Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeModernizovaný Ford Focus odhaluje české ceny. Vyplatí se pořídit s mildhybridem
113 komentářů
iudex
Tak nacenenie, keď najsilnejší motor stojí o d sť menej ako slavbší je trochu na hlavu, ale odmysliac od toho, tak cena 579t za kombík 114 kW v ST-line sa javí popri vedľa testovanom Leone ako vcelku fajn. Leon FR s 96 kW je za 654t a to by vhodnejším do porovnania bol 110 kW Leon, ktorý je ešte drahší.
Ale ten Tesla-interiér neprekúsnem, to je moc.
Ale ten Tesla-interiér neprekúsnem, to je moc.
Před rokem to bylo cca o 50 méně, to jsem vybíral a kombi v STline X bylo velkým favoritem.
Dnes tedy o cca 40-50 dražší + jako bonus příšerně dojeb*nej (sorry, jiný výraz pro to nemám) interiér.
Ps.: Odkud automobilky berou tu jistotu, že beztlačítkové ovládání je to, co lidi chtějí? Přijde mi to jako zhruba stejná volovina jako před pár lety 3D televize...
Ps.: Jinak FoFo s 1,0 114kW je super auto.
Dnes tedy o cca 40-50 dražší + jako bonus příšerně dojeb*nej (sorry, jiný výraz pro to nemám) interiér.
Ps.: Odkud automobilky berou tu jistotu, že beztlačítkové ovládání je to, co lidi chtějí? Přijde mi to jako zhruba stejná volovina jako před pár lety 3D televize...
Ps.: Jinak FoFo s 1,0 114kW je super auto.
hugino
Dnes už druhé pekné auto v segmente C.Až na tie benzínové trojvalce tak Super hlavne v ST-line.Facelift sa podaril. :yes:
Musí se uznat, že Focus dnes patří k nelepším hatchbackům nižší střední třídy, ať co se zpracování využití vnitřního prostoru a pohodlí týče, tak i co do jízdních vlastností (pozoruhodné je především už tradiční pasivní přiřizováníí zadních kol opatřených podélnou svislou čepelí tzv. Control Blade). Co se pasivní bezpečnosti týče, je poslední dobou pozoruhodné zejména řešení málo přesazeného nárazu (Small Overlap) lukovitě ohnutým nosníkem nad- a šikmo před- předním kolem.
Jo, jo, od Mazdy se toho Ford hodně naučil a je obdivuhodné, jak v tom pokračuje dál - to není až tak samozřejmé. Vypracoval se z velké zaostalosti a nijakosti až sem.
Na motory bych nenadával (jak se tu zmiňujte); jsou v rámci dnešních krutých možností velmi velmi dobré (oceňované!). Také mají svůj původ v Mazdě - o spalování se toho Ford od ní také honě naučil a rozvíjí to dál.
Jo, jo, od Mazdy se toho Ford hodně naučil a je obdivuhodné, jak v tom pokračuje dál - to není až tak samozřejmé. Vypracoval se z velké zaostalosti a nijakosti až sem.
Na motory bych nenadával (jak se tu zmiňujte); jsou v rámci dnešních krutých možností velmi velmi dobré (oceňované!). Také mají svůj původ v Mazdě - o spalování se toho Ford od ní také honě naučil a rozvíjí to dál.
Jaké zaostalosti ? Véosmička v autě, co má podvozek skoro z náklaďáku a možná měl i listová pera, co chceš víc? :D Ale to už je hooodně let zpět.
Motory jsou ve své kubatuře asi špičkové, ale že tomu něco chybí, to je holý fakt, ještě že to zachraňuje trochu "plakátové" ST čko.
Jízdní vlasntnosti bez debat, tedy faceliftem jsem ještě nejel, ale všemi ostatními Fokusy jo.
Motory jsou ve své kubatuře asi špičkové, ale že tomu něco chybí, to je holý fakt, ještě že to zachraňuje trochu "plakátové" ST čko.
Jízdní vlasntnosti bez debat, tedy faceliftem jsem ještě nejel, ale všemi ostatními Fokusy jo.
První Mondeo, postavila Fordu Mazda - za těžké peníze. Byl to souběh tří zadaných vývojů na stejné téma a ten od Mazdy Ford vybral. "Zlí" jazykové tvrdili, že to byl Rok č.1 u Fordu - ano, i já jsem zlý jazyk :-). Pak Ford Mazdu koupil a zrušil jí všechny nové progresivní obchodně úspěšné řady: 121, 323, vznikající novou 626, Xedosy, ... a hned se narodilo Káčko na zrušené 121. Až po létech postavila Mazda Fordu všechny řady, Ford ji pustil a vyjela Mazda 6.
miromen
No ta přiď to je prostě krok vedle a focus prostě tak nějak zfotrovatěl.
A vypada to, že 1,5EB uplně vypadl z nabidky a nebo ne a bude zaležet na trhu ?
No každopadně bez něj by to u mě neprošlo.
A vypada to, že 1,5EB uplně vypadl z nabidky a nebo ne a bude zaležet na trhu ?
No každopadně bez něj by to u mě neprošlo.
teď se na něj dá aspoň koukat i v jiné výbavě než STline ( tedy podle fotek ). předface je příšernost a nutně potřebuje ST line a hezkou barvu.
