Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Fabia 1,4 16V Elegance

Dva poměrně podrobné testy nového modelu mladoboleslavské automobilky jsme vám již nabídli k přečtení.
Zpět na článek
5. 12. 2021 10:14
5. 12. 2021 10:31
5. 12. 2021 11:04
5. 12. 2021 11:51
5. 12. 2021 16:14
5. 12. 2021 08:14
Hmm, to byla jeste jina doba.
Acz nebylo v primem podruci koncernu vw a tak tehdy nova Fabia nebylo bezchybnym zazrakem, nedefinovala novou tridu sama pro sebe atd, bla bla bla.

Ta cena byl fakt masakr.
Na druhou stranu je otazka, jestlo to zlevneni aut za ten masakr kvality stal.
:-(
Rozbalit vlákno
32
Avatar - 3_diamanty
5. 12. 2021 09:02
Re: Hmm, to byla jeste jina doba.
Pamatam ked spoluziak kupoval v r 2000 fabiu mpi 1,4 50kw... a my feldu 1,3 mpi 50kw v r 2001 ... obe motory mali este ohv rozvody... rozdiel v cene bol 130 litrov.. pritom fabia mala aj mensi kufor a s tymto motorom aj vyssiu spotrebu ako felda aj horsiu dynamiku... vtedy sa zacala era uz fakt drahych a nie celkom vyhodnych skodoviek...

PS: Po troch rokoch fabiu predali a kupil prvy yaris 1.0 50kw... a jazdil za 5L... jazdil s nou ako student na vyske...neviem co ma dnes.. uz 15 rokov nie sme v kontakte...
Avatar - caliban
5. 12. 2021 09:20
Re: Hmm, to byla jeste jina doba.
Srovnávání jízdní dynamiky dvou vozů s 50kW motorem, to muselo být kulervoucí.
Avatar - 3_diamanty
5. 12. 2021 09:22
Re: Hmm, to byla jeste jina doba.
Mal ju presne v tejto zelenej metle a aj s hmlovkami ... hned som si na neho spomenul...
Avatar - Mikesus
5. 12. 2021 09:22
Re: Hmm, to byla jeste jina doba.
Tak fabia byla o dost tezsi než papírová Felicie. Takze chapu, ze to bylo linejsi vic nez líná Felicie. :-[]
Avatar - 3_diamanty
5. 12. 2021 09:33
Re: Hmm, to byla jeste jina doba.
Uz 1,4 55kw aj 1,4 74w sli lepsie.... ale ten prerobeny ohv motor z feldy vo fabii to bol kauf roku... spotreba vyse 7L v case ked aj vacsie civicy s 1,6 tkou jazdili za 6 a stali len o kusok viac

Skoda si prvu fabiu nacenila ozaj bombovo... v tych casoch ovladala 50% vasho a 40% nasho trhu a tak preco to nevyuzit jasne.... som fakt rad ze aspon teda nas trh uz nie je len o skode a dnes uz nikto nema problem ist aj do inych znaciek... a to mam inak skodu stale rad... ale sam som uz do fabie 3 nesiel ... ked som videl ze bola uz drahsia ako pre mna aj krajsie polo s rovnakym podvozkom aj motorom ...
Avatar - Ozzman
5. 12. 2021 09:48
Re: Hmm, to byla jeste jina doba.
Ty jsi asi z nejake honorace, co ? Jestli si koupil v roce 2000 jako student novou Fabii, tak na tom byl tipuji lepe, nez drtiva vetsina spoluzaku i kdyz jen s 50kw. Tohle auto si kupovaly i rodiny, takze jako student s tim asi nebyl za socku. Mozna jsi mlfsiho rocniku, ale kolem prelomu milenia tady jezdila jeste velka rada socialistickych krámů..
Avatar - 3_diamanty
5. 12. 2021 10:10
Re: Hmm, to byla jeste jina doba.
