No baterie už se vyrábějí ve velkém, dolů už to nepůjde. A EV není jen o baterce, zbytek toho flašinetu už půjde nahoru jistě. A zdravím Vita a jeho stop and go co 180 km.
Žádná škoda, dle jednoho pruzkumu jsou řidiči Elektro největší psychopati
Psychopati v elektromobilech?
S ohledem na cíl zakázat prodej benzinových a naftových vozů do roku 2030, chtěli Britové také zjistit, zda a jaké odchylky existují i v tomto směru. A přišli na to, že ti, kdo řídí elektromobil, sice možná přispívají k ochraně životního prostředí, ale v testu psychopatie dosáhli v průměru 16,0 z 36, což je nejvyšší skóre ze všech skupin řidičů, které zkoumali, a přiblížili se tomu, co průzkum definuje jako „možnou psychopatii“.
Tak jsem to hrozné zvýšení přepočítal na baterii mého miniEV a dostal jsem se na cenu 55 800 Kč (za celou baterii). Už je mi jasné proč elektrický Smart stojí od 600 tisíc Kč, tedy o 319 tisíc Kč víc než benzínový Smart v době uvedení jeho aktuální generace - viz https://www.auto.cz/…a-do-mesta-85704 .
bude tvrdý rok. Zdražení elektrické energie pro některé továrny je dvoj až trojnásobné. A kdo sleduje burzu, tak se situace nelepší, naopak se situace ještě zhorší. Dnešní šílené ceny jsme třeba u nás zafixovali na 2 roky. Hodně firem fixnulo plyn, když se dostal na 5,5 a teď si asi rvou vlasy, protože klesá na 4. Zdražili komicky i vstupní suroviny v potravinářství. Olej prozatím o polovinu, obilí meziročně 2 x. Tak masivní a rychlé zdražení vstupních surovin a energií tu nebylo od vzniku ČR.
Myslím si, že fakt, že baterky příští rok přestanou zlevňovat nás aktuálně opravdu moc pálit nemusí...
Pokud je momentálně lithium 4x dražší než v dubnu, žádné zlevnění výroby to nevyrovná. A není to jen o lithiu.
A protože jsou nyní jakékoli vstupy dražší, cena práce, cena nástrojů ... nepochybuji že výroba rozhodně nezlevní.
Oni to ani nepřipouští, pořád tvrdí ze zvyšováním produkce dojde k snížení cen elektromobilů. Rostoucí ceny surovin a dopravy neberou v potaz, jen argumentují klesající cenou baterií. Kterýkoliv z nich ;-)
Je docela zajímavé, že od října do prosince 2017 bylo lithium hodně vysoko na cca 17 000 yuanů za tunu (asi 636 tisíc Kč), tedy 636 Kč za kilogram, pak to padlo až pod 28 tisíc "žen-min-pi", to je asi stovku za kilo a nyní hrůza jsme asi na 715 Kč za kilo lithia ( ve formě uhličitanu lithného). Zdroj: https://tradingeconomics.com/…ommodity/lithium
není důvod pro zlevnění EV. Dokud bohaté státy budou nabízet dotace, tak automobilky nic nedonutí zlevňovat. Poptávka je tak velká, že stejně nestíhají vyrábět.
tohle by ale nemelo zdrazovat auta v pristim roce, kontrakty na takove veci jako suroviny pro prumyslovou vyrobu se podepisuji treba 1,5-2 roky zpetne, takze aktualni cenova hladina aktualnich kontraktu se promitne do vyroby cca za 2 roky
navic cena Lithia neni tim nejhorsim co v baterkach je, treba v takovem 100kWh packu je od 3 do 6kg lithia dle chemie a vyrobce tech baterii, takze soucasna cena pod tisicovkou za kilo v tom nijak zavratnej vitr fakt neudela, jako ze baterypack 100kWh podrazi o 90-180 dolaru...no myslim ze tohle od elektromobilu urcite odrazi uplne kazdeho, to je jiste beznej jev typu "mame tady pro vas auto, ale bude drazsi o 300 babek, takze misto 25 tisic zaplatite 25300 dolaru......... tak to nechci, to si nechte, to je drahe...." :-[]