Mikesus
tady na té skice to vypadá docela pěkně
https://www.auto.cz/…t-s-mildhybridem?…
a pak přijde realita s lacinými plasty. Hlavně ten rámeček kolem těch 4 tlačítek
https://www.auto.cz/…t-s-mildhybridem?…
https://www.auto.cz/…t-s-mildhybridem?…
a pak přijde realita s lacinými plasty. Hlavně ten rámeček kolem těch 4 tlačítek
https://www.auto.cz/…t-s-mildhybridem?…
:-[] Řidič Toyoty si stezuje na plasty interieru
No naposled takové plasty jako na tom středu jsem u Toyoty viděl v Aurisu, který přišel na trh v roce 2012, takže 10 let staré auto. Chceš tedy říct, že je tnehle focus na úrovni Toyoty před 10 a více lety?
No tak se podivej na nektere plasty v highlanderu, corolle a podobne, Najdes tam taky tlacitka a osklive plasty, treba stahovacky oken. Mozna ne na stredovym panelu, ale taky tam jsou..proto mi prijdes ponekud zmlsany, kdyby si mel Golfa … :D
Podla toho screenu co poslal to vyzera biedne az tak podivne uboho. Nejde ani tak o kvalitu materialu, toto Ford dokazal aj na MK3, v nizsej vybave tam pred FL bol display ako na tetrise: https://cdn.jdpower.com/…20096_640_18.jpg ...to som cumel. Neber si to tak osobne.
A inak ten Auris po FL ma interier bez pripomienok, na to kde je este dnes Suzuki je to priam premia.
A inak ten Auris po FL ma interier bez pripomienok, na to kde je este dnes Suzuki je to priam premia.
Asi si viděl malo zakladu napřič konkurence a klidně mužeš zabrousit i do premie.
Na takovem autoforum si před lety střileli z předchozi generace A3.
Na takovem autoforum si před lety střileli z předchozi generace A3.
A ta vyobrazená výbava je základ?
To co dával Lamal je základ Fokusu 3 po FL, neboli TREND edition.
Jo na tne obrázek jsem nekoukal, myslel jsem že se reaguje an to ce je tady v galerii. :yes:
Tragická byla vevnitř dvojka, to byl sešup i proti FoFo1... pak to asi trošku vylepšil fl. Trojka mi neva...
No, facelift dvojky byl super zvenku, ale uvnitř to bylo "dílo" zase na jinej způsob. Stříbrný plast = luxus. :-[]
Dvojka původní
https://www.auto.cz/…e-smeje-naposled?…
a facelift
https://www.auto.cz/…urcen-pro-uspech?…
Tohle je slušný maso. ;-)
https://www.auto.cz/…urcen-pro-uspech?…
Dvojka původní
https://www.auto.cz/…e-smeje-naposled?…
a facelift
https://www.auto.cz/…urcen-pro-uspech?…
Tohle je slušný maso. ;-)
https://www.auto.cz/…urcen-pro-uspech?…
Možná... ale co jsem zažil tu orig dvojku v nějaké 1.6TDCi... to bylo strašlivý auto - hlučný... a dojem z interiéru někde na úrovni Felicie - LX. Našel jsem bráchovi hezkej kousek (papírově) s malým nájezdem od známého... ale utekli jsme od toho.
Srabe, trendline....jen tam pošli Ghiu !
http://img2.cars.cz/…28232428934b.jpg
Ale za mne vítěz na stupínku nevkusu je tohle
http://www.thetruthaboutcars.com/…e4a9115local.jpg
Amerika ve spreji :D
http://img2.cars.cz/…28232428934b.jpg
Ale za mne vítěz na stupínku nevkusu je tohle
http://www.thetruthaboutcars.com/…e4a9115local.jpg
Amerika ve spreji :D
Miromen ma pravdu, asi si videl malo interieru v zakladu, videl si takove aktualni Mondeo v zakladu ?:D To je panecku krasa…. Ten vtipnej minidisplej s radiem nevyjimaje :-[]
Jinak to neberu osobne, bylo to popichnuti a zrovna Toyota tyhle srandy umi taky. A jestli z renderu vypada to ci ono lowendoveji, nez druhe, je fuk. Dulezite je, jak to bude v realu a tam to najdes skoro dnes v kazdem aute podobne tridy. V top vybavach drive tyhle plasty nebyvaly u evropskych aut, ani u Fordu pro EU, to je proste to setreni.
Ford to sem boucha jako pro USA, to byly vzdy horsi interiery. Toyota je taky dost podobna a stavi auta pro US trh, jediny z Japoncu, kteremu v interieru nemam co vytknout jsou Mazdy. A k tomu Aurisu, ten mi tedy prijde typicky asijsky a jestli je bez pripominek, pak se omlouvam Mikesusovi za kritiku novejsich Toyot, protoze proti nemu na mne pusobi premiove i Yaris :D
P.S zabrus do sve garaze, myslim ze z dnesniho hlediska i Renault umi nabidnout hodne dobre interiery. Akorat nekdy ty plsty pusobi z fotek tvrde a jsou meke :D coz je opak skodovackych hezkych fotogenickych plastu, tvdrych jak sutr :D
Jinak to neberu osobne, bylo to popichnuti a zrovna Toyota tyhle srandy umi taky. A jestli z renderu vypada to ci ono lowendoveji, nez druhe, je fuk. Dulezite je, jak to bude v realu a tam to najdes skoro dnes v kazdem aute podobne tridy. V top vybavach drive tyhle plasty nebyvaly u evropskych aut, ani u Fordu pro EU, to je proste to setreni.
