Suzuki odhaluje nové hybridní ústrojí. Vyvinulo si ho samo
Suzuki se nevyhne další úrovni elektrifikace své nabídky. Po mildhybridech dorazí full-hybridy, jimž automobilka říká Strong Hybrid.
Elektrifikace je trend, kterému se na evropských trzích nevyhnou ani automobilky orientující se na cenově dostupné vozy. První hybrid už avizuje Dacia, která s ním počítá pro rok 2023. Ještě dříve s ním přijde Suzuki, orientující se na cenově dostupné vozy s pohonem všech kol.
Suzuki už dnes v Evropě nabízí výhradně elektrifikovaná osobní auta. Ignis, Swift, S-Cross nebo Vitara jsou mildhybridy, s ústrojím z vlastní dílny, Swace full-hybrid a Across plug-in hybrid, to je však dvojice s technikou původem od Toyoty. Jedinou výjimkou je tak offroad Jimny, který nadále elektrifikované ústrojí nemá, to ale jen proto, že je dnes u nás homologovaný jakožto užitkové vozidlo.
V příštím roce přitom značka v elektrifikaci pokročí. Na trh totiž uvede další full-hybridní systém, jehož příchod už oficiálně potvrdila. Přestože by se dalo očekávat, že vyvinutý bude ve spolupráci s Toyotou (obě japonské značky spolupracují, Toyota navíc dodala základ zmíněného Swace a Acrossu), ze zákulisních zpráv vyplývá, že si ho Suzuki vyvinulo vlastními silami.
Říká se mu Strong Hybrid a podle oficiálních zpráv v sobě spojuje nově vyvinutý spalovací motor, jeden elektrický motor-generátor (MGU) a samočinnou převodovku (AGS). Novým agregátem přitom podle dřívějších zpráv je benzinová jedna pětka, zatímco převodovka využívá nezvyklou koncepci. Na její výstupní části je umístěn elektrický motor-generátor, pro hladké vykrývání točivého momentu během změny převody a účinnou přeměnu kinetické energie na elektřinu při brzdění. Samotná převodovka má pak konstrukci podobnou manuální převodovce, řazení a ovládání spojky však probíhá automaticky. Jde tedy vlastně o robotizovaný manuál, údajně s šesti převody.
Dohromady má ústrojí poskytovat výkon 85 kW s tím, že 75 kW připadá na zážehovou patnáctistovku a 24 kW na elektromotor. Hybrid přitom zvládne jezdit výhradně na elektřinu, a to buď při popojíždění, při ustálené jízdě nebo třeba při couvání. Navíc bude ústrojí možné pořídit s pohonem předních nebo všech kol.
Suzuki už dalo najevo, že nové ústrojí Strong Hybrid bude debutovat v modelu Vitara, který má během roku 2022 projít modernizací. Následně se má objevit také v modelu S-Cross. Kromě něj se nabízí také využití v příštím Swiftu.