Jazdil s fabiou aj yarisom ako student ... ale auta tu kupoval jeho otec... 18-20 rocny v tych casoch sotva mal na auto za 400 litrov... ja to iste s feldou... myslis ze som ju mal z letnej brigady... to tazko
Avatar - Ozzman
5. 12. 2021 10:25
Re: Hmm, to byla jeste jina doba.
Ja vim, proto jsem narazel na ten stupidni vysmesny komentar… myslim ze hafo studentu dnes ani tu aktualni fabii jako novou nedostane..
Avatar - 3_diamanty
5. 12. 2021 12:52
Re: Hmm, to byla jeste jina doba.
Otec mu robil so vzduchotechnikou... mal uz vtedy V70 volvo...na tu dobu fakt supa... vsade sama octavka 1 ci felda a ty mas volvo chapes.... takze nejaka fabia pre syna na vyske to bolo v pohode ( neskor yaris ) ... treba sa vediet narodit... ale ako ok.. v tomto sa fakt nestazujem... len konstatujem ;-)
5. 12. 2021 13:35
Re: Hmm, to byla jeste jina doba.
Ja teda nevidim duvod proc by se zacinajici ridic mel ucit na novym aute. V 18ti se zacina jezdit s necim u ceho nevadi kdyz se to nekde odre nebo vymete skarpou.
Avatar - Ozzman
5. 12. 2021 15:26
Re: Hmm, to byla jeste jina doba.
Protoze bezpecnost ? Ja v te dobe jeste papiry mit nemohl, ale starsi kluci mivali 120tky v 18ti, tu a tam Favorit ci nejaka 10-20 let stara ojetina, urcite nikdo nebyl tercem posmechu nikdo s novou Fabii.
5. 12. 2021 19:32
Re: Hmm, to byla jeste jina doba.
Aha. Takze kdyz svymu diteti nekoupim fungl novy auto, tak hazarduju s jeho bezpecim?
Avatar - Ozzman
5. 12. 2021 21:35
Re: Hmm, to byla jeste jina doba.
Proc to prevracis ? Vsiml sis kde reagujes ? Ja se zastal Fabie jako noveho auta pro studenta v roce 2000, rozhodne to tehdy nebylo auto hodne vysmechu a ja bych radsi , mit v tom roce plnoleteho syna, aby ridil Fabii, nez kram z konce 80tek pochybneho puvodu, jak to tady na prelomu milenia bylo bezne. Pokud na to budu mit, synovi v 18ti dopreju co nejnovejsi auto, ty si delej co chces, ale nemuzes poprit, ze 20 let stare plechy jsou proste 20 let stare a bezpecnost je horsi.
5. 12. 2021 22:45
Re: Hmm, to byla jeste jina doba.
Ano psal sem ze nechapu proc by mel 18 letej capek dostat hned novy auto. Ty se tady ohanis bezpecnosti. Bylo to mysleno obecne ne na Fabii z roku 2000. V roce 2001 jsem podedil po tatovi svoje prvni auto. Renault 19 z roku 1992 a pripadal jsem si jako kral. Rozhodne ne nebezpecne. Rozhodne bych necekal ze mi tata koupi na rasovani fungl novy auto. To by byl celkem blazen. 20 let uz je celkem extrem. Co 10 lety. Taky povazujes za nebezpecny pro svoje dite?
Avatar - Ozzman
6. 12. 2021 05:52
Re: Hmm, to byla jeste jina doba.
Jak jsem psal, pokud bych mel dost penez, radsi bych koupil novou - zanovni Fabii (dosad cokoliv podobneho), nez ojetinu 10 let starou. Ale mit i dost penez na nove BMW pro synacka, nekoupil bych mu ho na uceni, asi tak.
Avatar - Mikesus
6. 12. 2021 07:43
Re: Hmm, to byla jeste jina doba.