Ford to sem boucha jako pro USA, to byly vzdy horsi interiery. Toyota je taky dost podobna a stavi auta pro US trh, jediny z Japoncu, kteremu v interieru nemam co vytknout jsou Mazdy. A k tomu Aurisu, ten mi tedy prijde typicky asijsky a jestli je bez pripominek, pak se omlouvam Mikesusovi za kritiku novejsich Toyot, protoze proti nemu na mne pusobi premiove i Yaris :D
P.S zabrus do sve garaze, myslim ze z dnesniho hlediska i Renault umi nabidnout hodne dobre interiery. Akorat nekdy ty plsty pusobi z fotek tvrde a jsou meke :D coz je opak skodovackych hezkych fotogenickych plastu, tvdrych jak sutr :D
Ja bych třeba od japoncu čekal nějake moderni, promakane až hračičkarske infotainmenty minimalně s tamagotchi, vypiplanou palubni siť, propracovane palubni počitače bez ovladani tyčinek z 80 let prostě vše co se tyče elektra.
Ale je pravda, že kdysi bylo japonsko velmoci co se tyče elktroniky tedy ja to tak vnimal a dnes už ne.
Ale je pravda, že kdysi bylo japonsko velmoci co se tyče elktroniky tedy ja to tak vnimal a dnes už ne.
No tak ale Japonci vždy upřednostnují funkčnost před vzhledem, takže tady to vidím naprosto v pořádku v jejich filozofii, krásu a estetiku bych hledal v Evropě, ale né vždy to musí fungovat :D
Taky muže byt, ale ja to spiš vidim z pohledu, že bych dnes od nich čekal nějake minimalně 4k dispeje s obrazem jak břitva, misto tlačitek čteni myšlenek a ve středove konzoli robota co ti připravi během jizdy kavu.
Tak pridi niekedy so svojim Mondeom a donesiem ti Aurisa 2018 vo vybave aby sme si preliezli interier, myslim ze moc rozdielov nenajdeme :D
Netvrdim, ze ma super interier, ale pride mi primerane kvalitny, makcena je cela palubka hore aj obklady dveri. Urcite by som ho nepouzival po FL ako priklad nekvalitneho interieru.
Netvrdim, ze ma super interier, ale pride mi primerane kvalitny, makcena je cela palubka hore aj obklady dveri. Urcite by som ho nepouzival po FL ako priklad nekvalitneho interieru.
No Mondeo taky není bez výhrad, to sis nevybral zrovna silnýho soupeře :D Ten má taky plastovej rámeček kolem navigace a je tam víc tvrdších plastů, než bývalo v MK4 :)
No dobre, je fakt ze Mikesus vzdycky vytiahne Aurisa, ako priklad vsetkeho zleho... podvozok, interier, pohon...
Ten Interiér není špatně udělaný, ale na evropský vkus má prostě jiné materiály, když to srovnám s Fordem, tak ten mi příjde i přes některé zhoršení (rámeček, na pár místech tvrdší plasty) útulnější, stejně jako ty novější Toyoty, takže to porovnání chápu. Mondeo, ač se budeš divit, má ty měkčené plasty nejen nahoře, ale i na částech středového tunelu, kde máš kolena a ve dveřích, takto to míval i Fokus. Starší MK4 měla vše měkčené, ta byla v tomhle lepš íi než dobový Passat (porovnáváno), jen to Ford zabije tu a tam nehezkým povrchem.
Já si po téhle debatě ráno osahával našeho Megana a ten má třeba ještě celej středovej tunel měkčenej,to mu dnešní auta, i to Mondeo, může zavidět :D Palubka jakbysme až na kousek plastu kapličky přístrojů a i velká část výplní dveří jsou měkčené palsty + textil.. taky jsem se divil.
Já si po téhle debatě ráno osahával našeho Megana a ten má třeba ještě celej středovej tunel měkčenej,to mu dnešní auta, i to Mondeo, může zavidět :D Palubka jakbysme až na kousek plastu kapličky přístrojů a i velká část výplní dveří jsou měkčené palsty + textil.. taky jsem se divil.
Mondeo je ale uplne ina class, s Aurisom je potrebne rozoznavat facelift, pretoze v nom vyznamne vylepsili kvalitu materialov. Dizajnovo to teda nie je ziadna vyhra, ale uprimne ani u ostatnych znaciek s priemernym interierom.
A to je vse :-)
A to je vse :-)
Jenže co je to ten prumer, já si myslim, že dnes už je pruměr v mainstreamu vše, spíš chybí nějakej etalon, s kterým porovnávat.
No Auris měl tvrdej a dost archaickej interiér. Mel jsem 2016 certsve po FL, a jako ikonu bych ho zrovna nedával. Možná ho vylepšili ještě, to nevím. Praktickej i ergonomicky úplně v pohodě. Podvozkove nebyl vůbec spatnej, naopak spis lepší, ale měl jsem 17" kola. Pohon byl taky super do těch 110, ve městě nepřekonatelnej i novějším 2.0HSD.
