Jak to myslíš?
Počítá se průměr za koncern... a za každý gram o který jsi nad limit zaplatíš 95€ za každé prodané auto. Fakticky ale můžeš počítat tu pokutu klidně za každý auto zvlášť... a pak za ty "podlimitní" čerpáš bonus. Letos se navíc každé nízkoemisní auto (
VW stavil vsetko na jednu kartu.
Na elektricku kartu.
Preto sa novy Superb a Passat stahuju do Bratislavy - budu to uz len dozivajuce okrajove modely za nezmyselne ceny. Ocakavane nizke predaje. Preto sa vsetko bude robit v jednej fabrike - inak by to nemali sancu stihat.
VW ma slusnu moc, snazi sa presvedcit kupujucich, aby brali EV a nie spalovaky. Zacina zhora - teda obmedzi dostupnost vacsich modelov uplne, alebo aspon so spalovacim a nehybridnym motorom.
V dalsej varke pojdu mensie auta (to je btw aj dovod, preco nebude fabia combi).
Takze VW sa snazi vytovrit buduci dopyt po EV a robi to torchu silene.
Ci sa to podari - uvidiem coskoro.
Já si myslím že takový vývoj narazí na kupní sílu nejen východoevropanů, ale i zápaďáku. Už se to začíná projevovat- první "vlaštovka" je drahá energie, to je, dovolím si říct, klid před bouří, ta bouře se bude jmenovat roční vyúčtování za energie v roce 2022.
To rozhodnutí je na úrovni politiků v Evropě - spalovací auta nebudou. Člověk tomu může a nemusí věřit, ale politici to řekli dost jasně.
Problém D-segmentu je, že čísla padají i bez toho, že by to automobilky nějak omezovaly... Talisman končí, i40 skončila, Mondeo to zkusí jako crossover, C5 už to zkusila, Insignia snad dorazí jako klon 508...
Pro Superb jsou emise menší problém než pro Fabii.