Rozhodne co nejmladší auto, nemusí být nové, rok nebo dva, klidně. A pak taky vykon, tam naopak bych tím šetřil, ne do extremu, ale ať se naučí řídit na něčem slabším a právě naopak nehrozí tolik ten pangejt.
6. 12. 2021 08:13
Re: Hmm, to byla jeste jina doba.
Za mě teda 10 let starý bohatě stačí. Do 100 tis max. Výkonem samozřejmě šetřit můžeš, ale ono i 50 kW umí rozhýbat auto tak, že to zdivočelý mlaďas nezvládne. Hlavně bych se soustředil na to naučit svoje dítko řídit a reagovat na nenadálé situace. V autoškole tě nic nenaučí, takže osobně plánuju dávat holce lekce jak má řídit ;-)
Avatar - Mikesus
6. 12. 2021 14:51
Re: Hmm, to byla jeste jina doba.
A nebo to dopadne takhle.
https://www.idnes.cz/…praha-zpravy_klu
10 let je stále O2, jen nebyla dělaná na naráz malým přesahem narozdil od dnešních aut. Teď pominme důvod nehody, to je bez debaty, ale věřím že i jen v nové fabii by to dopadlo jinak. S malým přesahem už se počítá. Takze mít na výběr život svého potomka za cenu 200tis navíc, já mám jasno.
6. 12. 2021 15:57
Re: Hmm, to byla jeste jina doba.
Můžeš dát klidně milion, ale život si nekoupíš. Je to o štěstí a smůle, kterou nijak neovlivníš. O2 je bezpečný auto ve kterým bych se fakt nebál bourat. Ta už měla celkem běžně plný auto airbagů, velký deformační zóny a vysokopevnostní ocel použitou na předek karoserie.
Avatar - Mikesus
6. 12. 2021 07:38
Re: Hmm, to byla jeste jina doba.
Vlastnímu decku rozhodne něco nové. To radši X krát opravovat než v lepším případě i z banální nehody jezdit po nemocnicích.
Pokud je člověka líto tech par desítek tisíc za opravy, tak to si moc zdraví vlastního dítěte neváží.
6. 12. 2021 08:18
Re: Hmm, to byla jeste jina doba.
Zvláštní filozofie. Tak to mě rodiče asi přímo nesnášeli, protože to v čem nebo na čem jezdím a vůbec co dělám neřešili. Možná díky tomu jim vděčím za krásný dětství a mládí. Celej život je hochu riskantní, ale kvůli tomu nebudu dítě balit do vaty. Jak budeš řešit, když bude chtít tvoje dítě jezdit na skútru nebo motorce? Proti tomu je 20 let stará Fabia superbezpečný dopravní prostředek :D
Avatar - Ozzman
6. 12. 2021 09:26
Re: Hmm, to byla jeste jina doba.
Nekoupím mu motorku :D

Řeknu ti, já jsem po tom v 15ti a potažmo v 18ti vůbec netoužil, až kolem třicítky jsem to vyzkoušel a od té doby jezdím a měl k tomu (a pořád mám) náležitý respekt díky více, než desetileté praxi za volantem, myslím, že to není špatná cestaů
6. 12. 2021 10:16
Re: Hmm, to byla jeste jina doba.
Tak to já měl přesně obráceně. Na Pionýru jsem začal jezdit ve 12ti a autem v 15ti :D Nicméně postupem času, jsem si řekl, že motorka je v tomhle provozu sebevražda, takže jsem to asi před 10 lety utnul a na motorku už nesednul. Problém je, že když mu bude 18, tak se tě nemusí ptát a koupí si ji sám. Ono to vyjde levněji než auto. Schrastíš někde pár desítek tisíc a máš mašinu, na který seš úplně "nahej" To proti tomu 20 let stará Fabia je super bezpečný tank. Takže je potřeba na to koukat trochu realisticky a nevykřikovat o nebezpečných starých autech a nevážení si vlastních potomků, když mnohem nebezpečnější je novej skútr nebo motorka.