Podvozek byl mnohem lepší, než to odtažité řízení, co si tak pamatuju, hlavně to pěkně sedělo, protože baterky :D
Malý tip, kde nebudeš musieť riešiť (ne)kvalitu interiéru a plastov: Ma3. Práve som to pozeral a cena 22t eur za výborne vybavenú 3ku sedan so 150k dvojlitrom je super.
https://sk.cdn.mazda.media/b3bdb245474e4b5f8e1449cd9d82b1db/267866f3826e4843830a9241feecc56a.pdf?rnd=4a811c
A ako hovorím, interiér absolútna špička triedy, bývalý etalón Golf môže len snívať.
https://sk.cdn.mazda.media/b3bdb245474e4b5f8e1449cd9d82b1db/267866f3826e4843830a9241feecc56a.pdf?rnd=4a811c
A ako hovorím, interiér absolútna špička triedy, bývalý etalón Golf môže len snívať.
´´mel jsem 2016 certsve po FL, a jako ikonu bych ho zrovna nedával.´´
Za ikonu som ho nikdy neoznacil, iba pisem ze nie je spravne ho pouzivat ako priklad otrasneho interieru. Nedavno si pisal, ze Auris mal primitivny podvozok tak neviem ako to kedy myslis.
Ozz: riadenie mi pride lepsie nez v koncerne, je lahke to ano, ale citim v nom viac nez vo fabii, rapide aj MK3 octavii s 1.6TDI a je celkom presne
Za ikonu som ho nikdy neoznacil, iba pisem ze nie je spravne ho pouzivat ako priklad otrasneho interieru. Nedavno si pisal, ze Auris mal primitivny podvozok tak neviem ako to kedy myslis.
Ozz: riadenie mi pride lepsie nez v koncerne, je lahke to ano, ale citim v nom viac nez vo fabii, rapide aj MK3 octavii s 1.6TDI a je celkom presne
Fakt jsem to psal já? Spíš jsem psal, ze i obyčejný auris jezdil lepe. Pokud jsem to napsal, ze jsi to pochopil takto, tak to rozhodně nebylo takto myšleno.
Auris právě měl docela dobrý podvozek ohledně komfortu a pevnosti.
Auris právě měl docela dobrý podvozek ohledně komfortu a pevnosti.
tak fajn :-) podla mna ma tiez slusny podvozok, trochu to pada na predok, ale je tam 1.8 + hybrid takze predok je celkom tazky, na origo 17kach to jazdi pekne... zvladne aj vacsie nerovnosti, tie mensie da pocitit, ale nic vyrazne a ovladatelnost je dobra, ten zadok sa trochu snazi pomahat a neodskakuje ani nebucha ako torzky vacsinou
Mondeo je ale D segment a pokud ho srovná Auris s docela klasickým asijským interiérem....
nedráždi hada..... s golfem
Je to takový povzdech. Nejde o to, že je tvrdý, ale na první pohled vypadá jako to nejlacinější co můžou na trhu sehnat. Je to škoda a doufám, že to naživo bude lepší.
Být to nějaký lowcost, člověk chápe. V Toyotě se najde vždy něco, co neladí ke zbytku, ale není to věc u které by si člověk řekl, že to pořídili ze skladů Dacie ( teď to není urážka Dacie, je to typický lowcost a tam se s tím počítá a akceptuju to bez výhrady ), jako tady,
Je to takový povzdech. Nejde o to, že je tvrdý, ale na první pohled vypadá jako to nejlacinější co můžou na trhu sehnat. Je to škoda a doufám, že to naživo bude lepší.
Být to nějaký lowcost, člověk chápe. V Toyotě se najde vždy něco, co neladí ke zbytku, ale není to věc u které by si člověk řekl, že to pořídili ze skladů Dacie ( teď to není urážka Dacie, je to typický lowcost a tam se s tím počítá a akceptuju to bez výhrady ), jako tady,
Ja to myslel jako popichnuti, ze levne plasty maji i Toyoty a mnoho dalsich… to je fuk. Zeto nevypada premiove asi nikdo nerozporuje, mne to tak lowendove z renderu neprijde, ale budiz. Realita treba bude horsi, to je mozne…Chtel sem rict, ze tyhle levne prvky se objevuji vsude dnes a to i v Toyotach ;) Takze kdo je bez viny, hod kamenem ;)
Mě to ani neudivuje přijit s něčim co je prostě... no toyota. A jak nejsem žadnym odpurcem tabletu, ale trochu to musi nějak vypadat což se zrovna v tom japonsku neřešilo. U plastu jsou fajn ty dveřni vyplně něco jak u i30. No s toyotou bych tu rozhodně nepřišel machrovat a to z interieru fokala nejsem zrovna unešen.
Pořád je to jen malůvka.
já vím, přesto to vypadá hrozně. Proto je zbytečné to víc rozpytvávat jako se do toho pustil uraženě ozzy :D
Tady to máš detailněji:
https://www.youtube.com/watch?…
Celý ten prostor po přesunutí ovládání klimatizace působí prázdně. Ono jim taky nic moc nezbylo, když do toho nechtěli moc zasahovat. Ale za mě bych tam dal např. přepínače ve stylu Mini, resp. si s nim nějak designově vyhrál.
S interiérem před fl nemám problém a pořád je pro mě důležitější mít kvalitní materiály a výplně v místech dotyku, tzn. loketní opěrky, volant apod., kde jsem schopný bez problémů vydržet x stovek km a v tom se zdá nic nezměnilo.
