Elektromobily se budou do roku 2030 na prodeji nových vozů ve Spojených státech a v Číně podílet o něco málo více než polovinou, a to i bez státních dotací.
To že si něco myslí manažeři ještě neznamená, že to tak opravdu bude. Vzdušné zámky si může stavět kdekdo, powerpoint snese všechno, ale odepsaných projektů za miliardy viděla historie neúrekom.
nemyslim si, ze prazskej pepik od piva vi vic nez manazeri a kapitani automobilek
navic kdyz se do vyroby elektromobilu zacina masivne investovat
jeste obcas ctu vysmech, ze kobaltovy doly ovladaj chinani a tak bez chinanu ani ranu, ackolik nejvetsim tezarem je anglicko-svycarska spolecnost
asi se k nekterym pisalkum a konspiratorum jeste nedoneslo, ze se uz vyrabeji baterky bez kobaltu, coz je vyrazne zlevnuje, a urychluje a zjednodusuje celou situaci
A doly na měd, nikl, křemík, hořčík, vzácné kovy, lithium a továrny na jejich zpracování a výrobu finálních výrobků, jako jsou baterie, nabíječky, FVE panely, wlaboxy, chipy, infotaimenty atd taky čínani, monoglové, korejci a rusové a jimi ovládané čínské firmy vůbec nevlastní vid
ses typickej pritroublik bariku, kterej veri tomu, ze se vse dela v chine
baterkarny se stavej v EU a ta bude brzo baterkove sobestacna
komunisticka china je chipove sobestacna min jak z 50%, takze tam neni moc kde brat
me chodej chupy z filipin, thajska a taiwanu, jeste nikdy z komunisticky chiny nebo dokonce ruska :-O
A ty suroviny, z kterých se to vyrábí bere Taiwan A Filipíny kde? Těží si to doma na dvorku vid.
Cvak, blik, bum. Když čínana a rus nebude chtít, nic jim nepošle a koneeeec.
Dodávají je ruské a činské firmy nebo jimi ovládané doly v Africe, kde čína a rusko už ovládá cca 65% veskerých nerostných surovin Afriky a podobně se chystaj na jižní ameriku, kde už maj velmi zajímavé akvizice v Chile, Venezuele a Argentině, s kterým hlavně Rusko velmi masivně spolupracuje. Ale čína taky. Ta jim půjčuje peníze a získává tím tak vliv. A další suroviny má Mongolsko.
Ty dva ruské moduly co letos letěly k ISS vyrobili eskymáci vid. Ty rakety co to tam vynáší taky. Kirovec, Rostelmash, UAZ, Lada, Kamaz, Ural (motor i nákladáky) sou firmy z Etiopie atd atd
Já si nepotřebuji koupit F150, která tady stojí 2 mega, nedá se s ní v Česku jezdit ani ji rozumně živit a proto ji nikdo nekupuje a zatím tudíž spadá do šedé zóny legislativy. Já si chci koupit normální kompakt 1.5 turbo v manuálu a nevysolit 100K za pokutu.
Těsně...tím, že zaregistroval za měsíc 26 tisíc nebo kolik id.3. :D Zákaz plánuje EK na 2035, reálně však již za pár let bude normální kompakt za půl milionu těžko koupitelný, aby se hezky vyrovnaly ceny s elektrogazíky.
takze vloni nic
letos je tech EV vic nez vloni, takze zase nic
za 10 roku spalovaci auto uz nikdo chtit nebude, takze prodej skonci driv nez prijde zakaz
Jak nic? Říkám ti, že museli švindlovat s registracemi, aby jim to vyšlo. Podívej se na Peugeot, jak prořezal motorizace. Každý rok se limity zpřísňují a auta zdražují.
Jo, to uznavam, ze je zvlastni.
Dalo by se to vysvetlit treba vysokou poptavkou (prevysujici nabidku - viz Tesla a neustale vyprodano) po EV - jejich popularitou.
