Zadny mytus mezi nami autaři neni. Zalezi kde a kdy jezdíš. Nekdo ma fabku a jezdi dopoledne do Penny pro rohliky. A nekdo jezdi kazdej den v zime ve snehu rano a odpoledne na zmrzli brecce na dalnici ve spicce domu. Vyber si gumu na co ji potrebujes. Mytus jede v hlavach sekretarek a jelit od pocitace co maji vsechno nacteny a kamos jim rikal, co a jak
Akurat dnes som si trochu poopravil nazor na celorocky. Doteraz som na ne nedal dopustit, ale dnes v bratislave na kolibe masnezilo obligatne 2 cm mokreho snehu a celorocky piata sezona so vzorkom 5 mm. Sa nechytali. Auto nema asr ani nic el. podobne a pokym sa neprehrabali ma travu v miernom kopci sa nepohli. Na druhej strane, druhe auto, co ma zimaky bolo ma tom lepsie len vdaka tomu, ze si pribrzdilo presmykujuce kolo. Nove celorocky su ale podla mna stale optimalne obutie do mesta a okolie v zemepisnych sirkach podobnych bratislave. Do krkonos skor hazard.
Ono 5 ročné celoročký sú už z pohľadu zmesi na odpis. Zimná je v lete dobre uskladnená, ale celoročne to prehrievanie na výkonnosti nepridáva. Ja celoročky na ženinom aute nechávam max 4 zimy. To majú asi 4mm a idú preč.
Ja som tipoval, ze 6 sezon by mohli dat. Vodu zvladaju stale este paradne, ale ten sneh im dnes veru nesadol. Tak snad v BA nebude tuto sezonu vela snehu, lebo menit sa mi to na aute, co da rocne 6000 km a z BA sa pozrie von len ked zabudnem odbocit z obchvatu fakt nechce.
Jen to hůř brzdi, hůř zataci a ma to horší smerovou stabilitu. Ne nějak moc, ale pořád to co psal tom pro. Pokud vidíš sníh jednou za rok, celorocky jsou alternativa, pokud na sněhu nebo brecce jsi denně, zimní jsou pora delší volba.
Zajímavější by bylo srovnání u predokolek, tam by ten rozdíl byl markantnejsi.
Ro netvrdím, že nějak špatně dopadli. Naopak dlouho tvrdím, že celorocky jsou v pohodě pro ty, kteří najednou málo a sníh vidí obcas, tak lepší celorocky než jenom letní. Ale pořád je to kompromis a zimní jsou na tom lépe.
Dobrý test je tu: https://www.tyrereviews.com/…on-Tyre-Test.htm
žiaľ nepíšu čo je referenčná zimná a letná guma. Typol by som niečo mimo prémiové značky. Ale podla mňa je výsledok jasný. Ak nejazdím veľa, alebo nekupujem vždy to naj, tak dobrá univerzálka spraví poslúži rovnako ako zimná. Z mojej skúsenosti by som len povedal, že univerzálka zmesou zostarne rýchlejšie ako zimná, ktorá je pol sezóny niekde uskladnená.
Jenže v našich končinách to prostě není jednou za rok, nebo alespoň na velké části území. Včera to bylo už podruhé za rok a všude samá bouračka a auto v příkopě jen v okolí Prahy, jestli za to mohou celoročky, či jen blbí řidiči se nechci dohadovat
. Ale jestli si někdo myslí, že mu pomůže 4x4 (už jsem slyšel i názor, že na čtyřkolku stačí na sníh i letní), tak to je fakt pitomec, protože rozjet to auto (kde teoreticky čtyřkolka pomůže), je jen ta nejmenší část, ale ostatní manévry, včetně brzdění už mohou být fatální.
Guma je to jediné, co drží tunu plechu na silnici, né čtyřkolka, né nic jiného, proto se na tom nemá šetřit. Celoročky bych v ČR asi nekoupil na auto, co jezdí i jen po městě.
Na Praze západ byl i na silnici mezi 15-17h a místy, kde to fouká bylo i několik čísel na vozvce .
JE smutné, že soudíš celé okolí Prahy jen podle toho tvého maličkého okruhu na východě, kde se pohybuješ, asi ti to ještě nikdo neřekl, ale Praha a okolí je násobně větší :D
Kolega jezdí tu druhou stranu od prahy směr Slapy a sníh začínal někde kolem Nového Knína, jinak taky nikde nic.
A v noci už to prej roztálo všechno, takže aktuálně už není sníh ani na těch Slapech....
Takže Jih, Sever a východ prahy vč okolí nikde nic. co bylo na západě nevím, tamtudy běžně nejezdíme....Tam se jezdí směr Plzen, tam se moc nepohybuju.