Spíš mi přijde trochu pomalejší Sync 4, alespoň ve videu, ale třeba to vychytají. Protože v Mustangu Mach-E fungoval skvěle.
https://www.youtube.com/watch?…
Celý ten prostor po přesunutí ovládání klimatizace působí prázdně. Ono jim taky nic moc nezbylo, když do toho nechtěli moc zasahovat. Ale za mě bych tam dal např. přepínače ve stylu Mini, resp. si s nim nějak designově vyhrál.
S interiérem před fl nemám problém a pořád je pro mě důležitější mít kvalitní materiály a výplně v místech dotyku, tzn. loketní opěrky, volant apod., kde jsem schopný bez problémů vydržet x stovek km a v tom se zdá nic nezměnilo.
Spíš mi přijde trochu pomalejší Sync 4, alespoň ve videu, ale třeba to vychytají. Protože v Mustangu Mach-E fungoval skvěle.
No není to zrovna zátěžový hnusný plast, je asi trochu lesklejší, znám ho z jiných Fordů, upatlá se, tady si mohli dát trochu záležet, jenže to by nebyl Ford... jestli to vyřeší třeba ve Vignale obšitím koženkou, netuším, ale jinak ten interiér vypadá dost dobře, tvrdé plasty tam jsou (kde jsou doby Mondea MK4, kde bylo vše měkčené) a mne se líbí i displej, je tam, kde má být, možná je trochu větší, ale doba si to žádá :D
Ale hlavně, hlavně vyhodili to stupidní kolečko automatický převodovky a je tam zpět páka ! :yes:
Ale hlavně, hlavně vyhodili to stupidní kolečko automatický převodovky a je tam zpět páka ! :yes:
V Německu už je i konfigurátor na nového Focuse. A je zajímavé, že při konfiguraci je v interiéru na fotkách otočný ovladač automatické převodovky :D:D Mně třeba ale vůbec nevadí. :-)
S displejem a jeho velikostí až takový problém nemám, i když pro mě je nejhezčí řešení to v AR. Ale s tím ovládáním klimatizace už ano. V tom Mustangu mě to štvalo, kor teď v zimě, když projíždíš vesnicí a rychle zapnout vnitřní cirkulaci vzduchu prostě nejde.
A z jiného soudku. Doufám, že do Evropy dorazí i Honda Civic jako konkurent:
https://www.youtube.com/watch?…
S displejem a jeho velikostí až takový problém nemám, i když pro mě je nejhezčí řešení to v AR. Ale s tím ovládáním klimatizace už ano. V tom Mustangu mě to štvalo, kor teď v zimě, když projíždíš vesnicí a rychle zapnout vnitřní cirkulaci vzduchu prostě nejde.
A z jiného soudku. Doufám, že do Evropy dorazí i Honda Civic jako konkurent:
https://www.youtube.com/watch?…
twistedTSD
Tyhle Fordí ceníky... co stojí na mild hybridu 109 tisíc Kč proti srovnatelnému benzínu, to skutečně netuším. Jen plýtvají místem v ceníku. 114 kW za 515 tisíc není špatné, jen se bojím, že to moc dlouho nevydrží.
Taky mě to zaujalo. Víc Nm, ale stejná maximálná, stejné zrychlení, stejná spotřeba. Nechápu...
wakantanka
... ostal FoFo vzadu multilink, alebo to tiež krstia v niektorých verziách trubkou? Absencia 1,5 EB je len dočasná, alebo už nič viac v benzíne ako 1,0 nebude?
No... před FL to bylo tak, že kombík měl vždy víceprvek a hatch ho měl - původně od 1.5EB výš, ale pak jak nahradil 1.0mHEV tu 1.5, tak myslím měl i ten 1.0 víceprvek. Slabší verze litru v HB jsou s trubkou pokud se nepletu (už od představení FoFo4).
Vďaka za info, že nejak s tým čachrovali aj pred FL som zachytil. Takže idú po vzore VW a Hyundaiu aj po FL. Škoda tej 1,5 u kombíka zvlášť.
Modrý blesk
Focus má v ceníku v benzínu po modernizaci už jen litrový trojváleček? To už je napováženou v této velikostní kategorii, v kategorii kde už auta běžně jezdí naložená na delší trasy, tahají přívěsy a mají vysoké roční nájezdy. Výkon má litrový trojváleček celkem slušný, ale vydrží to ten litrový trojváleček běžných 300 tis. km za 12 let, jak ostatní benzínové 1.6 z dekád let minulých?
300 tis.? Vždyť ty tříválečky vydrží sotva 100 tis. v malé Fiestě.
https://www.autobild.de/…st-17144713.html
https://www.autobild.de/…st-17144713.html
Bylo by dobré ten článek číst do konce. Vada se týkala jen specifických modelů s automatem vyrobených od října 2017 do začátku roku 2018. Celkem potenciálně 1353 kusů. Závada se projevila celkem na 5 autech. Podle toho fakt nebudu hodnotit spolehlivost motoru jako takového.
pozri kam dosiel focus s predajmi a ponukou agregatov, niekedy to uplne staci...