Avatar - Mikesus
6. 12. 2021 14:54
Re: Hmm, to byla jeste jina doba.
Kdyz ma auto, nepotřebuje motorku.
Avatar - Mikesus
6. 12. 2021 15:31
Re: Hmm, to byla jeste jina doba.
Je to jen o výchově. Kdyz bude slyšet od mala, že motorka je zlo, tak si na ní udělá objektivní dojem až kolem té třicítky.
Avatar - Mikesus
6. 12. 2021 14:53
Re: Hmm, to byla jeste jina doba.
Pokud bude chtít, koupi si to sám za své.
Avatar - KANKUNEN
5. 12. 2021 09:23
Re: Hmm, to byla jeste jina doba.
No zapomněl si dodat, že ta Fabia je mimořádně poctivě udělané auto a překonala ji až současná generace.
Avatar - honzaHK
5. 12. 2021 13:29
Re: Hmm, to byla jeste jina doba.
Tak poctivě udělaný auto to určitě není, je to průměr, spíš podprůměr. V rodině máme 1.4 74kw 2006, s přestávkami ji používám taky, teď na dítě do školky, má 187kkm. Stabilizační tyčky, halogeny a zapalovací cívky se mění jak na běžícím pásu, praskají pojistky ABS na baterii, jednou odešel EGR ventil, dvakrát Lamda sonda, motor již od 60kkm žere litr oleje na 1kkm, ložiska toho taky moc nevydrží, jednou za čas se zblázní centrál a lak je mapovitě oloupán na kapotě a střeše. Takže asi tak.
5. 12. 2021 09:32
Re: Hmm, to byla jeste jina doba.
Však to bol len prevŕtaný OHaVný škodovácky motor s tromi ložiskami na kľukovke!!!
A keď ste ho vypli, tak sa celé auto zatriaslo ako po vypnutí dízlu.
5. 12. 2021 11:07
Re: Hmm, to byla jeste jina doba.
Masaker bola aj cena Felicie. Na konci predaja stála s doplnkami okolo 300-tisíc!!!
Avatar - 3_diamanty
5. 12. 2021 11:41
Re: Hmm, to byla jeste jina doba.
My sme kupovali v juli 2001 jednu z poslednych vyrobenych felicii ... r v 5/2001 ( uz sme ju museli doslova hladat... skoro vsade bola uz do leta felda vypredana ) ... nas stala 1,3ka mpi 50kw s hmlovkami a gumenymi rohozami v zelenej petrol farbe ale bez radia 252 tisic sk.... za 300 uz boli 1,6tky ak sa este nasli niekde na predajni... stale je to ale nic voci cenam prvej fabie ktora s 1,4mpi 50kw pod 360 nesla a pritom to bola dynamicky aj spotrebou jedna tragikomedia.. kufor tiez nic moc... ale tak bol to uz komplet koncernovy produkt...
6. 12. 2021 08:45
Re: Hmm, to byla jeste jina doba.
Tak zase trošku fabuluješ, Fabie 1.4 MPi se prodávaly (oholené) od cca. 280k.

A několik let jsem jezdil Feldou, jednou z prvních 1.6-tek, která v roce 1996 měla cenovku přes 360k (!!!). A kolega v práci měl Feldu 1.6, kombík ´97 v plné palbě
(metla, elektrony, posilovač, klima, bagy …) a cenovka atakovala dokonce 450k v době, kdy průměrný plat byl někde okolo 10k.
5. 12. 2021 09:33
,,Do 2500 ot/min je projev motoru zcela nenápadný"
Veľmi korektne napísané, že motor bol dutý ako sud!
