Elektromobilita
Přihlásit pro přidání komentáře
Renoo
bude tvrdý rok. Zdražení elektrické energie pro některé továrny je dvoj až trojnásobné. A kdo sleduje burzu, tak se situace nelepší, naopak se situace ještě zhorší. Dnešní šílené ceny jsme třeba u nás zafixovali na 2 roky. Hodně firem fixnulo plyn, když se dostal na 5,5 a teď si asi rvou vlasy, protože klesá na 4. Zdražili komicky i vstupní suroviny v potravinářství. Olej prozatím o polovinu, obilí meziročně 2 x. Tak masivní a rychlé zdražení vstupních surovin a energií tu nebylo od vzniku ČR.
Myslím si, že fakt, že baterky příští rok přestanou zlevňovat nás aktuálně opravdu moc pálit nemusí...
Myslím si, že fakt, že baterky příští rok přestanou zlevňovat nás aktuálně opravdu moc pálit nemusí...
lordlord
možná zlevní výroba, ale ne cena surovin
Pokud je momentálně lithium 4x dražší než v dubnu, žádné zlevnění výroby to nevyrovná. A není to jen o lithiu.
A protože jsou nyní jakékoli vstupy dražší, cena práce, cena nástrojů ... nepochybuji že výroba rozhodně nezlevní.
A protože jsou nyní jakékoli vstupy dražší, cena práce, cena nástrojů ... nepochybuji že výroba rozhodně nezlevní.
To se zdějším elektrofans asi líbit nebude ;-) Jejich mantra o zlevňování elektra je v ohrožení…
Kdo z nich to tu vehementně tvrdil, že rostoucí spotřeba surovin povede ke snížení cen? :D
Oni to ani nepřipouští, pořád tvrdí ze zvyšováním produkce dojde k snížení cen elektromobilů. Rostoucí ceny surovin a dopravy neberou v potaz, jen argumentují klesající cenou baterií. Kterýkoliv z nich ;-)
V normálnej dobe áno. Lenže dnes ide hlavne kvôli kovidu výroba dolu a dopyt hore, Dôvody treba hľadať tam.
Ještě bych zmínil nemálo důležitou položku -a to dopravu všeho, od prvotních surovin, po polotovary...
Je docela zajímavé, že od října do prosince 2017 bylo lithium hodně vysoko na cca 17 000 yuanů za tunu (asi 636 tisíc Kč), tedy 636 Kč za kilogram, pak to padlo až pod 28 tisíc "žen-min-pi", to je asi stovku za kilo a nyní hrůza jsme asi na 715 Kč za kilo lithia ( ve formě uhličitanu lithného). Zdroj: https://tradingeconomics.com/…ommodity/lithium
eLzyx
není důvod pro zlevnění EV. Dokud bohaté státy budou nabízet dotace, tak automobilky nic nedonutí zlevňovat. Poptávka je tak velká, že stejně nestíhají vyrábět.
IPace
tohle by ale nemelo zdrazovat auta v pristim roce, kontrakty na takove veci jako suroviny pro prumyslovou vyrobu se podepisuji treba 1,5-2 roky zpetne, takze aktualni cenova hladina aktualnich kontraktu se promitne do vyroby cca za 2 roky
navic cena Lithia neni tim nejhorsim co v baterkach je, treba v takovem 100kWh packu je od 3 do 6kg lithia dle chemie a vyrobce tech baterii, takze soucasna cena pod tisicovkou za kilo v tom nijak zavratnej vitr fakt neudela, jako ze baterypack 100kWh podrazi o 90-180 dolaru...no myslim ze tohle od elektromobilu urcite odrazi uplne kazdeho, to je jiste beznej jev typu "mame tady pro vas auto, ale bude drazsi o 300 babek, takze misto 25 tisic zaplatite 25300 dolaru......... tak to nechci, to si nechte, to je drahe...." :-[]
navic cena Lithia neni tim nejhorsim co v baterkach je, treba v takovem 100kWh packu je od 3 do 6kg lithia dle chemie a vyrobce tech baterii, takze soucasna cena pod tisicovkou za kilo v tom nijak zavratnej vitr fakt neudela, jako ze baterypack 100kWh podrazi o 90-180 dolaru...no myslim ze tohle od elektromobilu urcite odrazi uplne kazdeho, to je jiste beznej jev typu "mame tady pro vas auto, ale bude drazsi o 300 babek, takze misto 25 tisic zaplatite 25300 dolaru......... tak to nechci, to si nechte, to je drahe...." :-[]
×
Sdílení komentáře
×
Psychopati v elektromobilech?
S ohledem na cíl zakázat prodej benzinových a naftových vozů do roku 2030, chtěli Britové také zjistit, zda a jaké odchylky existují i v tomto směru. A přišli na to, že ti, kdo řídí elektromobil, sice možná přispívají k ochraně životního prostředí, ale v testu psychopatie dosáhli v průměru 16,0 z 36, což je nejvyšší skóre ze všech skupin řidičů, které zkoumali, a přiblížili se tomu, co průzkum definuje jako „možnou psychopatii“.
Zdroj:
https://www.idnes.cz/…238_automoto_fdv