je v současné době zdaleka vůbec nejekologičtější auto. Je to jediná technologie, která šetří palivo za cenu přidání jen malé baterie a elektromotoru. Nepotřebuje žádnou další novou infrastrukturu. Prostě jen jezdí a šetří. Bohužel, eko-poblblíci vládnoucí Evropě tohle neumějí pochopit.
Souhlas.
Uz jsem to tady parkrat psal: pokud budu jeste nekdy menit sve Tipo 1.4, tak jedina za hybrid bez zasuvky.
A muze byt jlidne i pomalejsi.
Svet stejne speje ke zpomaleni dopravy. Na 30 ve meste a 80 mimo mi staci i 33kW, tam ani nepotrebuju tech povestnych 44. :-(
Driv vazila auta 800kg az tunu, dnes maji vahu min. 1400kg a vykon 74 KW, takze akcelerace bude podobná. Auta nacpana EU nesmyslama, ktery vetsina lidi ani nechce a nevyuziva..
Presne tak... zlate niro povedzme ... tam sa da jazdit pod 5L ... len skoda ze zatial neviem najst jazdenku aspon pod 18 litrov ( vyjazdene salaty uz neratam ) ... idealny rodinny voz... presne to co by mi vyhovovalo v buducnosti... vyssia svetlost... razvor 2,7m je vacsi jak v sportage.... pritom dlzka kasne je na urovni ceedu... k tomu vsetkemu 400L kufor... genialne namiesane ingrediencie :yes:
urcite to bude pragmaticke riesenie tak ako je cele Suzuki - dostupny a fungujuci hybrid pre masy.
Toyota bola doteraz s fullhybridmi skoro sama, s rastucou konkurenciou ako suzuki a dacia/renault a snad dalsi pojde aj cena fullhybridov dole a uz to snad nebude rozdiel 3000 EUR oproti nehybridu, ale sa ceny priblizia nehybridnemu autu.
Navyse drazeju vzacne kovy a ziadne zlacnovanie EV len tak nebude, cize cesta k nizsim emisiam vedie prave cestou fullhybridov, som zvedavy, ci to niekedy pochopi aj VW...
Mne sa paci to zalozenie na manualnom 6kvalte s premostenim tociveho momentu s EV... velmi chytre, ucinne a nebude to mat prejav CVT/Planetovej prevodovky, rychlost bude na tvrdo stupat s otackami. Dam ruku do ohna za to, ze to bude v praxi lepsie nez ten Renault multimód z F1
To radenie asi plati pre nizsie rychlosti, kde by sa robot ucukal, nad nejakych 80kmh to myslim uz odradi bez EV premostenia. Podobne ako to mala Toyota s prvym hybridom 1.8, ten asistoval len do 70kmh, ale je fakt ze elektromotor bol vykonnejsi.
Suzuki s tym ma myslim skusenosti, ked 1.4 boosterjetu dokaze maly starter generator asistovat pod 2000ot aj na 6ke co je nejakych dajme tomu 70-80 kmh, zvladne to asi aj tu este vykonnejsi 24kW motor.
Aky maju suvis kW s rekuperovanim? Ta kineticka energia tam uz je, je jedno odkial sa vzala, len ju treba ulozit do baterky.
Pri kludnej jazde do 100 km staci na udrziavanie rychlosti nejakych 30 kW, ci? Ono to ma vypinat motor, ked ho netreba, nie fungovat cisto na elektriku, a v meste staci aj tych 24 kW.
Narazal na to, ze 24kW motor nemoze narekuperovat tak vela ako vykonnejsi napr 48kW motor. Vykon motor-generatora plati zhruba obojstranne. Na malu bateriu to kazdopadne staci asi, Suzukaci hlupi nie su.
Nemusí to stačit ani na malou baterii. Nejde o množství rekuperované energie, ale o brzdný výkon který při 24 kW bude velmi mírný a pro silnější účinek musí nastoupit ztrátové třecí brzdy
To je vec prevodu a otaciek, to nejde takto vseobecne povedat, ze pri kazdom prevode a otackach bude rovnaky brzdny moment napr. tohto 24kW motorgeneratora, nebude.
Vzhledem k umístění elektromotoru na výstupu z převodovky jsou jeho otáčky i brzdný moment celkem jasně dané. Moc velká variabilita v tomhle asi nebude
Neviem ako to maju vymyslene, mozno bude mat ten EV motor este nejaku prevodovu variaciu. Uvidime, keby tomu EV urobili malu CVT, to by bolo super... dokazala by vyuzit velky krutiaci moment pri malom vykone EV a vedela by ho roztocit do vysokych otaciek pri potrebe silnejsie rekuperovat.