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ada je zase tady
5. 12. 2021 13:01
Re: ,,Do 2500 ot/min je projev motoru zcela nenápadný"
Ano, jednou mi to dali v servisu jako náhradní vůz. Oproti dieselu (i jen atmosférickému) totálně nepoužitelný vehikl. Úplně tupý motor, který nemá sílu. :no: :no: :no:
5. 12. 2021 13:51
Re: ,,Do 2500 ot/min je projev motoru zcela nenápadný"
Zjevne si ado ten motor nepochopil. Max vykon dava pri 6000 ot. Tudiz kdyt chces aby jel tak ho musis drzet v otackach. Ja s tim motorem jezdil ve sluzebni fabce a vyhovoval mi. Proste si musis zvyknout na 3500 ot podrazovat kdyz chces dynamiku. Pak to jelo celkem kule 😃
5. 12. 2021 14:41
Re: ,,Do 2500 ot/min je projev motoru zcela nenápadný"
Souhlas, když se člověk "nebojí" tomu naložit, tak to jezdí pěkně i v tom Golfu. Za mě parádní motor ta 55kW, i co do odolnosti
6. 12. 2021 16:09
Re: ,,Do 2500 ot/min je projev motoru zcela nenápadný"
Až na tú spotrebu a žranie oleja :(
5. 12. 2021 09:39
Presne na takej som jazdil...
Mala však tvrdší podvozok a pri šikmom vychádzaní cez nájazd cez chodník, nedajbože obrubník - ste si tresli hlavu o sklo v dverách :-(
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
5. 12. 2021 10:08
Re: Presne na takej som jazdil...
Auto solidne...dodnes je prva fabia legendou.... ale znamenala aj definitivny koniec ( nazvime to ) ... cenovo vyhodnej skody aj zmenu myslenia dovtedajsich zakaznikov ... popravde my sme v r 2001 kupili feldu hlavne kvoli cene... lebo uz take povedzme punto 1,2 stalo vyse 300 litrov alebo nejake clio 1,2 a pod ..... mne sa vtedy pacila 206tka... ale bola draha a malicka ... takze felda vychadzala ako najdostupnejsi nazvime to rodinny automobil .... ale dnes ked uz skoda v priemere je drahsia aj ako matersky vw nie je fakt dovod stale sa tocit len okolo skodoviek... lancer u brachu "vyhral" nad yetinou a u mna zase polo nad fabiou.... dost bolo skodoviek ... 105L a felda stacili... ale ked bude opat dovod ze preco prave skodu... nevylucujem navrat... spominam len v dobrom... tak sikovne a jednoduche auto ako felda uz nikdy nikto nevyrobi...
Avatar - Beefcake
5. 12. 2021 10:14
To auto
Na fotke je teda brutalne nahnute, na to, ze ma aj nizkoprofilove gumy. A to sa mi v tom case tato Fabia zdala dost tvrda a s dost presnym riadenim. Asi boli ine naroky
Rozbalit vlákno
7
Avatar - 3_diamanty
5. 12. 2021 10:31
Re: To auto
A to si este asi nevidel prve Acko na streche...
5. 12. 2021 11:04
Re: To auto
Lietalo Áčko aj Béčko a bol to škandál. Museli prerobiť celý podvozok.
Pamätám si na foto v Autobilde.de, kde na ulici čakal ,,konštruktér" so zbalenými kuframi na odvoz.
Avatar - 3_diamanty
5. 12. 2021 11:51
Re: To auto
Hold sendvicova konstrukcia... aneb.. nie je vsetko zlato co sa blysti... potom Acko dodatocne rozchodom rozsirovali aj kasnou znizovali.. dostalo aj esp v serii... kazdopadne bolo to uz jedno... bol to definitivny zaciatok konca sendvicovej konstrukcie...takze v tomto zlata fabia...tvrdsi podvozok a ostrejsie brzdy voci konkurencii jej len pomohli.... v tomto smere bola fakt solidne postavena... dodnes kukatelne a stale jazdiace auto.. klobuk dole...
5. 12. 2021 18:19
Re: To auto
Nájdi si niekde v slovníkoch rozdiel medzi slovami hold a holt. ;-)
Avatar - wakantanka
6. 12. 2021 08:33
Re: Re: To auto
Holt je len v českom slovníku, v Slovenčine máme len hold a vieš to použiť jak pejorativne, tak pochvalne.