Cenovka robí svoje, rodinné kombi nižšej strednej triedy s automatom a výbavou 21. storočia aby začínalo niekde na 24-25 tisíc je čistý úlet. Mne osobne trojvalec nevadí, vlastním jeden z najlepších a najspoľahlivejších, mám však problém s trojvalcom, ktorý je konštrukčne náchylný začať horieť.
Tak ako aj v pripade Opelu, je to velky komplex veci a spatnych nekoordinovanych rozhodnuti pocas dlhej doby. Vratane dizajnu a setrenia na kvalite a zarukach. Zlozite, vysledok je po par dekadach jasny, Nissan padal na držku velmi podobne.
Tak ten Fokus Evropsky není uplně marný (teď byl sedmý nejprodávanější v Evropě), hlavně má teď problémy s dodáním, ale nemyslím si, že je to jen nabídka motorizací, ale souhra více faktorů, přechod k crossoverům, cenová politika Fordu a trh se mění.... protože před faceliftem si tam měl i 1.5EB a 2.0TDCi a dokonce ST TDCi :D
To už jsem tu psal, když to němci řešili co se u nich stalo s focusem, ktery byl 2 nejprodavanějšim kompaktem za golfem a najednou pad a on jim došel matroš.
A obecně prodeje a proč se prodava tam to a proč ne to či ono to je pořad dookola.
Dneska je mladež vyžranějši, misto hrani si na dvorku jsou na soc. sitich a sedi u kompu. Jidelny v obchoďacich praskaji ve švech. No jina doba no.
Dneska krabice na ukor klasickych aut a kdo vi jak to bude za dalšich 10 let.
A obecně prodeje a proč se prodava tam to a proč ne to či ono to je pořad dookola.
Dneska je mladež vyžranějši, misto hrani si na dvorku jsou na soc. sitich a sedi u kompu. Jidelny v obchoďacich praskaji ve švech. No jina doba no.
Dneska krabice na ukor klasickych aut a kdo vi jak to bude za dalšich 10 let.
Bych si připadal jak pitch.us přijit tu s něčim takovym. Ale někdo kdo ma jako bernou minci zeperfs to zrovna nepřekvapi.
lamal
mi nepride moc podareny (z fotiek), je to lepsie nez predtym uznavam, no pride mi to dost unifikovane k EU priemeru... aby taka znacka takto tapala v dizajne, mat to logo Seatu, Kie, alebo Hyundaia uverim (z predu). Aston Martin style uz asi netahne, toto je vsak tiez krok do zadu. Tie chromove listy pri hmlovkach to vracaju o 10r naspak...
Ten display na palubke je dalsia zufalost, mam pocit, ze vo Forde uz fakt nevedia co maju zakaznikom priniest aby sa to predavalo... takto podobne koncil Opel.
a s tou ponukou motorov ach jo...
Ford caka na baterky.
Ten display na palubke je dalsia zufalost, mam pocit, ze vo Forde uz fakt nevedia co maju zakaznikom priniest aby sa to predavalo... takto podobne koncil Opel.
a s tou ponukou motorov ach jo...
Ford caka na baterky.
No ono zase takhle. Já osobně budu raději takhle tápat
https://www.auto.cz/…t-s-mildhybridem?…
než si být takhle jistej v kramflecích
https://www.auto.cz/…zpatky-na-vrchol?…
;-)
https://www.auto.cz/…t-s-mildhybridem?…
než si být takhle jistej v kramflecích
https://www.auto.cz/…zpatky-na-vrchol?…
;-)
je to lepsie, moc originality to nepobralo, na to asi nie je cas ani peniaze...
Jestli mít hezké nebo hnusné, ale originální.... no kolo mám taky radši kulaté.
Myslel som to ako v porovnani s tymi najlepsimi kam kedysi Ford patril, clovek tak nejak ocakava ze maju na viac, nez z nie moc podareneho dizajnu urobia triedny uni mixmatch... tym kedysi zacinal Hyundai/Kia. Ale ako dobre, nech sa im to predava, doprajem.
Ale zase ten diesel ma docela zajimave udaje. Na stovku pod 10 s 88kw a AT je slusny. Jedina varianta co bych vzal na milost. Pokud tam casem nedaji neco lepsiho.
pozeral som aj ja, ze je druhy najrychlejsi, ale prej ford uziva iny emisny system a ich verzie HDI su veelmi pridusene, nereaguju na plyn ... kto vie ci to este plati, nebolo to tak davno co som cital testy a fordie verzie prej mali prisernu reakciu na plyn
edit: webpaja pisal, ze to je v poriadku tak asi to uz neplati
edit: webpaja pisal, ze to je v poriadku tak asi to uz neplati
On to totiž už asi není HDI, ale EcoBlue by měl být motor Ford.
asi jo, dali to cez kopirak ako hybridy :D joke...
To je možný :D Jak moc se to liší netuším, ale ta řada EcoBlue je údajně už jejich konstrukce, to včetně 2.0 :) Nejvyšší čas se tomu vyhnout :D
ano uz som zabudol, ze tam maju svoje veci... ved to tu nedavno bolo, ze tam nasli nejaku komplikaciu nie ?