Bariku, tak jinak, západ a severozápad - sníh, Kladno pod "sněhem" a okolí mezi Prahou a Kladnem taky. Nevydrželo to, ale komplikace to způsobilo. Už jsi snad dost starej, aby si věděl, že svět nekončí za tvou sociální bublinou, ne ?
To se vi.
Zavery tam napsane plati obecne, bez ohledu na pouzite pneumatiky.
Ctyrkolka logicky lepe zrychluje, dvoukolka lepe brzdi.
Dvoukolka se snaze ridi.
Ctyrkolka ukoznuje lepsi vyuziti vykonu i pri rizeni, pokud je vykon k dispozici a je ho jak prenest na zem.
Rizeni ctyrkolky vyzduje mistra a je obecne komplikovanejsi.
No, zalezi cemu rikas "ridit" . :-)
Ano, v klidu a zejmena pri zrychlovani je ctyrkolka lepsi.
Ja mluvim o situaci, kdy chces / potrebujes autu vnutit jine chovani, nez je jeho vlastni.
Při jízdě shodnou rychlosti je čtyřkolka na sněhu určitě lepší.
A nevím co znamená vnutit autu jiné chování, čtyřkolka určitě na povely plynu a volantu reaguje víc.
Když u čtyřkolky otočíš volantem a přidáš plyn, začne zrychlovat a zároveň zatáčet. Jestli totéž uděláš u FWD, nebude ani zrychlovat ani zatáčet. A RWD sice zatočí, ale zrychlovat taky nebude.
Ovšem tyhle chování jsou dotyčným koncepcím celkem vlastní, dost pochybuju že jim jde vnutit něco jiného
Mě by dokonce test celoročky na FWD a zimní na AWD dával daleko větší smysl. Ten kdo hodně jezdí a jezdí za každého počasu i nečasu asi bude mít tendenci jít do AWD a když jezdí hodně tak je pro něj samozřejmost i letní a zimní sada (při velké nájezdu celoročka ušetří maximálně náklady na prohození kol, jinak nic). Ten kdo jezdí málo a když je ošklivo, tak vyjíždí jen v nejvyšší nouzi většinou asi neinvestuje ani do AWD ani do dvou sad pneu (než by je při nízkém nájezdu ojezdil, tak mu ztvrdnou a vyhazoval by v podstatě neojeté gumy, takže celoročka je lepší volba).
...srovnávat jahody se šlehačkou s malinami na vanilkovém pudingu nebo borůvkami se smetanou.
Každý normální člověk si pořídí auto co nejlepší ve všech ohledech z jeho hlediska. Někdo bydlí na horách, má rodinu, chalupu, jezdí do pouští na expedice, na lyže každý týden, jenom jednou týdně do Kauflandu, osamocený důchodce jen na houby a končí se zimou dušičkama a a a..... podle toho si dokáže každý vybrat auto, na které dosáhne a které mu vyhovuje. To je výběr auta.
Potom je výběr pneumatik. Opět záleží na individuálních podmínkách každého řidiče resp. jeho jízd.
Nikdo nebude jistě zpochybňovat, že v zimě jsou zimní pneumatiky z hlediska trakce lepší než celoroční a ty lepší než letní. Každý by si měl vybrat to nejlepší řešení pro sebe a to ze všech hledisek.
K tomu mohou být nápomocné srovnávací testy jednotlivých pneumatik stejné kategorie, tím myslím zimní se zimními, aby si čtenář mohl udělat obrázek a vybrat si.
Daný článek je prakticky k ničemu, nedovedu si představit, že na jeho základě by si někdo programově zvolil typ pohonu se souvztažností na druh pneumatik zimní-celoroční. Za mě, než takový článek na počátku zimy, raději kvalitní podrobný srovnávací test zimních pneumatik. Když by redakce neměla co dělat a zbytečně by se dloubala v nose, mohla by připojit stejné srovnání třeba i těch celoročních pneumatik v zimních podmínkách.
Ale to je moc práce, udělat srovnávací test zimáků všech výrobců a v několika nejpoužívanějších rozměrech k tomu. A odněkud zkopírovat se to dá asi blbě...
Svět není tak černobílý. Asi každý by si rád pořídil " auto co nejlepší ve všech ohledech z jeho hlediska". U spousty lidí tohle ovšem zásadně změní finanční náročnost a jdou cestou kompromisu.