´´Není mi jasné jak může pouhých 24 kW nahradit při řazení výpadek 75 kW. A podobně jak může 24 kW účinně rekuperovat. + Nemusí to stačit ani na malou baterii.´´
Nie myslim si, ze toto nemozes tvrdit pokial si nie si 100% isty technologickym riesenim a jeho funkciou a taktiez bez odskusania v praxi. ;-)
tym si sam odporujes ´´Já mluvím o systému který je popsán v článku.´´ pokial by tam mohla byt technologia aka chce, tak tam bude napr. prevodovka pre EV a system bude lepsie optimalizovany nez napovedaju prve obrazky a udaje.
Převodovka vylepší rekuperační brzdění pouze v malých rychlostech. Maximální brzdný výkon generátoru se tím nijak nezvýší
Silně pochybuju že by ji tam kvůli tomu mizivému přínosu dávali. Za tu komplikaci to určitě nestojí, daleko jednodušší by bylo dát tam silnější elektromtor
Zalezi to od baterie, jej schopnosti, kapacity, hmotnosti, ceny, zameru atd... verim, ze nie su hlupaci, ale Subaru uz par krat dokazalo, ze to s tymi ich mildhybridmi nefunguje.
Toto uspořádání s jedním el. strojem by mělo fungovat tak, že by el. stroj měl jako gen. dobíjející aku zatěžovat splamotor při jeho částečném trakčním zatížení tak, aby ho dostával do režimu s menší spotřebou. Rekuperace při inteligentní jízdě se uplatní jen málo. A naopak, je-li potřeba větší zatížení spalmotu (předjíždění atp.), pomůže el. stroj jako motor, odlehčí spalmotoru a udrží ho stále blízko minimální spotřeby.
Takové zvyšování trakční účinnosti spalmotu hraním si s jeho zatěžováním - odlehčováním by měl být hlavní smysl takového hybridu. Jinak s sebou veze vůz přes metrák el. přídavku skoro zbytečně.
Toyota se svým paralením uspořádáním s planetovou převodovkou to tak dělá. Ovšem se dvěma el. stroji.
V rovině P - n jsou uzavřené křivky konstantních potřeb. Čím menší je ta křivka, tím menší je spotřeba, až uprostřed je bod s nejnižší možnou s potřebou - odpovídá udávané účinnosti motu (dnes ke 40 %). Trakční spalmot, který není vlastně přirozeně trakční, jezdí většinu doby v částečném zatížení - jeho provozní účinnost je kolem 25 %. Při velkém zatížení (zrychlování vozu, nebo jízda ve velkém kopci) uteče pracovní bod zase do velkých spotřeb.
Elektrické zatěžování - odlehčování si tak hraje se zlepšováním účinnosti spalmotu, a tedy se zmenšováním jeho spotřeby, a tím i tolik dnes sledovaného CO2.
Myslím že mícháš dokupy pojmy "spotřeba" a "měrná spotřeba".
Graf vyjadřující spotřebu v rovině P - n se týká měrné spotřeby a ta skutečně může se zátěží klesat, ovšem musíš umět ten zvýšený výkon efektivně využít
Samotná spotřeba ale se zátěží vždy jen roste (při jinak shodných podmínkách)
Dobře tak vysvětli srozumitelně co konkrétně způsobí snížení spotřeby při zvýšení výkonu ICE.
Pro zvýšení výkonu musíš dodat víc paliva. Chceš snad tvrdit že se tím jeho spotřeba sníží ???
O měrné spotřebě jsi původně nepsal, až teď když jsem tě upozornil na chybu.
Ale pořád jsi nevysvětlil co získáš tím zvýšeným výkonem. Musíš ho použít na výrobu elektřiny, tou nabít akumulátor a pak zase elektřinu použiješ zpátky pro napájení elektromotoru. Celý proces doprovázejí nemalé ztráty a taky je tam slušná hmotnost navíc
Pro Yarise gen3 pridav hybrid 70kg voci 1.33MT. Rozdiel v spotrebe je 1,5 litra v prospech hybridu(realne hodnoty u dvoch aut v rodine). Spalovak sa vyrovna hybridu len na dialnici, inak je vzdy horsi, takze inziniery v Toyote tie straty asi spocitali dobre.
Toto uspořádání s jedním el. strojem by mělo fungovat tak, že by el. stroj měl jako gen. dobíjející aku zatěžovat splamotor při jeho částečném trakčním zatížení tak, aby ho dostával do režimu s menší spotřebou. Rekuperace při inteligentní jízdě se uplatní jen málo. A naopak, je-li potřeba větší zatížení spalmotu (předjíždění atp.), pomůže el. stroj jako motor, odlehčí spalmotoru a udrží ho stále blízko minimální spotřeby.
Takové zvyšování trakční účinnosti spalmotu hraním si s jeho zatěžováním - odlehčováním by měl být hlavní smysl takového hybridu. Jinak s sebou veze vůz přes metrák el. přídavku skoro zbytečně.
Toyota se svým paralením uspořádáním s planetovou převodovkou to tak dělá. Ovšem se dvěma el. stroji.