6. 12. 2021 16:14
Re: Re: To auto
Presne. Hold v SK značí vzdanie úcty, pocty...
wakantanka, ale bacha, píše sa ako, nie jak ;-)
Avatar - wakantanka
6. 12. 2021 08:35
Re: Re: To auto
Bčko vzniklo pokiaľ viem až z druhej generácie Áčka a to problémy s losim testom nemalo. Asi myslíš Vaneo čo by sa dalo chápať ako predchodcu Bčka.
5. 12. 2021 16:14
Poctivé auto
Bavil som sa s jedným človekom, čo robil na vývoji novej Fabie a v rodine majú túto prvú Fabiu. Vravel, že tak poctivo spravené auto v Škode nikdy predtým ani potom už nevzniklo. Vedel mi dať polhodinový monológ napríklad o rozdieloch v uchytení výplne dverí a teda vyplývalo z neho, že sa tam nešetrilo a potom sa to aj odrazilo na cene. Ako píše vyššie Topper, po Felicii sa ľuďom nepáčilo dať toľko za trochu menšie auto, lebo takéto veci pod povrchom nevideli. Preto aj došiel Junior. Lenže, teda neviem ako inde, ale aspoň v BA, dnes už väčšina Juniorov dojazdila a prvé Fabie v stredných a lepších výbavách s pôvodnými starými značkami stretávam denne. O motoroch sme sa nebavili, ani to nemám nijak naštudované, ale tipujem, že 1,4 16V a 1,2 boli najlepšie.
Rozbalit vlákno
3
5. 12. 2021 17:29
Re: Poctivé auto
No, s HTPčkem to fakt tak slavný není, ale pro spoustu lidí to bylo nejschůdnější řešení, z hlediska právě ceny. Každopádně mi to auto přijde fakt solidní, takovej tank... Osobně se mi moc nelíbí interiér, ale o to nejde, i ovladatelnost je slušná. Jedinej slabej článek bude právě to HTP, ale ty špatný kousky už buď vyřadil čas nebo to má už ty "správný" hlavy
5. 12. 2021 18:17
Re: Poctivé auto
Poctivé asi áno, ale tiež nie vo všetkom domyslené. Čo sa priestoru týka, voči Felde to bol krok späť. Za mňa aj čo sa týka dizajnu - bol modernejší, ale sympatie mala skôr tá Felda. Doteraz nerozumiem chválam totálne fádnej palubky z lacného plastu. Ale že to bol nevídaný kvalitatívny skok, sa poprieť nedá, to je fakt. :yes:
5. 12. 2021 22:04
Re: Poctivé auto
Tady to všichni srovnávaji s Feldou, ale ta figurovala jako rodinný auto, v tý době... Nebo aspoň teda v mých očích patří Felda mezi Fabii a Oktávku
5. 12. 2021 18:46
Cena testovaného vozidla
bez pár drobný 4450000 korún. A to sa nám zdajú súčasné ceny automobilov vysoké :D :D
Rozbalit vlákno
1
6. 12. 2021 07:52
Re: Cena testovaného vozidla
a neměla ani ABS... Problémem je, že ceny aut jdou nahoru aniž by přinášely nějakou přidanou hodnotu, navíc ty problémy s čipy. Nejlepší doba na nákup auta byla předchozí krize. Ceny aut kolem roku 2010 byly úplně směšné za tu výbavu a spolehlivost, co nabízely. V roce 2010 jsem koupil nového Ceeda za 365 tisíc s 1.6 motorem a skoro maximální výbavě (auto klima, ESP, vyhřívané sedačky...) a mám ho dodnes. O tak poctivém a spolehlivém autě se dá Škodovce jenom zdát. Když si vzpomenu na škodovácký servis, co jsem v něm nechal peněz a jeho úroveň...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud