě připouštím, že lze s alternativou pracovat.
Avatar - Mikesus
1. 12. 2021 07:48
Re: To je jako...
Co je nevhodné auto na snih? Tedy předpokládám nějaké daily, ne víkendovku.
Avatar - Amaterasu
1. 12. 2021 08:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
1. 12. 2021 10:17
Re: To je jako...
Agregát V8+automat velikej jako stodola vpředu, RWD, poměrně široké pneumatiky. Ano, daily.
Avatar - Amaterasu
1. 12. 2021 10:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
1. 12. 2021 13:32
Re: To je jako...
Každý test dá iné poradie, ale spravidla sa len premieša 5-8 najlepších a ak si nájdeš test kde píšu aj nemerané hodnoty a nie len známky, tak rozdiely sú do 5% čo znamená, že ak nejazdíš agresívne, tak máš vždy dosť priestoru na to aby si to uhral aj s trochu horšou pneu.
Avatar - Barrichello
1. 12. 2021 10:31
Re: To je jako...
Proč zrovna v Cullinanech? Větší obluda neexistuje.

Kdo má vkus tak si nic než Wraith a Ghost nekoupí pokud si chce řídit sám. Pokud se chce vozit vzadu, dejme tomu i ten Phantom.
1. 12. 2021 10:41
Re: To je jako...
Cullinan použit v textu jen jako příklad drahé okázalosti, kterou si průměrní, běžní lidé moc nekupují. Proto.
Avatar - Barrichello
1. 12. 2021 11:26
Re: To je jako...
no víc potkáš spíš Bentyagu než culinan, z těhle oblud. Anebo Lambo Urusus, Cullinan sem naživo viděl asi 2x, Ursus a Bentayagu několikrát
1. 12. 2021 12:18
Re: To je jako...
Vzdávám se.

