Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Výroba Volkswagenu Passat bude stát až do ledna. Důvod je zřejmý

David Bureš
Diskuze (11)

Továrnu Volkswagenu v německém Emdenu čeká výrazné omezení produkce. Závod vyrábí modely střední třídy, Passat a Arteon.

Situace s nedostatkem výrobních komponentů se podle vysokých představitelů automobilek sice lepší, to však neznamená, že by tento problém už skončil a byl vyřešen. Nejnovějším důkazem jsou zprávy z továrny Volkswagenu v německém Emdenu. Ta přeruší výrobu automobilů až do ledna.

Důvodem je samozřejmě nedostatek mikročipů a také dalších elektronických komponentů. Na ten továrna nejprve reagovala zkrácením pracovního týdne, aby následně produkci zcela přerušila. Zastavena nakonec bude až minimálně do 10. ledna, tedy doby po konci plánované vánoční odstávky.

Vedení závodu přitom se zkrácením pracovního týdne v průběhu prosince předem počítalo. Nakonec však takto výrobu omezuje o týden déle, než se původně plánovalo.

Nejde přitom o první zastavení produkce v tomto závodě během letošního roku. Volkswagen přiznává, že výroba v závodu Emden během roku 2021 stála zhruba 70 dní. To podle odborů znamená, že se tu letos vyrobí asi o 70.000 aut méně, než se dopředu plánovalo. Místo 190.000 automobilů to bude zhruba 120.000 aut.

Nejde přitom o jedinou továrnu Volkswagenu těžce zasaženou nedostatkem výrobních komponentů. Produkce v domovském závodu ve Wolfsburgu se údajně propadla na úroveň roku 1958.

Továrna Volkswagenu v Emdenu dnes vyrábí modely střední třídy, Passat a Arteon. Ty samy o sobě bojují s odbytem, kvůli klesajícímu zájmu o vozy střední třídy. Do toho je ještě ovlivňuje nedostatek výrobních komponentů.

V rámci strategie Volkswagenu pro budoucí roky se však továrna Emden přeorientuje na výrobu elektromobilů. Už v příštím roce se tu začne vyrábět elektrické SUV ID.4, které má rok nato doplnit i ID.Aero, avizovaný elektromobil střední třídy vycházející z konceptu ID.Vizzion. Výroba nové generace Passatu se nakonec přesune od roku 2023 do Bratislavy, kde vůz bude vznikat po boku čtvrté generace Škody Superb, využívající shodnou techniku.

David Bureš
Diskuze (11)

Doporučujeme

Avatar - Emel
9. 12. 2021 12:48
Re: elektromobil
To rozhodnutí je na úrovni politiků v Evropě - spalovací auta nebudou. Člověk tomu může a nemusí věřit, ale politici to řekli dost jasně.

Problém D-segmentu je, že čísla padají i bez toho, že by to automobilky nějak omezovaly... Talisman končí, i40 skončila, Mondeo to zkusí jako crossover, C5 už to zkusila, Insignia snad dorazí jako klon 508...

Pro Superb jsou emise menší problém než pro Fabii.
Avatar - Emel
9. 12. 2021 12:38
Re: Důvod je zřejmý
Jak to myslíš?
Počítá se průměr za koncern... a za každý gram o který jsi nad limit zaplatíš 95€ za každé prodané auto. Fakticky ale můžeš počítat tu pokutu klidně za každý auto zvlášť... a pak za ty "podlimitní" čerpáš bonus. Letos se navíc každé nízkoemisní auto (
9. 12. 2021 11:37
Re: elektromobil
Já si myslím že takový vývoj narazí na kupní sílu nejen východoevropanů, ale i zápaďáku. Už se to začíná projevovat- první "vlaštovka" je drahá energie, to je, dovolím si říct, klid před bouří, ta bouře se bude jmenovat roční vyúčtování za energie v roce 2022.
9. 12. 2021 11:16
elektromobil
VW stavil vsetko na jednu kartu.
Na elektricku kartu.

Preto sa novy Superb a Passat stahuju do Bratislavy - budu to uz len dozivajuce okrajove modely za nezmyselne ceny. Ocakavane nizke predaje. Preto sa vsetko bude robit v jednej fabrike - inak by to nemali sancu stihat.

VW ma slusnu moc, snazi sa presvedcit kupujucich, aby brali EV a nie spalovaky. Zacina zhora - teda obmedzi dostupnost vacsich modelov uplne, alebo aspon so spalovacim a nehybridnym motorom.

V dalsej varke pojdu mensie auta (to je btw aj dovod, preco nebude fabia combi).

Takze VW sa snazi vytovrit buduci dopyt po EV a robi to torchu silene.
Ci sa to podari - uvidiem coskoro.
Avatar - Barrichello
9. 12. 2021 10:28
Smůůůla
holt každej chvilku tahá pilku :-)