Stejně tak není žádné nejlepší řešení ani u pneumatik. V něčem jsou lepší jedny, v jiné disciplíně zase druhé. Neexistují pneumatiky které by byly nejlepší ve všech disciplínách. Takže zase kompromis
A protože i v zimě se jezdí na všem možném od čistého náledí, přes závěje až po mokrý nebo i suchý asfalt, nemůže existovat jediný správný výběr. Zase kompromis
A udělat srovnávací test zimáků všech výrobců navíc v několika nejpoužívanějších rozměrech je opravdu hodně, ale skutečně hodně práce. Už jen že se to nedá dělat u nás, ale je potřeba najít dlouhodobě stálé podmínky, Takže Finsko nebo jiný sever, spousta pneumatik, několik aut a mnoho dní testů ....
...ve všech ohledech znamená přece i finančních... takže samozřejmě kompromis. Nezpochybňuji. To by tady jinak všichni jezdili v Cullinanech. :-)
U pneumatik stejně, nezpochybňuji kompromis, ale právě proto by se hodil ten srovnávací test a v něm by se, samozřejmě, ukázaly i kvality právě v těch jednotlivých disciplínách.
A opět - napsal jsem, že je to moc práce a vím, že je to moc práce.
Jasně, ale pak si hodně lidí koupí auto které je do zimních podmínek třeba nevhodné, jen proto že na lepší nedosáhli. A podobně je to u pneumatik které musí být hlavně levné, a na nějaké testy málokdo kouká. Kromě toho pět testů dá pět různých pořadí tak si z toho potom vybírej ....
Každý test dá iné poradie, ale spravidla sa len premieša 5-8 najlepších a ak si nájdeš test kde píšu aj nemerané hodnoty a nie len známky, tak rozdiely sú do 5% čo znamená, že ak nejazdíš agresívne, tak máš vždy dosť priestoru na to aby si to uhral aj s trochu horšou pneu.
Je opravdu tak důležité, jaký příklad pro drahý okázalý vůz jsem pro bezvýznamnou odlehčující větu použil ? Jestli ano, doplň si do té věty auto, které zrovna ty chceš.
Tak dobře, napsal jsi nám to. Jako potvrzení k mému příspěvku, že každý to má jinak rozdané. Doufám.
Třeba já, mám garáž, v ní celá kola s asi nejlepšíma zimníma gumama, a mám i ruce - měním sám, super, ušetřím. A stejně auto takový, že když mi někdo plivne pod kola, neodjedu od chodníku. A vozit celou zimu dva pytle cementu a tři bezdomovce se mi nechce. :-) Každý to má prostě jinak...
zalezi na najezdu, pokud gumy driv sjedes nez zestarnou tak je vlastne lepsi menit zimni letni. Pokud nejezdis moc tak vyhazovat po 6 letech dve sady sotva jetejch tvrdejch gum smysl moc nema
Nie nerieši videl som to už viac krát v škole šmyku. Ale kľudne si mel svoje bez skúsenosti. to je tu také módne.
A dokazovať to tvrdením, že auto čo má vpredu hroty a vzadu nové zimné spraví lepši čas ako auto s obrátenou konfiguráciou nemá nič spoločne bežnou realitou kde lúdia jazdia vzadu zodraté 8 a viac ročné gumy, ktoré majú priľnavosť asi ako plastový valec. Tam si ESP neškrkne a miesto toho aby niekde nezatočil a buchol čumákom, kde je meter deformačného priestoru, tak sa omotá o strom dverami napred.
Ten kdo dává lepší gumy dopředu má neustále gumy sjeté rovnoměrně, nevymýšlej pitomosti o dvou nových gumách vepředu a dvou osmiletých vzadu. Po dvou zimách jsou gumy sjeté stejně. A ty vlastně taky, protože ti to tak dělá servis a nevíš o tom.
Obcas staci i jen jiny rychlostni index, a clovek ma pneu treba od continentalu ve stejnem rozmeru ze 3 ruznych fabrik (DE, CR, SR). Kdyz se tohle secte s tim, ze ne kazdy vzorek funguje stejne dobre v kazdem rozmeru / s kazdou smesi gumy, neni se cemu divit.
Clovek co se chce ridit podle testu musi hledat test primo ve svem rozmeru a idealne vzit naprosto stejnou konfiguraci jako byla testovana (hmotnostni index, rychlostni index...)
No a nebo stačí, kde to objednáš. Já si oblíbil na zimu Toyo, ale v testech tady nedopadají moc dobře, pak mi bylo vysvětleno, že jsou z Číny či nějaké takové země, teď nevím přesně, ale když si je koupím v Německu, jsou z fabriky z Japonska (mám je z německa) a ty jsou pak o dost lepší, tak proto mám dobrou zkušenost a nevědět to, objednám si je na další auto a dostanu ty čínský :D