Já už se řídím jednoduchým pravidlem, když chci spolehlivej motor, musí být z Japonska, nebo z Francie a funguje to ;) :D
Podle mně to není úplně nová konstrukce. Ford vzal původní 1.6 HDi, nechal zdvih a zmenšil vrtání. Peugeot naopak ponechal stejné vrtání a zkrátil zdvih. Původní zdvih je stejný jako dnešní Fordí EcoBlue. Podle katalogu mají stále shodné díly, třeba rozvody, vodní pumpu atd. Čili malá evoluce původního HDi, zbrusu nový motor by Ford už asi nedělal.
das_autos
Vypadá sterilně jako pivo z granulátu od koncernu Heineken.Takový normální nemastný,neslaný euroauto.Kdyby vyjíždělo z rákosí od Nošovic s jiným logem,nikdo by nic nepoznal.
webpaja
...minulý týden jsem s půjčeným Focusem předFL ujel asi 200km. Překvapil mě opravdu hezky naladěný podvozek, komfortní a pevný. Naprosto zklamalo řízení, kdyby mi někdo řekl, že je to něco od H/K neměl bych důvod nevěřit. Přeposilované, podivně nevyvážené.
U motoru jsem se musel podívat na techničák, celou dobu jsem si myslel, že jezdím dvoulitrovou naftou a on to byl jen 1,5tdci. Silný, úsporný tahoun, výtečně chodící manuál a dostatek výkonu na běžné rodinné ježdění. :yes:
U motoru jsem se musel podívat na techničák, celou dobu jsem si myslel, že jezdím dvoulitrovou naftou a on to byl jen 1,5tdci. Silný, úsporný tahoun, výtečně chodící manuál a dostatek výkonu na běžné rodinné ježdění. :yes:
Ta jednapětka asi bude zajímavá, já jsem jezdil jen tou první generací, co montovali do pofaceliftované třetí generace, papírově jsou totožné, ale něco na tom bude. Zkoušel jsem to, že bych si ho koupil, byl to kombík v automatu, taky 88kw a asi by mi to vlastně stačilo, ale pak jsem šel pro Mondeo
Pak se podívám tady do tabulky u 4. generace a stovka za 9,8s s AT, to je hodnota, kterou míval +/- ten slabší dvoulitr TDCi. Asi se s tím někdy chci svézt.
K tomu řízení - jakou verzí si jezdil ? Já řídil Fokuse 4 vždy v ST line (1.0 EB 92kw MT a 1.5EB 110kw AT) a vždy na poměry manistreamového segmentu super, přesné, čitelné, ty si asi zvyklý na něco jiného, ale proti běžným koncernovkám dané třídy, nebo i jiným autum mne to bavilo. Podvozek bez debat, ten je špičkový, snad to tak bude i po faceliftu.
Pak se podívám tady do tabulky u 4. generace a stovka za 9,8s s AT, to je hodnota, kterou míval +/- ten slabší dvoulitr TDCi. Asi se s tím někdy chci svézt.
K tomu řízení - jakou verzí si jezdil ? Já řídil Fokuse 4 vždy v ST line (1.0 EB 92kw MT a 1.5EB 110kw AT) a vždy na poměry manistreamového segmentu super, přesné, čitelné, ty si asi zvyklý na něco jiného, ale proti běžným koncernovkám dané třídy, nebo i jiným autum mne to bavilo. Podvozek bez debat, ten je špičkový, snad to tak bude i po faceliftu.
ta 1.5 ma parametre podladeneho 2.0, akurat ma mensie rozpatie maxima krutiaceho momentu, u HDI to je poznat menej nez v TDI, tie citelne vadnu pokial sa nejedna o nejake top verzie
na riadenie ma kazdy iny nazor, obsahuje vela vlastnosti a kazdy si to preberie inak...
na riadenie ma kazdy iny nazor, obsahuje vela vlastnosti a kazdy si to preberie inak...
Práve pozerám, že na Slovensku to Ford totálne zabil. Ten u vás zvýhodnený 114 kW motor u nás fakticky nie je dostupný, jedine pre poloterénnu verziu Active. Pre bežné Focusy (Edition, ST.line) je len ten slabší 92 kW, alebo nafta:
https://fordcms.blob.core.windows.net/media/Slovakia/Pricelist/2021/Nov%C3%BD%20Focus%2021.01%20STD.pdf
Proste to mi rozum neberie, mať úbohé tri motory a ešte jeden z nich (a to ten najzaujímavejší) nie je pre bežné modely k dispozícii.
A potom sa niekto čuduje, prečo je Ford predajne tam, kde je. Nič lepšie si nezaslúžia. ;-\
https://fordcms.blob.core.windows.net/media/Slovakia/Pricelist/2021/Nov%C3%BD%20Focus%2021.01%20STD.pdf
Proste to mi rozum neberie, mať úbohé tri motory a ešte jeden z nich (a to ten najzaujímavejší) nie je pre bežné modely k dispozícii.
A potom sa niekto čuduje, prečo je Ford predajne tam, kde je. Nič lepšie si nezaslúžia. ;-\
Dovozca to na Slovensku kazí už dlhé roky. Poznám niekoľko majiteľov Fordov, ale všetci kupovalli z druhej ruky, okrem jedného, čo kupoval v Rakúsku. Servis tiež žiadna sláva, ale tam sú na tom podobne viaceré značky.
Keď som ja mal Fordy nové, chodil som do Szilcaru v Blave, ten servis mal veľmi dobré renomé. Ale odvtedy sa asi veci zmenili.