V tu chvili vyrobce asi nema prilis duvodu zlevnovat...
Nicmene jde o to, ze cenu masove vyrabeneho EV urcovala z podstatne casti cena baterie, ktera neustale klesa.
Edit:
Tady k cenem baterii, ze se trend (docasne?) obraci.
At maji hejteri radost:
https://electrek.co/2021/11/30/electric-vehicle-battery-cost-falls-132-per-kwh-might-go-up/
No v dnesni dobe rustu cen vseho neni divu...
Novinář agentury Reuters: "Kur*va, co mám dneska napsat?"
Musí na to alespoň někdo kliknout. Mohla by zabrat ta elektromobilita, vo tom se lidi hádaj furt. Tak vezmu nějakej průzkum konzultační společnosti KPMG, dopíšu k tomu nějaký žvásty, fúze, akvizice, USA, Čínu, foksvágna, ziskovej růst a tak. Snad to dneska zabere.
No a potom se to překopíruje všude, do ČTK, do Auto.cz, do Loveckých listů, do Kominického věstníku....
V roce 2030 se budeme smát a za břicho se popadat :-[]:-[]:-[]:-[]:-[]:-[]:-[]:-[]
vlhké sny o elektrozkratech :-! Včera jsem si prohlížel hezké video o nabourané Tesle 3. Totálka. Ovšem zapomněli dodat že jak Tesla hoří je to VŽDY totálka. :-[]
žádný, ale taky to nikdo tak napropaguje jak Tesla a dokonce někteří experti z automobilek říkaj, že před rokem 2080 je Autonomní řízení aut mimo hlavní silnice totální nemysl a při pološném zavedení na současné technologii by byl nárůst umrtí masového charakteru.Takže do toho nikdo nepůjde, protože by prosoudili doslova kalhoty :-)
Tesla se marketingově tváří, že jim to krásně funguje.
Neměl jsem možnost vyzkoušet, neboť v půlce října zde ještě sníh nebyl. Jako jestli to zvládá nebo nezvládá sníh to je naprosto okrajové. Na to se ptá jen ten, kdo to nevyzkoušel osobně. Tam je totiž mnohem víc jiných a větších slabin, které z toho dělají hračku. Nicméně zde nemá smysl je prezentovat, protože na to zde většina diskutujících ještě dostatečně nedospěla.
Jo, hlavně na těch vesnických, tam je značení dokonalé, okraje nikde a středovoka neznatelná nebo prerušovaná milionem záplat, tam to porandí doslova super :-):-)
Vyhoda je,ze ta v Tesle nikto nenuti kupit si ten system.Je za priplatok.A ten kto si ho kupi,tak svojim priplatkom podpori dalsi vyvoj tejto technologie.Pokial je na vyber,tak je to stale v poriadku.Horsie bude ked to bude povinne,lebo curaci sediaci v Bruseli to budu vyzadovat.
komunisti uz pres 100 roku od VRSR dohaneji a predhaneji kapitalisty a mezitim nekolikrat krachli
nebo meli prvni nadzvukovy dopravni letalo, ktery ale vozilo jenom postu
nebo postavili raketoplan, dostali ho jinkrat do vesmiru ale protoze projekt stal jako vystavba 10milionovyho komunistickyho mesta, tak ho nakonec dali k ledu
Vynechal si že ten projekt OK-1.0x byl lepší jak ten space shuttle, měl mimo jiné lepší tepelnou ochranu (ty slavné destičky) a u uměl přistát naváděný počítačem, hned při tom prvním (a bohužel jediném) zkušebním letu (OK-1.01 Buran), což shuttle nikdy neuměl a musel být řízený vždycky z centra z Houstonu.