Je opravdu tak důležité, jaký příklad pro drahý okázalý vůz jsem pro bezvýznamnou odlehčující větu použil ? Jestli ano, doplň si do té věty auto, které zrovna ty chceš.
Avatar - Amaterasu
30. 11. 2021 21:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
30. 11. 2021 22:05
Re: To je jako...
Tak dobře, napsal jsi nám to. Jako potvrzení k mému příspěvku, že každý to má jinak rozdané. Doufám.
Třeba já, mám garáž, v ní celá kola s asi nejlepšíma zimníma gumama, a mám i ruce - měním sám, super, ušetřím. A stejně auto takový, že když mi někdo plivne pod kola, neodjedu od chodníku. A vozit celou zimu dva pytle cementu a tři bezdomovce se mi nechce. :-) Každý to má prostě jinak...
Avatar - Amaterasu
30. 11. 2021 22:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
30. 11. 2021 22:39
Re: To je jako...
Presne tak, ten test poukazuje na to, ze celorocka je pouzitelna alternativa. Nic viac nic menej.
Avatar - Amaterasu
30. 11. 2021 22:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
1. 12. 2021 08:28
Re: To je jako...
zalezi na najezdu, pokud gumy driv sjedes nez zestarnou tak je vlastne lepsi menit zimni letni. Pokud nejezdis moc tak vyhazovat po 6 letech dve sady sotva jetejch tvrdejch gum smysl moc nema
2. 12. 2021 19:26
Re: To je jako...
To si vystiho uplne presne :yes:
Avatar - KANKUNEN
1. 12. 2021 07:00
Navrhuji redakci, aby nečučeli na internet
a udělali test sami a hlavně vyzkoušeli lepší vzadu, aby mohli slovně vyliskat propágátory té hrozné kraviny.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Mikesus
1. 12. 2021 07:50
Re: Navrhuji redakci, aby nečučeli na internet
Ona to zas taková kravina neni. Vzadu to ma vic výhod ohledně bezpecnosit než vepředu.
Avatar - KANKUNEN
1. 12. 2021 07:56
Re: Navrhuji redakci, aby nečučeli na internet
Jen pro toho, kdo nemá kouska selského rozumu a logiky. A to riziko přetáčivého smyku řeší ESP.
1. 12. 2021 08:29
Re: Navrhuji redakci, aby nečučeli na internet
slusny auto se necha rozbit zadkem ven! To jenom koncernovy plecky odmitaj pridat plyn v zatacce!
1. 12. 2021 13:07
Re: Navrhuji redakci, aby nečučeli na internet
Nie nerieši videl som to už viac krát v škole šmyku. Ale kľudne si mel svoje bez skúsenosti. to je tu také módne.
A dokazovať to tvrdením, že auto čo má vpredu hroty a vzadu nové zimné spraví lepši čas ako auto s obrátenou konfiguráciou nemá nič spoločne bežnou realitou kde lúdia jazdia vzadu zodraté 8 a viac ročné gumy, ktoré majú priľnavosť asi ako plastový valec. Tam si ESP neškrkne a miesto toho aby niekde nezatočil a buchol čumákom, kde je meter deformačného priestoru, tak sa omotá o strom dverami napred.
Avatar - twistedTSD
1. 12. 2021 13:51
Re: Navrhuji redakci, aby nečučeli na internet
No řeší, ale nevylučuji, že elekronika může zazmatkovat. Pokud někdo jezdí na 8letých pneu, nepomůže mu nic.
Avatar - KANKUNEN
1. 12. 2021 14:11
Re: Navrhuji redakci, aby nečučeli na internet
Ten kdo dává lepší gumy dopředu má neustále gumy sjeté rovnoměrně, nevymýšlej pitomosti o dvou nových gumách vepředu a dvou osmiletých vzadu. Po dvou zimách jsou gumy sjeté stejně. A ty vlastně taky, protože ti to tak dělá servis a nevíš o tom.
1. 12. 2021 07:45
Ešte o tých zimných pneumatikách...
Už dávnejšie bol test zimných pneu obutých na VW Golf vs. BMW 3.
A niektoré, čo zabodovali na Golfe, tak mali na BMW problémy - a naopak ;-)
Rozbalit vlákno
9
Avatar - fOE
1. 12. 2021 08:04
Re: Ešte o tých zimných pneumatikách...
Obcas staci i jen jiny rychlostni index, a clovek ma pneu treba od continentalu ve stejnem rozmeru ze 3 ruznych fabrik (DE, CR, SR). Kdyz se tohle secte s tim, ze ne kazdy vzorek funguje stejne dobre v kazdem rozmeru / s kazdou smesi gumy, neni se cemu divit.
Clovek co se chce ridit podle testu musi hledat test primo ve svem rozmeru a idealne vzit naprosto stejnou konfiguraci jako byla testovana (hmotnostni index, rychlostni index...)
Avatar - Ozzman
1. 12. 2021 09:42
Re: Ešte o tých zimných pneumatikách...
No a nebo stačí, kde to objednáš. Já si oblíbil na zimu Toyo, ale v testech tady nedopadají moc dobře, pak mi bylo vysvětleno, že jsou z Číny či nějaké takové země, teď nevím přesně, ale když si je koupím v Německu, jsou z fabriky z Japonska (mám je z německa) a ty jsou pak o dost lepší, tak proto mám dobrou zkušenost a nevědět to, objednám si je na další auto a dostanu ty čínský :D
Avatar - Amaterasu
1. 12. 2021 09:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
1. 12. 2021 10:52
Re: Ešte o tých zimných pneumatikách...
Jojo, z Ruska mne to neudivuje :D
1. 12. 2021 12:21
Re: Ešte o tých zimných pneumatikách...
Ale no, však rusáci všetky mozgy natlačili do armády a sú :no: špecialisti na pneu pre vojenskú techniku, gazíky...! Ha, ha ha
Avatar - Barrichello
1. 12. 2021 11:29
Re: Ešte o tých zimných pneumatikách...
Skoro všechny Nokiany co se tu prodávaj jsou z Ruska a tu fabriku tam má Nokian asi 10 let, možná i víc...

A to vás ještě překvapí, že se tu prodávaj i originál ruské gumy, Kama např.

Tuhle sem viděl nádherný tahač Man, vepředu měl Micheliny, vzadu Kontíky na tahači a celý 3 nápravový náves byly pneu Kama :-) :-) :-)

To sou věci co.
Avatar - Amaterasu
1. 12. 2021 11:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
1. 12. 2021 12:53
Re: Ešte o tých zimných pneumatikách...
No to musel bejt řidič šťastnej :D
Avatar - Barrichello
1. 12. 2021 13:07
Re: Ešte o tých zimných pneumatikách...
Vypadal v pohodě, jinak Kama specialista na offradové gumy, ale dělaj i silniční a tady se hlavně prodávaj ty na nákladáky a offroady

https://www.mojepneu.cz/kama/vyrobce/