Dnes bohužiaľ neexistuje jediný Ford, ktorý by som si u nás vedel a chcel kúpiť. Do úvahy by prichádzal jedine Focus ST, ale ten na Slovensku dlhodoho nie je v predaji (slovenský Ford sa tvári, že ten model ani neexistuje).
Dnes bohužiaľ neexistuje jediný Ford, ktorý by som si u nás vedel a chcel kúpiť. Do úvahy by prichádzal jedine Focus ST, ale ten na Slovensku dlhodoho nie je v predaji (slovenský Ford sa tvári, že ten model ani neexistuje).
Servis u většiny značek neumíme stejně jako u vás. Zatím nejlepší aftercare jsem teď čerstvě zažil s Lexusem. Ale jsme teprve na začátku.
Určitě to nebyl ST Line, ale řízení bylo velmi nefordovské. Řekl bych, že VAG auta to umí v současné generaci líp. Možná je tam pro ST jiné ladění, to co jsem zkoušel byla ale bída.
ST line ma i tuzsi podvozek, verim, ze tam neco bude a navic ty STline mivaji i jizdni rezimy a meni se ti i nastaveni posilovace.
3_diamanty
Ako som uz spominal... mne sa faceliftovany focus paci.... razom je to uplne ine auto voci predoslej oblej zvejkacke s megakukadlami... celkovo je auto uz viac zahranatene co mu za mna velmi prospelo... hrany fordom vzdy sekly... skratka toto sa podarilo :yes:
CHerokee
Designově mě příliš neoslovil. Ovšem nabízené motory, to je k zblití. A tříválcový mildhybrid....to není motor, ale nadávka. Vůbec nechápu, jak by si to mohl někdo koupit.
Třeba není špatný, ale taky mě to odrazuje. Jeden z důvodů proč Ford a Francouzi u mě v podstatě odpadávají. Prostě cca 600 tisíc za kombík s litrovým tříválcem bych asi nedal. To raději 1.5 TGDI od KIA-H. Tichý a úsporný. Na spolehlivost si ještě počkám, ale asi bych se nebál. Případně i 1.5 TSI od koncernu, ale budu chtít automat a DSG nepřipadá do úvahu.
Arese
....ledasco odpustit, ale takhle tragickou nabídku motorizací rozhodně ne! :-O :-O :-O :no:
Nevím co by jsi chtěl tomu 1.0 114kw odpouštět. Jede lépe než 1.5TSI. A o kvalitách focuse už nemusíš pochybovat vůbec. . .
Ja s Aresem súhlasím, ponuka motorov (mimo ST) je úplne tragická, dva litrové trojvalčeky a 1,5ka nafta, hotovo. Keď som kedysi kupoval Focus, mal v ponuke 8 motorov, 5 benzínov a 3 nafty (plus ST a RS). To bolo spolu 10 motorizácií, porovnaj to s dnešnými štyrmi. Tomu sa hovorí pokrok.
A ten trojhrnček so 114 kW... ten je tak prefúkaný a komplikovaný, že by som mu moc neveril, že vydrží 100t km. Mať toto ako rodinný motor v kombi )a že Focus kombi je kus auta, do ktorého sa veľa vojde), ďakujem pekne.
A ten trojhrnček so 114 kW... ten je tak prefúkaný a komplikovaný, že by som mu moc neveril, že vydrží 100t km. Mať toto ako rodinný motor v kombi )a že Focus kombi je kus auta, do ktorého sa veľa vojde), ďakujem pekne.
S tými motormi to Focus fakt doje...Tento facelift sa podaril má to v ponuke aj manuál a aj automat takže OK ale keď pozrieš ponuku motorov u korejcov alebo koncernu tak tu máš o dosť väčší výber.Keď zoberieš ten Leon tak ten má v ponuke momentálne 9 druhov motorov od 90-204 k.A čo tak Leon FR Family 2.0 tsi 190k s DSG za 26 970 € /690 000 kč/.No nekup to.
Ono to vypadá, jako by jenom chtěli, aby to tahle generace Focusu doklepala ještě pár let jako auto pro fleety a další generaci už vyvíjet nebudou. Tak jak to udělali s Mondeem, moc se mu nedařilo, tak zkrouhli nabídku motorizací na fleetové, pár let ho nechali umírat a pak ho zařízli.
Nějak v ceníku chybí STčko, to být má (snad i u nás) a pro mne to s podařeným faceliftem zůstane jako top mainstreamu v případě rodinného kombi :)
×
Sdílení komentáře
×
Trochu mi připadá, že se výrobci předhánějí, kdo má ho má většího.....
A ve výsledku je to spíše kontraproduktivní. Teď tam mám 12,3" uprostrřed a na konec prostě normálně bez předklonu nedosáhnu. Takže buď se musím předklonit a o to víc se nevěnovat řízení, nebo neustále si přesouvat ( zaplať panbůh, že to jde ) jednotlivé menu sem a tam ze strany na stranu. Pokud to půjde i zde, tak je to nějaký kompromis aspoň, pokud to nepůjde, tak je to ergonomicky hodně špatné.
Interiér mi príde veľmi pekne tvarovaný, má veľmi sympatické línie. Pomohol by trošku zmenšený displej ako si poznamenal Ty aj vyššie Iudex. Možno by sa tam potom vošlo aj ovládanie klímy. Ale celé to kazí "celočierna" úprava, pochováva všetky tvary a línie, ktoré by pri iných farbách a povrchoch vynikli.