že to neletělo dál, bylo proto, že to Gorbi a Jelcin zařízli z důvodu financí. Druhý exemplář (OK-1.02 Ptička, určený pro lety s lidskou posádkou) byl hotov z 95% a dodnes reziví v hangáru v Bajkonuru, spolu s testovací maketou pro pozemní testy. Celý projekt byl hlavně vojenský a měla to být ruská odpověd na Americkéhvězdné války, kdy raketoplány měly vynášet nahoru bojové miniletouny, schopné zničit cokoliv na světě. A ještě tu byl projekt laserové střelnice SKIF-DM...(vynesené Energijí jako Poljus a velmi pravděpodobně na příkaz gorbiho zničen)
A stejně tak nosnou raketu Energia, ale jistě víš, že z ní odvozené motory RD používaj jak ruské Sojuzy a Angary, tak i americký Atlas. Ale nikdo tam nic neumí, víme
co prislo od nas ?
cim jsme prispeli my ??
ja vidim, ze prvni natahujeme ruce kdyz se neco dava, ale prvni je davame za zada, kdyz bychom mohli prispet
Eine Million Elektroautos bis 2020
Nach den Plänen der Regierung sollen im Jahr 2020 eine Million batteriegetriebene und durch erneuerbare Energien gespeiste Autos in Deutschland fahren. :-!
PS Z toho plánu je vidět, jak dobře a s předstihem Němci plánujou. :yes:
Samozřejmě že realita v podání komerčních firem by byla bez dieselgate odlišná.
Ale ruku na srdce: Jaký plán má ČR?? https://www.denik.cz/…lita-debata.html
na spalovací auta se tvořila infrastruktura 30 let, té době nikdo nevpínal uhelky, naopak je masivně stavěl, auto neměl každý a bylo výrazně méně lidí.
na EV se stavi infrastruktura uz desetileti a jeste par desitek let se stavet bude. nikdo nevypina FVE, naopak se masivne stavi, EV nema kazdy
lidi je naopak moc a ropy omezene mnozstvi
proto EV
cely atomobilovy provoz v CR utahnou FV panely na min jak 1/10 plose na ktery se dnes pestuje repka do biopaliv, ktery delaj jen 5% toho co natankujes do nadrze
ano, porad nevyreseno, aspon je co resit a objevovat
jedna z budoucich moznosti moznosti treba vysokoteplotni elektrolyza tam i zpet
kazdopadne OZE je realna vize
tvoje vize je spalit vsechnu ropu, vsechno uhli a kdyz to dojde, tak palit nabytek, pak parkety, pak vyrezavat tramy a nakonec navrat do jeskyn ..
Moje vize je, že 35% energie bude z JE, 25% z plynu či paroplynu a zbytek bodou vodní elektrárny a OZE :-)
A dokud to nebude postaveno, pojedeme na ropu a uhlí samozřejmě, protože aby šlo něco odpojit, musí být postaveno. Odpojovat bez náhrady může jen neostalinistický utopista
kdy Čína zaplaví svět svými levnými elektromobily. Ani největší odpůrci elektromobility tento trend nezastaví. Obávám se, že za dvacet let bude situace taková, že největší výrobci budou z Asie - Čína, Korea, Japonsko. Z evropských značek zůstane akorát Volkswagen (koncern), Mercedes a BMW. Ale ta auta nebudou pro masy, jenom pro bohatší klientelu. Jenom nevím, co bude v USA. Jestli budou vládnout republikání, tak se budou snažit udržet svoje automobilky naživu. Ale otázkou kolik a jak dlouho....
vyroba smeruje pryc z chiny
china nema tak zarnou budoucnost, jak ji mnozi presentuji
staci se podivat treba jen na demografickou krivku, za 10 let se china bude topit v problememech
ale mozna postavej koncentraky pro starousky ve stylu jako dnes pro ujgury a problem se starousky bude po chinsku vyresenej
Proč by nemohli. Když si mohli dovolit před 20 lety, kdy auto stálo 30 platů a nyní stojí 15 platů. No a za 20 let bude stát přinejhorším zase těch 15 platů.
To, že lidi se nebudou moci dovolit auto je fantasmagorie. Auta nezdražují a nebudou zdražovat víc než rostou platy.